Poslední návštěva: 22 říj 2019 00:13 Právě je 22 říj 2019 00:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 28 úno 2015 18:18 
Offline

Registrován: listopad 2013
Příspěvky: 9
Vůz: Volvo 740 GLE Turbo Diesel
Dobrý den, mám 740 GLE turbo diesel a má to 4 rychlostní stupně a na vršku řadící páky je tlačítko ale nevím k čemu :( a když jsem ho zkoušel za jízdy tak se nic nedělo. Mohly by jste mi poradit


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 28 úno 2015 18:20 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 10185
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8
převodovka M46 a je to v podstatě 5. rychlostní stupeň, který ty máš mrtvý a to buď relátko, tlačítko, nebo kabeláž.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 28 úno 2015 18:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2012
Příspěvky: 832
Bydliště: CZ0514577626
Vůz: 854 / 745
Najdi si Volvo Overdrive...to tlačítko slouží k zařazení pátého stupně. Jestli ti nefunguje, tak by to mohlo být třeba špatné relátko...ale co já vím. Na googlu určitě opravu najdeš :)

_________________
854 GLT, B5204T2 2.0T 129kW, 1996
745, D24TIC + M46, 1990


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 28 úno 2015 18:22 
Offline

Registrován: listopad 2013
Příspěvky: 9
Vůz: Volvo 740 GLE Turbo Diesel
Děkuji :D já jsem si to myslel že to bude 5 a řadí se to se spojkou a nebo bez ??


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 28 úno 2015 18:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2012
Příspěvky: 832
Bydliště: CZ0514577626
Vůz: 854 / 745
Elektromagneticky (aspoň myslím)...jen zmáčkneš tlačítko a o zbytek se postará převodovka. Ale to si to musíš nejdřív opravit.

_________________
854 GLT, B5204T2 2.0T 129kW, 1996
745, D24TIC + M46, 1990


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 28 úno 2015 18:25 
Offline

Registrován: listopad 2013
Příspěvky: 9
Vůz: Volvo 740 GLE Turbo Diesel
Děkuji :D


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 28 úno 2015 18:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2008
Příspěvky: 553
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Januš píše:
Děkuji :D já jsem si to myslel že to bude 5 a řadí se to se spojkou a nebo bez ??


Volvo doporučovalo se spojkou. Leč nahoru se nechá řadit i bez spojky a s trochou cviku i bez škubnutí... :)

_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 28 úno 2015 18:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2012
Příspěvky: 832
Bydliště: CZ0514577626
Vůz: 854 / 745
Heh to jsem měl za to, že jenom zmáčkneš tlačítko. Tak to aspoň psali tam, kde jsem si o tom něco četl. "Overdrive could be engaged simply by pressing a button." No tak nic :D každopádně je to spíš redukce než pravá pětka, co?

_________________
854 GLT, B5204T2 2.0T 129kW, 1996
745, D24TIC + M46, 1990


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 28 úno 2015 18:57 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 10185
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8
jojo na výstupní hřídel se přiřadí další převod a řazení se spojkou tomu rozhodně neublíží a vhledem k nájezdum, který to má za sebou, bych spojku teda osobně i vřele doporučoval.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 28 úno 2015 20:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2009
Příspěvky: 2742
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
smolda píše:
Heh to jsem měl za to, že jenom zmáčkneš tlačítko. Tak to aspoň psali tam, kde jsem si o tom něco četl. "Overdrive could be engaged simply by pressing a button." No tak nic :D každopádně je to spíš redukce než pravá pětka, co?

Čtverka je přímí záběr a toto je Overdrive v překladu rychloběh, prostě po zařazení se kardan točí rychleji než motor.

_________________
V70 D5 2002 stříbrná 345tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 640tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 199tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 183tkm


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 28 úno 2015 21:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2012
Příspěvky: 832
Bydliště: CZ0514577626
Vůz: 854 / 745
Jasný. Koukal jsem že to sníží otáčky motoru/zvýší otáčky kol. Akorát se ztrácí krouťák, ale tak ten není potřeba u rozjetýho auta na dálnici. No mě by se občas takhle hodila šestka u 850tky :D

_________________
854 GLT, B5204T2 2.0T 129kW, 1996
745, D24TIC + M46, 1990


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 28 úno 2015 21:32 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 10185
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8
"ztráta" krouťáku je pouze fyzika, nic jinýho. Když se mi zvýší rychlost rotace, tak se sníží moment.
A tazatele by ještě mělo zajímat, že OD (ta 5tka) by měl jít zařadit jen při zařazený 4. Pokud tam jde dát i jindy, ohoblujou se lamely, protože ten krouťák nižších kvaltů moc dlouho nevydrží. M46 má proto čidlo zpátečky jako každá převodovka a ještě čidlo 4, kdy je možné tam cvaknout OD.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 03 bře 2015 16:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2011
Příspěvky: 59
Bydliště: Jablunkov
Bydliště: Jablunkov
Vůz: V70 XC
The first and most simple thing to do is to take out the ashtray and locate the connector-wire that goes to the button on top of the gear stick. Unplug it and with the car in 4th gear jump the connector/wire that goes under the fuse box. Check your instrument cluster to see if the No 5 sign lights up. :good:

_________________
Current car: V70 XC

http://www.rideczech.com


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 09:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2014
Příspěvky: 451
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E
smolda píše:
Heh to jsem měl za to, že jenom zmáčkneš tlačítko. Tak to aspoň psali tam, kde jsem si o tom něco četl. "Overdrive could be engaged simply by pressing a button." No tak nic :D každopádně je to spíš redukce než pravá pětka, co?

Nekdy se zastav, daleko to nemas. Muzes si vyzkouset, jak to pekne skube kdyz radis nahoru bez spojky ;-)

_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Velorex 16/350 1971, Land Rover Series III 88 2.25 petrol...........


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 11:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2007
Příspěvky: 575
Bydliště: Jihomoravský Brno venkov
Vůz: Volvo V70 II D5 AWD
Tak já mackam při 3tis. Otackach ze 4 na 5 a preradi v pohodě.. Spojku nepouzivam.

_________________
je : Volvo V 70 II 2007 2,4 D5 AWD aut.136 Kw Olivák ,V70 Cross County 1998, B5254T (2,5T, 142kW), LPG Bylo: Volvo 740 GLT 1989 2.3 Gltečko, Volvo 850 LW 1994 850 2.5 20V ,Volvo V70 II 2001 2,5 TDI Black ,Volvo 760 GLE 1989 2,4 - TD-Sojkovka klenot


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 11:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2006
Příspěvky: 7834
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
Martas píše:
Tak já mackam při 3tis. Otackach ze 4 na 5 a preradi v pohodě.. Spojku nepouzivam.

Také tak, a bez plynu. Slyšel jsem spousty názorů a každý tvrdí něco jiného. :%)

_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 11:36 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 10185
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8
Je to jen o pohodlnosti, spojka neuškodí ničemu, jen tej troše pohodlí, že se na ní musí hamtat. Radši budu jednou za 5 let měnit spojku, než jednou za 10 dělat GO na OD.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 12:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 196
Bydliště: Petřvald u Karviné
Vůz: 760
Urvanej píše:
Je to jen o pohodlnosti, spojka neuškodí ničemu, jen tej troše pohodlí, že se na ní musí hamtat. Radši budu jednou za 5 let měnit spojku, než jednou za 10 dělat GO na OD.

A kdo dělá GO na OD?Zatim nemusim řešit,jen by mě zajímalo.

_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 12:31 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 10185
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8
Nikdo, protože se vyměňujou celý převodovky, nebo se jezdí na 4 kvalty ;-)

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 20:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 196
Bydliště: Petřvald u Karviné
Vůz: 760
Urvanej píše:
Nikdo, protože se vyměňujou celý převodovky, nebo se jezdí na 4 kvalty ;-)

Tak si mi nepomohl a na 4 kvalty jezdit nebudu.Najde se vůbec někdo kdo by to dělal?
David Patočka?Asi jeden ze schopných ve kterého bych tady věřil? :good:

_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 20:57 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 10185
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8
zase tak složitý, aby to musel dělat David to neni a díly jsou ještě k mání, tak se neděs.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 21:01 
Online
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1606
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
http://www.volvoclub.org.uk/faq/OverdriveRebuild.html :)

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 21:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 196
Bydliště: Petřvald u Karviné
Vůz: 760
Urvanej píše:
zase tak složitý, aby to musel dělat David to neni a díly jsou ještě k mání, tak se neděs.

Tak fajn,protože já to určitě dělat nebudu. :roll:

_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 21:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 196
Bydliště: Petřvald u Karviné
Vůz: 760
A kdybych nutně potřeboval,tak je ticho po pěšině. :D

_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 21:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2008
Příspěvky: 553
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Renoš píše:
A kdybych nutně potřeboval,tak je ticho po pěšině. :D


ty snad nemáš dvě až tři funkční ve skládku? Jako každej správnej krabicář? :crazy:

_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Volvoklub ČR









Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.081s | 18 Queries | GZIP : On ]