Tlačítko na řadící páce

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Vůz: Volvo 740 GLE Turbo Diesel

#1 Tlačítko na řadící páce

Příspěvek od Januš »

Dobrý den, mám 740 GLE turbo diesel a má to 4 rychlostní stupně a na vršku řadící páky je tlačítko ale nevím k čemu :( a když jsem ho zkoušel za jízdy tak se nic nedělo. Mohly by jste mi poradit

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12071
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 Tlačítko na řadící páce

Příspěvek od Urvanej »

převodovka M46 a je to v podstatě 5. rychlostní stupeň, který ty máš mrtvý a to buď relátko, tlačítko, nebo kabeláž.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1140
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#3 Tlačítko na řadící páce

Příspěvek od smolda »

Najdi si Volvo Overdrive...to tlačítko slouží k zařazení pátého stupně. Jestli ti nefunguje, tak by to mohlo být třeba špatné relátko...ale co já vím. Na googlu určitě opravu najdeš :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Vůz: Volvo 740 GLE Turbo Diesel

#4 Tlačítko na řadící páce

Příspěvek od Januš »

Děkuji :D já jsem si to myslel že to bude 5 a řadí se to se spojkou a nebo bez ??

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1140
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#5 Tlačítko na řadící páce

Příspěvek od smolda »

Elektromagneticky (aspoň myslím)...jen zmáčkneš tlačítko a o zbytek se postará převodovka. Ale to si to musíš nejdřív opravit.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Vůz: Volvo 740 GLE Turbo Diesel

#6 Tlačítko na řadící páce

Příspěvek od Januš »

Děkuji :D

kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 449
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Kontaktovat uživatele:

#7 Tlačítko na řadící páce

Příspěvek od kV8ba »

Januš píše:Děkuji :D já jsem si to myslel že to bude 5 a řadí se to se spojkou a nebo bez ??
Volvo doporučovalo se spojkou. Leč nahoru se nechá řadit i bez spojky a s trochou cviku i bez škubnutí... :)
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1140
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#8 Tlačítko na řadící páce

Příspěvek od smolda »

Heh to jsem měl za to, že jenom zmáčkneš tlačítko. Tak to aspoň psali tam, kde jsem si o tom něco četl. "Overdrive could be engaged simply by pressing a button." No tak nic :D každopádně je to spíš redukce než pravá pětka, co?

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12071
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 Tlačítko na řadící páce

Příspěvek od Urvanej »

jojo na výstupní hřídel se přiřadí další převod a řazení se spojkou tomu rozhodně neublíží a vhledem k nájezdum, který to má za sebou, bych spojku teda osobně i vřele doporučoval.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#10 Tlačítko na řadící páce

Příspěvek od karelvolvo »

smolda píše:Heh to jsem měl za to, že jenom zmáčkneš tlačítko. Tak to aspoň psali tam, kde jsem si o tom něco četl. "Overdrive could be engaged simply by pressing a button." No tak nic :D každopádně je to spíš redukce než pravá pětka, co?
Čtverka je přímí záběr a toto je Overdrive v překladu rychloběh, prostě po zařazení se kardan točí rychleji než motor.
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1140
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#11 Tlačítko na řadící páce

Příspěvek od smolda »

Jasný. Koukal jsem že to sníží otáčky motoru/zvýší otáčky kol. Akorát se ztrácí krouťák, ale tak ten není potřeba u rozjetýho auta na dálnici. No mě by se občas takhle hodila šestka u 850tky :D

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12071
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 Tlačítko na řadící páce

Příspěvek od Urvanej »

"ztráta" krouťáku je pouze fyzika, nic jinýho. Když se mi zvýší rychlost rotace, tak se sníží moment.
A tazatele by ještě mělo zajímat, že OD (ta 5tka) by měl jít zařadit jen při zařazený 4. Pokud tam jde dát i jindy, ohoblujou se lamely, protože ten krouťák nižších kvaltů moc dlouho nevydrží. M46 má proto čidlo zpátečky jako každá převodovka a ještě čidlo 4, kdy je možné tam cvaknout OD.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 40
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Jablunkov
Vůz: V70 XC
Bydliště: Jablunkov
Kontaktovat uživatele:

#13 Tlačítko na řadící páce

Příspěvek od 740GLTChap »

The first and most simple thing to do is to take out the ashtray and locate the connector-wire that goes to the button on top of the gear stick. Unplug it and with the car in 4th gear jump the connector/wire that goes under the fuse box. Check your instrument cluster to see if the No 5 sign lights up. :good:
_________________
Current car: V70 XC

http://www.rideczech.com

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#14 Tlačítko na řadící páce

Příspěvek od olivin »

smolda píše:Heh to jsem měl za to, že jenom zmáčkneš tlačítko. Tak to aspoň psali tam, kde jsem si o tom něco četl. "Overdrive could be engaged simply by pressing a button." No tak nic :D každopádně je to spíš redukce než pravá pětka, co?
Nekdy se zastav, daleko to nemas. Muzes si vyzkouset, jak to pekne skube kdyz radis nahoru bez spojky ;-)
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Martas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 459
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo V70 II D5 AWD

#15 Tlačítko na řadící páce

Příspěvek od Martas »

Tak já mackam při 3tis. Otackach ze 4 na 5 a preradi v pohodě.. Spojku nepouzivam.
_________________
je : Volvo V 70 II 2007 2,4 D5 AWD aut.136 Kw Olivák ,V70 Cross County 1998, B5254T (2,5T, 142kW), LPG Bylo: Volvo 740 GLT 1989 2.3 Gltečko, Volvo 850 LW 1994 850 2.5 20V ,Volvo V70 II 2001 2,5 TDI Black ,Volvo 760 GLE 1989 2,4 - TD-Sojkovka klenot

neuman zdenek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5785
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

#16 Tlačítko na řadící páce

Příspěvek od neuman zdenek »

Martas píše:Tak já mackam při 3tis. Otackach ze 4 na 5 a preradi v pohodě.. Spojku nepouzivam.
Také tak, a bez plynu. Slyšel jsem spousty názorů a každý tvrdí něco jiného. :%)
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12071
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#17 Tlačítko na řadící páce

Příspěvek od Urvanej »

Je to jen o pohodlnosti, spojka neuškodí ničemu, jen tej troše pohodlí, že se na ní musí hamtat. Radši budu jednou za 5 let měnit spojku, než jednou za 10 dělat GO na OD.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 134
Registrován: 16 roků
Vůz: 760
Bydliště: Petřvald u Karviné

#18 Tlačítko na řadící páce

Příspěvek od Renoš »

Urvanej píše:Je to jen o pohodlnosti, spojka neuškodí ničemu, jen tej troše pohodlí, že se na ní musí hamtat. Radši budu jednou za 5 let měnit spojku, než jednou za 10 dělat GO na OD.
A kdo dělá GO na OD?Zatim nemusim řešit,jen by mě zajímalo.
_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12071
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#19 Tlačítko na řadící páce

Příspěvek od Urvanej »

Nikdo, protože se vyměňujou celý převodovky, nebo se jezdí na 4 kvalty ;-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 134
Registrován: 16 roků
Vůz: 760
Bydliště: Petřvald u Karviné

#20 Tlačítko na řadící páce

Příspěvek od Renoš »

Urvanej píše:Nikdo, protože se vyměňujou celý převodovky, nebo se jezdí na 4 kvalty ;-)
Tak si mi nepomohl a na 4 kvalty jezdit nebudu.Najde se vůbec někdo kdo by to dělal?
David Patočka?Asi jeden ze schopných ve kterého bych tady věřil? :good:
_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12071
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#21 Tlačítko na řadící páce

Příspěvek od Urvanej »

zase tak složitý, aby to musel dělat David to neni a díly jsou ještě k mání, tak se neděs.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2125
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#22 Tlačítko na řadící páce

Příspěvek od peter cz »

_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 134
Registrován: 16 roků
Vůz: 760
Bydliště: Petřvald u Karviné

#23 Tlačítko na řadící páce

Příspěvek od Renoš »

Urvanej píše:zase tak složitý, aby to musel dělat David to neni a díly jsou ještě k mání, tak se neděs.
Tak fajn,protože já to určitě dělat nebudu. :roll:
_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 134
Registrován: 16 roků
Vůz: 760
Bydliště: Petřvald u Karviné

#24 Tlačítko na řadící páce

Příspěvek od Renoš »

A kdybych nutně potřeboval,tak je ticho po pěšině. :D
_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw

kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 449
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Kontaktovat uživatele:

#25 Tlačítko na řadící páce

Příspěvek od kV8ba »

Renoš píše:A kdybych nutně potřeboval,tak je ticho po pěšině. :D
ty snad nemáš dvě až tři funkční ve skládku? Jako každej správnej krabicář? :crazy:
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“