Poslední návštěva: 18 črc 2019 21:08 Právě je 18 črc 2019 21:08

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 28 úno 2015 18:18 
Offline

Registrován: listopad 2013
Příspěvky: 9
Vůz: Volvo 740 GLE Turbo Diesel
Dobrý den, mám 740 GLE turbo diesel a má to 4 rychlostní stupně a na vršku řadící páky je tlačítko ale nevím k čemu :( a když jsem ho zkoušel za jízdy tak se nic nedělo. Mohly by jste mi poradit


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 28 úno 2015 18:20 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 9901
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
převodovka M46 a je to v podstatě 5. rychlostní stupeň, který ty máš mrtvý a to buď relátko, tlačítko, nebo kabeláž.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 28 úno 2015 18:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2012
Příspěvky: 801
Bydliště: CZ0514577626
Vůz: 854 / 745
Najdi si Volvo Overdrive...to tlačítko slouží k zařazení pátého stupně. Jestli ti nefunguje, tak by to mohlo být třeba špatné relátko...ale co já vím. Na googlu určitě opravu najdeš :)

_________________
854 GLT, B5204T2 2.0T 129kW, 1996
745, D24TIC + M46, 1990


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 28 úno 2015 18:22 
Offline

Registrován: listopad 2013
Příspěvky: 9
Vůz: Volvo 740 GLE Turbo Diesel
Děkuji :D já jsem si to myslel že to bude 5 a řadí se to se spojkou a nebo bez ??


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 28 úno 2015 18:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2012
Příspěvky: 801
Bydliště: CZ0514577626
Vůz: 854 / 745
Elektromagneticky (aspoň myslím)...jen zmáčkneš tlačítko a o zbytek se postará převodovka. Ale to si to musíš nejdřív opravit.

_________________
854 GLT, B5204T2 2.0T 129kW, 1996
745, D24TIC + M46, 1990


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 28 úno 2015 18:25 
Offline

Registrován: listopad 2013
Příspěvky: 9
Vůz: Volvo 740 GLE Turbo Diesel
Děkuji :D


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 28 úno 2015 18:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2008
Příspěvky: 554
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Januš píše:
Děkuji :D já jsem si to myslel že to bude 5 a řadí se to se spojkou a nebo bez ??


Volvo doporučovalo se spojkou. Leč nahoru se nechá řadit i bez spojky a s trochou cviku i bez škubnutí... :)

_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 28 úno 2015 18:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2012
Příspěvky: 801
Bydliště: CZ0514577626
Vůz: 854 / 745
Heh to jsem měl za to, že jenom zmáčkneš tlačítko. Tak to aspoň psali tam, kde jsem si o tom něco četl. "Overdrive could be engaged simply by pressing a button." No tak nic :D každopádně je to spíš redukce než pravá pětka, co?

_________________
854 GLT, B5204T2 2.0T 129kW, 1996
745, D24TIC + M46, 1990


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 28 úno 2015 18:57 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 9901
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
jojo na výstupní hřídel se přiřadí další převod a řazení se spojkou tomu rozhodně neublíží a vhledem k nájezdum, který to má za sebou, bych spojku teda osobně i vřele doporučoval.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 28 úno 2015 20:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2009
Příspěvky: 2697
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
smolda píše:
Heh to jsem měl za to, že jenom zmáčkneš tlačítko. Tak to aspoň psali tam, kde jsem si o tom něco četl. "Overdrive could be engaged simply by pressing a button." No tak nic :D každopádně je to spíš redukce než pravá pětka, co?

Čtverka je přímí záběr a toto je Overdrive v překladu rychloběh, prostě po zařazení se kardan točí rychleji než motor.

_________________
V70 D5 2002 stříbrná 345tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 635tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 197tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 183tkm


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 28 úno 2015 21:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2012
Příspěvky: 801
Bydliště: CZ0514577626
Vůz: 854 / 745
Jasný. Koukal jsem že to sníží otáčky motoru/zvýší otáčky kol. Akorát se ztrácí krouťák, ale tak ten není potřeba u rozjetýho auta na dálnici. No mě by se občas takhle hodila šestka u 850tky :D

_________________
854 GLT, B5204T2 2.0T 129kW, 1996
745, D24TIC + M46, 1990


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 28 úno 2015 21:32 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 9901
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
"ztráta" krouťáku je pouze fyzika, nic jinýho. Když se mi zvýší rychlost rotace, tak se sníží moment.
A tazatele by ještě mělo zajímat, že OD (ta 5tka) by měl jít zařadit jen při zařazený 4. Pokud tam jde dát i jindy, ohoblujou se lamely, protože ten krouťák nižších kvaltů moc dlouho nevydrží. M46 má proto čidlo zpátečky jako každá převodovka a ještě čidlo 4, kdy je možné tam cvaknout OD.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 03 bře 2015 16:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2011
Příspěvky: 56
Bydliště: Jablunkov
Bydliště: Jablunkov
Vůz: V70 XC
The first and most simple thing to do is to take out the ashtray and locate the connector-wire that goes to the button on top of the gear stick. Unplug it and with the car in 4th gear jump the connector/wire that goes under the fuse box. Check your instrument cluster to see if the No 5 sign lights up. :good:

_________________
Current car: V70 XC

http://www.rideczech.com


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 09:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2014
Příspěvky: 407
Bydliště: Turnov
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E
smolda píše:
Heh to jsem měl za to, že jenom zmáčkneš tlačítko. Tak to aspoň psali tam, kde jsem si o tom něco četl. "Overdrive could be engaged simply by pressing a button." No tak nic :D každopádně je to spíš redukce než pravá pětka, co?

Nekdy se zastav, daleko to nemas. Muzes si vyzkouset, jak to pekne skube kdyz radis nahoru bez spojky ;-)

_________________
944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik" - Ex Solniak
245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek"
245 GL 1986 D24 M45 "Hyena"
745 1989 B234F M46 M90 "Sysel"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 11:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2007
Příspěvky: 566
Bydliště: Jihomoravský Brno venkov
Vůz: Volvo V70 II D5 AWD
Tak já mackam při 3tis. Otackach ze 4 na 5 a preradi v pohodě.. Spojku nepouzivam.

_________________
je : Volvo V 70 II 2007 2,4 D5 AWD aut.136 Kw Olivák ,V70 Cross County 1998, B5254T (2,5T, 142kW), LPG Bylo: Volvo 740 GLT 1989 2.3 Gltečko, Volvo 850 LW 1994 850 2.5 20V ,Volvo V70 II 2001 2,5 TDI Black ,Volvo 760 GLE 1989 2,4 - TD-Sojkovka klenot


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 11:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2006
Příspěvky: 7783
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
Martas píše:
Tak já mackam při 3tis. Otackach ze 4 na 5 a preradi v pohodě.. Spojku nepouzivam.

Také tak, a bez plynu. Slyšel jsem spousty názorů a každý tvrdí něco jiného. :%)

_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 11:36 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 9901
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Je to jen o pohodlnosti, spojka neuškodí ničemu, jen tej troše pohodlí, že se na ní musí hamtat. Radši budu jednou za 5 let měnit spojku, než jednou za 10 dělat GO na OD.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 12:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 193
Bydliště: Petřvald u Karviné
Vůz: 760
Urvanej píše:
Je to jen o pohodlnosti, spojka neuškodí ničemu, jen tej troše pohodlí, že se na ní musí hamtat. Radši budu jednou za 5 let měnit spojku, než jednou za 10 dělat GO na OD.

A kdo dělá GO na OD?Zatim nemusim řešit,jen by mě zajímalo.

_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 12:31 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 9901
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Nikdo, protože se vyměňujou celý převodovky, nebo se jezdí na 4 kvalty ;-)

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 20:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 193
Bydliště: Petřvald u Karviné
Vůz: 760
Urvanej píše:
Nikdo, protože se vyměňujou celý převodovky, nebo se jezdí na 4 kvalty ;-)

Tak si mi nepomohl a na 4 kvalty jezdit nebudu.Najde se vůbec někdo kdo by to dělal?
David Patočka?Asi jeden ze schopných ve kterého bych tady věřil? :good:

_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 20:57 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 9901
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
zase tak složitý, aby to musel dělat David to neni a díly jsou ještě k mání, tak se neděs.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 21:01 
Online
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1546
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
http://www.volvoclub.org.uk/faq/OverdriveRebuild.html :)

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek- NA PRODEJ | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 21:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 193
Bydliště: Petřvald u Karviné
Vůz: 760
Urvanej píše:
zase tak složitý, aby to musel dělat David to neni a díly jsou ještě k mání, tak se neděs.

Tak fajn,protože já to určitě dělat nebudu. :roll:

_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 21:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 193
Bydliště: Petřvald u Karviné
Vůz: 760
A kdybych nutně potřeboval,tak je ticho po pěšině. :D

_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tlačítko na řadící páce
PříspěvekNapsal: 05 bře 2015 21:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2008
Příspěvky: 554
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Renoš píše:
A kdybych nutně potřeboval,tak je ticho po pěšině. :D


ty snad nemáš dvě až tři funkční ve skládku? Jako každej správnej krabicář? :crazy:

_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Volvoklub ČR









Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.084s | 19 Queries | GZIP : On ]