V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#1 V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Příspěvek od FrantaB »

Ač jsem hledal, nenašel jsem zde dost jasnou odpověď. Řeším velké auto, které si budu schopen bruseli navzdory udržovat v chodu, bez potřeby nemožného množství elektronických podělátorů. OBDII interface na počítač je ještě akceptovatelný. Předpoklad/požadavek na životnost je dalších 10 let. Odvézt má mně, moje koníčky, za nějakou dobu rodinu, chci se v něm v 1-2 lidech slušně vyspat (při výšce 187) bez potřeby cokoliv vymontovávat a vůbec nějak moc neřešit prostor. Po 600 km dálnice:okresky 1:1 CZ/SK/DE/Rakousko z toho chci vylézt a skoro o cestě nevědět, po 1000-1200 km chci být ještě chvíli použitelný a dospat během jedné noci a ne být unavený a rozlámaný ještě dva dny. Na ježdění po městě (a zatím i na dálky) mám japonskou kamikadze motokáru, počítám s tím že tohle velké auto nemá smysl startovat kvůli míň než 50 km-i když kvůli práci si nějaké ježdění po městě taky užije. Předpokládaný nájezd 12-15k ročně hlavně mimo město, pokud přesedlám v práci tak třeba taky 30+k. Svoje stroje znám (spíše) dříve či později do šroubku, často poznám co se chystá do věčných lovišť a taky si s tím dokážu poradit i bez elektriky, kde lišky dávají dobrou noc. Nechci o tohle přijít.
Pro ilustraci:
V70 D5 (2009) je z pohledu komfortu cestování super, ale je to se vším moderním co nechci-ovládání tak nějak jako přes simulátor, spousta elekroniky, kolem motoru všechno natěsno k sobě a pod plasty, takže nikam není vidět a bez rozborky spousty věcí okolo se člověk nikam nedostane. Moderní trend nafouklých vnitřních plastů dorazil i sem, což ubírá na prostoru.
Osobně mi nejvíc vyhovuje styl půlky/druhé poloviny 90. let, kdy byly auta vevnitř příjemně ovladatelné stroje a zvenku se na nich jako na strojích dalo pracovat. Ne jako dneska, kdy je vnitřek něco jako snaha o pohovku s haldou "jůzr frendly entertaiment fíčures", řízení je na okraj osunutý obtěžující doplněk a "obecně strojařský" servis bez zázemí specializovaného kdečeho skoro nemožný.

Praktická zkušenost s auty ve výběru limitně nula (v 850 a V70 jako pasažér, V70 nepodstatný kus za volantem; 940 jen na okuk), takže mi určitě něco uniká.


850 2,5TDI nebo V70 první generace
Plus:
-Modernější konstrukce s provázanými nosníky-trochu tužší předek, lepší bezpečnost při offset nárazu
-Modernější motor s EURO2-míň opruzů, pokud se mor "zelených zón" byť dočasně rozšíří
-Dá se jezdit kolem 7,5 litru a do 8 bez velkého omezování, město do 10
-Motor který vybudoval etalon spolehlivosti
-Předpokládám lepší odhlučnění, což je fajn na dlouhé cesty

Mínus:
-Předokolka, se vším co tenhle způsob pohonu u těžkého auta nese, s ohledem na rozměry horší otáčení
-Už poměrně "nahňácaný" motorový prostor, "učit se" auto při práci bude na delší lokte
-O něco menší vnitřky, spaní co jsem zachytil dost na hraně při mé výšce


940 2,5 T/TCI
Plus
-Dost místa kolem motoru, skoro na všechno je slušně vidět, vyndat motor v případě potřeby je mnohem míň odpojování a demontáží okolo než když je napříč (nebo se pletu?)
-Víc vnitřního prostoru-na spaní i na věci
-Zadokolka, což se mi u delšího auta nějak od přírody líp instinktivně zvládá když začne jančit

Mínus
-Měkčí konstrukce předku, dveří a vůbec dnešními měřítky měkčí na náraz
-EURO 0
-Spotřeba 8-10 litrů, po městě se dá čekat 12 (?)
-ve městě kvůli délce a šířce ještě horší parkování než s 850


Prosím uživatele 850/V70 I.gen a 940, ať mi to rozcupují a uvedou na pravou míru.
Naposledy upravil(a) FrantaB dne 03 úno 2015 18:55, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4733
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#2 V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Příspěvek od Ondra. »

pokud nafru volil bych TDI. nafty v devitkach byvaji dost unaveny. a to pripoustim jako zatvrelej krabicar...
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Příspěvek od Urvanej »

Devítka do města je lepčí, páč má rejd jako kráva.
Krabici buď s plynem, nebo v dehtu je podle mě fuk. GO nafty vyjde cca stejně jak zástavba plynu.
Co se spací délky týče, tak 180cm krabice a 850 má myslim o pár cm víc.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#4 V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Příspěvek od FrantaB »

850/V70 Igen o něco delší než 940? Nebude mít někdo cestu kolem auta s metrem?

Jsště jedna věc-převodovka. M55 u 850 je jasná, tam nemám otázek. Co M46 vs M47 v 940? Co považujete za lepší a za v principu trvanlivější? Natvrdo přetahané dráty a overdrive řazený pod plynem do toho nepočítejte. Díky
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

LUBOŠ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1284
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

#5 V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Příspěvek od LUBOŠ »

FrantaB píše: Co M46 vs M47 v 940? Co považujete za lepší a za v principu trvanlivější? Natvrdo přetahané dráty a overdrive řazený pod plynem do toho nepočítejte. Díky
1/ M46 zatím jsem s ní neměl problém, slabé místo je OD, ale dá se jezdit v nouzi pouze na 4 kvalty
2/ M47 - na svém autě jsem již měnil (ale volvo má nejeto k 900 tis. km), ale měnil jsem i kolegovy po 250 tis.
3/ M90 - je na svou dobu moderní a měla by být i více odolná, ale setkal jsem se již s problémy se synchrony

tak si vyber, ale určitě se ozvou i ostatní, jaké mají zkušenosti
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

danki
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 332
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Malacky
Vůz: 945 B200FT

#6 V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Příspěvek od danki »

Já by sem volil urcite 850/V70.
1. sedačky sú tam v inem levelu, naozaj su o dost pohodlnejsi
2. tempomat. Ked budes kupovat 850/70, tam tempovace byvaju celkem dost. U 900 moc ne
3. 2,5 TDI sa da jezdit za 6-6,5l. Teda na dlhe streky. 900 tam tak za 7-8l
4. aj krutak je inde nez u 2,4TD a je to poznat.
5. 2,5TDI zezenes lahsi jak 2,4
6. mista je v 850 naozaj vjec jak v 900

A pokat mas to kamikaze do mesta, tak ta nejaky raid zaujimat nemosi. Tych par krat
to zvladnes aj se spatnym raidem.

Ale ked si kupis 900 a napadne sneh, tak si na 850ku ani nespomenes :)
_________________
2x V70 TDI, V70 T5

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Příspěvek od Urvanej »

K převodovkám jen to, že originálně byla spojena s motorem tak, aby odpovídala s velkou rezervou výkonu, který motor dodával, takže pokud nehodláš někde nahánět koně, tak tuto problematiku vůbec neřeš.
Přechod z M46 na M90 byl z toho důvodu, že M46 mělo OD, kterej byl "zoufale nemoderní" a vyžadoval trochu údržby. M47 byla vývojově po m46, ale měla problém s pětkou, kde se soukolí blbě mazalo. Důvodem bylo, že se pětka prostě nalepila a místo tlačítka jí tam prostě krkneš fofrklackem a olej tam občas moc nedoteče.
M90 vydrží víc než M4* co se zatížení krouťákem týče, ALE synchrony myslim na trojce se rády trhaji a pak je z toho škola jak ve V3S. Ale nechá se to opravit.
Info napsané výše nejsou moje, ale načtené po webu, takže se zkušenosti ostatních mohou lišit.
Pokud řešíš, zda krabici, nebo předokolku, tak kup předokolku, ušetříš. Krabice jsou hrozně v ceně. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#8 V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Příspěvek od HonzaA »

Jsi z Prahy, obe tato dieselova vozidla tam nebudou uz brzy smet do sirsiho centra, stejne jako ve spouste dalsich evropskych mest uz nyni. To bych asi vyrazne zohlednil pri rozhodovani.

Jinak na 850/V70 mne dost vyrazne vadi oproti 940 malicky kufr i mala delka po sklopeni zadnich sedacek, na pohodlne vyspani zapomnen.

Z Tvych pozadavku a zohledneni vyse uvedeneho bych volil benzinovou nebo plynovou 940/960. Ano, problemem je dostupnost a ceny, nicmene pokud by jsi na koupi nechvatal a oproti predohrabum si prisetril, drive nebo pozdeji se neco objevi.

P.S.: Mam dost zkusenosti s obojim, konktretne 850 jsem navzdory fantastickemu motoru T5 kdysi prodal a znovu koupil devitku, protoze 850 je oproti 940 malicka a ja chtel v aute obcas na cestach prespat. Merim 193 cm.

jeste pridam nejaka cisla - 940 po sklopeni zadnich sedacek od patych dveri po sklopene sedaky zadnich sedacek (oprava chyby) cca 185 cm (ja musim lezet trochu zesikma), 850 smesnych cca 165 cm v nejdelsim miste...
Naposledy upravil(a) HonzaA dne 04 úno 2015 11:41, celkem upraveno 1 x.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#9 V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Příspěvek od HonzaA »

S temito dvema body neumim souhlasit.
danki píše:Já by sem volil urcite 850/V70.
1. sedačky sú tam v inem levelu, naozaj su o dost pohodlnejsi
6. mista je v 850 naozaj vjec jak v 900
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#10 V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Příspěvek od FrantaB »

Díky za přesné míry, říkal jsem si že oko z ožralé kašparovy krávy ještě nemám abych přehlédl výrazně větší vnitřek v 940.
Ad Praha a zelená zóna v širším centru-rezidenti na výjimku, takže v rámci celé té zhovadilosti OK, navíc mi to řeší japonec. Co se převodovek týče, že je M47 tak trochu dodo úprava M46 je z výkresů a fotek jasné a zaujme i to, že 1-4 jsou obrovská široká kola kdežto pětka je tak nějak... no prostě aby se vešla, navíc "na samotce s úzkými dveřmi".
850 je pro mně první generace moderního evropského auta (z toho pohledu co za moderní považujeme dodnes, ale bez těch následných kurvítek), 940 je tak nějak v mnoha směrech klasický americký youngtimer. Rozměry, konstrukce, poloprázdný prostor pod haubnou, ty lepší motorizace, houpavost za jízdy (nejel jsem v tom, ale jinak to být nemůže), nakonec 4+overdrive je taky dost americký způsob.

Benzín a proč jsem tyhle motory vyřadil z výběru:
940 benzín by byla fajn z toho pohledu, že mám benzín mnohem radši, ale náklady na kilometr by šly jen v palivu skoro na dvojnásobek co teď s japoncem a při mém využití nebude průměrný nárůst užitné hodnoty na dvojnásobku ani náhodou. Peníze za údržbu a razítka LPG při očekávaném nájezdu moc nerozpustím, v případě potřeby zásadnější výměny LPG dílů mi to vychází 1 kč/km jenom za hardware, což je docela dost. Při dojíždění denně od cca. 120 km nahoru je to jiná pohádka, ale mám dny kdy najedu desetinu. Takže pokud se neodstěhuju někam do pryč, benzín nebo benzín+LPG pro mně z praktického hlediska znamená jenom hračku/hobbycar/díru na peníze už jen v běžných provozních nákladech a nutných fixních nákladech (jako revize apod.). Proto jsem tuhle možnost vyřadil, stejně jako benzíňáky u 850. Rozdíl nižší ceny benzíňáku proti naftě při mém nasazení znamená při rozdílu spotřeby rozdíl v ceně paliva na cca. 1,5-2 roky a pokud se něco potento, v řešení utopím +/- podobné peníze (zvlášť pokud by šlo o turbobenzín), takže nafta při výhledu na 10 let vede. Zase, platí jenom pro můj očekávaný způsob využití.
Pokud jde o přidanou hodnotu funfactoru velké zadokolky s výkonným benzínem (takže all-in-one), pro mně to není argument. Funfactor mi obstarává ještě hodně mechanický japonský kamikadzewagen bez posilovače na volantu a žádné auto do běžného provozu s posilovačem mi nedokáže dát tak jasný a bezprostřední pocit z řízení a "low down driving fun", i když je to předohrab a navíc vlastně slabý a pomalý (pravda, našlo by se-ale s řádově jinými náklady). Severská cihla má být pohodlný koráb na dlouhé štreky, rodinu/víc lidí a/nebo spoustu krámů, takže nic podobného nečekám a ani se o to nechci pokoušet. Fyzika a zkušenost mi říká, že když se na namrzlých kostkách utrhne 7,5 metráku auta plus moje sádlo, řeší to s trochou snahy první nebo druhá krtina na krajnici ještě před škarpou aniž by se komukoliv/čemukoliv co stalo. Ale utržených 1,8 tuny si krtiny ani nevšimne, nejspíš ani té škarpy.

S 940 v naftě budu ve variabilních nákladech (palivo, olej, filtry) o 1/3-1/2 výš než jsem teď, což se dá brát jako daň za prostor a komfort. U 850 mě láká to, že s trochou lehké nohy budou tyhle náklady prakticky stejné jako mám teď, jenom v mnohem větším autě-i to mnohem horší spaní bych možná nějak skousal. Ale co fakt nevím, jestli to stojí za naplněnější motorový prostor a tedy složitější opravy a údržbu :Search:

Jen do toho, drbejte mi ty úvahy! Díky
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Příspěvek od Urvanej »

Do hlavy ti nikdo nevidí, a to i když se poměrně snažíš jí tu vylejt.
Rozdíl v údržbě 850 vs. 940 neni natolik markantní, že by to stálo za zmínku. Co je u 940 jednodušší zase plně vynahradí chuťovka s výměnou rozdělovače, nebo čidla kliky a u nafty onanie nad 6. vstřikem a žhavičem, případně výměna zadního řemenu nebo teplotního čidla. Ale stejně jsou to prkotiny v porovnání s novšíma pekáčema.
Pokud se budu snažit bejt maximálně objektivní, tak ti řeknu kup si oudi v 850. Ale FWD samozřejmě suxxx. :-D
Teď zrovna je na bazoši etalon v atmosféře v sedmovym kombajnu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#12 V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Příspěvek od HonzaA »

Lituju, ze jsem si jeste neudelal ten kurz rychlocteni, na ktery se chystam.

Nevim, co k tomu rict. Kdyz myslis, ze to tak vychazi...ja asi pouzivam nejakou jinou matematiku. A nemyslim si, ze par stovek za rok (pokud opravdu chodis na revizi, coz mnoho lidi vubec nedela) za razitko plynare je polozka. Jo, ted jsem na jednom aute dal 6000 za servis plynu. A stejne to nepovazuju za vyznamnou polozku, protoze vim, ze za par tisic km je to zpatky (tady to az tak neplatilo, protoze z auta se bude radovat nekdo jiny, jako priklad rozpoctu vetsi opravy je to ale snad OK). Myslim si, ze nejvetsi problem plynu jsou plynari. Opravdu ne kazdej to dela dobre.

Ale treba je pro Tebe jednodussi patlat se s naftakem...v krabici je ale opravdu obecne jednodussi dat prednost LPG.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4733
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#13 V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Příspěvek od Ondra. »

devet v nafte je fajn ale schovej si rovnou prachy na go protoze neodlitanych kusu moc neni. a rovnou i na choulostivy rozvody vcetne sriubu na remenici od
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

#14 V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Příspěvek od gusto »

Naprostý souhlas s HonzouA.
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#15 V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Příspěvek od FrantaB »

HonzaA: matika je stejná, ale vstupní info trochu mimo. Koukám že některým lidem prostě budu muset začít spíš nedůvěřovat...
Jdu se na večer zahrabat do 940+LPG, abych si tu představu udělal sám. S tím co je skutečným problémem plynu naprostý souhlas, i z toho celkem mála co jsem viděl.

Jinak v případě obou aut počítám spíš s vlastním dovozem (plus člověk který se tím baví, ne vydělává), než koupě tady. Leda by vykvetlo něco P2P...


Jinak kopejte mi do bábovičky dál, s postřehy z ease/not-so-much-ease/_*@-# v rámci běžné údržby. Co se dělá dobře, co blbě (jo, koukal jsem na fotky. Vstřik 6 má okolo dost málo místa, natahaná droboť okolo a i pro dlouhého chlapa to znamená ležet na břiše na blatníku)
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 449
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Kontaktovat uživatele:

#16 V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Příspěvek od kV8ba »

Bohuže jak už psal Ondra, najít zachovalou naftovou devítku je problém. Když bude levná, bude motor před smrtí a GO vyjde na trojnásobnou hodnotu auta. Když bude drahá, tak budeš mít na chvíli klid, ale do budoucna se té investici, obávám se, stejně nevyhneš... Ty motory už mají svoje odslouženo... Navíc jsou citlivé na zacházení, což také né každý dokáže akceptovat. Ovšem mají úžasný spirit :good:
Teď přes zimu je na nákup devítky v etalonu (D24xxx) ideální doba :D Dá se říct poloviční výhra, když nastartuje nadrc.

Co se týče devítky na plyn, popravdě se ti nedivím, že se ti do ní neche. Ať si každý říká co chce, je to prostě další "ku*vítko" navíc. A za poloviční náklady, jak dokáže někdo tvrdit, rozhodně jezdit nebudeš.

Naftová 850/V70 tdi, není vůbec špatná volba, pokud pominu řidičské hledisko, o které tu ale stejně nejde. Je to pohodlný a příjemný auto na delší cestování. Bohužel jak už tu padlo, délka zavazadlového prostoru je opravdu mení než v 940.
Tdi-ček je všude mraky, ale vyplatí se být obezřetný, páč najít slušný a zachovalý kus, do kterého bys nenasypal majlant, se podobá hledání jehly v kupce sena...

Osobně, ač krabicář, bych volil tdi v 850/V70, ale za cenu delšího hledání a samozřejmě ochotě připlatit si zaslušný stav.

Tolik můj pohled na tvoji situaci.
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#17 V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Příspěvek od Jarda S40 »

Dle mého názoru bych v případě nalezení vhodné 940-ky s benzínem a plynem volil ji. Měl jsem ji jako pracovní asi 3 roky (B230FT s LPG) a nyní jezdím pracovně 2 roky V70 B5254. Oboje automat, oboje tempomat. U 940-ky oceňuji již zmíněný větší kufr. Nevím o kolik, ale štafle co se do ní vlezli už do V70 nejdou. Futra (zárubeň) na dveře také tak. Snad na délku o 5-10cm?? Na šířku je to stejné, navíc 940 má širší dveře, lépe se nakládá. 940-ka měla méně elektroniky, trochu levnější díly. Také měla větší rejd (znatelně) což je po Praze obrovská výhoda. Spotřeba s LPG po Praze 13l a mimo Prahu 10-11l, opakuji s automatem. Ale byl to starý systém LPG. Na žádné revize jsem nechodil, žádná jiná vydání jsem s LPG po dobu vlastnictví neměl.
V70 je pohodlnější (ale u 940-ky jsem si nestěžoval), lépe topí a chladí. Je asi více odhlučněná, ale 940 mi nepřišla hlučná. 940-ka má určitě méně bezpečnou karoserii, ale zase má odolnější nárazníky. Což jsem opět v Praze oceňoval. Ale jak je zmiňováno, bude problém sehnat slušnou v dobrém stavu a pokud se už nějaká najde, je škoda ji ničit v denním provozu. Ale pokud ji seženeš, neváhej. Aut typu V70 ještě asi pár zažiješ, nebo je budeš moct zažít, ale 940-ky končej. Pokud ji nebudeš mít nyní, tak asi již nikdy. A musím říct, že jsem rád, že jsem jezdil nějakou dobu s Dvojkou i 940-kou!

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#18 V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Příspěvek od FrantaB »

Byl by někdo tak hodný a doplnil sem ještě šířku a výšku kufrů, plus délku po nesklopená sedadla? Abych (krom spaní, tam je rozdíl v délce jasný) neřešil chiméru zvladatelnou jiným způsobem nakládání věcí.

850 2,5TDI na pár let by byla jasná volba, ale s delším výhledem možná bude problém s elektronikou, což moc řešit neumím a u D24 to dost odpadá. U ní by si měl člověk vystačit hlavně s manometrem, mikrometrem a gramotným elektroměřákem, pokud dobře vidím. Benzíny jsou na tom podobně.

Jarda: Díky, jak nemám možnost se na 850 podívat, nebyl jsem si s tím nakládáním jistý. Že chytám úplně poslední možnost vyhrabat rozumnou 940 u které bude rozumná šance ji těch 10 let udržet je mi naprosto jasné. Je pravda, že co potom fakt nevím... B230FT je +/- jediný benzín na který jsem se pro tohle auto díval, menší by mě s naloženým nebo s vlekem asi sežraly.


Hledání jehly v kupce sena-to umím, základní metody jsou dvě.
Jít hledat někam, kde jsou jehly v kupkách folklór, nebo je tam nechávají častěji než u nás.
Nebo vzít hrábě, kýbl s vodou, magnet a sirky :evil:
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4733
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#19 V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Příspěvek od Ondra. »

proc myslis jardo ze devitky koncej? ja musim jednu prodat kvuli financim ale za par let az se z toho vyhrabu tak se k ni vratim. a minimalne v holandsku je stale vyber slusny a za dobre penize tak bych se toho nebal.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

GDPR_user

#20 V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Příspěvek od GDPR_user »

Osobně pokud bych volil tak buď 940/960 nebo pak už V70II s TDI motorem,případně benzínovou verzi.U 850,V70I mi při dnešních cenách V70II uniká smysl koupě.

LUBOŠ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1284
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

#21 V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Příspěvek od LUBOŠ »

martinopel píše:Osobně pokud bych volil tak buď 940/960 nebo pak už V70II s TDI motorem,případně benzínovou verzi.U 850,V70I mi při dnešních cenách V70II uniká smysl koupě.
Pokud se podívám na měřítko dle velikosti výše zmíněných modelů, tak bych to seřadil takto:
1/ 940/960
2/ V70 I
3/ V70 II
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#22 V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Příspěvek od Jarda S40 »

Ondra. píše:proc myslis jardo ze devitky koncej? ja musim jednu prodat kvuli financim ale za par let az se z toho vyhrabu tak se k ni vratim. a minimalne v holandsku je stale vyber slusny a za dobre penize tak bych se toho nebal.
Proč? Koukni se do inzerce kolik se jich nabízí. Koukni se, kolik se nabízí slušných Dvojek. A porovnej si, kolik Dvojek bylo k mání před 10 lety. Prostě ubývají. Třeba za 5 let najdeš slušnou Devítku podle svých představ (moje jsou B230FT, automat a klima, okna v elektrice a tempomat výhodou). Ale cena bude nereálná na běžné ježdění. A budeš vybírat, zda koupit třeba 5 let staré auto za 200kKč nebo dát stejné peníze za pěknej zadohrab. Pěknej, ale přece jen třeba 30 let starej, s kterým třeba nebudeš smět do města na oběd, budeš z něj platit nějakou ekologickou dań 15kKč ročně a budeš se bát, aby ti ho někdo neodřel, nenaboural a podobně.
Jinak souhlasím s Lubošem (a taky jsem s ním o tom nedávno diskutoval), u každé novější generace je o trochu nižší užitná hodnota ve smyslu pracovního využití auta. Namátkou S40 má podle mě dost velký kufr, ale otvorem do něj nedostanu obyčejnou židli. Do 940 jsem naložil skruž na studnu, do dvojky také, u V70I jsem jen blbě čuměl, že to tam přes dveře nejde.

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#23 V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Příspěvek od FrantaB »

Díky za podněty, jen pokračujte. Vymyslel jsem si fakt "výborně" rozhodovatelný výběr.

Z pohledu variabilních provozních nákladů vede 850/V70 I 2,5 TDI a martinopelem zmíněná V70 II. Při umírněné jízdě město za 8, dálky 6-6,75 oproti 7,5-10 u 940.
Z pohledu údržby vede 940 v naftě (spíš mech. měření a spousta místa, to mi vyhovuje) i B230FT (vyblikávací diagnostika je fajn a japonec mi na téma 1 lamdba+MAP+teploty dal dobrou školu). U 2,5TDI nemám páru a i když vím jak to pod haubnou vypdá, nejsem si jistý co musí jít ven třeba kvůli rozvodům. U D24TCI stačí shodit větrák...
Z pohledu užitné hodnoty ve smyslu naložitelnosti a spaní je pořadí 940, s odstupem 850/V70 I a s řekl bych větším odstupem V70 II a mladší kvůli oblinám u dveří.
Ultrapragmatický závěr pro výhled na 10 let by byl sehnat za levno 940 s dobrou kastlí z teplých krajů se střelenou D24 a hodit do ní 2,5TDI. Pár takových přestaveb jsem našel, ale zatím jsem je nezkoumal. Jen se obávám, že papírově je to u nás neprůchozí.

Jinak 940 opravdu končí. Když jsem ji pro potěchu oka zadával do hledání 3-4 roky zpátky, bylo jich mnohem víc než teď. A zdá se mi, že výrazně převažují jen dvě kategorie-vraždy se kterými někdo odvozil pět dětí do školy a stavbu baráku a lidi co uvolňují místo v garáži na třetí auto v rodině prodejem svého letitého byznys highwayrunneru.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

GDPR_user

#24 V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Příspěvek od GDPR_user »

FrantaB píše: Jinak 940 opravdu končí. Když jsem ji pro potěchu oka zadával do hledání 3-4 roky zpátky, bylo jich mnohem víc než teď. A zdá se mi, že výrazně převažují jen dvě kategorie-vraždy se kterými někdo odvozil pět dětí do školy a stavbu baráku a lidi co uvolňují místo v garáži na třetí auto v rodině prodejem svého letitého byznys highwayrunneru.
A co teprve 960 s B230FT :D

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#25 V940 D24TCI vs 850/V70 2,5 TDI

Příspěvek od Urvanej »

Pokud chceš devítku v dechtu, tak standou nabízená, ale je za 70, za který by podle mě stát mohla, ale auto jsem neviděl, jen některejm lidem věřim.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“