Volvo 960 II 3.0 - problém:

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#76 Volvo 960 II 3.0 - problém:

Příspěvek od HonzaA »

Omlouvám se za chybu, hned jsem si nevzpomněl, ale ve skutečnosti vlastně zkoušeli svorníky, měli ty díry (původně) pro šrouby prohloubené skrz až kamsi dolů do bloku. Myslím, že to dělal krtek (kterého osobně vůbec neznám) na svém autě a dopadlo to také katastrofálně. Mám to jen z kvalifikovaného doslechu :D Osobně vlastně nevím o nikom, kdo by zkoušel štefty. Můžeš to, až bude příležitost, vyzkoušet :wink:

Když už se mně pomalu vrací paměť na okamžiky, které bych z ní raději navždy vymazal :D , tak vím, že jeden motorář z okolí o šteftech jako možném řešení také mluvil a říkal, že je nechává dělat z nějakých hlavových šteftů na náklaďák (už nevím přesně kterej). Byla by to nesrovnatelně levnější varianta, jak ten norskej produkt v odkazu. Dělá to tak běžně (jestli si dobře vzpomínám) na alfách. Můžu na něj sehnat kontakt.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#77 Volvo 960 II 3.0 - problém:

Příspěvek od Urvanej »

Martin narážel na dýlku závitu, která by mohla tahat za víc masa a tim tu sílu rozložit, jenže ono už to od cca 1,5 nádobku průměru šroubu nemá cenu prodlužovat dál, nic tím nezískáš.Do hliníku se to dělá delší, kdyby si náhodou poškodil někde závit.
Leda nějakej materiál šroubů lepší než 12.9 nebo co to používá ARP v řadě 2000.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#78 Volvo 960 II 3.0 - problém:

Příspěvek od HonzaA »

Myslím si, že se u šteftů bude taky lišit průběh, jak se do bloku vnese napětí a nevzniknou tam určité síly spojené s třením v závitech. Nejsem ale strojař a můj osobní laický názor je, že si to stejně praskne, když se tomu zachce :%)
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#79 Volvo 960 II 3.0 - problém:

Příspěvek od tomasss »

Zajimava sada, ta od ARP. Martine, to maji takovyhle sady na konverzi ze sroubu na stefty a matice na vsechny motory, nebo myslis ze je to primo urceny na devitkovy sestivalce prave jako reseni praskajicich bloku?
Co me fascinuje na tyhle problematice asi nejvic je, ze kdyz jsem se bavil s par lidma z turbokostek (Amerika, Svedsko, Holandsko) tak o tom vubec nemeli poneti. Menili tesneni pod hlavou bez JAKEJCHKOLIV specialit, jako u jakyhokoliv jinyho motoru, a svete div se ani jednomu to neprasklo. A to to ten jeden delal u tri aut.
Takze se mi stoprocentne potvrdilo "Nikdy nerikej, ze neco nejde - vzdycky se najde blbec kterej to nevi a udela to" :D
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“