Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 117
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo 945 B230FK M90 MY96
- Kontaktovat uživatele:
#1 Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
Zdravím,
občas vyjíždím z kluzského povrchu na asfalt, diferenciál se zavře a následně musím na asfaltě zatočit a je slyšet, jak zadní kola přerušovaně piští ve frekvenci zhruba 5Hz. Nejde mi o to dělat na asfaltě čáry, ale občas musím vyjet po mokré trávě nahoru ze dvora na suchou silnici a hned zatočit.
Je to pro ten diferenciál hodně zatěžující, když se zamkne a je potřeba na suchém asfaltě prudce zatočit? Mno, ke všemu nevím určitě, jestli mám LSD diff...
občas vyjíždím z kluzského povrchu na asfalt, diferenciál se zavře a následně musím na asfaltě zatočit a je slyšet, jak zadní kola přerušovaně piští ve frekvenci zhruba 5Hz. Nejde mi o to dělat na asfaltě čáry, ale občas musím vyjet po mokré trávě nahoru ze dvora na suchou silnici a hned zatočit.
Je to pro ten diferenciál hodně zatěžující, když se zamkne a je potřeba na suchém asfaltě prudce zatočit? Mno, ke všemu nevím určitě, jestli mám LSD diff...
_________________
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12085
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#2 Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
LSD by tohle nevadilo, tomu co tam máš už trochu jo, ale to zvládne.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 117
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo 945 B230FK M90 MY96
- Kontaktovat uživatele:
#3 Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
Díky! Šetřím diff, co to jde, ale halt stává se to.
Předpokládám, že je asi všeobecně výhodnější raději auto držet na spojce a nezahrabat, než zbytečně ničit ten diferenciál, že? Vždycky se to ale nepovede.
Jsem zvědav na svou první zimu s výbavou zadohrab+samosvor...
Předpokládám, že je asi všeobecně výhodnější raději auto držet na spojce a nezahrabat, než zbytečně ničit ten diferenciál, že? Vždycky se to ale nepovede.
Jsem zvědav na svou první zimu s výbavou zadohrab+samosvor...
_________________
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12085
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#4 Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
Jezdi normálně, jediný co v tomhle režimu trpí je spojka a gumy, pokud tomu nenakládáš při tom výjezdu a nejsi nijak extra přetíženej, tak diferáku je to fuk. Když je zamčenej, tak je zamčenej a nic se nehobluje.
Odemyká se myslim po překročení 20Km/h (možná 25, už nevim).
Hobluje se při zamykání, typicky rychlý rozjezdy s vyššim výkonem na suchu atd.
Tydle dify umíraji na starej olej, kterej naleptá lamely, z ozubů špony ohoblujou plíšky, a jsi v tom za (asi bůra, nebo 3tis) za nový. Takže olej to chce vyměnit, pokud si to ještě neudělal. Patří tam klasickej převoďák bez třecích aditiv. (Na rozdíl od LSD, kam patří 3x tak drahej s aditivama).
Tohle jsem načetl, když jsem řešil co dám do Jaruny. Neřikám, že si to všechno pamatuju uplně přesně, ale tak nějak plus mínus to je
Odemyká se myslim po překročení 20Km/h (možná 25, už nevim).
Hobluje se při zamykání, typicky rychlý rozjezdy s vyššim výkonem na suchu atd.
Tydle dify umíraji na starej olej, kterej naleptá lamely, z ozubů špony ohoblujou plíšky, a jsi v tom za (asi bůra, nebo 3tis) za nový. Takže olej to chce vyměnit, pokud si to ještě neudělal. Patří tam klasickej převoďák bez třecích aditiv. (Na rozdíl od LSD, kam patří 3x tak drahej s aditivama).
Tohle jsem načetl, když jsem řešil co dám do Jaruny. Neřikám, že si to všechno pamatuju uplně přesně, ale tak nějak plus mínus to je
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#5 Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
mám takovej pocit, že ne všechny 940 turbo měly LSD dif. S určitostí to zjistíš, a) podle VIDA a svého VINu, b) když si vlezeš pod auto
a na diferenciálu najdeš štítek a na něm bude typ 1041. Uzávěrka by se měla otvírat při 40 km/hod. Aspoň tak je to na 850/V70-I AWD, diferenciál mají stejný - 1041.
Pokud máš problém (spíš morální) s výjezdem z trávy na asfalt, udělej to obráceně. Vycouvej. To bude závěrka otevřená.
a na diferenciálu najdeš štítek a na něm bude typ 1041. Uzávěrka by se měla otvírat při 40 km/hod. Aspoň tak je to na 850/V70-I AWD, diferenciál mají stejný - 1041.
Pokud máš problém (spíš morální) s výjezdem z trávy na asfalt, udělej to obráceně. Vycouvej. To bude závěrka otevřená.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4737
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#6 Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
lsd je u devitek spis raritni filo a to i u turba, urvanej by mohl vypravet... podle vinu to taky nezjistis... stitek bejva strzenej
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1617
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
#7 Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
Uzávěrka se zavře jedno či při jízdě vpřed či vzad,tak nevím proč couvat.... LSD jsem opravdu ještě nikdy neviděl,vždy je tam ten mechanickej...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#8 Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
jj omlouvám se, popletl jsem to podle svého auta, které má volnoběžku... nějak mi v tu chvíli nedošlo, že volnoběžka je u RWD asi blbost.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12085
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#9 Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
LSD bejvá u dvojek spíš, ale na devítkách je to skutečně raritka jako svině, ale bylo to možný na začátku výroby (do cca 95), někde sem viděl ceník, ale pro USA.
Jinak štítek sem upadlej viděl jednou, většinou bejvá po vrstvou sajrajtu proti rzi a sundavá se sakra blbě, jde to i se štítkem. Myslim, že v tomto ohledu mam poměrně dost zkušeností. Zoufalství člověka přivede leckam.
Jinak štítek sem upadlej viděl jednou, většinou bejvá po vrstvou sajrajtu proti rzi a sundavá se sakra blbě, jde to i se štítkem. Myslim, že v tomto ohledu mam poměrně dost zkušeností. Zoufalství člověka přivede leckam.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 117
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo 945 B230FK M90 MY96
- Kontaktovat uživatele:
#10 Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
Děkuji všem za rady.
Dnes jsem vlezl pod auto a pořídil jsem tam následující fotku:
Fotka ve velkém rozlišení zde.
Prosím o vaše komentáře, zvláštěpak ty uklidňující, pokud jsou na místě.
Dnes jsem vlezl pod auto a pořídil jsem tam následující fotku:
Fotka ve velkém rozlišení zde.
Prosím o vaše komentáře, zvláštěpak ty uklidňující, pokud jsou na místě.
_________________
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13059
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#11 Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
A hele, automatický dávkovač protikorozní ochrany. Asi by to chtělo vyměnit gufero.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 117
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo 945 B230FK M90 MY96
- Kontaktovat uživatele:
#12 Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
Děkuji, leč nejsem schopen oddělit ironii od hodnotné informace. Jak moc vážně / rychle by se mělo vyměnit to gufero? Můžu s tím ještě jezdit? Zvládne to obyčejný autoservis, nebo to chce Volvopozitivního servismana? Parkuju na trávě, včera jsem dal pod auto desku sololitu a během 12 hodin vůbec žádný únik.Při jízdě je slyšet zvuk, který se podobá zvuku elektromotoru, výška tónu souvisí s rychlostí auta, ne s otáčkami motoru, ale je slyšet jen při záběru motoru. Nejintenzivnější pri rychlosti okolo 40km/h. Stejný zvuk, jako mají opravdu staré veterány, ale o dost tišší. Bylo mi řečeno, že to asi souvisí s kardanem a že to bude normální, ale pro jistotu to zmiňuju...
_________________
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
#13 Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
Pokud to hučí,tak ti začíná odcházet ložisko.Jak jsem se zde dozvěděl u jednoho Amazonu,tak to vlastně není žádný problém.Nicméně je fakt,že sehnat druhou nápravu na 940 bude jednodušší.Doporučoval bych urychleně udělat gufero(zvládne to průměrně zdatný a dostatečně inteligentní mechanik) následně dolít olej do diferáku a přidat aditivum ideálně BG.A pak jezdit.Další možností je otevřít dif,vyměnit veškerá ložiska,nezapomenout na vymezení vůlí a pak už by jsi měl mít klid na další milion.Hektolitr píše:Děkuji, leč nejsem schopen oddělit ironii od hodnotné informace. Jak moc vážně / rychle by se mělo vyměnit to gufero? Můžu s tím ještě jezdit? Zvládne to obyčejný autoservis, nebo to chce Volvopozitivního servismana? Parkuju na trávě, včera jsem dal pod auto desku sololitu a během 12 hodin vůbec žádný únik.Při jízdě je slyšet zvuk, který se podobá zvuku elektromotoru, výška tónu souvisí s rychlostí auta, ne s otáčkami motoru, ale je slyšet jen při záběru motoru. Nejintenzivnější pri rychlosti okolo 40km/h. Stejný zvuk, jako mají opravdu staré veterány, ale o dost tišší. Bylo mi řečeno, že to asi souvisí s kardanem a že to bude normální, ale pro jistotu to zmiňuju...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#14 Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
Jestli to už nekape, tak už tam žádný olej nemusí vůbec být. To hučení může klidně dělat kuželové soukolí, které je po smrti.Vyměnit lágry a vymezit vůle je sice hezké, ale pokud neví jaké nastavit předpětí na kuželových ložiscích, tak to "náhodou" sotva trefí a když to netrefí, tak to půjde stejně brzy do kopru. Lepší vyměnit to za nějaký, který je vpořádku, dát mu nový simering a olej. To soukolí je hypoidní? Ví to někdo?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12085
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#15 Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
Soukolí je hypoidní.
Dif je samosvor, takže výměna za jiný bude problém. Obyčejnejch jsou mraky, ale tohle nee.
Jinak viz kluci hore. Gufero odejde většinou až po ložisku, takže je na foto velmi pravděpodobně rozsáhlejší oprava u někoho, kdo to umí.
Dif je samosvor, takže výměna za jiný bude problém. Obyčejnejch jsou mraky, ale tohle nee.
Jinak viz kluci hore. Gufero odejde většinou až po ložisku, takže je na foto velmi pravděpodobně rozsáhlejší oprava u někoho, kdo to umí.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1617
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
#16 Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
Hladina oleje byla kontrolována při servízu... Dolívala se max decka. Kolem ložiska vstupní hřídele byla trošku mastnota nicméně takhle brutální únik se nevyskytoval...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 117
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo 945 B230FK M90 MY96
- Kontaktovat uživatele:
#17 Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
A do háje.
Děkuju za veškeré odpovědi.
Když to dávám dohromady, tak: Evidentně je v háji gufero; protože gufero obvykle přežije ložisko, tak je nejspíš v háji ložisko, což mi soused neopraví. (Přestože má teď v práci čísi stříbrnou 850 v LPG.)
Nevím, kdy se to stalo. V dubnu se to zdálo být ještě v pohodě a pak jsem dva měsíce pod auto nevlezl. Čili je možný, že jsem na tom už ujel nějakých až 2000km.
Ten zvuk, co jsem popisoval, je dost tichý, při rychostech nad 40 ho skoro přehluší zvuk motoru, žádný intenzivní hučení jako když praskne ložisko v kole, čili podezřelé mi to nepřipadalo.
Existuje nějaká varianta nouzového zprovoznění auta na zhruba dalších 1000km, abych mohl odjezdit to co potřebuju a dojet po vlastní ose do silně krabicově orientovaného servisu? Třeba vyměnit gufero a dolít olej?
...Tak jsem se tady chvástal, jak mi to krásně jezdí, a hned jsem dostal přes držku...
Děkuju za veškeré odpovědi.
Když to dávám dohromady, tak: Evidentně je v háji gufero; protože gufero obvykle přežije ložisko, tak je nejspíš v háji ložisko, což mi soused neopraví. (Přestože má teď v práci čísi stříbrnou 850 v LPG.)
Nevím, kdy se to stalo. V dubnu se to zdálo být ještě v pohodě a pak jsem dva měsíce pod auto nevlezl. Čili je možný, že jsem na tom už ujel nějakých až 2000km.
Ten zvuk, co jsem popisoval, je dost tichý, při rychostech nad 40 ho skoro přehluší zvuk motoru, žádný intenzivní hučení jako když praskne ložisko v kole, čili podezřelé mi to nepřipadalo.
Existuje nějaká varianta nouzového zprovoznění auta na zhruba dalších 1000km, abych mohl odjezdit to co potřebuju a dojet po vlastní ose do silně krabicově orientovaného servisu? Třeba vyměnit gufero a dolít olej?
...Tak jsem se tady chvástal, jak mi to krásně jezdí, a hned jsem dostal přes držku...
_________________
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12085
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#18 Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
Umře ti to, až tam nebude olej. Pokud si uhlídáš hladinu, tak si jezdi do bezvědomí. Kontrolní a nalejvací šroub je na deklu diferáku v cca půlce až horní třetině deklu. Patří tam obyč myslim 80W90 nebo tak něco obyč převodovýho (GL5) za cca 100Kč/litr a celá náplň je litr a půl (1.6l).
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#19 Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
To znám, taky jsem toho svýho zmetka jednou pochválil víc než bylo třeba a druhý den mi odešla cívka
Jestli tam ten olej je, tak bych ho dolil (pokud by to šlo, tak dát ten nový simering) a sledoval jak rychle mizí. 1000 km by to mělo určitě vydržet, když to bude mazané i kdyby to soukolí bylo načaté.
To hučení je stálé, nebo je jen v zátahu? Pokud je stálé, tak to z toho "zadku" nebude. Hlavně ať nezůstane bez oleje.
Jestli tam ten olej je, tak bych ho dolil (pokud by to šlo, tak dát ten nový simering) a sledoval jak rychle mizí. 1000 km by to mělo určitě vydržet, když to bude mazané i kdyby to soukolí bylo načaté.
To hučení je stálé, nebo je jen v zátahu? Pokud je stálé, tak to z toho "zadku" nebude. Hlavně ať nezůstane bez oleje.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 117
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo 945 B230FK M90 MY96
- Kontaktovat uživatele:
#20 Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
Včera večer jsem dolil olej a vešlo se tam jen 0,23 litru. Auto stálo na rovině. Ufff, velice příjemné překvapení. Celej diferák jsem vypucoval a budu to hlídat.
Zvuk, o kterém jsem mluvil, se ozývá pouze když je motor v záběru. Na volnoběh a přeběh ne. Nejvýraznější je při 40km/h. Nic hlasitého, motor to ve vyšších otáčkách přehluší. Neříkal bych tomu hučení, je to vyšší tón.
Zvuk, o kterém jsem mluvil, se ozývá pouze když je motor v záběru. Na volnoběh a přeběh ne. Nejvýraznější je při 40km/h. Nic hlasitého, motor to ve vyšších otáčkách přehluší. Neříkal bych tomu hučení, je to vyšší tón.
_________________
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#21 Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
Aha, tak to je zvuk, který jsem pracovně pojmenoval "zpívání" Co si pamatuju, tak ty diferáky hučely. Dnes jsem zrovna rozebral almaru z JUMPERa, která krásně zpívala od 60ti km/h (pouze v tahu). Čekal jsem poškozené soukolí stálého převodu, ale nic jsem nenašel, takže to může být i v té převodovce.
Dokážeš alespoň přibližně určit, odkud ten zvuk jde? Zkontroloval jsi kardan (kříže) a jeho ložisko?
Dokážeš alespoň přibližně určit, odkud ten zvuk jde? Zkontroloval jsi kardan (kříže) a jeho ložisko?
#22 Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
Zpívání jde z 90% vždy z ložisek,případně z velké vůle mezi koly.Romulusw píše:Aha, tak to je zvuk, který jsem pracovně pojmenoval "zpívání" Co si pamatuju, tak ty diferáky hučely. Dnes jsem zrovna rozebral almaru z JUMPERa, která krásně zpívala od 60ti km/h (pouze v tahu). Čekal jsem poškozené soukolí stálého převodu, ale nic jsem nenašel, takže to může být i v té převodovce.
Dokážeš alespoň přibližně určit, odkud ten zvuk jde? Zkontroloval jsi kardan (kříže) a jeho ložisko?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#23 Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
Jo, to by mohlo být. Vzal jsem si na to silnější brejle a ty kuželový ložiska diferáku jsou dost hrozný. A předpětí (nastavování) těchto ložisek tedy soudruzi z Francie taky dost podcenili.
Ale zpět k tomu Hektolitrovu, jestli je ten diferák s olejem, tak těch 1000 km i s tím zpíváním do servisu vydrží. To je můj názor.
Ale zpět k tomu Hektolitrovu, jestli je ten diferák s olejem, tak těch 1000 km i s tím zpíváním do servisu vydrží. To je můj názor.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 117
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo 945 B230FK M90 MY96
- Kontaktovat uživatele:
#24 Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
Jo, "zpívání", to je přesně to slovo, co bych použil, díky.
Nedokážu vůbec určit, odkud ten zvuk vychází. Ozývá se v celém rozsahu rychlostí nad 50 už ho přeřve motor, ale je tam. Necvičené ucho ho obtížně rozpozná. Zvuk je v tom autě od začátku co ho mám, nevyvíjí se. Najel jsem s tím 3500km.
Po koupi auta s ním jel Standa 200km do servisu k Sarkasmicovi a to už tam ten zvuk podle mně musel být. Standovi ani Sarkasmicovi to divný nepřišlo, tak si s tím trochu připadám jako hypochondr... Jisté je, že jsem ho nikdy v jiném autě neslyšel.
Není tu někdo z okolí Jičína či Turnova kdo by se chtěl projet?
Na kardanu jsem zkoušel akorát vůli na straně u diferenciálu a není vůbec žádná, neklechtá se. (Akorát se nechá pootočit, zhruba o 3mm na obvodu.)
Bohužel jsem se v autech nikdy nevrtal a tak mně samo od sebe nenapadne co z kontrolovat a co na tom vlastně hnedat, to se mi musí přesně říct
Nedokážu vůbec určit, odkud ten zvuk vychází. Ozývá se v celém rozsahu rychlostí nad 50 už ho přeřve motor, ale je tam. Necvičené ucho ho obtížně rozpozná. Zvuk je v tom autě od začátku co ho mám, nevyvíjí se. Najel jsem s tím 3500km.
Po koupi auta s ním jel Standa 200km do servisu k Sarkasmicovi a to už tam ten zvuk podle mně musel být. Standovi ani Sarkasmicovi to divný nepřišlo, tak si s tím trochu připadám jako hypochondr... Jisté je, že jsem ho nikdy v jiném autě neslyšel.
Není tu někdo z okolí Jičína či Turnova kdo by se chtěl projet?
Na kardanu jsem zkoušel akorát vůli na straně u diferenciálu a není vůbec žádná, neklechtá se. (Akorát se nechá pootočit, zhruba o 3mm na obvodu.)
Bohužel jsem se v autech nikdy nevrtal a tak mně samo od sebe nenapadne co z kontrolovat a co na tom vlastně hnedat, to se mi musí přesně říct
_________________
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13059
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#25 Přetěžování LSD diferenciálu na asfaltu 940
Vzal bych tě s tím na rampu, ale teď tam mám rozebranýho svýho volvíka. Možná, že by to šlo příští týden.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek