Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#1 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Mám dotaz. Má někdo zkušenosti s jízdou na E85 s motorem B234F ?
Vím, že jsem někde na fóru již četl, že B230F nebo B230FB si s E85 poradí a že není potřeba
do auta montovat to speciální zařízení za 6.000,- Kč. Prý si s tím jednotka poradí sama a auto
jede i na 100% E85 bez problémů. Chci se zeptat, zda má někdo zkušenosti i s B234F, případně jaké?
Ptal se mě na to strýc, který tento motor má a zatím jezdí půl na půl na E85 a bez problémů.
Jen prý vyměnil palivový filtr po 500 km... jinak žádnou úpravu nedělal.
Takže potřebuje vědět, zda si to zařízení tam namontovat nebo ne, když by chtěl jezdit na 100% E85?

Děkuji za rady.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od Urvanej »

Totéž co B230F, pokud tam má vyblikávačku, tak má opět LH2.4 a jsi na stejnym základu, jako s B230F, FT, FB...
Ale aby to bylo košer, je třeba při změně koncentrace v nádrži rezetovat řj.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od Urvanej »

Kdyby někdo měl zájem, kupodivu celkem rozumně sepsanej článek o etanolu je na volvo-clubu. Chce to ale mít tak hodinku času na přečtení, je to sakra dlouhej román. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od Urvanej »

Ještě když už, tak už.
Má někdo zkušenosti, jak drží palivový vedení při dlouhodobym provozu?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 117
Registrován: 10 roků
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo 945 B230FK M90 MY96
Kontaktovat uživatele:

#5 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od Hektolitr »

Ahoj,
otázka zněla sice jinak, ale... Kdo má aspoň trochu rád českou krajinu, ať etanol bojkotuje. Pěstování technických plodin pro výrobu etanolu hrubě huntuje českou ornici, lejeme tak do nádrží to nejcennější, co máme. Česká ornice trpí jak úbytkem ornice jako celku, tak snižováním podílu humusu a intenzivní pěstování technických plodin to jen urychluje. Pokud by se vyráběl ze zemědělských zbytků, neměl bych nic proti, ve skutečnosti se ale osévají lány, které by měly odpočívat, kukuřicí k výrobě biolihu.Těžba ropy je prasárna, výroba biolihu ještě větší prasárna. Stejný omyl jako bioplynové elektrárny. Bojkot, Howgh.
_________________
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#6 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od Ondra. »

tak v tom pripade bojkotujes jiste i naftu s benzinem....
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 117
Registrován: 10 roků
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo 945 B230FK M90 MY96
Kontaktovat uživatele:

#7 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od Hektolitr »

Ondra. píše:tak v tom pripade bojkotujes jiste i naftu s benzinem....
Do nafty mě teda nikdo neurtá! Benál, ten si teda kupuju, to se přiznám. :-)
_________________
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#8 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

A co LPG? :-)
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od Urvanej »

Známej montuje bioplynky a poměrně s tim nemam problém.
Pokud ovšem nenarážíš na to, že se z toho dělá plyn namísto aby se to vrátilo na pole (kam se ale stejně ty zbytky po fermentaci vrací).
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 117
Registrován: 10 roků
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo 945 B230FK M90 MY96
Kontaktovat uživatele:

#10 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od Hektolitr »

e.w.i.n.g.1 píše:A co LPG? :-)
Pokud je to otázka na mně - nebyl bych proti, vedlejší produkt při výrobě benzínu. Akorát ta pořizovací cena aparatury...
Urvanej píše:Známej montuje bioplynky a poměrně s tim nemam problém.
Pokud ovšem nenarážíš na to, že se z toho dělá plyn namísto aby se to vrátilo na pole (kam se ale stejně ty zbytky po fermentaci vrací).
Původní myšlenka je: Máme jakési přebytky, pojďme to zplynovat, spálit, zbytek vrátit na pole. To je hezký nápad. Realita ale vypadá tak, že si vlastník bioplynky pronajme pole, která hnojí seč může, aby na nich vyrostlo co nejvíc přebytků. Ty tisíce kilometrů, co tam ty traktory najezdí - prakticky furt se to hnojí, seče, suší, obrací, balíkuje, silážuje, hnojí... Udusávání půdního horizontu, snížení pórovitosti, přehnojování. A když jim zavoláš, že máš vlečku sajrajtu, tak ti odpoví, že pro takové množství se jim nevyplatí jezdit, vysypejte to někde do strouhy. Klasický případ překroucení vznešené myšlenky tak, aby se na tom daly vytřískat peníze, čemuž je přizpůsoben i způsob přidělování dotací.
Nechci tady rozvíjet OT ani flame, takže se vracím k původnímu: Etanol do auta nelejte, není to ekologická technologie.
_________________
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od Urvanej »

Přiznávám se bez mučení, že to zkoušim, ale důvodem neni ekonomie ani ekologie, ale to zapráskaný oktanový číslo :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#12 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od Honza »

moc se to nezvrhlo vzheldem k tomu že řepka spotřebuje 2x tolik žvin jak pšenice.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#13 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Strýcovi jsem poradil, ať jezdí raději na normální benzín nebo ať si tam dá LPG. Já v tom E85 nějakou výraznou úsporu nevidím.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#14 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85

Příspěvek od Sarkasmic »

Provoz na etanol přináší jistá rizika pro vstřikování bo je v něm relativně hodně vody a nemaže... Umírají častěji palivový čerpadla,vstřiky a lambda sondy. Některý auta na to sice jezdí,ale nedokážou vyrobit dostatečně bohatou směs a odsírají to ventily... Ale to je ostatně problém i u plynu....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“