Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85
- Autor
- Zpráva
#1 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85
Mám dotaz. Má někdo zkušenosti s jízdou na E85 s motorem B234F ?
Vím, že jsem někde na fóru již četl, že B230F nebo B230FB si s E85 poradí a že není potřeba
do auta montovat to speciální zařízení za 6.000,- Kč. Prý si s tím jednotka poradí sama a auto
jede i na 100% E85 bez problémů. Chci se zeptat, zda má někdo zkušenosti i s B234F, případně jaké?
Ptal se mě na to strýc, který tento motor má a zatím jezdí půl na půl na E85 a bez problémů.
Jen prý vyměnil palivový filtr po 500 km... jinak žádnou úpravu nedělal.
Takže potřebuje vědět, zda si to zařízení tam namontovat nebo ne, když by chtěl jezdit na 100% E85?
Děkuji za rady.
Vím, že jsem někde na fóru již četl, že B230F nebo B230FB si s E85 poradí a že není potřeba
do auta montovat to speciální zařízení za 6.000,- Kč. Prý si s tím jednotka poradí sama a auto
jede i na 100% E85 bez problémů. Chci se zeptat, zda má někdo zkušenosti i s B234F, případně jaké?
Ptal se mě na to strýc, který tento motor má a zatím jezdí půl na půl na E85 a bez problémů.
Jen prý vyměnil palivový filtr po 500 km... jinak žádnou úpravu nedělal.
Takže potřebuje vědět, zda si to zařízení tam namontovat nebo ne, když by chtěl jezdit na 100% E85?
Děkuji za rady.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8
bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8
bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#2 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85
Totéž co B230F, pokud tam má vyblikávačku, tak má opět LH2.4 a jsi na stejnym základu, jako s B230F, FT, FB...
Ale aby to bylo košer, je třeba při změně koncentrace v nádrži rezetovat řj.
Ale aby to bylo košer, je třeba při změně koncentrace v nádrži rezetovat řj.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#3 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85
Kdyby někdo měl zájem, kupodivu celkem rozumně sepsanej článek o etanolu je na volvo-clubu. Chce to ale mít tak hodinku času na přečtení, je to sakra dlouhej román.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#4 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85
Ještě když už, tak už.
Má někdo zkušenosti, jak drží palivový vedení při dlouhodobym provozu?
Má někdo zkušenosti, jak drží palivový vedení při dlouhodobym provozu?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 117
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo 945 B230FK M90 MY96
- Kontaktovat uživatele:
#5 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85
Ahoj,
otázka zněla sice jinak, ale... Kdo má aspoň trochu rád českou krajinu, ať etanol bojkotuje. Pěstování technických plodin pro výrobu etanolu hrubě huntuje českou ornici, lejeme tak do nádrží to nejcennější, co máme. Česká ornice trpí jak úbytkem ornice jako celku, tak snižováním podílu humusu a intenzivní pěstování technických plodin to jen urychluje. Pokud by se vyráběl ze zemědělských zbytků, neměl bych nic proti, ve skutečnosti se ale osévají lány, které by měly odpočívat, kukuřicí k výrobě biolihu.Těžba ropy je prasárna, výroba biolihu ještě větší prasárna. Stejný omyl jako bioplynové elektrárny. Bojkot, Howgh.
otázka zněla sice jinak, ale... Kdo má aspoň trochu rád českou krajinu, ať etanol bojkotuje. Pěstování technických plodin pro výrobu etanolu hrubě huntuje českou ornici, lejeme tak do nádrží to nejcennější, co máme. Česká ornice trpí jak úbytkem ornice jako celku, tak snižováním podílu humusu a intenzivní pěstování technických plodin to jen urychluje. Pokud by se vyráběl ze zemědělských zbytků, neměl bych nic proti, ve skutečnosti se ale osévají lány, které by měly odpočívat, kukuřicí k výrobě biolihu.Těžba ropy je prasárna, výroba biolihu ještě větší prasárna. Stejný omyl jako bioplynové elektrárny. Bojkot, Howgh.
_________________
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4725
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#6 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85
tak v tom pripade bojkotujes jiste i naftu s benzinem....
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 117
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo 945 B230FK M90 MY96
- Kontaktovat uživatele:
#7 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85
Do nafty mě teda nikdo neurtá! Benál, ten si teda kupuju, to se přiznám. :-)Ondra. píše:tak v tom pripade bojkotujes jiste i naftu s benzinem....
_________________
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
#8 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85
A co LPG?
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8
bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8
bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#9 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85
Známej montuje bioplynky a poměrně s tim nemam problém.
Pokud ovšem nenarážíš na to, že se z toho dělá plyn namísto aby se to vrátilo na pole (kam se ale stejně ty zbytky po fermentaci vrací).
Pokud ovšem nenarážíš na to, že se z toho dělá plyn namísto aby se to vrátilo na pole (kam se ale stejně ty zbytky po fermentaci vrací).
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 117
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo 945 B230FK M90 MY96
- Kontaktovat uživatele:
#10 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85
Pokud je to otázka na mně - nebyl bych proti, vedlejší produkt při výrobě benzínu. Akorát ta pořizovací cena aparatury...e.w.i.n.g.1 píše:A co LPG?
Původní myšlenka je: Máme jakési přebytky, pojďme to zplynovat, spálit, zbytek vrátit na pole. To je hezký nápad. Realita ale vypadá tak, že si vlastník bioplynky pronajme pole, která hnojí seč může, aby na nich vyrostlo co nejvíc přebytků. Ty tisíce kilometrů, co tam ty traktory najezdí - prakticky furt se to hnojí, seče, suší, obrací, balíkuje, silážuje, hnojí... Udusávání půdního horizontu, snížení pórovitosti, přehnojování. A když jim zavoláš, že máš vlečku sajrajtu, tak ti odpoví, že pro takové množství se jim nevyplatí jezdit, vysypejte to někde do strouhy. Klasický případ překroucení vznešené myšlenky tak, aby se na tom daly vytřískat peníze, čemuž je přizpůsoben i způsob přidělování dotací.Urvanej píše:Známej montuje bioplynky a poměrně s tim nemam problém.
Pokud ovšem nenarážíš na to, že se z toho dělá plyn namísto aby se to vrátilo na pole (kam se ale stejně ty zbytky po fermentaci vrací).
Nechci tady rozvíjet OT ani flame, takže se vracím k původnímu: Etanol do auta nelejte, není to ekologická technologie.
_________________
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
Volvo 945 | B230FK Turbo Kit Plus 126kW | M90 | MY'96 - rv'95 | modrozelená metla | VIN: YV1 945 81 1 T 1 ... |<br>
Volvo 945 | B200FT 114kW | M90 | MY'97 - rv'96 | modrá | VIN: YV1 945 21 1 V 1 ... |
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#11 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85
Přiznávám se bez mučení, že to zkoušim, ale důvodem neni ekonomie ani ekologie, ale to zapráskaný oktanový číslo
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5112
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#12 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85
moc se to nezvrhlo vzheldem k tomu že řepka spotřebuje 2x tolik žvin jak pšenice.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
#13 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85
Strýcovi jsem poradil, ať jezdí raději na normální benzín nebo ať si tam dá LPG. Já v tom E85 nějakou výraznou úsporu nevidím.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8
bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8
bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1620
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
#14 Volvo 940 s motorem B234F - etanol E85
Provoz na etanol přináší jistá rizika pro vstřikování bo je v něm relativně hodně vody a nemaže... Umírají častěji palivový čerpadla,vstřiky a lambda sondy. Některý auta na to sice jezdí,ale nedokážou vyrobit dostatečně bohatou směs a odsírají to ventily... Ale to je ostatně problém i u plynu....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 22 Odpovědi
- 3599 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Krystof P.
-
- 4 Odpovědi
- 712 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej
-
- 1 Odpovědi
- 86 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr Marek
-
- 1 Odpovědi
- 870 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej
-
- 7 Odpovědi
- 1390 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od labanos