Právě je 18 lis 2018 08:55

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 21 čer 2013 09:08 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 14002
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Jak je to se zaměnitelností světel, případně kompletů světla+blatníky+kapota skrz modelové řady 7/9?
Existuje tady několik verzí a nevím, jak moc je nutné kvůli změně rubat kastli, měnit brejle. Zajímá mě cokoliv, co víte, nebo máte načteno.
Verze čumáčků o kterých vím jsou:
rantlovka
US rantlovka
760/960I
bušovka
940
US varianta světel 760/940
960II/S90
Příloha:
rantlovka-orez.jpg
rantlovka-orez.jpg [ 30.48 KiB | Zobrazeno 3288 krát ]

Příloha:
US-rantlovka-orez.jpg
US-rantlovka-orez.jpg [ 37.25 KiB | Zobrazeno 3288 krát ]

Příloha:
760-orez.jpg
760-orez.jpg [ 183.52 KiB | Zobrazeno 3288 krát ]

Příloha:
busovka-orez.jpg
busovka-orez.jpg [ 9.11 KiB | Zobrazeno 3288 krát ]

Příloha:
940-orez.jpg
940-orez.jpg [ 35.47 KiB | Zobrazeno 3288 krát ]

Příloha:
US-940-orez.jpg
US-940-orez.jpg [ 12.66 KiB | Zobrazeno 3288 krát ]

Příloha:
S90-orez.jpg
S90-orez.jpg [ 21.66 KiB | Zobrazeno 3288 krát ]

Co zatím vím, že u rantlovky je výměna za US variantu naprosto bez problémů a mění se pouze lampy a je třeba přeletovat konektory. Blatníky a kapota je stejná.
U 940, kde US varianta (vozila se i do Fr) s oddělenou mlhovkou není nic co by člověk chtěl, protože je plastová a žloutne a lze ji bez problémů přehodit na klasické sdružené světlo 760/940. Lampy u 760 a 940 jsou stejné, ale blatníky a kapota jsou rozdílné a nelze je vzájemně prohazovat. Ještě existuje varianta těchto světel, kde je mlhovka nahoře.
Přestavby 7/9 na S90 se celkem vyskytují, ale nic není jen tak a je třeba celkem řezat. 760/960I na S90 je asi uplně bez problémů, použijí se z S90 lampy, blinkry, blatníky a mělo by to jít, ale nevím jak se budou tvářit brejle. Zvládnutelná přestavba je i 940 na S90, kde se upravují původní (940) závěsy kapoty a převařujou se blatníky a použije se maska, světla, blinkry a blatníky z S90 s původní kapotou. Toto je asi nejlepší topik o přestavbě.

Kdyby někdo měl další znalosti či tipy, budu rád.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 čer 2017 21:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2014
Příspěvky: 589
Bydliště: Turnov
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E
Jelikoz tu uz toto tema je, dovolil bych si ho krapet rozvest.
Jake casti jsou u ruznych sedmovych cumaku zamenne? Trebas rantlovka/busovka nebo busovka/940. Nejde mi ani tak o konverze jednoho typu na druhy, jako spis o zamenitelnost jednotlivych dilu. Kapota? Blatniky? Blinkry? ....

_________________
944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik" - Ex Solniak
245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek"
744 1984 B230K M47 "Plamenak"
745 1989 B234F M46 M90 "Sysel"
764 1986 B230ET M46 - Ex Karlos
Tatra 603 model 1967
Velorex 16/350 1971


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 čer 2017 22:07 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 14002
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Blatníky ne, ale kapota devítky pasuje na bušovky od MY91. Je tam rozdíl v šířce masek a i kapoty, takže jsou vlastně dva bušovkový čumáky. Lámalo se to tak nějak jak se bušovky přehouply od hranatejch budíků k devítkovejm, ale podle mě o chlup později.
Jinak podle mě záměnný neni v podstatě nic. Brejle jsou každý jiný (ale metrem jsem se ještě nedonutil to oběhnout.
Co se 760 týče, tak to tu matifu nabastlíl 940 blatník na 760 po FL, ale chce to trochu řezničit. Vznikne fuka mezi blatníkem a A sloupkem a je třeba řezat kvůli pantum.
Ale předělat se nechá cokoliv na cokoliv. :-)

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 čer 2017 20:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2014
Příspěvky: 589
Bydliště: Turnov
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E
To jsi me opravdu moc nepotesil. Delal jsem si marnou nadeji, ze alespon blatniky budou v pripade busovky shodne bud s rantlovkou, nebo s pozdejsim devitkovym cumakem. Probuh, co jenom tu fabriku musely stat formy na oba blatniky a kapotu modelu, ktery nevydrzel ve vyrobe ani dva roky! :o

_________________
944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik" - Ex Solniak
245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek"
744 1984 B230K M47 "Plamenak"
745 1989 B234F M46 M90 "Sysel"
764 1986 B230ET M46 - Ex Karlos
Tatra 603 model 1967
Velorex 16/350 1971


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 čer 2017 21:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2014
Příspěvky: 589
Bydliště: Turnov
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E
Vcera jsem chvilku behal s metrem kolem aut a soucasne zkoumal katalogy nahradnich dilu, pricemz dle vseho jsou blatniky na busovku a devitkovy cumak pro radu 740 shodne. V katalogu dilu maji oba blatniky stejna objednaci cisla (3503183 levy a 3503184 pravy) a to od modelu 740 rocnik 1990 az do ukonceni vyroby modelu 740 a pote dale pro modelovou rady 940. Rantlovka a 760 je trosku jina pisnicka, ale to vime ;-)

Ohledne kapot jsem po roce 1990 narazil pouze na dva typy, z nichz jeden zda se byti na busovku a druhy na devitkovy cumak (objednaci cislo je opet shodne jako pro radu 940).

Masky samotne a jejich uchyceni me ponekud matou. Narazil jsem na tri modely, pricemz ten posledni se mi jevi jako 960, coz nejak nechapu :-(
Jedine logicke vysvetleni by se mohlo skryvat v katalogach dilu, neb jinych jazyku neznaly cerpam pouze z anglojazycne literatury. Je mozne, ze se cumaky lisily trh od trhu, cili do urcite zeme putoval v konkretnim roce pouze dany typ masky, diky cemuz se ostatni alternativy vubec nevyskytly v katalogu nahradnich dilu pro tuto zemi vydanem?


Přílohy:
hood types (1990).jpg
hood types (1990).jpg [ 71.07 KiB | Zobrazeno 2656 krát ]
grill types (1995).jpg
grill types (1995).jpg [ 88.7 KiB | Zobrazeno 2656 krát ]

_________________
944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik" - Ex Solniak
245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek"
744 1984 B230K M47 "Plamenak"
745 1989 B234F M46 M90 "Sysel"
764 1986 B230ET M46 - Ex Karlos
Tatra 603 model 1967
Velorex 16/350 1971
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 čer 2017 22:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 3738
Bydliště: Družec/Kladno, Středočeský Kraj
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
US maji ještě rantlovku se super rare turbo grilem, kterej nemá mříže, respektive plástve jako na tvym pátým obrázku, ale mřížování je jako na obrázku 1. s nápisem turbo a je černý. Nebo mi šálí zrak a je to zrovna to, co na tom prvnim je.

_________________
Volvo C70 2.3T5 r. 1999 187,0kW/ 254,2 PS "426 Silver Metallic"
+ Öhlins Road Holding Kit

Volvo 945 B200FT r. 1997 114kW/ 155 PS "189 Polar White"


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 srp 2017 06:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2005
Příspěvky: 582
Bydliště: Radonice
Vůz: 744, 2,3, 90
Hádanka co je tohle za čumáček teda kromě toho že to je můj nový vůz


Přílohy:
IMG_0130.JPG
IMG_0130.JPG [ 34.35 KiB | Zobrazeno 2524 krát ]

_________________
Doktor
740GLT 16 Valve, 89´, na hlínách
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 srp 2017 07:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 8378
Bydliště: VRZČ
Vůz: 944 GL D24TIC EGR MY 1993
16ventil bud pozdni 740 nebo ranna 940

_________________
940 D24TIC´93, skoro fullhouse
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, čestné místo v podpisu: 940GL bikolor


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 srp 2017 07:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2005
Příspěvky: 582
Bydliště: Radonice
Vůz: 744, 2,3, 90
Ondra. píše:
16ventil bud pozdni 740 nebo ranna 940

740 GTL 16VALVE rok 1989

_________________
Doktor
740GLT 16 Valve, 89´, na hlínách


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 srp 2017 07:32 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 14002
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Ale už máš jiný světla, ty první 88-90 byly prohozený dálky s mlhama a bez výkusu, rovně nad sebou. Dneska jsou ta původní světla nesehnatelná.
pro srovnání...
Obrázek

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 srp 2017 07:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2005
Příspěvky: 582
Bydliště: Radonice
Vůz: 744, 2,3, 90
Urvanej píše:
Ale už máš jiný světla, ty první 88-90 byly prohozený dálky s mlhama a bez výkusu, rovně nad sebou. Dneska jsou ta původní světla nesehnatelná.
pro srovnání...

ale nevypadá to, že by to bylo měněný - teda kvůli bouračce :angel:

_________________
Doktor
740GLT 16 Valve, 89´, na hlínách


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 srp 2017 08:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 3738
Bydliště: Družec/Kladno, Středočeský Kraj
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
Urvanej píše:
Ale už máš jiný světla, ty první 88-90 byly prohozený dálky s mlhama a bez výkusu, rovně nad sebou. Dneska jsou ta původní světla nesehnatelná.
pro srovnání...


Mě by teda zajímalo, kterej švédskej inženýr vymyslel, že by mohli mlhovky ze spodu sdružený lampy, kde už tak musely bejt na houno, šoupnout nahoru :fool:

_________________
Volvo C70 2.3T5 r. 1999 187,0kW/ 254,2 PS "426 Silver Metallic"
+ Öhlins Road Holding Kit

Volvo 945 B200FT r. 1997 114kW/ 155 PS "189 Polar White"


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 srp 2017 08:15 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 14002
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Obráceně, nejdřív byly nahoře a pak šly dolu. A jelikož věděli už tehdy, že to stojí za prd, tak vymysleli ještě lepčí řešení, dvě separé světla vedle sebe. Výhoda byla, že ty mlhy byly plastový a celkem rychle žloutly. :bad:
Obrázek
Jak to bylo s trhama už nevim, na to máme ve VRZČ iných odborníkou, ale tušim, že hlavně Fr trpěla na tento typ lamp. (to mam v prvnim příspěvku možná špatně, ty v USA asi vůbec nebyly)
Ono vůbec tech devítkovejch lamp je hrozně moc typů, ale dneska už jsou všude ty klasický, co máme všichni, protože nic jinýho nejde/nešlo sehnat.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 srp 2017 08:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 8378
Bydliště: VRZČ
Vůz: 944 GL D24TIC EGR MY 1993
ja mam pocit ze ty atypy s mlhovkou nahore byly spis domenou 760. jinak ty puleny svetla asi US trh tam si nejsem jistej

_________________
940 D24TIC´93, skoro fullhouse
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, čestné místo v podpisu: 940GL bikolor


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 srp 2017 08:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 8378
Bydliště: VRZČ
Vůz: 944 GL D24TIC EGR MY 1993
to je ten 16V co byl za 500 ve svajcu?

_________________
940 D24TIC´93, skoro fullhouse
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, čestné místo v podpisu: 940GL bikolor


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 srp 2017 09:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2005
Příspěvky: 582
Bydliště: Radonice
Vůz: 744, 2,3, 90
Ondra. píše:
to je ten 16V co byl za 500 ve svajcu?

nee - 1500 germánsko - potkanej motor :oops:

_________________
Doktor
740GLT 16 Valve, 89´, na hlínách


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 srp 2017 09:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 8378
Bydliště: VRZČ
Vůz: 944 GL D24TIC EGR MY 1993
a kde vezmes jinej orloj? :D

_________________
940 D24TIC´93, skoro fullhouse
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, čestné místo v podpisu: 940GL bikolor


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 srp 2017 09:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 3738
Bydliště: Družec/Kladno, Středočeský Kraj
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
Urvanej píše:
Obráceně, nejdřív byly nahoře a pak šly dolu. A jelikož věděli už tehdy, že to stojí za prd, tak vymysleli ještě lepčí řešení, dvě separé světla vedle sebe. Výhoda byla, že ty mlhy byly plastový a celkem rychle žloutly. :bad:
Obrázek
Jak to bylo s trhama už nevim, na to máme ve VRZČ iných odborníkou, ale tušim, že hlavně Fr trpěla na tento typ lamp. (to mam v prvnim příspěvku možná špatně, ty v USA asi vůbec nebyly)
Ono vůbec tech devítkovejch lamp je hrozně moc typů, ale dneska už jsou všude ty klasický, co máme všichni, protože nic jinýho nejde/nešlo sehnat.


Tohle je podle mě US lampa, kde jsou vyměnitelný celý ty světla ne ? V jistou dobu US trh vyžadoval tenhle typ světel (sealed beam - mořský led paprsek ! Předběhli dobu :D ), kde se nemění žárovka, ale celý světlo. Aspoň když se podíváš na youtube, tak všechny auta co nemaji rantlovkovej US čumák mají tyhle světla.

_________________
Volvo C70 2.3T5 r. 1999 187,0kW/ 254,2 PS "426 Silver Metallic"
+ Öhlins Road Holding Kit

Volvo 945 B200FT r. 1997 114kW/ 155 PS "189 Polar White"


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 srp 2017 10:08 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 14002
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Sealed beam jsou ty 6x4 palců obdélníky na rantlovkách, tzv. US čumák.
Obrázek

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 srp 2017 10:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 3738
Bydliště: Družec/Kladno, Středočeský Kraj
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
O těch mluvim, ale ty přece do devítek nepasujou... Moje teorie je taková, že rantlovkovej čumák má tyhle co posíláš a čumáš s velkejma lampama, jako měly 9 a 760 měly právě tyhle. Sedělo by na to i to, že ty části žloutnou. Ale fakt nevim. Tady třeba mrkni.https://www.youtube.com/watch?v=3bGE5jTV6HI

_________________
Volvo C70 2.3T5 r. 1999 187,0kW/ 254,2 PS "426 Silver Metallic"
+ Öhlins Road Holding Kit

Volvo 945 B200FT r. 1997 114kW/ 155 PS "189 Polar White"


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 srp 2017 16:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2005
Příspěvky: 582
Bydliště: Radonice
Vůz: 744, 2,3, 90
Ondra. píše:
a kde vezmes jinej orloj? :D

hlava už je v pohodě a odneslo to jen šest ventilů!
Navíc konečná cena na místě byla 1200 :beer:
snad příští týden už vyjedu - uvidím .

_________________
Doktor
740GLT 16 Valve, 89´, na hlínách


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 srp 2017 17:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2014
Příspěvky: 589
Bydliště: Turnov
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E
Doktor 1 píše:
Ondra. píše:
16ventil bud pozdni 740 nebo ranna 940

740 GTL 16VALVE rok 1989

Hmm, zajimave, tohle moje 740 GLT 16 Valve rok 1989:
Příloha:
Sysel 04.jpg
Sysel 04.jpg [ 132.54 KiB | Zobrazeno 2422 krát ]

_________________
944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik" - Ex Solniak
245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek"
744 1984 B230K M47 "Plamenak"
745 1989 B234F M46 M90 "Sysel"
764 1986 B230ET M46 - Ex Karlos
Tatra 603 model 1967
Velorex 16/350 1971


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.111s | 22 Queries | GZIP : Off ]