S90 - výměna spodního čepu

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#1 S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Máte někdo zkušenost s výměnou spodního čepu ramene? Dnes jsme ho s kamarádem chtěli vyměnit, ale ani za boha nešel vyrazit z ramene. Bohužel jsme neměli stahovák na čepy, takže výměna se nepodařila. Pokud znáte nějaký fígl, jak ho z tama dostat, tak budu rád za každou radu. Případně poraďte, kde by se dal za rozumný peníz sehnat správný stahovák na tyto čepy. Myslím, že stejné čepy jsou i na 740 a 940. Díky.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od Urvanej »

To musíš napruzit stahovák a z boku bacit, nebo bez něj ale pak jak hluchej do vrat.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#3 S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od peter cz »

Na 7 sem nepochodil ani se stahovákem, nakonec vyndat celý rameno a ve svěráku vymlátit...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od Urvanej »

Jaruna taky pustila čep az s veeelkou palicí ve svěráku. Jinde stačil samotnej stahovák.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od Sergej »

Ak je to ako na vsetkych ostatnych krabiciach (tj liatinove rameno), tak vytiahnurt rameno von a bokom polozit na veeeeelke kladivo alebo nakovu/zverak. z druhej strany par krat buchnut druhym kladivom a potom pobuchat od spodu capu (zo strany matice), v pripadne potreby opakovat. Zatial ziadny neodolal a namaha minimalna... Akurat je problem ked si ramena a kosti hodite do farby :-)
Da sa to robit aj na aute, ten isty postup aj na bocne capy, tam je ale poriadna protivaha nutnost - minimum su aspon 2 rovnake kladiva.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#6 S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Tak mi včera přišel ze Skandixu stahovák na čepy a zkoušel jsem to s ním... Bohužel je asi malý a nějak tam nepasuje, tak se to nepodařilo. Řekl jsem si, že sundám rameno, ale nepodařilo se mi povolit jeden šroub, tak jsem to už podruhé znovu poskládal zpátky a mám tam pořád starý čep.. Na zemi bez zvedáku se to dělá blbě. Tak nevím, co s tím... Už jsem s tím strávil aj s kámošem dvakrát několik hodin a zbytečně..

Jinak tady je ten stahovák, co jsem koupil:

https://www.skandix.de/en/spare-parts/accessories/tools/tools-suspension-steering/puller-ball-joint-tie-rod-end/1052557/
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 917
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

#7 S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od ksw »

bez pořádného vercajku se nepořídíš
asi za těch 1040,-

http://aukro.cz/listing/listing.php?order=m&string=stahov%C3%A1k+kulov%C3%BDch+%C4%8Dep%C5%AF&search_scope=automotive&bmatch=seng-v6-p-moto_czech-0819

ty vyražeče také nejsou marné, pokud obepnou čep
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od Sergej »

Nemas doma 2 kladiva ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#9 S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

To mám, ale jak to udělat, když nemám doma zvedák, že bych si stoupnul pod auto? Auto mám zvedlé jenom na heveru a nepodařilo se mi ani sundat rameno.. Kladivem jsme to už také zkoušeli a ranu dostal i blatník, takže to je tak ještě zdemolovat auto. Nikdy by mě nenapadlo, že to bude tak těžká a složitá práce vyměnit jeden blbý čep...
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#10 S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od Sarkasmic »

Kdybys to dal do servisu... :D Prostě velký kladivo a tlouct z boku do ramne v místě čepu,však on vyskočí....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#11 S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Právě jsem si řekl, že to zkusím sám, abych ušetřil za servis.. A za ušetřené peníze že koupím ten stahovák, který bude se bude hodit i na další auta... Bohužel ten tam nějak nepasuje. Dneska musí člověk šetřit a ne jezdit se vším do autoservisu.. při dnešních cenách... Jo, kdyby jsme vydělávali 30 tisíc, tak to by se jinak žilo... Ale i tak nechápu, jak si někdo může dovolit jezdit do autorizovaného servisu, kde jsou ceny aj 700-800 Kč za hodinu... a ceny dílů astronomické... To už mít jedině poslanecký plat... :-)
Musíme s kamarádem koupit zvedák a postavit ho do stodoly... Protože ty peníze se vrátí... než jezdit se vším do autoservisu, tak si raději dělat sami..
Naposledy upravil(a) e.w.i.n.g.1 dne 29 dub 2015 08:52, celkem upraveno 1 x.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#12 S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od Sarkasmic »

Myslím,že ten čep by tam nevyšel omoc dráž,než ten cos koupil a jestli by ti na ten čep fakturovali 1.5h práce tak asi moc... S tím rozdílem že by to bylo hotový... :)
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#13 S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

No jo, ale dneska už máš hodinu za 300-400 Kč, tak hodina a půl máš přes 500 kč... To na zemi nenajdeš... Čep Lomfeder (kvalitní) stál asi 350 Kč...
V autorizovaném hodina práce min. 2x dražší a cena čepu neuvěřitelných 1.969,- Kč!!!!!

http://autond.cz/volvo/hledani.php?texthledani=270477&odeslat=+&trideni=1

Tak nechápu ty cenové rozdíly!! To není pro normální lidi jezdit do autorizovaného servisu... Přitom ten Lomfeder je prý v kvalitě originálu!
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od Sergej »

Keby si si to precitel poriadne tak by si sa docital ze buchat musis z BOKU ! Zo spodu akurat znicis trn zo zavitom. Zo spodu sa buchne jemne aby cap vyskocil. Rovnako sa davaju prec bocne capy.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#15 S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od tomasss »

e.w.i.n.g.1 píše:Přitom ten Lomfeder je prý v kvalitě originálu!
Lomfeder? To jsi budto nakupoval v trznici, nebo jsi mel na mysli Lemförder :D jinak vymenit cep zvladne kterejkoliv mechos s vybavenim, netreba jezdit rovnou do autorizaku. A v autorizaku dostanes zase slevu na dily i praci v ramci 8+ (25%). Ale valet se po zemi ve svym volnym case ma taky svoje kouzlo, to ne ze ne :)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#16 S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Jo, Lemförder to je.. Už jsem si to nepamatoval ten název, ani jak se to píše...
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#17 S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Tož chtělo by to vybetonovat ve stodole a pořídit pořádný zvedák. To by se jinak dělalo...
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1489
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#18 S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od pekelnik »

Bacha na to jake mas rameno. Me takhle na aute busili mechanici jednoho nejmenovaneho servisu s90 a kdyz to neslo tak mi to hlinikove rameno i nahrivali az ho rozmlatili do ovalu a cep tam porad byl. Nakonec jsme museli z kamosem to dat zvedak a sundat i rameno a objednat rameno nove. A dela se v nahrade jen litinove, takze jsem mel prave litinove a leve hlinikove. A jsou v nich samozrejme rozdily rakze zas problemy s nastavenim geometrie. Takze s litinovym ramenem do to bouchej cim chces, ale pokud mas na S90 ramena hlinikova tak to akorad dodrbes a je potreba to stahnout stahovakem. me to nove rameno pak od meyle stalo pres 5 tisic, protoze hlinikove je jen original, tusim nekde kolem 12000. A to bys veru moc neusetril. Ani s jednim.
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#19 S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Tak jsem ty spodní čepy nakonec nechal vyměnit v autoservisu spolu se zadními tlumiči, brzdovou kapalinou a zadními deskami. Bez zvedáku se to doma dělat nedá. Nebo asi dá, ale je to zbytečná dřina.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#20 S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od Urvanej »

Teď sem to dělal na dvojce na nájezdech. Hodinu i s hledánim čepu, páč ten co sem měl připravenej měl atypíčo stoupání a nebyl sem schopnej na něj najít matku. Ale teď ladim geometrii hezky jízdou. Je neuvěřitelný, kolik udělá 1/4 otáčky na jedný tyčce :shock:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#21 S90 - výměna spodního čepu

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Na dvojce sú ty spodní čepy jinak udělané. Vzpomínám si, jak jsem vyměnil tyčky řízení a kulové čepy na dvojce a jak jsem s ňú pak jel na geometriu v zimě na sněhu.. Tož to byla divočina! Víc jak 30 sa s tím nedalo jet!
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“