B280E rizeni smesi

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#1 B280E rizeni smesi

Příspěvek od Drtic »

Rozhodl jsem se vyhledove vyndat puvodni rizeni smesi a zapalovani na motoru B280E - Bosch LH 2.2/EZ-115K z duvodu mne nevyhovujiciho rizeni a nahradit to vyspelejsim systemem Megasquirt II.

Hlavni vyhody:
Rizeni smesi sirokopasmovou lambdou
MAP sensor misto MAF sensoru
Kompenzace okolniho tlaku a teploty vzduchu
Moznost vyuzit stavajiciho zapalovaciho systemu s rozdelovacem a tranzistorovym zesilovacem Bosch, pripadna moznost nahrazeni bezrozdelovacovym systemem EDIS.

V podstate nic noveho, co by se v soucasnych systemech rizeni smesi nepouzivalo.
Co si od toho slibuju - ani ne tak vetsi vykon, jako spis vyrovnanejsi vykon - pojede to stejne at je vlhko nebo sucho, teplo nebo zima. Kultivovanejsi chod a spotrebu, lepsi spolupraci s LPG systemem BRC sequent 56. V neposledni rade take moznost si cokoliv libovolne stelovat.

Hodlam to resit v tomassove vlakne na turbokostkach, kde uz je to nakousnute, dam sem potom odkaz. Pokud s tim nekdo z mistnich ma zkusenosti, nebo by se chtel podilet na pokusech, vse je vitano.

Edit: Prvni soucast uz je doma - analogovy ukazatel AFR i s wideband lambda controllerem a lambdou. Zelene podsviceni krasne zapadne ke stavajicim budikum. To je neco pro budikove uchyly:
http://www.aemelectronics.com/wideband-air-fuel-systems-15/analog-wideband-air-fuel-gauge-31/
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#2 Megasquirt a 960/B280E

Příspěvek od tomasss »

....aneb system bez rizeni < system rizeny uzkopasmovou lambdou < system rizeny sirokopasmovou lambdou :D
Jen doplnim, inicialni tb topic je >tady<, urcite se bude hodit popis zapojeni zapalovani >zde<. A pro priznivce nedospelych :green: motoru kompletni topic >tady<.
Drtici, jsem na to hodne zvedavej - konecne nejakej poradnej projekt :good: jsem ti k ruce...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#3 Megasquirt a 960/B280E

Příspěvek od Drtic »

Nikdo dalsi nic? :D
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Megasquirt a 960/B280E

Příspěvek od Sergej »

Nie je jednoduchsia prerabka na B280F s povodnymi komponentami ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#5 Megasquirt a 960/B280E

Příspěvek od Drtic »

Nerekl bych. Sice budu mit regulaci sondou, ale MAP a dalsi vychytavky uz prece ne.. Teda jednodussi asi jo, ale ne ucelnejsi :D
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#6 Megasquirt a 960/B280E

Příspěvek od Jean »

No mě třeba přijde škoda předělávat takovou relativně vzácnou kombinaci auta a motoru. Navíc nevím jestli to na konci bude zase taková výhoda. Ale je to výzva... To zase jo.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Megasquirt a 960/B280E

Příspěvek od Sergej »

Drtic píše:Nerekl bych. Sice budu mit regulaci sondou, ale MAP a dalsi vychytavky uz prece ne.. Teda jednodussi asi jo, ale ne ucelnejsi :D
V com je MAP lepsi od MAF ? Oboje je predsa len ina metoda merania prietoku/mnzstva vzduchu.
Uvedomujem si ze nova RJ bude o cosi chytrejsia a lepsie laditelnejsia ako LH2.4, ale na LH2.4 je auto viacmenej pripravene.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#8 Megasquirt a 960/B280E

Příspěvek od tomasss »

Sergej píše:Nie je jednoduchsia prerabka na B280F s povodnymi komponentami ?
Tuhle verzi mam ja a s moznostma ladeni spokojenej teda rozhodne nejsem. Neovlivnitelny zapalovani, hloupy vstrikovani.
Sergej píše:V com je MAP lepsi od MAF ? Oboje je predsa len ina metoda merania prietoku/mnzstva vzduchu.
Uvedomujem si ze nova RJ bude o cosi chytrejsia a lepsie laditelnejsia ako LH2.4, ale na LH2.4 je auto viacmenej pripravene.
Tak hlavne megasquirt je jednotka ktera kontroluje jak vstrikovani, tak zapalovani. MAP ma oproti MAF nekolik vyhod - za prve MAF je urcita restrikce v sani, za druhe MAP senzor je co nejbliz valcu cimz se snizuje reakce na zmeny polohy plynovyho pedalu, za treti - specificky u V6tek - se vahy vzduchu v pripade poruchy zatracene spatne shanej.
Ohledne lh2.4 - jak chces zkombinovat ctyrvalcovy vstrikovani se sestivalcovym zapalovanim EZ115k? Kdyz jsem o tom pred casem uvazoval, nakonec mi prislo stejne jednodussi tam nacpat megasquirt. A i kdyby se to povedlo - tak vylepsis stejne zase jen vstrikovaci system. A navic i LH2.4 ma stejne hloupy vstrikovani - vsechny ctyri vstriky paralelne - coz chce drtic kvuli enormne chytrymu LPG systemu eliminovat.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Megasquirt a 960/B280E

Příspěvek od Sergej »

Tak zda sa, ze ste vsetko premysleli, prajem vela uspechov a som zvedavy na dalsie vase kroky.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#10 Megasquirt a 960/B280E

Příspěvek od Drtic »

Jean:
Ja myslim, ze to tim nijak zvlast neznicim...Kabelaz zustane puvodni a az na vahu vzduchu i vetsina cidel, takze to predelat zpet do puvodniho stavu bude hracka. Stejne uz tam mam plyn.. Vzacne to sice je, ale kdo by to zivil - pod 14 spotreba moc nejde (jo, jednou jsem jel za 9,5 ale prumer je spis tech 14), takze kompromis je proste udrzovat exota, ale uplne nevykrvacet. :oops:
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Megasquirt a 960/B280E

Příspěvek od Sergej »

BTW co vyjde ta nova RJ ? Je uz namapovana na konretny motor alebo je to univerzalny kus zeleza ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 134
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: 854T5(94) 944t(91) S60T5(04) Camaro(88)
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#12 Megasquirt a 960/B280E

Příspěvek od _Iggy_ »

tomasss píše:se vahy vzduchu v pripade poruchy zatracene spatne shanej.
fakt? a ja jednu kdesi v krabici mam uz asi 4 roky nepotrebnu.
_________________
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#13 B280E rizeni smesi

Příspěvek od Drtic »

Tak jsem dnes provedl prestavbu daleko jednodussi a pro me ucely nejspis dostacujici. Jelikoz Seridit Megasquirt ke spokojenosti zabere 100x tolik casu, nez ho nainstalovat, rozhodl jsem se pro nasledujici pokus:

Motory B280E a B280F se lisi rozdilnou kompresi (E ma vetsi) a tim i predstihem.
Verze F je s katalyzatorem a vstrikovani LH Jetronic 2.2 ma rizene lambdou.
Verze E je bez katu a vstrikovani LH 2.2 rizene NEMA. Jediny udaj, kterym se vstrikovaci jednotka ridi je Vaha vzduchu a otacky, posilane jednotkou zapalovani.

Vzal jsem tedy vstrikovaci jednotku z rozebrane B280F a zkusil ji pripojit k puvodni zapalovaci jednotce z B280E.
A svete div se - ony si povidaly! Dotahl jsem tedy kabel k lambdasonde do konektoru jednotky a natahl k sonde, kterou jsem uz pred casem nabastlil do svodu pro ucely serizeni. Jeste se to bude muset doladit na vaze vzduchu ale uz ted je videt vyrazne zlepseni chodu hlavne na LPG, kdy jednotka krasne udrzuje spravne pomery smesi kolem lambda=1.

Dnes jsem jezdil i s pripojenym analyzatorem smesi a oproti E jednotce je to nebe a dudy...takze timto to asi uzavru a projekt Megasquirt odlozim :)

Tak si rikam, jestli by si nahodou signal z lambdy nevzala i E jednotka, kdybych ji ho pripojil...asi to vyzkousim.

P.S. - tusi nekdo, k cemu slouzi smycka z 2 cernych kabelu ihned u konektoru vstrikovaci jednotky? Tusim, ze to bylo i na schematu k LH 2.4 ...
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#14 B280E rizeni smesi

Příspěvek od tomasss »

Zrovna jsem ti chtel psat sms :) premejslel jsem totiz nad tim, jak je mozny ze ta benzinova jednotka pri prepnuti na lpg neblazni? Hodnoty z lambdy jsou totiz pri provozu na lpg uplne jinde, proto starsi systemy rizeny lambdou (treba ten muj) pouzivaj emulator lamdbdy kterej to prepocitava zpatky na hodnoty ktery chce videt benzinova ecu. Jak to teda pak u tebe funguje? Benzinova ecu vidi lpgckovou "bohatou" smes a teoreticky by se ji mela snazit ochudit, coz se ji ale asi nemuze pri provozu na lpg povest...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#15 B280E rizeni smesi

Příspěvek od Drtic »

Ja myslim ze se v tomhle mylis - pri provozu na LPG, je stejne jako na jakekoliv jine palivo idealni smes (Lambda=1) pri rychlem stridani 0-1V na sonde.
Akorat ze pro dosazeni Lambda = 1 je treba jiny pomer afr u benzinu a jiny u lpg nebo e85..
Ta moje LPG jednotka ma uz nejakou korekci delky vstriku nastavenou, takze benzinova jednotka vlastne nicmoc nezaznamena...jede si dal a ve vysledku je na stejne mnozstvi vzduku ve valci vice paliva pri provozu na LPG, protoze plynova jednotka prodluzuje delku vstriku..

Zminena emulace asi u myho brc sequent 56 neni, ale predpokladam ze to funguje tak, ze ve chvili kdy prepnes na plyn si plynova jednotka bere signal z lambdy a pro lepsi prechodove stavy dodava "emulovany" signal lambdy ridici jednotce benzinu (ta je pri provozu na plyn primo od sondy odpojena a dostava jen signal z plynove ecu) a tim si vlastne ridi sama smes - oblbuje jednotku...
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 B280E rizeni smesi

Příspěvek od Sergej »

Drtic píše:Tak jsem dnes provedl prestavbu daleko jednodussi a pro me ucely nejspis dostacujici. Jelikoz Seridit Megasquirt ke spokojenosti zabere 100x tolik casu, nez ho nainstalovat, rozhodl jsem se pro nasledujici pokus:
Vzal jsem tedy vstrikovaci jednotku z rozebrane B280F a zkusil ji pripojit k puvodni zapalovaci jednotce z B280E.
A svete div se - ony si povidaly! Dotahl jsem tedy kabel k lambdasonde do konektoru jednotky a natahl k sonde, kterou jsem uz pred casem nabastlil do svodu pro ucely serizeni. Jeste se to bude muset doladit na vaze vzduchu ale uz ted je videt vyrazne zlepseni chodu hlavne na LPG, kdy jednotka krasne udrzuje spravne pomery smesi kolem lambda=1.
Nie nebude to jednoduchsie, len debil by riadil motor pomocou LH2.2... prerabka na Megasquirt bude jednoduchsia, lepsia, rychlejsia, proste same pozitiva a socialne istoty.... Nakoniec lenivost zvitazila... :lol:
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#17 B280E rizeni smesi

Příspěvek od tomasss »

Drtic píše:Ja myslim ze se v tomhle mylis - pri provozu na LPG, je stejne jako na jakekoliv jine palivo idealni smes (Lambda=1) pri rychlem stridani 0-1V na sonde.
Mas recht, u tebe je vlastne ta potreba dodani vetsiho mnozstvi lpg oproti benzinu resena delsim otevrenim plynovych vstriku, a benzinova rj to skutecne ridi - tj. ma v lambde realnou zpetnou vazbu. Ja to mam jinak (benzinova rj si jen mysli, ze neco ridi), proto mam ten emulator lambdy.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“