Mljuvi jsem o 960IIDrtic píše:A jsi si jistej, ze uz nejsou z delsiho jezdeni na predchozich mrtvych nivomatech mrtvy pruziny? Ty nivomaty totiz padaj po hodine stani na zadek hned po tom, co jsem je namontoval jako funglovky..martinopel píše: Pokud padají tak OK nejsou.Na jedné z 960tek mám předchozím majitelem 2 roky nové Sachsy,nejdříve padaly a po půl roce stání jeden teče.Řekl bych že pro Nivomaty je nejhorší delší stání.Nicméně už mám pero,takže se bude měnit.Jízdní vlastnosti jsou naprosto jinde.Auto je mnohem čitelnější a stabilnější.
Nivomaty V960 - řešení
- Autor
- Zpráva
#51 Nivomaty V960 - řešení
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#52 Nivomaty V960 - řešení
OK, ja mam na mysli svou 960 I, ale princip je preci totozny ne?
#53 Nivomaty V960 - řešení
960II má příčné plastové pero ,960I má dvě vinuté pružiny.Drtic píše:OK, ja mam na mysli svou 960 I, ale princip je preci totozny ne?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#54 Nivomaty V960 - řešení
omg, takze ja o voze a vy o koze.
Ty jsi teda menil za tvrdsi ta pricna pera. Ja musim vymenit pruziny.Nejake zkusenosti nebo doporuceni s vinutymi pruzinami?
Ty jsi teda menil za tvrdsi ta pricna pera. Ja musim vymenit pruziny.Nejake zkusenosti nebo doporuceni s vinutymi pruzinami?
#55 Nivomaty V960 - řešení
Bohužel jsem nikde nenašel náhrady za nivomatové pružiny,takže pravděpodobně jen zakázková výroba.Drtic píše:omg, takze ja o voze a vy o koze.
Ty jsi teda menil za tvrdsi ta pricna pera. Ja musim vymenit pruziny.Nejake zkusenosti nebo doporuceni s vinutymi pruzinami?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#56 Nivomaty V960 - řešení
Minimalne tam jdou tuzsi z toyoty previa...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#57 Nivomaty V960 - řešení
Asi zkusim ty tuzsi s previe, nema to nekdo nahodou nekde na zahrade v rozkladu, nez se rozjedu po vrakacich?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2122
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#58 Nivomaty V960 - řešení
Nezkoušel ste někdo jako náhradu za niva tyhle vzduchový monroe http://www.ebay.com/itm/Rear-Air-Shocks-Volvo-760-740-960-GLE-/300649497792?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AVolvo%7CModel%3A760&vxp=mtr&hash=item46001b44c0 ?
na turbokostkách je o tom několik treadů a až na jeden případ si nikdo nestěžoval, sice se přijde o automatickou regulaci, ale zase za tu cenu...
https://turbobricks.com/showthread.php?t=121311
https://turbobricks.com/showthread.php?t=212841
https://turbobricks.com/showthread.php?t=130912
na turbokostkách je o tom několik treadů a až na jeden případ si nikdo nestěžoval, sice se přijde o automatickou regulaci, ale zase za tu cenu...
https://turbobricks.com/showthread.php?t=121311
https://turbobricks.com/showthread.php?t=212841
https://turbobricks.com/showthread.php?t=130912
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1620
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
#59 Nivomaty V960 - řešení
chybí ti kompresor...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1284
- Registrován: 20 roků 4 měsíce
- Bydliště: Křenovice u Slavkova
- Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90
#60 Nivomaty V960 - řešení
já je měl kdysi na 745 a bylo to o.k. vzadu v kufru jsem měl manometr s autoventilkem na připojení vzduchu a na pumpě jsem si vždy přifouknul dle potřeby.peter cz píše:Nezkoušel ste někdo jako náhradu za niva tyhle vzduchový monroe http://www.ebay.com/itm/Rear-Air-Shocks-Volvo-760-740-960-GLE-/300649497792?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AVolvo%7CModel%3A760&vxp=mtr&hash=item46001b44c0 ?
na turbokostkách je o tom několik treadů a až na jeden případ si nikdo nestěžoval, sice se přijde o automatickou regulaci, ale zase za tu cenu...
https://turbobricks.com/showthread.php?t=121311
https://turbobricks.com/showthread.php?t=212841
https://turbobricks.com/showthread.php?t=130912
Uvažuji znovu o nákupu. pokud by jste do toho někdo šel z USA, tak se rád přidám.
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2594
- Registrován: 17 roků
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#61 Nivomaty V960 - řešení
To by som rad videl ako to namontujes do 960ky (o ktorej tento topic vlastne je)...peter cz píše:Nezkoušel ste někdo jako náhradu za niva tyhle vzduchový monroe http://www.ebay.com/itm/Rear-Air-Shocks-Volvo-760-740-960-GLE-/300649497792?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AVolvo%7CModel%3A760&vxp=mtr&hash=item46001b44c0 ?
na turbokostkách je o tom několik treadů a až na jeden případ si nikdo nestěžoval, sice se přijde o automatickou regulaci, ale zase za tu cenu...
https://turbobricks.com/showthread.php?t=121311
https://turbobricks.com/showthread.php?t=212841
https://turbobricks.com/showthread.php?t=130912
To v odkaze nie je nahrada nivomatov ale nahrada obyc zadych tlmicov pre auta s tuhou zadnou napravou. Koniec koncov sa pozri na zoznam pouzitelych vozidiel a nic s multilinkom tam nenajdes. A ma v tom pekny zmatok, pise 760 wagon a k tomu 4 door
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2122
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#62 Nivomaty V960 - řešení
Ale když se podíváš na diskuze na turbobricks na které jsem dal odkazy, tak tam montujou právě tyhle MA814 jako náhradu nivomatů a pokud dobře vidím tak do multilinků (IRS?), a v posledním odkazu i do 960
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2594
- Registrován: 17 roků
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#63 Nivomaty V960 - řešení
Ale mam dojem ze to montovali do 960IIpeter cz píše:Ale když se podíváš na diskuze na turbobricks na které jsem dal odkazy, tak tam montujou právě tyhle MA814 jako náhradu nivomatů a pokud dobře vidím tak do multilinků (IRS?), a v posledním odkazu i do 960
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1620
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
#64 Nivomaty V960 - řešení
sergeji,mám multilink tlumiče? Má,nivomaty. Tak to tam jde dát...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2594
- Registrován: 17 roků
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#65 Nivomaty V960 - řešení
Ak plati ta fotka co je na odkaze z Ebay, tak do 760II/960I tie tlmice plug and play nedas. Maju ine uchytenie, je nutne prisposobenie spodneho uchytu a vrchny uchyt je na nivomatoch asymetricky. Mozno to ide nejako lahko prisposobit.Sarkasmic píše:sergeji,mám multilink tlumiče? Má,nivomaty. Tak to tam jde dát...
Len mam dojem ze sa tu dokopy miesaju napravy tuha a MultilinkI a II.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1284
- Registrován: 20 roků 4 měsíce
- Bydliště: Křenovice u Slavkova
- Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90
#66 Nivomaty V960 - řešení
na obrázku jsou tlumiče na tuhou nápravu, ale přizpůsobit lze ( svářečská, zámečnická a je to )Sergej píše:Ak plati ta fotka co je na odkaze z Ebay, tak do 760II/960I tie tlmice plug and play nedas. Maju ine uchytenie, je nutne prisposobenie spodneho uchytu a vrchny uchyt je na nivomatoch asymetricky. Mozno to ide nejako lahko prisposobit.Sarkasmic píše:sergeji,mám multilink tlumiče? Má,nivomaty. Tak to tam jde dát...
Len mam dojem ze sa tu dokopy miesaju napravy tuha a MultilinkI a II.
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1735
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#67 Nivomaty V960 - řešení
Nabízené tlumiče ( http://www.ebay.com/itm/Rear-Air-Shocks-Volvo-760-740-960-GLE-/300649497792?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AVolvo%7CModel%3A760&vxp=mtr&hash=item46001b44c0 ) mají rozměry ne úplně nepodobné rozměrům tlumiče, který skladuji v domnění, že je z dvoustovky . Tlumiče na 700/900 jsou tedy stejný jako na 200, nebo je chybka někde jinde?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1620
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
#68 Nivomaty V960 - řešení
tak to tě sklamu,skladuješ tlumiče,který na dvoustovku nejdou dát. Sedmičky a devítky maj tlumiče jiný,ale dost podobný... Pokud máš dva a sou tě navíc,rád tě jich zabavím...
EDIT:stejný nejsou,jsou jiný,ale podle obrázku bych je asi zaměnil...
EDIT:stejný nejsou,jsou jiný,ale podle obrázku bych je asi zaměnil...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
#69 Nivomaty V960 - řešení
jak je to tedy vlastne s tim padanim? Ja nechal na puvodni 960 nivomaty vymenit i s pruzinama (coz se jednak prej ma, mimoto bylo obe nahore praskly) a zadek pada vicemene furt stejne, tzn. do rana je dole. Ne ze by mi to nejak moc vadilo, holt neparkuju zadkem k obrubniku a za jizdy se zadek chova ukazkove, ale tady se zda ze rikate ze by zadek padat nemel vubec ...
_________________
960 sedan, 91, 3.0 benzin/LPG, 210k Km
960 sedan, 91, 3.0 benzin/LPG, 210k Km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#70 Nivomaty V960 - řešení
Zacinam si myslet, ze je vicero druhu nivomatu.. Moje se za jizdy taky chovaji skvele. Ale do hodiny stani jsou dole..
Tlumice jsou nove, pruziny vypadaji jako nove (jeste maji krasny lak - asi predchozi majitel)
Copak jsme tu jedini dva, ktere to zajima??
Tlumice jsou nove, pruziny vypadaji jako nove (jeste maji krasny lak - asi predchozi majitel)
Copak jsme tu jedini dva, ktere to zajima??
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2122
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#71 Nivomaty V960 - řešení
No já mám vysledováno na sedmičce (a vlastně stejně i na 850, ta má dva roky starý) že pokud parkuju zadkem z kopce (i mírnýho) tak si sednou, ale pokud stojim na rovině tak nesedli ani po dvou tejdnech stání a to na sedmičce vypadaj že jsou ještě původní...
#72 Nivomaty V960 - řešení
je fakt, ze ulice je mirne do kopce a tedy zadkem mirne z kopce stavam ... ale nemam dojem ze na rovince by bylo neco zasadne jinak. Budu na to ted davat vetsi pozor.peter cz píše:No já mám vysledováno na sedmičce (a vlastně stejně i na 850, ta má dva roky starý) že pokud parkuju zadkem z kopce (i mírnýho) tak si sednou, ale pokud stojim na rovině tak nesedli ani po dvou tejdnech stání a to na sedmičce vypadaj že jsou ještě původní...
Ale cim by to vlastne bylo? Vetsi vahou na zadku? Nebo se tam neco jinak postavi ze to spadne?
_________________
960 sedan, 91, 3.0 benzin/LPG, 210k Km
960 sedan, 91, 3.0 benzin/LPG, 210k Km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2594
- Registrován: 17 roků
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#73 Nivomaty V960 - řešení
Moj nazor je, ze k spravnej funkcii nivomatov, a ich dlhej zivotnosti treba mat geometriu zadnej napravy na 100%. Inak je tlmic namahany mimo svojej pozdlznej osi a rychlejsie degraduje.
Naposledy upravil(a) Sergej dne 23 dub 2012 10:33, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
#74 Nivomaty V960 - řešení
Mi chcíply nivomaty během půlročního stání v garáži.Sergej píše:Moj nazor je, ze k spravnej funkcii nivomatov, a ich dlhej zivotnosti treba mat gegeometriu zadnej napravy na 100%. Inak je tlmic namahany mimo svojej pozdlznej osi a rychlejsie degraduje.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek