LH jetronic 2.2 a bohatost smesi
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#1 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi
Uz temer rok se snazim nastavit bohatost smesi na LH-jetronicu 2.2.. Jde o devitku, takze motor B280E - jedna se o verzi LH BEZ lambda sondy a katalyzatoru. Neni vykuchana, proste tam nikdy nebyla. I Haynes udava, ze lambda a kat jsou pouze volitelne u LH 2.2.
Zkontrolovano a funkcni:
Cidlo teploty kapaliny (to spravne - jsou tam 2, jedno pro jednotku, druhe pro raficku v palubovce)
Termostat
Nove svicky
Vycistene a zkontrolovane vstriky profi firmou - netecou, rozprasuji.
Volnobezny ventil
Skrtici klapka
Regulacni sroub volnobehu
Novy vzd. filtr
Tlak na liste - regulator tlaku onen slavny s barometrem
Diagnostika jednotky zapalovani
predstih
civka
Snimac polohy skrtici klapky - volnobezny rezim signalizuje
Vaha vzduchu - pri odpojeni se chod motoru vyrazne zhorsi
Dnes jsem byl na emisich a niz, nez na 4,8% CO jsem to nedostal. Melo by byt kolem 1%. ALE - neudelal jsem jednu vec co doporucuji v greenbooku i haynesu a sice - otevrit vicko dolejvani oleje - vede z nej hadicka odvetravani klikovky zpet do sani a je fakt, ze kdyz ho otevru tak se z ventilovyho vika kouri. Muze tohle tak moc ovlivnit emise?
Dalsi vec je, ze nevim jak pracuje ten merici pristroj co maj na stanicich emisni kontroly. Hodnoty otacek a teploty motoru tam meli samo nasvindlovany a k autu pripojili jen sondu do vejfuku. Taky typ motoru nemeli v nabidce - B280, tak nastavili B28 (jiny motor, mechanicka strikacka, jiny system zapalovani, jine hodnoty...) - Nevim, zda pri pocitani obsahu CO bere ta masina v potaz i tyhle hodnoty, nebo ukazuje primo to, co zachyti ta sonda.
Taky si nejsem jistej, jestli to nemuze ovlivnovat to, ze si to na 99 procent prisava podtlak nekde v ovladani topeni - deravej ventil, ale to by pak podle logiky znamenalo, ze je tam vic vzduchu nez zaznamena vaha a bude to naopak chudy, premyslim spravne?
Zkontrolovano a funkcni:
Cidlo teploty kapaliny (to spravne - jsou tam 2, jedno pro jednotku, druhe pro raficku v palubovce)
Termostat
Nove svicky
Vycistene a zkontrolovane vstriky profi firmou - netecou, rozprasuji.
Volnobezny ventil
Skrtici klapka
Regulacni sroub volnobehu
Novy vzd. filtr
Tlak na liste - regulator tlaku onen slavny s barometrem
Diagnostika jednotky zapalovani
predstih
civka
Snimac polohy skrtici klapky - volnobezny rezim signalizuje
Vaha vzduchu - pri odpojeni se chod motoru vyrazne zhorsi
Dnes jsem byl na emisich a niz, nez na 4,8% CO jsem to nedostal. Melo by byt kolem 1%. ALE - neudelal jsem jednu vec co doporucuji v greenbooku i haynesu a sice - otevrit vicko dolejvani oleje - vede z nej hadicka odvetravani klikovky zpet do sani a je fakt, ze kdyz ho otevru tak se z ventilovyho vika kouri. Muze tohle tak moc ovlivnit emise?
Dalsi vec je, ze nevim jak pracuje ten merici pristroj co maj na stanicich emisni kontroly. Hodnoty otacek a teploty motoru tam meli samo nasvindlovany a k autu pripojili jen sondu do vejfuku. Taky typ motoru nemeli v nabidce - B280, tak nastavili B28 (jiny motor, mechanicka strikacka, jiny system zapalovani, jine hodnoty...) - Nevim, zda pri pocitani obsahu CO bere ta masina v potaz i tyhle hodnoty, nebo ukazuje primo to, co zachyti ta sonda.
Taky si nejsem jistej, jestli to nemuze ovlivnovat to, ze si to na 99 procent prisava podtlak nekde v ovladani topeni - deravej ventil, ale to by pak podle logiky znamenalo, ze je tam vic vzduchu nez zaznamena vaha a bude to naopak chudy, premyslim spravne?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 303
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Není
#2 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi
Proč se jí snažíš nastavit? V LH 2.2 se moc nevyznám, ale furt je to jen stříkačka. Má chod motoru v současném stavu nějáké negativní jevy?
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2430
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#3 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi
Máš někde všechny naměřené hodnoty ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#4 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi
Jo, ma moc bohatou smes smrdi to jak favo a moc to zere... proto se ji snazim nastavitTom85 píše:Proč se jí snažíš nastavit? V LH 2.2 se moc nevyznám, ale furt je to jen stříkačka. Má chod motoru v současném stavu nějáké negativní jevy?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#5 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi
Ktere hodnoty mas na mysli? Z tech emisi? To bohuzel...jarek.krizan píše:Máš někde všechny naměřené hodnoty ?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2164
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#6 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi
Myslim ze v Haynesu je ten postup u Ecka jasnej - jediny co ovlivnuje bohatost je nastaveni sroubu na vaze. Akorat clovek musi pocitat s tim ze jednotka se adaptuje treba ctvrt hodiny, rozhodne neuvidis zmenu on-line. Vrzni tam lambdu a pockej az sestavim analyzator, preci jen desetistupnova stupnice je o neco presnejsi nez tvuj nos
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2430
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#7 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi
Chtělo by to vidět kolik to má uhlovodíků a kyslíku a hodnotu lambda. Alespoň by to trochu napovědělo.Drtic píše:Ktere hodnoty mas na mysli? Z tech emisi? To bohuzel...jarek.krizan píše:Máš někde všechny naměřené hodnoty ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#8 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi
Vymenim podtlakovy ventil topeni, kterej utika a namontuju meric podtlaku. Az bude tohle v cajku, sjedu zase na emise a dam sem vysledky.
Taky musim zkontrolovat a procistit kostrici body, nebot mi to obcas udela to, ze kdyz zapnu svetla nebo dalkovy svetla tak mi zakolisa volnobeh jako krava. Netusim proc, na turbokostkach radili zkontrolovat kostry.
Pak taky koupim lambdu a namontuju ji do vejfuku, abych si to mohl merit a stelovat sam...
Taky musim zkontrolovat a procistit kostrici body, nebot mi to obcas udela to, ze kdyz zapnu svetla nebo dalkovy svetla tak mi zakolisa volnobeh jako krava. Netusim proc, na turbokostkach radili zkontrolovat kostry.
Pak taky koupim lambdu a namontuju ji do vejfuku, abych si to mohl merit a stelovat sam...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2598
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#9 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi
Tiez skontroluj ukostrenie alternatoraDrtic píše:Vymenim podtlakovy ventil topeni, kterej utika a namontuju meric podtlaku. Az bude tohle v cajku, sjedu zase na emise a dam sem vysledky.
Taky musim zkontrolovat a procistit kostrici body, nebot mi to obcas udela to, ze kdyz zapnu svetla nebo dalkovy svetla tak mi zakolisa volnobeh jako krava. Netusim proc, na turbokostkach radili zkontrolovat kostry.
Pak taky koupim lambdu a namontuju ji do vejfuku, abych si to mohl merit a stelovat sam...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#10 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi
Jedna vec, ktera s tim mozna souvisi:
Namontoval jsem slavny regulator tlaku paliva, ale ten mi ukazoval po nastartovani cca o 10-15psi vice, nez po zahrati. Jinymi slovy po zahrati nebo po chvili jezdeni proste tlak na liste klesnul o cca 10-15 psi. Myslel jsem, ze je to tim regulatorem, proto jsem tam dal zpet ten puvodni a namontoval na okruh barometr. Jenze s tim origo regulatorem to dela to same!
Palivovy filtr jsem menil pred rokem, tak to moc nechapu - pumpa pod sedackou bud jede a nebo nejede ne? A ne ze chvili tlakuje vic a pak min... Dalsi moznost je, ze mi nejde podavaci pumpa v nadrzi ale to se mi nezda vzhledem k tomu, ze by to melo ztracet vykon ve vyssich otackach. Mne to jede naopak - ve vyssich vyrazne lip, v nizsich mozna hur nez by melo..
Co to muze zpusobovat?
Namontoval jsem slavny regulator tlaku paliva, ale ten mi ukazoval po nastartovani cca o 10-15psi vice, nez po zahrati. Jinymi slovy po zahrati nebo po chvili jezdeni proste tlak na liste klesnul o cca 10-15 psi. Myslel jsem, ze je to tim regulatorem, proto jsem tam dal zpet ten puvodni a namontoval na okruh barometr. Jenze s tim origo regulatorem to dela to same!
Palivovy filtr jsem menil pred rokem, tak to moc nechapu - pumpa pod sedackou bud jede a nebo nejede ne? A ne ze chvili tlakuje vic a pak min... Dalsi moznost je, ze mi nejde podavaci pumpa v nadrzi ale to se mi nezda vzhledem k tomu, ze by to melo ztracet vykon ve vyssich otackach. Mne to jede naopak - ve vyssich vyrazne lip, v nizsich mozna hur nez by melo..
Co to muze zpusobovat?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2164
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#11 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi
Co treba pricpany sitko v nadrzi u podavaci pumpy? Ze by to po startu bylo ok a behem jizdy si to nacucalo necistoty a pricpalo se...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#12 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi
Achjo... tak ja to vyndam no
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2430
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#13 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi
Není čerpadlo nějak zvláštně hlučnější ? Pokud ano, může to být i filtr a nevadí, že byl měněný. Dnes člověk na pumpě nikdy neví co natankuje.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2164
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#14 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi
Co tak ctu na ruznejch forech tak tomu tak vubec nemusi byt...muze byt i neco "mezi", malej odber uspokoji ale velkej nestiha.Drtic píše:pumpa pod sedackou bud jede a nebo nejede ne?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#15 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi
Tak pumpa v nadrzi jede, takze zkusim vymenit tu pod sedackou...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#16 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi
Abych pokracoval a ukoncil toto tema, zahady mam jiz mnoho mesicu rozlustene: Klesani tlaku na liste bylo zapricineno cinskym barometrem. Druhy cinsky barometr jiz ukazoval stejnou hodnotu jak pred, tak po zahrati. Takze mam v aute opet stelovaci regulator tlaku paliva s barometrem.
K bohatosti smesi: Pokud bych hned od zacatku cetl poradne, co se pise v greenbooku na serizovani LH2.2, nebyl bych za blbecka. Stelovaci hodnota obsahu CO 1% se udava na volnobeh, s ODPOJENYM prisavanim par z klikove skrine ( u V6 to znamena vyskubnout spunt dolevani oleje, prisava to skrz nej). Pak zacne lambda krasne reagovat na stelovani na vaze vzduchu. CO 1% jsem odhadl na mirne bohatejsi a tak to i nastavil. Po pripojeni odsavani odsavani klikove skrine emise ihned opet prudce vzrostou
Hrdinou zeleneho hnuti nebudu, porad to zere jako krava ale uz vim, jak to stelovat.
Jelikoz jsem vsak po delsim rozjimani dosel k nazoru, ze rizeni smesi pomoci LH 2.2 a tomu prislusejicich senzoru mi z nekolika praktickycg duvodu nevyhovuje, jsem temer rozhodnut osadit mou 960 ridici jednotkou Megasquirt (http://www.megasquirt.info).
Zalozim tu o tom nekde dalsi vlakno, ale pokud by nekdo mel k tomuto uzitecne informace, piste. Pak to presunu. Zatim procitam informace, plnim prasatko a zvazuju veskera uskali prestavby
K bohatosti smesi: Pokud bych hned od zacatku cetl poradne, co se pise v greenbooku na serizovani LH2.2, nebyl bych za blbecka. Stelovaci hodnota obsahu CO 1% se udava na volnobeh, s ODPOJENYM prisavanim par z klikove skrine ( u V6 to znamena vyskubnout spunt dolevani oleje, prisava to skrz nej). Pak zacne lambda krasne reagovat na stelovani na vaze vzduchu. CO 1% jsem odhadl na mirne bohatejsi a tak to i nastavil. Po pripojeni odsavani odsavani klikove skrine emise ihned opet prudce vzrostou
Hrdinou zeleneho hnuti nebudu, porad to zere jako krava ale uz vim, jak to stelovat.
Jelikoz jsem vsak po delsim rozjimani dosel k nazoru, ze rizeni smesi pomoci LH 2.2 a tomu prislusejicich senzoru mi z nekolika praktickycg duvodu nevyhovuje, jsem temer rozhodnut osadit mou 960 ridici jednotkou Megasquirt (http://www.megasquirt.info).
Zalozim tu o tom nekde dalsi vlakno, ale pokud by nekdo mel k tomuto uzitecne informace, piste. Pak to presunu. Zatim procitam informace, plnim prasatko a zvazuju veskera uskali prestavby
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek