LH jetronic 2.2 a bohatost smesi

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#1 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi

Příspěvek od Drtic »

Uz temer rok se snazim nastavit bohatost smesi na LH-jetronicu 2.2.. Jde o devitku, takze motor B280E - jedna se o verzi LH BEZ lambda sondy a katalyzatoru. Neni vykuchana, proste tam nikdy nebyla. I Haynes udava, ze lambda a kat jsou pouze volitelne u LH 2.2.

Zkontrolovano a funkcni:

Cidlo teploty kapaliny (to spravne - jsou tam 2, jedno pro jednotku, druhe pro raficku v palubovce)
Termostat
Nove svicky
Vycistene a zkontrolovane vstriky profi firmou - netecou, rozprasuji.
Volnobezny ventil
Skrtici klapka
Regulacni sroub volnobehu
Novy vzd. filtr
Tlak na liste - regulator tlaku onen slavny s barometrem
Diagnostika jednotky zapalovani
predstih
civka
Snimac polohy skrtici klapky - volnobezny rezim signalizuje
Vaha vzduchu - pri odpojeni se chod motoru vyrazne zhorsi

Dnes jsem byl na emisich a niz, nez na 4,8% CO jsem to nedostal. Melo by byt kolem 1%. ALE - neudelal jsem jednu vec co doporucuji v greenbooku i haynesu a sice - otevrit vicko dolejvani oleje - vede z nej hadicka odvetravani klikovky zpet do sani a je fakt, ze kdyz ho otevru tak se z ventilovyho vika kouri. Muze tohle tak moc ovlivnit emise?

Dalsi vec je, ze nevim jak pracuje ten merici pristroj co maj na stanicich emisni kontroly. Hodnoty otacek a teploty motoru tam meli samo nasvindlovany a k autu pripojili jen sondu do vejfuku. Taky typ motoru nemeli v nabidce - B280, tak nastavili B28 (jiny motor, mechanicka strikacka, jiny system zapalovani, jine hodnoty...) - Nevim, zda pri pocitani obsahu CO bere ta masina v potaz i tyhle hodnoty, nebo ukazuje primo to, co zachyti ta sonda.

Taky si nejsem jistej, jestli to nemuze ovlivnovat to, ze si to na 99 procent prisava podtlak nekde v ovladani topeni - deravej ventil, ale to by pak podle logiky znamenalo, ze je tam vic vzduchu nez zaznamena vaha a bude to naopak chudy, premyslim spravne?
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 303
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

#2 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi

Příspěvek od Tom85 »

Proč se jí snažíš nastavit? V LH 2.2 se moc nevyznám, ale furt je to jen stříkačka. Má chod motoru v současném stavu nějáké negativní jevy?

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#3 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi

Příspěvek od jarek.krizan »

Máš někde všechny naměřené hodnoty ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#4 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi

Příspěvek od Drtic »

Tom85 píše:Proč se jí snažíš nastavit? V LH 2.2 se moc nevyznám, ale furt je to jen stříkačka. Má chod motoru v současném stavu nějáké negativní jevy?
Jo, ma moc bohatou smes :D smrdi to jak favo a moc to zere... proto se ji snazim nastavit :)
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#5 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi

Příspěvek od Drtic »

jarek.krizan píše:Máš někde všechny naměřené hodnoty ?
Ktere hodnoty mas na mysli? Z tech emisi? To bohuzel...
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#6 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi

Příspěvek od tomasss »

Myslim ze v Haynesu je ten postup u Ecka jasnej - jediny co ovlivnuje bohatost je nastaveni sroubu na vaze. Akorat clovek musi pocitat s tim ze jednotka se adaptuje treba ctvrt hodiny, rozhodne neuvidis zmenu on-line. Vrzni tam lambdu a pockej az sestavim analyzator, preci jen desetistupnova stupnice je o neco presnejsi nez tvuj nos :wink: :D
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#7 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi

Příspěvek od jarek.krizan »

Drtic píše:
jarek.krizan píše:Máš někde všechny naměřené hodnoty ?
Ktere hodnoty mas na mysli? Z tech emisi? To bohuzel...
Chtělo by to vidět kolik to má uhlovodíků a kyslíku a hodnotu lambda. Alespoň by to trochu napovědělo.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#8 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi

Příspěvek od Drtic »

Vymenim podtlakovy ventil topeni, kterej utika a namontuju meric podtlaku. Az bude tohle v cajku, sjedu zase na emise a dam sem vysledky.
Taky musim zkontrolovat a procistit kostrici body, nebot mi to obcas udela to, ze kdyz zapnu svetla nebo dalkovy svetla tak mi zakolisa volnobeh jako krava. Netusim proc, na turbokostkach radili zkontrolovat kostry.
Pak taky koupim lambdu a namontuju ji do vejfuku, abych si to mohl merit a stelovat sam...
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi

Příspěvek od Sergej »

Drtic píše:Vymenim podtlakovy ventil topeni, kterej utika a namontuju meric podtlaku. Az bude tohle v cajku, sjedu zase na emise a dam sem vysledky.
Taky musim zkontrolovat a procistit kostrici body, nebot mi to obcas udela to, ze kdyz zapnu svetla nebo dalkovy svetla tak mi zakolisa volnobeh jako krava. Netusim proc, na turbokostkach radili zkontrolovat kostry.
Pak taky koupim lambdu a namontuju ji do vejfuku, abych si to mohl merit a stelovat sam...
Tiez skontroluj ukostrenie alternatora
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#10 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi

Příspěvek od Drtic »

Jedna vec, ktera s tim mozna souvisi:
Namontoval jsem slavny regulator tlaku paliva, ale ten mi ukazoval po nastartovani cca o 10-15psi vice, nez po zahrati. Jinymi slovy po zahrati nebo po chvili jezdeni proste tlak na liste klesnul o cca 10-15 psi. Myslel jsem, ze je to tim regulatorem, proto jsem tam dal zpet ten puvodni a namontoval na okruh barometr. Jenze s tim origo regulatorem to dela to same!
Palivovy filtr jsem menil pred rokem, tak to moc nechapu - pumpa pod sedackou bud jede a nebo nejede ne? A ne ze chvili tlakuje vic a pak min... Dalsi moznost je, ze mi nejde podavaci pumpa v nadrzi ale to se mi nezda vzhledem k tomu, ze by to melo ztracet vykon ve vyssich otackach. Mne to jede naopak - ve vyssich vyrazne lip, v nizsich mozna hur nez by melo..
Co to muze zpusobovat?
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#11 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi

Příspěvek od tomasss »

Co treba pricpany sitko v nadrzi u podavaci pumpy? Ze by to po startu bylo ok a behem jizdy si to nacucalo necistoty a pricpalo se...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#12 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi

Příspěvek od Drtic »

Achjo... tak ja to vyndam no :D
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#13 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi

Příspěvek od jarek.krizan »

Není čerpadlo nějak zvláštně hlučnější ? Pokud ano, může to být i filtr a nevadí, že byl měněný. Dnes člověk na pumpě nikdy neví co natankuje.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#14 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi

Příspěvek od tomasss »

Drtic píše:pumpa pod sedackou bud jede a nebo nejede ne?
Co tak ctu na ruznejch forech tak tomu tak vubec nemusi byt...muze byt i neco "mezi", malej odber uspokoji ale velkej nestiha.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#15 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi

Příspěvek od Drtic »

Tak pumpa v nadrzi jede, takze zkusim vymenit tu pod sedackou...
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#16 LH jetronic 2.2 a bohatost smesi

Příspěvek od Drtic »

Abych pokracoval a ukoncil toto tema, zahady mam jiz mnoho mesicu rozlustene: Klesani tlaku na liste bylo zapricineno cinskym barometrem. Druhy cinsky barometr jiz ukazoval stejnou hodnotu jak pred, tak po zahrati. Takze mam v aute opet stelovaci regulator tlaku paliva s barometrem.

K bohatosti smesi: Pokud bych hned od zacatku cetl poradne, co se pise v greenbooku na serizovani LH2.2, nebyl bych za blbecka. Stelovaci hodnota obsahu CO 1% se udava na volnobeh, s ODPOJENYM prisavanim par z klikove skrine ( u V6 to znamena vyskubnout spunt dolevani oleje, prisava to skrz nej). Pak zacne lambda krasne reagovat na stelovani na vaze vzduchu. CO 1% jsem odhadl na mirne bohatejsi a tak to i nastavil. Po pripojeni odsavani odsavani klikove skrine emise ihned opet prudce vzrostou :unknown:
Hrdinou zeleneho hnuti nebudu, porad to zere jako krava :D ale uz vim, jak to stelovat.

Jelikoz jsem vsak po delsim rozjimani dosel k nazoru, ze rizeni smesi pomoci LH 2.2 a tomu prislusejicich senzoru mi z nekolika praktickycg duvodu nevyhovuje, jsem temer rozhodnut osadit mou 960 ridici jednotkou Megasquirt (http://www.megasquirt.info).
Zalozim tu o tom nekde dalsi vlakno, ale pokud by nekdo mel k tomuto uzitecne informace, piste. Pak to presunu. Zatim procitam informace, plnim prasatko a zvazuju veskera uskali prestavby :kuchta:
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“