Poslední návštěva: 22 říj 2019 00:38 Právě je 22 říj 2019 00:38

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Taky dotaz na motory - 740
PříspěvekNapsal: 28 črc 2005 17:27 
Offline

Registrován: červenec 2005
Příspěvky: 23
Bydliště: Kralupy nad Vltavou / Ostrava
Ahojky,

koukal jsem na diskusi o motorech a pozvolna začal uvažovat, co provést, až stará dobrá D24T dochrochtá, autíčko bych rád provozoval hodně dlouho a chystám se do'ň i dost zainvestovat. Rád bych pro něj časem sehnal nový motor a opravdu NOVÝ, aby zase nějakou tu stovku km vydržel. Můžete mi prosím někdo poradit, jaké jsou pro 740 možnosti na poli dieselů, případně čerpadel ?

_________________
765GLE D24TIC 4Q+OD/86


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 črc 2005 18:56 
Offline
Servisman
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2004
Příspěvky: 1957
Bydliště: Praha
Pokud chceš opravdu zainvestovat tak tam natlač 2,5l TDI z 850ky 5ti válec ale je to hoooodně velka laborace pač musíš natahnout celou motorovou elektriku...

To je jen vtip neber to vážně :lol:

_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 črc 2005 08:12 
Offline

Registrován: listopad 2003
Příspěvky: 1873
Bydliště: Praha
marra píše:
Pokud chceš opravdu zainvestovat tak tam natlač 2,5l TDI z 850ky 5ti válec ale je to hoooodně velka laborace pač musíš natahnout celou motorovou elektriku...

To je jen vtip neber to vážně :lol:


tohle zni sice zajimave, ale pak to nebude 740ka tak jak ma byt....

existuji jenom tri varianty diesela pro 740ku:

D24
D24T
D24TIC (+varianta D24TIC+EGR)

D24T a D24TIC maji stejna cerpadla, u verze s EGR je cerpadlo doplneno o elmag ovladani, existuje jeste varianta cerpadla s el. zarizenim pro "korekci" nadmorske vysky ..... vsechny dodatecne veci na cerpadle jsou jen otazkou rizeni emisi - zustal bych tedy na klasickem cerpadle....

ja sam ve chvili kdy muj chrochtak odmitne chrochtat a bude zralej na GO provedu:

kompletni GO motoru spojenou s prevrtanim na obsah 2,5 nebo 2,6 (2,6 je pravdepodobnejsi, ve tvem pripade bych jeste doplnit intercooler a neni potreba nic vic menit..... cerpadlo staci nechat repasnout / seridit a je vystarano. Turbo se da repasovat take za cenu od 4000 do cca 20000 (Garett T3).....

Jinak se tam da vrazit prakticky cokoliv, spis nez petivalec TDI je zajimavy V6 TDI ze superba.......ale jak jsem napsal na zacatku, ja chci volvo.....

PS: a stejne 740ka byla nejrychlejsim dieselem v dobe sveho vzniku....:-D

_________________
[size=50]
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: existuji jenom tri varianty diesela pro 740ku:
PříspěvekNapsal: 29 črc 2005 09:47 
Offline

Registrován: červenec 2005
Příspěvky: 23
Bydliště: Kralupy nad Vltavou / Ostrava
Díky moc za výklad :)

Tenhle můj chrocht má najeto +- 360 000, ale je doře udržovanej, po výměně hlav a těsnění ventilů, při testovačce jede zahřátej bez problémů 130-150km/h, akorát rozjezdy má už celkem dýchavičné a dává o sobě vědět (hlukem). Počítám, že cca těch 100 000 bych mu ještě dopřál, pokud bude mít chuť spolupracovat :) , ale pak ho chci poslat do penze a rád bych sehnat novej, nebo skoro novej, pokud se ještě vyrábí, nebo se dá najít ve druhovýrobě?

_________________
765GLE D24TIC 4Q+OD/86


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: existuji jenom tri varianty diesela pro 740ku:
PříspěvekNapsal: 29 črc 2005 10:19 
Offline

Registrován: listopad 2003
Příspěvky: 1873
Bydliště: Praha
lestrix píše:
Díky moc za výklad :)

Tenhle můj chrocht má najeto +- 360 000, ale je doře udržovanej, po výměně hlav a těsnění ventilů, při testovačce jede zahřátej bez problémů 130-150km/h, akorát rozjezdy má už celkem dýchavičné a dává o sobě vědět (hlukem). Počítám, že cca těch 100 000 bych mu ještě dopřál, pokud bude mít chuť spolupracovat :) , ale pak ho chci poslat do penze a rád bych sehnat novej, nebo skoro novej, pokud se ještě vyrábí, nebo se dá najít ve druhovýrobě?


proc novej?

generalka znamena:

- vybrus valcu, prebrouseni ok lozisek v bloku
- prebrouseni klikove hridele
- nove pisty, pistni cepy a krouzky
- nove ojnicni saly, loziska klikovky (vc. axialniho)
- prebrouseni ok ojnicnich lozisek a nauhlovani ojnic
- generalka hlavy: kontrola hlavy, zavareni prasklin nebo jeji vymena, minimalne, zabrouseni ventilu (mozna je i vymena sedel, vymena ventilu), nove predkomurky
- vymena hydrostelu......a dalsi drobnosti kolem
- doporucuji vymenit jeste trysky ve vstrikovacich
- automaticky take nove rozvody (remeny, kladka, vodni pumpa)

a mas prakticky novej motor, vim ze prebrousena klika neni jako nova, ale cenov eje to vyhodnejsi nez kupovat novou kliku (origo cena u VW 54 000 za klikovku). Navic cenove vychazi generalka na velmi zajimave penize.... ja jsem se dopocital na cca 28 000 penez se vsim vsudy (nepocitam praci, kterou provedu sam a to je: vyndani a namontovani motoru, odstrojeni a nastrojeni motoru, demontaz motoru a jeho zpetna montaz, serizeni....)

_________________
[size=50]
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: a mas prakticky novej motor
PříspěvekNapsal: 29 črc 2005 10:42 
Offline

Registrován: červenec 2005
Příspěvky: 23
Bydliště: Kralupy nad Vltavou / Ostrava
Tak to jo, já se do toho snažím proniknout, protože nejsem tak úplně od fochu a k auťákům mě dostal až ten strýc s šestsettrojkou a k Volvům dva kámoši, co je mají a moje nadšení pro cestovní pohodlí, hranaté tvary a design 80.tých let.
Jsem rád a vdčný za každou novou zkušenost na tomto poli, mimochodem, nejsi autorem článku, který se objevil na netu o 740 - Olaf Abrams ? Usuzuji tak dle obrázku na Tvém logu.

_________________
765GLE D24TIC 4Q+OD/86


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: a mas prakticky novej motor
PříspěvekNapsal: 29 črc 2005 12:50 
Offline

Registrován: listopad 2003
Příspěvky: 1873
Bydliště: Praha
lestrix píše:
Tak to jo, já se do toho snažím proniknout, protože nejsem tak úplně od fochu a k auťákům mě dostal až ten strýc s šestsettrojkou a k Volvům dva kámoši, co je mají a moje nadšení pro cestovní pohodlí, hranaté tvary a design 80.tých let.
Jsem rád a vdčný za každou novou zkušenost na tomto poli, mimochodem, nejsi autorem článku, který se objevil na netu o 740 - Olaf Abrams ? Usuzuji tak dle obrázku na Tvém logu.


OT:

spravne - stare svedske prislovi pravi: cim vic hran, tim vic volvo :-D

jo jsem autorem....

_________________
[size=50]
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 črc 2005 13:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2005
Příspěvky: 3199
Bydliště: Praha 9
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Prosím tě Travexi, neber si to osobně jako rejpání, ale nevidím v tvém výčtu vačku, olejové čerpadlo, redukční ventil mazání oleje či jeho pružinu a hlavně mě udivuje že ani vstřikovací čerpadlo. Jelikož tyto motory neznám, mohl bys k tomu něco dodat? Jako třeba že to vydrží bez problémů dvakrát tolik či něco takového hezkého? :-D


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Ještě dotaz na Travexe
PříspěvekNapsal: 29 črc 2005 14:22 
Offline

Registrován: červenec 2005
Příspěvky: 23
Bydliště: Kralupy nad Vltavou / Ostrava
Chtěl jsem se ještě zeptat, zda bys mi mohl doporučit tady v Praze nebo v okolí nějakého dobrého servismana, který by mi to skouknul, případně pomohl při vychytávání much? Nejsem v Praze dlouho a nikoho takového tu zatím neznám. Rád bych si tady vybudoval nějaké to servisní zázemí, abych s tím pořád nemusel lítat do Ostravy.

Teď jsem dal dohromady soupis na interiér a ještě bych potřeboval ozkoušet agregáty, pořád se mi zdá, že je dost hlučný.

dík
Lestrix

_________________
765GLE D24TIC 4Q+OD/86


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ještě dotaz na Travexe
PříspěvekNapsal: 29 črc 2005 15:22 
Offline

Registrován: listopad 2003
Příspěvky: 1873
Bydliště: Praha
servismani:

Marra (tady na foru)
nebo
Saman - telefon je v odkazech na http://www.volvoklub.cz (tel: 606911438)

_________________
[size=50]
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008


Naposledy upravil travex dne 29 črc 2005 15:32, celkově upraveno 1

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 črc 2005 15:28 
Offline

Registrován: listopad 2003
Příspěvky: 1873
Bydliště: Praha
Jarda S40 píše:
Prosím tě Travexi, neber si to osobně jako rejpání, ale nevidím v tvém výčtu vačku, olejové čerpadlo, redukční ventil mazání oleje či jeho pružinu a hlavně mě udivuje že ani vstřikovací čerpadlo. Jelikož tyto motory neznám, mohl bys k tomu něco dodat? Jako třeba že to vydrží bez problémů dvakrát tolik či něco takového hezkého? :-D


- vacku neni treba menit pokud je v poradku, maxinalne se upravi lozsika vacky...
- redukcni ventil olej. cerpadla se tak emenit nemusi jen se upravi dosedaci plocha naklepnutim kulicky pres ocelovy trn.
- olejove cerpadlo se da repasnout velmi jednoduse, pokud uz to nejde tak vymenit....

vstrikovaci cerpadlo jsem neresil, mluvil jsem ciste o motoru jako takovem

Cerpadlo jsem neresil a ani nepocital (duvod je jediny, cerpadlo jsem vyresil, takze je pro mne hotovou veci - a chran ho ruka nefungovat aspon 300 tkm)

PS: spoustu veci ketere bude potreba uddelaqt se dozvite az po rozebrani motoru, ja vychazel ze stavu motoru, ketry je mi pomerne dobre znam....ale netvrdim ze by mne necekalo prekvapeni.... muze se stat, ze hlava nebude pouzitelna, ze blok bude mit neopravitelne praskliny a cop ja vim co jeste. V kazdem pripade doporucuji generalkovat jiny motor jeste pred tim nez umre ten vas aktualni..... cena jineho - mrtveho - motoru je nizka, takze neni co resit....

_________________
[size=50]
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 črc 2005 20:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2005
Příspěvky: 3199
Bydliště: Praha 9
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Pokud si to mohu vyložit tak, že životnost vstřik. čerp. je cca 300 000 km, je to velice hezké! :-D Já vzpomínám na Avie, kde jsme je měnili každou chvíli :evil:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 srp 2005 08:58 
Offline

Registrován: listopad 2003
Příspěvky: 1873
Bydliště: Praha
Jarda S40 píše:
Pokud si to mohu vyložit tak, že životnost vstřik. čerp. je cca 300 000 km, je to velice hezké! :-D Já vzpomínám na Avie, kde jsme je měnili každou chvíli :evil:


ja mel v cerpadle 430 tkm a krom vymeny tesnicihi krouzku hridele ovladaci paky mu naprosto nic nechybi..... z tho usuzuji ze cerpadlo vydrzi tak dlouho dokud se nepo* - a muze to byt klidne i pul milionu nebo milion, zalezi hodne na nafte

_________________
[size=50]
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Volvoklub ČR









Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.060s | 19 Queries | GZIP : On ]