Ruční brzda

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1739
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#1 Ruční brzda

Příspěvek od standa »

Z jakéhosi jiného vlákna jsem "vyzobnul" tvrzení Jarka Križana, o jehož pravdivosti nejsem zcela přesvědčen:

"...já je na STK dlouho cvičil, než se naučili, že tahat za ručku na 2xx, 7xx, 9xx na válcích je prasárna a že by to mohli draho odskákat..."

Proč by to mělo vadit? Vždyť je to sprostá bubnová brzda, kterých bylo už pár desítek (ne-li stovek) milionů vyrobeno a používáno.

Prosím Jarka o vysvětlení a samozřejmě uvítám i názory ostatních.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#2 Ruční brzda

Příspěvek od Dural8 »

Řekl bych že kvůli dimenzování? Slouží to jako opravdová parkovací brzda, obložení je uvnitř kotouče který zároveň slouží jako buben a ty pakničky jsou z rodu trpaslíků. Není to tak, jako u klasických aut s relativně velkým bubnem vzadu který má kapalinové ovládání nožní brzdou a lanové ovládání od páky, nicméně na ty samé "velké" pakny.
Takže třeba 740 bych si nedovolil nikdy trhat na asfaltu ruční brzdou...z osobní praxe.
_________________
V60 D4

GDPR_user

#3 Ruční brzda

Příspěvek od GDPR_user »

Dural8 píše:Řekl bych že kvůli dimenzování? Slouží to jako opravdová parkovací brzda, obložení je uvnitř kotouče který zároveň slouží jako buben a ty pakničky jsou z rodu trpaslíků. Není to tak, jako u klasických aut s relativně velkým bubnem vzadu který má kapalinové ovládání nožní brzdou a lanové ovládání od páky, nicméně na ty samé "velké" pakny.
Takže třeba 740 bych si nedovolil nikdy trhat na asfaltu ruční brzdou...z osobní praxe.
Blbost.Ruční brzda musí být dimenzovaná na váhu auta,a silně pochybuji,že zrovna ve Volvu by dali brzdu na to aby se za ni nemohlo tahat.
osobně ručku využívám,když chci prudce dostat auto do smyku,dotočím to pak plynem.

Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 303
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

#4 Ruční brzda

Příspěvek od Tom85 »

Kód: Vybrat vše

Breaking-in parking brake (hand brake)
To obtain best parking brake performance, 
the brake linings should be broken-in.

Stop 5-7 times from 30 mph (50 km/h), transmission in 
neutral, applying the parking brake with the release button
pressed in during the stop.

The force must not lock the rear wheels. If this happens,
release the brake enough to let the wheels rotate. Drive a
mile between each stop to cool the brakes. Check for proper
parking brake operation. 
Toto je výňatek z manuálu k 740, ale to je jen na "zajetí" ručky.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1739
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#5 Ruční brzda

Příspěvek od standa »

Podobně jako Martin zastávám názor, že brzdám nejvíc škodí zahálka. Nemám sice auta s výkonem na drifty, ale ručku občas používám na dobrzdění, aby se ošoupala rez na bubnech. Při jízdě v dešti sjíždím poslední kopec taky s ručkou - aby vyschla. Dělám to proto, že jsem na různých volvech 2,7,9 vyměňoval pakny ruční brzdy ne kvůli úbytku obložení, ale protože obložení odrezlo od pakny.

Uvidíme, co napíše Jarek.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#6 Ruční brzda

Příspěvek od Dural8 »

martinopel píše:
Dural8 píše:Řekl bych že kvůli dimenzování? Slouží to jako opravdová parkovací brzda, obložení je uvnitř kotouče který zároveň slouží jako buben a ty pakničky jsou z rodu trpaslíků. Není to tak, jako u klasických aut s relativně velkým bubnem vzadu který má kapalinové ovládání nožní brzdou a lanové ovládání od páky, nicméně na ty samé "velké" pakny.
Takže třeba 740 bych si nedovolil nikdy trhat na asfaltu ruční brzdou...z osobní praxe.
Blbost.Ruční brzda musí být dimenzovaná na váhu auta,a silně pochybuji,že zrovna ve Volvu by dali brzdu na to aby se za ni nemohlo tahat.
osobně ručku využívám,když chci prudce dostat auto do smyku,dotočím to pak plynem.
Na váhu auta ano, ale stojícího auta. Nechceš mi snad tvrdit, že všechny 4 kotouče jsou na autě zbytečně protože jejich práci by zastaly dva miniaturní bubínky? No neshoduju se s Tvým názorem co se trhání auta na asfaltu týče, čímž netvrdím, že to nejde. Stavím se k němu trochu jinak. A jak vidíš, z popisu v manuálu se ruční brzda zasmykovat správně ani nemá. Co víc na to říct? Asi nic, každý máme svůj názor :mrgreen:
_________________
V60 D4

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#7 Ruční brzda

Příspěvek od Dural8 »

standa píše:Podobně jako Martin zastávám názor, že brzdám nejvíc škodí zahálka. Nemám sice auta s výkonem na drifty, ale ručku občas používám na dobrzdění, aby se ošoupala rez na bubnech. Při jízdě v dešti sjíždím poslední kopec taky s ručkou - aby vyschla. Dělám to proto, že jsem na různých volvech 2,7,9 vyměňoval pakny ruční brzdy ne kvůli úbytku obložení, ale protože obložení odrezlo od pakny.

Uvidíme, co napíše Jarek.
Souhlasím s tím, že brzdám škodí zahálka, ale sám píšeš na dobrzdění. Ono dobrzdění je psáno i v tom návodu. Já se nechci dohadovat o tom co lze a co nelze, jenom říkám, že si myslím, že tohle měl Jarek na mysli. Prostě ty pakničky nejsou stavěný na smykování.
_________________
V60 D4

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#8 Ruční brzda

Příspěvek od jarek.krizan »

Já už viděl spoustu utržených obložení a o stavu vahadel co fungují na rozpírání paken nemluvě. Ohnuté konce paken v rozpěrkách už jsem taky viděl - i když je fakt, že jen na zadohrabech. Navíc buben zevnitř není tak tvrdý aby se rychle nevydíral. Na mé 740 se za jízdy za ručku nikdy netahá, brzdí tak, že koly po zabrždění neotočíte ani pokud bude auto na prudkém svahu. Pakny nereznou, není problém s opotřebením ( jsou tam pořád ty samé lana a pakny se kterými jsem to koupil před 10 lety ) Ručka brzdí na 5 zubu. Jak jste na tom vy co za ni taháte za jízdy ?
Všechno je ovšem pravidelně čištěno a mazáno min. 1x ročně.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1739
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#9 Ruční brzda

Příspěvek od standa »

Díky Tomovi85 víme, že ručce neškodí 5x (!) za sebou zastavit auto z rychlosti 50kmh (!). Smykovat zadními koly pomocí ručky se nemá, protože by se nové pakny neobrzdily a ne proto, že by se ručce něco stalo.

ad Jarek a ohnutý pakny - pružiny na bowdenech zamezí "přetažení" ručky. Nechápu, jak by se něco podobnýho mohlo stát - ledaže by uživatel byl vůl a nastavil ručku tak, že by se omezovací pružiny daly zmáčknout nadoraz a dalším zatažením ručky by se začalo něco deformovat...

a utržený obložení - nebude to ta rez (jak jsem psal výše)?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#10 Ruční brzda

Příspěvek od jarek.krizan »

standa píše:Díky Tomovi85 víme, že ručce neškodí 5x (!) za sebou zastavit auto z rychlosti 50kmh (!). Smykovat zadními koly pomocí ručky se nemá, protože by se nové pakny neobrzdily a ne proto, že by se ručce něco stalo.

ad Jarek a ohnutý pakny - pružiny na bowdenech zamezí "přetažení" ručky. Nechápu, jak by se něco podobnýho mohlo stát - ledaže by uživatel byl vůl a nastavil ručku tak, že by se omezovací pružiny daly zmáčknout nadoraz a dalším zatažením ručky by se začalo něco deformovat...

a utržený obložení - nebude to ta rez (jak jsem psal výše)?
Utržené pakny může způsobit i rez i když u nás v kopcích ta rez není obvyklá.
Ne všechny bovdeny mají pružinu. Je to tak 50/50 . Já na sedmě taky pružinu nemám a na devítce taky nebyla, jenže tam jsem musel hlavní lano měnit a bez pružiny se mi už nepodařilo sehnat.
Pakny se ohnou právě jen v koncích při smykování, kdy je už velká vůle v uložení poloos a na pakny se vyvyjí jak axiální, tak vertikální síla. Popravdě viděl jsem to jen 2x. V každém případě, já ji používám celé roky jen na zastaveném autě a s účinností problém nemám.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

GDPR_user

#11 Ruční brzda

Příspěvek od GDPR_user »

Já už viděl spoustu utržených obložení Utržené obložení jsem neviděl ani jedno,jen odreznuté.a o stavu vahadel co fungují na rozpírání paken nemluvě. Ohnuté konce paken v rozpěrkách už jsem taky viděl - i když je fakt, že jen na zadohrabechOhnuté pakny v rozpěrkách jsem neviděl ani jedny,ani ny svých autech,a že se k nim nechovám jako k miminkům.. Navíc buben zevnitř není tak tvrdýzvenší je snad jiný matroš?? aby se rychle nevydíral.Čím by se měl vydírat,snad né brzdovým obložením,které je mnohonásobně měkčí než litina(to by asi kotouče byly dávno v prdeli) Na mé 740 se za jízdy za ručku nikdy netahá, brzdí tak, že koly po zabrždění neotočíte ani pokud bude auto na prudkém svahu. Pakny nereznou, není problém s opotřebením ( jsou tam pořád ty samé lana a pakny se kterými jsem to koupil před 10 lety ) Ručka brzdí na 5 zubu. Jak jste na tom vy co za ni taháte za jízdy ?
Všechno je ovšem pravidelně čištěno a mazáno min. 1x ročně.

GDPR_user

#12 Ruční brzda

Příspěvek od GDPR_user »

jarek.krizan píše:
standa píše:Díky Tomovi85 víme, že ručce neškodí 5x (!) za sebou zastavit auto z rychlosti 50kmh (!). Smykovat zadními koly pomocí ručky se nemá, protože by se nové pakny neobrzdily a ne proto, že by se ručce něco stalo.

ad Jarek a ohnutý pakny - pružiny na bowdenech zamezí "přetažení" ručky. Nechápu, jak by se něco podobnýho mohlo stát - ledaže by uživatel byl vůl a nastavil ručku tak, že by se omezovací pružiny daly zmáčknout nadoraz a dalším zatažením ručky by se začalo něco deformovat...

a utržený obložení - nebude to ta rez (jak jsem psal výše)?
Utržené pakny může způsobit i rez i když u nás v kopcích ta rez není obvyklá.
Ne všechny bovdeny mají pružinu. Je to tak 50/50 . Já na sedmě taky pružinu nemám a na devítce taky nebyla, jenže tam jsem musel hlavní lano měnit a bez pružiny se mi už nepodařilo sehnat.
Pakny se ohnou právě jen v koncích při smykování, kdy je už velká vůle v uložení poloos a na pakny se vyvyjí jak axiální, tak vertikální síla. Popravdě viděl jsem to jen 2x. V každém případě, já ji používám celé roky jen na zastaveném autě a s účinností problém nemám.
jarku už prosím Tě nechlastej. :lol: :lol: :lol:Víš co by se stalo,kdyby byla velká axiální vůle v uložení poloos???

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#13 Ruční brzda

Příspěvek od jarek.krizan »

Tak hádat se nebudu, viděl jsem co jsem viděl. Jen mi teda někdo vysvětlete, proč já nemám na paknách odrezlé obložení, když je to tak běžné a přitom jsou tam celou věčnost.
Měním cokoli, pakny, kotouče, lana a to i na 960 a S90. Tak jen pokračujte. :palec:

To martin
Jo vím , ale kolo neupadne, to je už vyzkoušené.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

GDPR_user

#14 Ruční brzda

Příspěvek od GDPR_user »

jarek.krizan píše:Tak hádat se nebudu, viděl jsem co jsem viděl. Jen mi teda někdo vysvětlete, proč já nemám na paknách odrezlé obložení, když je to tak běžné a přitom jsou tam celou věčnost.
Měním cokoli, pakny, kotouče, lana a to i na 960 a S90. Tak jen pokračujte. :palec:

To martin
Jo vím , ale kolo neupadne, to je už vyzkoušené.
Máš pravdu kolo neupadne,ale co se děje v diferenciálu???

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#15 Ruční brzda

Příspěvek od jarek.krizan »

No diferáku se to podle zvuku moc nelíbilo, ale aby to vypadlo, to zase neuhne.
Jinak mám tu velice dobré vínko - to je k tomu chlastání. ;-) :lol:
A něco se podělalo na PC fórum sice jede, ale mě se nezobrazují příspěvky, když kliknu na odkaz v mejlech. :evil: Ale to sem nepatří.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

GDPR_user

#16 Ruční brzda

Příspěvek od GDPR_user »

jarek.krizan píše:No diferáku se to podle zvuku moc nelíbilo, ale aby to vypadlo, to zase neuhne.
Jinak mám tu velice dobré vínko - to je k tomu chlastání. ;-) :lol:
A něco se podělalo na PC fórum sice jede, ale mě se nezobrazují příspěvky, když kliknu na odkaz v mejlech. :evil: Ale to sem nepatří.
Že bych se stavil a zachlastáme spolu? ;-)

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#17 Ruční brzda

Příspěvek od jarek.krizan »

Mám jen obavu, jak se dívám na obsah, že než přijedeš, tak už nebude co.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Kein
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1610
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#18 Ruční brzda

Příspěvek od Kein »

a jak je tomu na vosumpade? když už jsme teda u toho, mě ručka brzdí dost nahoře, dle mého jsou už sjete pakny, a někdy jakoby lupne, když tahám ručku, ale to na felině mi dělalo taky vyměnily se pakny a bylo to oukej tak nevím co si o tom mám myslet :D každopádně ji používám jen na stání to je pak vše oukej lupne jen když zatáhnu za jízdy a po třetím pokuse už ne...
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1739
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#19 Ruční brzda

Příspěvek od standa »

jarek.krizan píše:
standa píše:Díky Tomovi85 víme, že ručce neškodí 5x (!) za sebou zastavit auto z rychlosti 50kmh (!). Smykovat zadními koly pomocí ručky se nemá, protože by se nové pakny neobrzdily a ne proto, že by se ručce něco stalo.

ad Jarek a ohnutý pakny - pružiny na bowdenech zamezí "přetažení" ručky. Nechápu, jak by se něco podobnýho mohlo stát - ledaže by uživatel byl vůl a nastavil ručku tak, že by se omezovací pružiny daly zmáčknout nadoraz a dalším zatažením ručky by se začalo něco deformovat...

a utržený obložení - nebude to ta rez (jak jsem psal výše)?
Utržené pakny může způsobit i rez i když u nás v kopcích ta rez není obvyklá.
Ne všechny bovdeny mají pružinu. Je to tak 50/50 . Já na sedmě taky pružinu nemám a na devítce taky nebyla, jenže tam jsem musel hlavní lano měnit a bez pružiny se mi už nepodařilo sehnat.
Pakny se ohnou právě jen v koncích při smykování, kdy je už velká vůle v uložení poloos a na pakny se vyvyjí jak axiální, tak vertikální síla. Popravdě viděl jsem to jen 2x. V každém případě, já ji používám celé roky jen na zastaveném autě a s účinností problém nemám.
a úplná katastrofa by nastala, kdyby na ručku působila i horizontální síla :D

já pořád tvrdím, že počínaje řadou 700 to šlo s volvem z kopce :mrgreen: - jeden bowden bez pružiny, na zareznutí náchylné pákoví místo dvojice odpružených a zapouzdřených bowdenů vedoucích přímo do obou bubnů - tomu se říká inovace :palec:

jarku, když jsem zmiňoval odrezlé obložení, tak jsem měl na mysli auta vyrobená před čtvrtstoletím a starší - nemyslel jsem nové (pche, co to je deset let na dvoukilo :roll: ), každoročně oprašované pakny na tvém autě...

mimochodem, NIKDY jsem neměnil ani nepromazával bowden na dvoukilech - připomínám, že se začaly vyrábět před 35ti roky, zatímco pekelník dělal na své desetileté S90ce GO ruční brzdy...

keine, to cvaknutí je neškodné vymezení vůlí v ručce - nemá vliv na funkci :)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#20 Ruční brzda

Příspěvek od jarek.krizan »

Na sedmici mi nešahej. Já ti taky dvojky nepomlouvám. Já mám sedmičku z 88 roku a já ji mám už 10 let. Je fakt, že spousta věcí už tak předimenzovaných na nových vozech není, jak bývalo kdysi - asi do 94 roku.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1619
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#21 Ruční brzda

Příspěvek od Sarkasmic »

Tak když sme u toho-nebrzdí mi ručka-jsou měněný pakynty silonový čverčky co v nich vede lanko na difu,novej ten pakovej bazmek co drží na difu a ručka prostě nedrží....
okud lano vyšroubuju tak,že začíná brát na druhým zubu,tak jí přesto vytáhnu až nahoru,klade velkej odpor ale tak je jakoby pružnej,neutáhnu jí natvrdo... Lana jsou pod autem našponovaný jako kráva,ale kola nedržej... Co eště vyměnit? Lana? Kotouče? :cry:
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#22 Ruční brzda

Příspěvek od jarek.krizan »

Musíš vyhodit tu rozpěrku, co je mezi paknami a nahradit ji šroubovací stavitelnou a uvidíš jak to bude brzdit. Takhle máš vahadla úplně roztažená a pakny nedošáhnou na buben.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1619
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#23 Ruční brzda

Příspěvek od Sarkasmic »

a kde tu rozpěru asi vemu? Má kučera?
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1619
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#24 Ruční brzda

Příspěvek od Sarkasmic »

je to položka 1014836 v skandix katalogu??
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#25 Ruční brzda

Příspěvek od jarek.krizan »

Jo to je ono
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“