Poslední návštěva: 20 črc 2019 22:26 Právě je 20 črc 2019 22:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 [ Příspěvků: 17 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: čidlo podtlaku a vedení podtlaku=>výkon u 2,4 DTIC na 940tce
PříspěvekNapsal: 30 říj 2008 23:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2008
Příspěvky: 17
Bydliště: u Českého Brodu, okr. Kolín
Zdravím.
Stále vyšší spotřeba 8,5 . 9,5 a motor po rozvodech, vstřikýách, hlavě, kroužkách, těsněních, seř. čerpadle, ventily a hydroštely nové se za studena nechce moc rozjéždět. Nyní při nízkých teplorách kolem 0 nastartuje hned, ale nemá klidný chod, mírně kolísají otáčky.

- Všiml jsem si když se zahřál motor, při volnoběhu jsem z kabiny slyšel nějaké přerušované lupání. Nakonec jsem zjistil, že lupe pa to často přerušovanš v nějakém čidle či regulátoru podtlaku umístěné na pravé části podběhu nad baterií. Má bílou barvu a je ze spodu do ní zapojen el. konektor s aretací.Vedou něj podtlakové hadičky a zase odcházejí k motoru a od tamtaď na čerpadlo. Nevíte co stí, koik to stojí a k čemu je to ?
- Mají podtlakové regulátory nějaký vliv na výkon motoru, popřípadě je třeba tyto spojky válečky a rozbočky po čase vyměnit?
- kde se dají koupit a na kolik to tak přijde, kdybych je různě povimě%noval?

Jinak jsem z motoru a jeho spotřebou trochu na rozpacích, né a né se eozjet, 8.5-9,5 lirů při slušné jízdě? Tady u starších motorů píšou spotřeby 6.5 atd, nechápu. A to se v motoru měnilo:
-Hlava, repase, prý netěsnila, mikrotrhliny, Vstřiky, ventily které se zabrušovali na novou hlabu, kroužky, těsnění, na klikovce šály, termostat, rozvody, všechny hydroštely...Podtrženo sečteno 34000 i s prací a není to moc vidět. Pravda, najel jsem na tom už asi 5000 a to vkuse, dlouhé jízdy s kvalitní naftou, motor již nežere olej a je tišší, ale výkon a spotřeba nešla dolů :evil:
Příloha:
cidlo1.jpg

Příloha:
podtlak_vedeni.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
Volvo model 940, TYP 945-965, 5Dkombi, 2,4 D TIC, 205/55 R16, Rok výroby 1994


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo podtlaku a vedení podtlaku=>výkon u 2,4 DTIC na 940tce
PříspěvekNapsal: 31 říj 2008 08:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3089
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Presne neviem, ale mohla by to byt kompenzacia nadmorskej vysky, ta sa vsak do europskych aut nedavala. Pripadne este EGR ventil.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo podtlaku a vedení podtlaku=>výkon u 2,4 DTIC na 94
PříspěvekNapsal: 31 říj 2008 09:56 
Offline

Registrován: listopad 2003
Příspěvky: 1869
Bydliště: Praha
Sergej píše:
Presne neviem, ale mohla by to byt kompenzacia nadmorskej vysky, ta sa vsak do europskych aut nedavala. Pripadne este EGR ventil.



tohle kompenzace nadmv neni, nechapu prov vede podtlak na tecko vodniho okruhu s obockou na topeni / cerpadlo (csd). Priznam, se ze takhle vedeny podlat jsem jeste nevidel. Posledni co znam je odbocka u posilovace, ktera byla ale nasledovne napojena na ovladani klimy v interieru a odtut na na jednotlive klapky klimy a ventil topeni....

a jeste jeden postreh, moje D24TIC nikdy nejezdila za 6,5... to leda po okreskach a hodne plynule a relativne pomalu... v beznem provozu jsem lital s manualni almarou za 7,5-8, s automatem za 9.... zalezi hodne na rezimu motoru, je to vysokootackovej diesel. Ve meste a na dalnici je celkem pri chuti...

_________________
[size=50]
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo podtlaku a vedení podtlaku=>výkon u 2,4 DTIC na 94
PříspěvekNapsal: 01 lis 2008 12:52 
Offline

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 367
Bydliště: Havlíčkův Brod
Vůz: Volva
travex píše:
a jeste jeden postreh, moje D24TIC nikdy nejezdila za 6,5... to leda po okreskach a hodne plynule a relativne pomalu... v beznem provozu jsem lital s manualni almarou za 7,5-8, s automatem za 9.... zalezi hodne na rezimu motoru, je to vysokootackovej diesel. Ve meste a na dalnici je celkem pri chuti...

Musím souhlasit. Já se motám se spotřebou pořád kolem 10 a vůbec to neřeším. A to rozhodně pomalu nejezdím. Ale zase to pořádně jede a na dálnici v kopečkách mě málokdo ujede ...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo podtlaku a vedení podtlaku=>výkon u 2,4 DTIC na 940tce
PříspěvekNapsal: 01 lis 2008 13:53 
OT:Pořád se vykládá jak je úsporný dieselový motor.Pokud chceš jezdit úsporně kup si benzína a předělej jej na LPG.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo podtlaku a vedení podtlaku=>výkon u 2,4 DTIC na 94
PříspěvekNapsal: 01 lis 2008 14:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2007
Příspěvky: 92
Bydliště: Kunčičky u Bašky
martinopel píše:
OT:Pořád se vykládá jak je úsporný dieselový motor.Pokud chceš jezdit úsporně kup si benzína a předělej jej na LPG.



Tak tak, naši 940 to taky čeká. :prace:

_________________
Volvo 244 GL, B21A, r.v. 1980, LPG, červená
Volvo 740 GL, D24, r.v. 1986, červená
Volvo 740 GL, D24, r.v. 1987, "zlaťák"
Volvo 940 GL kombi, B200F, r.v. 1993, LPG, červený švéd


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo podtlaku a vedení podtlaku=>výkon u 2,4 DTIC na 940tce
PříspěvekNapsal: 24 lis 2008 23:01 
Offline

Registrován: srpen 2007
Příspěvky: 69
Bydliště: Lštění
Vůz: V940 D24TIC tm.zel.metla automat Volfík
Mám tam něco podobnýho a taky z toho nejsem moc chytrej. A jezdím za 8-9/100. I když je to studený, tak mi tam nic necvaká.

_________________
ex: š100,š110,š120,š105,vaz2107, š130,Volvo 340, B14 4E, 5q, 1990 - Bořek (indiánské jméno Red Dvarf) ukraden, Volvo 850 T5
je: Volvo 940, 2,4 TIC, automat, kombi, r.v.:1993 (typ 94) - Volfíček, V70 II r.v. 2003


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo podtlaku a vedení podtlaku=>výkon u 2,4 DTIC na 940tce
PříspěvekNapsal: 25 lis 2008 09:03 
Offline
Servisman
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2004
Příspěvky: 1957
Bydliště: Praha
tenhle system EGR jsem měl ve svy 760ce a první fáze bylo že jsem to cely vykopal ven a kominek na vejfukovych svodech jsem zaslepil. U starších vozu je to spíš problem zfunkčnit a hlavně sladit ja měl ještě dva mikrospínače na čerpadle :prace:

_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo podtlaku a vedení podtlaku=>výkon u 2,4 DTIC na 940tce
PříspěvekNapsal: 25 lis 2008 10:33 
Offline

Registrován: srpen 2007
Příspěvky: 69
Bydliště: Lštění
Vůz: V940 D24TIC tm.zel.metla automat Volfík
Mi to pravděpodobně funguje. Zahřátý motor skoro nekouří, akorát když potřebuju někoho rychle předjet, tak vypukne známý nukleární holokaust, alias TMA NA VOZOVCE. :shock:

_________________
ex: š100,š110,š120,š105,vaz2107, š130,Volvo 340, B14 4E, 5q, 1990 - Bořek (indiánské jméno Red Dvarf) ukraden, Volvo 850 T5
je: Volvo 940, 2,4 TIC, automat, kombi, r.v.:1993 (typ 94) - Volfíček, V70 II r.v. 2003


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo podtlaku a vedení podtlaku=>výkon u 2,4 DTIC na 940tce
PříspěvekNapsal: 25 lis 2008 11:07 
Offline

Registrován: říjen 2007
Příspěvky: 27
Bydliště: Vysočina
Šmarja, co to máte za rozežrance, moje stará plečka s najetejma 550 000km bere 8,5 - 9 jedině když za ní tahnu 1500kg na plaťáku :roll: A to je ten motor úplně KO podle zvuků, co se z něj linou, ale táhne jak ďábel :twisted:
Zase se ovšem dojídá vydatně olejem, takže žere v podstatě s paltem 9 z čehož je 0,5l olej :oops:

_________________
740 GLE D24TIC 1987 v korozi, po předchozím majiteli šíleně vybydlená :-(


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo podtlaku a vedení podtlaku=>výkon u 2,4 DTIC na 94
PříspěvekNapsal: 26 črc 2015 23:11 
Offline

Registrován: únor 2015
Příspěvky: 350
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC
Dovolím si oživit toto téma, protože po dnešku jsem trochu nejistý.

Úvod: auto viz moje vlákno v galerii uživatelů tady viewtopic.php?f=96&t=50890.
Prvních 140 km po Holandsku, což byly okresky a plá dálnice kde 110 byl víceméně strop, jsem ujel celkem za 6 litrů, resp. kolem 4,3l/100 km, při otáčkách 1650-2800 a řazení. Turbo bylo slyšet a cítit až někde od 2800-2850 ot.
Hadičky co vedou tlak do regulátoru základní dávky (adaptace na aktuální boost) byly na hadry, s trhlinkami-propadl jsem kvůli tomu tady na prvních emisích. Ale na dálnici jsem si mezi 3500-4200 ot fakt nemohl stěžovat na nic jiného než na trubolag, auto prostě jelo kopec nekopec. Po výměně hadiček od sání k regulátoru a od regulátoru k roztrojce lepší, emise s odřeným ušima, auto ještě o fous líp jelo, motor jen vrněl. Spotřeba kolem 6,4-6,7 při rychlostech 110-140 na dálnici.

Dnes jsem byl upozorněn, že je vypadlá (žlutá) hadička od EGR z té věci (elektroventil?) na levém podběhu, viz dotaz a foto výše, ke které vede i šedá hadička z "fajfky" z vehementu ve vedení chladící kapaliny uprostřed na bloku. Na volnoběh bez turba je na přípojce pro hadičku od EGR podtlak, s přidáváním plynu podtlak klesá a nad asi 2200-2500 ot. tlak roste.
V okamžiku připojení hadičky od EGR na vstup "elektroventilu" na levém podběhu, nebo při zaslepení vstupu pro hadičku, začne motor bez ohledu na teplotu kovově klepat. Bez zátěže při stojícím autě, nebo pod malou zátěží za jízdy. Při sešlápnutí brzdy to na chvilku pomine. Zdrojem klepání je tedy vývěva, dle oposlouchání pak klepání plunžru o kladku na vačce. Odpojení hadičky EGR resp. zprůchodnění jejího připojení (takže si systém může přisávat) znamená okamžité ztichnutí a motor zase jen vrní.
Motor jede s připojenou hadičkou od EGR ještě o něco líp, turbo bere někde od 2200 ot, na 2000ot. už ho dokážu slyšet. Jak je to se spotřebou zatím netuším.

1) Máte prosím někdo popis fungování podtlaků? Našel jsem v minulých měsících leccos, ale tohle fakt ne. Angličtina super, francouzsky a se skřípěním zubů snad i německy si poradím.
2) To mlácení do vačky se mi vůbec nelíbí, nechci jí zadělávat na prasknutí. Může mít soustavné tahání "na prázdno" v minulých měsících za následek více oleje ve vývěvě (tj. rozebrat, vylít, vyčistit, složit a hotovo), nebo je to obvyklý ošoupaný plunžr a unavená pružina/membrána, popř. něco dalšího?

_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 570k na podvozku a 230k na motoru


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo podtlaku a vedení podtlaku=>výkon u 2,4 DTIC na 94
PříspěvekNapsal: 27 črc 2015 03:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3089
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Cela ta sustava sluzi ako ochrana motora pred prehriatim a nadmernym tlakom nasavaneho vzduchu. Pokial dojde k prekroceniu teplotych chladiacej kvapaliny tak sa rozsvieti kontrolka TURBO na pristrojovke a pokial dojde k prekroceniu plniaceho tlaku, odpoji sa palivovy ventil cerpadla. Mikrospinace na pake cerpadla sluzia pre EGR.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo podtlaku a vedení podtlaku=>výkon u 2,4 DTIC na 94
PříspěvekNapsal: 27 črc 2015 20:07 
Offline

Registrován: únor 2015
Příspěvky: 350
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC
Update:
Klepání vývěvy se ozývá zatím bez zjistitelného vzorce, kromě toho že při sešlápnutí brzdy na moment zmizí. Klepe za studena i za tepla, anebo dokáže za obou stavů neklepat. Každopádně jakmile rozpojím vedení podtlaků (a je vlastně jedno kde), klepání přestane a neobjeví se. Any hint, než se do toho pustím metodou totální rozborky vývěvy?

Sergej:
Teď konečně vím odkud by se kontrolka Turbo mohla rozsvítit a odkud se zřejmě vezme odstavení paliva při brždění motorem-nebo s tím má taky něco společného switch na páce plynu? Já mám switch tedy jen jeden, změna stavu se odehrává v poloze někde kolem 2200-2300 ot.
Podrobnější popis co jak se s čím ovlivňuje a jaké jsou meze pro nastavování náhodou nemáš?

_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 570k na podvozku a 230k na motoru


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo podtlaku a vedení podtlaku=>výkon u 2,4 DTIC na 94
PříspěvekNapsal: 27 črc 2015 23:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3089
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Znova som pozeral schemy a palivove cerpadlo to bezne neodpaja, resp nie u vsetkych modelov. Kontrolka TURBO sa rozsvieti aj pri prekroceni teploty, aj pri prekroceni tlaku. Ten mikrospinac sluzi pre aktivaciu/deaktivaciu EGR, rozhodne nema odpajat palivo.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo podtlaku a vedení podtlaku=>výkon u 2,4 DTIC na 94
PříspěvekNapsal: 28 črc 2015 16:19 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 9909
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Vývěva dělá podtlak. Čim větší podlak je, tim je víc namáhaná a tim víc klepá. Když odpojíš podtlak, nebo když šlápneš na brzdu, tak si přisaje vzduch a hned se jí lépe cucá, takže na chvíli klepat přestane, než se zzase vytvoří tlak, při kterym klepala.
Nedoporučuju jí nechat klepat, nemusí se nic dít 100kkm, nebo se taky může kousnou a rozlomíš vačku.
Pro začátek stačí rozebrat, vyčistit a složit, na pár tisíc dá pokoj.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo podtlaku a vedení podtlaku=>výkon u 2,4 DTIC na 94
PříspěvekNapsal: 28 črc 2015 23:01 
Offline

Registrován: únor 2015
Příspěvky: 350
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC
Přesně toho se bojím, proto ji zřejmě zítra rozhodím.

Co mě dost pálí je popis funkce, zapojení a nastavení podtlakových vedení na motoru, protože to nikde nemůžu najít a ani v zapůjčených rozkresech (ještě jednou díky!) se to nijak nerozebírá. Způsob nastavení spínače na páce plynu, který zřejmě slouží buď pro EGR, nebo pro odstavení nafty při beždění motorem, nedokážu dohledat. Přitom je to alfa a omega aby motor nehulil a nezanášel se...

_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 570k na podvozku a 230k na motoru


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: čidlo podtlaku a vedení podtlaku=>výkon u 2,4 DTIC na 94
PříspěvekNapsal: 29 črc 2015 00:52 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2006
Příspěvky: 1656
Bydliště: Praha 3
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Alfa a omega, aby se etalon nezanášel, je EGR zrušit :evil:
Ale rozumím, že když už to tam všechno je, chceš to oživit, taky jsem na to pacient...

_________________
V70 B5254T AW50 98'
745 D24T M46+OD 90'


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 17 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Volvoklub ČR









Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.063s | 18 Queries | GZIP : On ]