Velka udrzba motoru na mojej 740

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 133
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: 854T5(94) 944t(91) S60T5(04) Camaro(88)
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#1 Velka udrzba motoru na mojej 740

Příspěvek od _Iggy_ »

Ahoj, kamaradi. Kedze som pred par tyzdnami vydal svoje auto na milost a nemilost servisakom, kedze to stalo majlant a kedze ma Sergej ukecal, aby som sa o to podelil, zakladam si thread 8) ...

Popravde neviem uplne do detailu presne, CO sa s tym autom robilo. Moja povodna objednavka bola zostelovat cerpadlo, vymenit rozvody, vstreky a naplne. Kedze vsak opravu objednaval moj tata, udialo sa tam toho nakoniec viac, menovite prekruzkovanie, kompletny repas cerpadla, pretesnenie ventilov.

Sam sa do toho vyznam len minimalne, preto budem rad, ak mi medzi svojimi reakciami prezradite aj postrehy o tom, ci niektore veci tam boli drahe/lacne, zbytocne/uzitocne atd. Auto kazdopadne pred opravou malo po nastartovani nepravidelny chod, dymilo na bielo a celkovo malo citelne nizsi vykon. K tomu vsetkemu pribudla limitacia kdesi medzi 90-100 km/h. Preto som sa rozhodol k tomuto kroku. Nasleduje avizovany zoznam (ceny v SKK bez DPH):

Toto je opisane z faktury servisu, kde robili cerpadlo (Agat Diesel):
Material:
1x sada tesnenia / 960,-
1x puzdro hriadelky / 299,-
1x hriadelka / 1125,-
2x puzdro hl. hriadele / 67,-
1x O-kruzok / 7,-
1x Prachovka / 100,-
1x lanko studeneho startu / 324,-
1x termoelement / 921,-
1x krytka / 623,-
1x hriadel ovl. paky / 3201,-
1x O-kruzok / 32,-
1x podlozka / 23,-
6x trysky / 550,-
6x podlozky pod trysky / 71,-
1m prepadova hadicka 3,2mm / 150,-
1x koncovka prepadu / 14,-
1x palivovy filter / 325,-
Praca:
- vycistenie, pretesnenie a nastavenie cerpadla / 4500,-
- diagnostika / 2900,-
- prerezanie zavitov / 420,-
- demontaz, montaz cerpadla / 3500,-
- nastavenie predvstreku / 550,-
- vymena palivoveho filtra / 110,-
- vymena a nastavenie trysiek / 900,-

Toto je opisane z faktury servisu, kde robili kruzky a ventily (Autodielna J&P Voros - ceny su asi s DPH):
Material:
2x rozvodovy remen / 434,-
1x kladka / 1180,-
1x vodna pumpa / 1485,-
2x simering vacky / 134,-
1x tesnenie hlavy / 988,-
1x tesnenie veka ventilov / 340,-
1x tesnenie vane / 246,-
12x simering ventilov / 22,-
6x sada kruzkov / 780,-
6l motorovy olej / 1290,-
1x olejovy filter / 276,-
Praca:
- oprava motora
- vymena rozvodov
- vymena piestnych kurzkov
- vymena simeringov ventilov
- vymena oleja
- vymena olejoveho filtra

Agat: 24844,- (Material: 11964,- / Praca: 12880,-)
J&P: 21289,- (Material: 11889,- / Praca: 9400,-)
Praca teda vysla na 22280,- a material na 23853,-

Skoro som sa posral, ked som sa to dozvedel, ale auto aspon jazdi ako kedysi. Ma krasny zvuk, dobre taha, okamzite startuje, nedymi... jedine co mi trochu vadi, je taky tikot v tempe otacok, ktory tam predtym nebol (zato tam bolo vela inych veci). neviem odkial moze ist, Sergej hovoril, ze asi vakuova pumpa. Najazdil som odvtedy uz cca 1000km a zvuk sa nijak nezmenil, stale to tika... dufam, ze nevybuchne :roll:

Tak... dost som napisal, prosim, mozte reagovat.
Naposledy upravil(a) _Iggy_ dne 22 zář 2008 14:32, celkem upraveno 1 x.
_________________
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 74
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Bydliště: Pardubice

#2 Velka udrzba motoru na mojej 740

Příspěvek od aphex »

:shock: :shock: :shock: Hustý. Skoro by se vyplatilo předtím zákrokem to volvo prodat, přihodit pade a měl bys voňafku. Ale teď máš třeba jistotu, že je to v cajku.
_________________
Bylo: Volvo V70 TDI, 1998 (D5252T)
Bylo: Volvo 240 GL 1983 (B230A)
Bylo: Volvo 760 turbo intercooler 1990 (B204FT)

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#3 Velka udrzba motoru na mojej 740

Příspěvek od wickey »

gratulujem, si pravdepodobne prvy a posledny clovek, ktory napchal 46000,- do auta, ktore ma cenu tak 25+-..

ale snad si ho planujes nechat dalsich 10 rokov :)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Peťo-goalie
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 341
Registrován: 16 roků 8 měsíců

#4 Velka udrzba motoru na mojej 740

Příspěvek od Peťo-goalie »

wickey píše:gratulujem, si pravdepodobne prvy a posledny clovek, ktory napchal 46000,- do auta, ktore ma cenu tak 25+-..

ale snad si ho planujes nechat dalsich 10 rokov :)
heh ja takych poznam.. :lol: co napchali ovela viac do svojich volv. A coskoro napchaju :tlesk:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Velka udrzba motoru na mojej 740

Příspěvek od Sergej »

Na nieco podobne sa chystam aj ja, (momentalne jazdim na 5 valci) mne pribudne aj obrobenie hlavy, ale maximum prace si skusim spravit sam - teda nadstavenie cerpadla a rozvodov necham radsej profikom...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Velka udrzba motoru na mojej 740

Příspěvek od Sergej »

To co si nevedel precitat je tesnenie veka ventilov, cena odpoveda. Sadu kruzkov na valec som schopny zohnat za cca 330,- s DPH vyrobca Kolbenring (DE). tesnenia som kupoval v sade takze neviem sa vyjadrit, cena vyzera normalne.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

GDPR_user

#7 Velka udrzba motoru na mojej 740

Příspěvek od GDPR_user »

Raději to nekomentuji,neboť bych byl zase sprostý. :roll:

Peťo-goalie
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 341
Registrován: 16 roků 8 měsíců

#8 Velka udrzba motoru na mojej 740

Příspěvek od Peťo-goalie »

martinopel píše:Raději to nekomentuji,neboť bych byl zase sprostý. :roll:
Aj mna to napadlo ale nie kazdy si to vie spravit v garazi sam. Ja by som min. 3/4 spravil asi u nejakeho znameho alebo sam

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Velka udrzba motoru na mojej 740

Příspěvek od Sergej »

Este by ma zaujimalo, co je myslene polozkou: Prerezanie zavitov....
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 133
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: 854T5(94) 944t(91) S60T5(04) Camaro(88)
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#10 Velka udrzba motoru na mojej 740

Příspěvek od _Iggy_ »

martinopel píše:Raději to nekomentuji,neboť bych byl zase sprostý. :roll:
Kludne to skomentuj, mna zaujima kazda info aj ked sa ju chystas podat sprosto 8)

Popravde, necakal som, ze to bude stat tolko. Bol som pripraveny dat tak cca 30k, aby som mal istotu, ze auto je v 100% stave. Nic, co by som mohol v porovnatelnej cene kupit, by nebolo ani tak spolahlive ani tak pohodlne a uz vobec nie take krasne ;-)
Ze sa to vysplhalo cez 40k je trochu na inu debatu, ale aj preto som zalozil tuto temu - aby som vedel, ci som za tie peniaze naozaj dostal zaruku, ze teraz zase dlho vydrzim (takmer) bez investicii. Robit si to sam v garazi pre mna neprichadzalo do uvahy. Jednak to neviem a jednak je pre mna moj volny cas uz zadeleny na ine veci, ktore ma bavia viac, takze rad zaplatim profesionala, aby to urobil za mna. Popravde, uvazoval som aj , ze oslovim niekoho z fora, ale dopadlo to ako to dopadlo...

BTW: teraz som si vsimol, ze som thread zalozil v teme diskusia a nie opravy, tak ak admin uzna za vhodne, nemam nic proti presunu...
_________________
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56

GDPR_user

#11 Velka udrzba motoru na mojej 740

Příspěvek od GDPR_user »

_Iggy_ píše:
martinopel píše:Raději to nekomentuji,neboť bych byl zase sprostý. :roll:
Kludne to skomentuj, mna zaujima kazda info aj ked sa ju chystas podat sprosto 8)

Popravde, necakal som, ze to bude stat tolko. Bol som pripraveny dat tak cca 30k, aby som mal istotu, ze auto je v 100% stave. Nic, co by som mohol v porovnatelnej cene kupit, by nebolo ani tak spolahlive ani tak pohodlne a uz vobec nie take krasne ;-)
Ze sa to vysplhalo cez 40k je trochu na inu debatu, ale aj preto som zalozil tuto temu - aby som vedel, ci som za tie peniaze naozaj dostal zaruku, ze teraz zase dlho vydrzim (takmer) bez investicii. Robit si to sam v garazi pre mna neprichadzalo do uvahy. Jednak to neviem a jednak je pre mna moj volny cas uz zadeleny na ine veci, ktore ma bavia viac, takze rad zaplatim profesionala, aby to urobil za mna. Popravde, uvazoval som aj , ze oslovim niekoho z fora, ale dopadlo to ako to dopadlo...

BTW: teraz som si vsimol, ze som thread zalozil v teme diskusia a nie opravy, tak ak admin uzna za vhodne, nemam nic proti presunu...
Za tyto peníze se dá udělat kompletní GO motoru.Udivuje mne,že když ti šel bílý dým z výfuku,že nepřebrousili a neodtlakovali hlavu.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 133
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: 854T5(94) 944t(91) S60T5(04) Camaro(88)
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#12 Velka udrzba motoru na mojej 740

Příspěvek od _Iggy_ »

martinopel píše:Za tyto peníze se dá udělat kompletní GO motoru.Udivuje mne,že když ti šel bílý dým z výfuku,že nepřebrousili a neodtlakovali hlavu.
Nepripadalo mi to sproste. Bavime sa o cene v SKK a za kompletny servis, alebo o cene v CZK a predpoklade, ze by som si musel kopec veci spravit sam (len pre istotu sa pytam)?

Co sa bieleho dymu a brusenia hlavy tyka - zda sa, ze uz je vsetko v poriadku, biely dym je historia. Pomohlo by to niecomu predchadzat (tiez sa pytam pre istotu)?
_________________
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56

GDPR_user

#13 Velka udrzba motoru na mojej 740

Příspěvek od GDPR_user »

_Iggy_ píše:
martinopel píše:Za tyto peníze se dá udělat kompletní GO motoru.Udivuje mne,že když ti šel bílý dým z výfuku,že nepřebrousili a neodtlakovali hlavu.
Nepripadalo mi to sproste. Bavime sa o cene v SKK a za kompletny servis, alebo o cene v CZK a predpoklade, ze by som si musel kopec veci spravit sam (len pre istotu sa pytam)?

Co sa bieleho dymu a brusenia hlavy tyka - zda sa, ze uz je vsetko v poriadku, biely dym je historia. Pomohlo by to niecomu predchadzat (tiez sa pytam pre istotu)?
Bílý dým mohlo dělat jen těsnění pod hlavou,nicméně bývá zvykem,že se hlava nechá odtlakovat,případně přebrousit,udivuje mne,že měnili kroužky,ale výbrus nedělali. :?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Velka udrzba motoru na mojej 740

Příspěvek od Sergej »

keby robili vybrus museli by menit aj piesty, nie ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#15 Velka udrzba motoru na mojej 740

Příspěvek od selap »

Mě po výměně pístů(popraskané písty) i s kroužkama taky nedělaly výbrus,nebylo proč.
Ta oprava čerpadla se mi zdá dražší než by musela,ale celkově se servisy čerpadel nebojí říct o peníze.
Za podobný servis+spojka jsem v CZ platil asi o 10tis míň,ale bylo to rozloženo do 3 let.
1 olej ve vodě+rozvody,trysky cca9000.-
2 čerpadlo + drobnosti co zk...li při 1 opravě(špatně dotažený ozub.kolo na klice + co s tím souvisí,trysky)cca 11000,-
3 motor začínal dejchat z víka ventilů-výměna pístů,přetěsnění ventilů,spojka+další drobnosti cca15000.-
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 133
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: 854T5(94) 944t(91) S60T5(04) Camaro(88)
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#16 Velka udrzba motoru na mojej 740

Příspěvek od _Iggy_ »

este dotazy:
1. je treba teraz nejak skorej vymenit olej?
2. aky styl jazdy je po takejto oprave odporucany? (jazdil som cca 1000km do 2500-3000 ot., z toho cca 500 km medzimesto stabilne okolo 90-100km/h)
3. cim moze byt sposobene to tikanie, co som spominal uz hore?
_________________
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“