940 versus 850

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
huu
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: soběslav

#1 940 versus 850

Příspěvek od huu »

Chlapi,dost přemýšlím o 940ce v kombíku,ale kámoš si ted koupil 850ku(taky v kombíku) a strašně mě překvapilo,jakej má malinkej kufírek.mám piáno v kombíku a jsem zvyklej často v autě spát,ale do 850ky bez úplného vyndání sedáků se nenatáhnu ani omylem :( .a to nemluvím o kočáru,dítěti a dvou psech.tak se pochlubte jaký máte letištátko :) .a co říkáte na tohle?sakra,nedaří se mi to sem vložit,ale je to na http://WWW.tipcars.cz modrá 940 v plynu za 79000.nejste někdo z okolí nebo to auto neznáte?mám to přes celou republiku.díky huu
_________________
zatím volvokoketkář
je:MB 123 240td(1982)
bylo:VW T2 bus (1979)
VW brouk 1303S (1974)

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1093
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#2 940 versus 850

Příspěvek od tnemec »

huu píše:Chlapi,dost přemýšlím o 940ce v kombíku,ale kámoš si ted koupil 850ku(taky v kombíku) a strašně mě překvapilo,jakej má malinkej kufírek.mám piáno v kombíku a jsem zvyklej často v autě spát,ale do 850ky bez úplného vyndání sedáků se nenatáhnu ani omylem :( .a to nemluvím o kočáru,dítěti a dvou psech.tak se pochlubte jaký máte letištátko :) .a co říkáte na tohle?sakra,nedaří se mi to sem vložit,ale je to na http://WWW.tipcars.cz modrá 940 v plynu za 79000.nejste někdo z okolí nebo to auto neznáte?mám to přes celou republiku.díky huu
Myslím si, že mohu velmi zodpovědně porovnat. Mám najeto 55 tisíc v 850 kombi a o něco více v 740 kombi / 940 kombi (aktuálně teď posledních 5500 km).

Kufry jsou prakticky srovnatelné, jen jsou jinak tvarované, takže 7/9 vypadá větší. Je ale delší a užší, zatímco 850 je kratší a širší. Objemově je to ale skoro totéž. 7/9 je auto pro klidné řidiče a nesouvisí to ani tak s motorizací, jako s podvozkem (kde je limitem jeho měkkost a tak trochu uskákanost zadní tuhé nápravy) a hlavně brzdami (které vadnou nepříjemně rychle). Nedostatečná je také tuhost karoserie, celkem se kroutí. Je to klasická loď, která se hodí na pohodové proplouvání krajinou s ženou a dítětem (dětmi), přičemž není třeba přemýšlet, čeho se musím vzdát mít sebou. Ničeho, vejde se vše. Bezpečnost je v relaci k autům svého věku excelentní (740 byla v roce 1988 nejbezpečnější kombi planety), v relaci k dnešním autům jde spíše o lehký podprůměr zachraňovaný ale tím, že většina toho, co na CZ silniciích potkáte, váží méně.

850 funguje v tomto dosti podobně, ten kufr bych opravdu ani ve srandě neoznačil za "malý". Navíc je to ale zřetelně lepší auto a teprve přímé srovnání odhalí, jak mizerný zážitek z jízdy nabízí tuhá náprava v 7/9. Chápu, že majitelé 7/9 nebudou souhlasit, ale je to tak (člověk si zvykne, ale přímé srovnání je katastrofální - a to mám v držení jednu z nejlépe udržovaných 9 v republice - Travexovu). 850 je prostě radikálně modernější auto, které umí všechno, co dnešní nová auta. 9 je konstruovaná tak, že po ní nemáte tendenci některé věci chtít, ale 850 je zvládne, když se je rozhodnete požadovat. Patří mezi ně vyšší dálniční "pohodová rychlost" (tedy nikoli rychlost maximální, ale rychlost, při které auto není trápeno a lze ji bez přemáhání trvale držet), vyšší bezpečnost (někde na úrovni 3 hvězd dle současné metodiky), pohodlnější sedačky s vyššími opěradly a s integrovanou opěrkou á la nová volva (má taky už 9, ale ne 7 (jen integrovaná s nacvakávací výplní)) a mnohem lepší podvozek. 850 si nechá líbit prakticky jakýkoli manévr na jakémkoli povrchu a s noblesou se s ním vyrovná. Skoro bych řekl, že s 850 člověk zapomene řídit, protože po něm auto žádné umění nevyžaduje. I na sněhu a ledu jsem jí rozhodil tak, že jsem jel (na parkovišti) zcela bokem pod pravým úhlem ke směru jízdy a srovnala se prakticky sama bez nějakého dramatického zásahu. Je samozřejmě i tišší, je novější (nejmladší 7 jsou nyní 17leté, s 9 je to +- nastejno, ale mladší je konstrukčně). Moje zkušenost je navíc taková, že se 850 chová mnohem kultivovaněji (nějaký zvuk či vibrace, které jsou na 9 vlastností, jsou na 850 známkou vážné závady). U 850 také snáze seženeš výbavu, která je u 9 vzácností nebo se vůbec nedodávala. Teď především mluvím o tempomatu a dvouzónové automatické klimě. A třeba i o integrované síťce oddělující kufr, což je geniální vynález. Také roleta přes kufr je na 850 běžná a na 9 vzácnost nejvzácnější (jednu koupím, jestli někdo máte).

Abych to shrnul:

9 si kup tehdy, pokud jsi ochoten autu odpouštět drobné vrtochy a hodláš ho respektovat jako svébytnou osobnost. Má charisma vykoupené zastaralou konstrukcí a některými specifiky.

850 si kup tehdy, pokud potřebuješ dříče, který tě nebude otravovat tím, jak to má udělat, aby tě někam dovezl. Nemá takové charisma, ale je to moderní auto, užitnými vlastnostmi plně srovnatelné s jakýmkoli dobrým kombíkem (vyšší) střední třídy, který dnes koupíš.

P.S. Pozor na 960 / S/V90 s tím "nízkým" předkem, je to v podstatě mezityp, na kterém je obrovské množství věcí jinak než na normální 960 a vyrobilo se jich málo, takže se věci hůře shání a jsou dražší.

P.S. To bude flame, až si to přečtou majitelé jednotlivých modelů :-D
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1053
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#3 940 versus 850

Příspěvek od travex »

mne se po moji devitce nebyvale styska... mam ted V70 I a ano, souhlasim mam haldy vybavy, co v devitce nebyla, ale auto je takove nijake.... nejak nema ducha.... a navic je to nudny nedotacivy predohrab. Take je znacne kompolikovanejsi na servis a odchazeji mi veci, ktere na devitce jaxi neodchazely nebo odejit nemohly (protoze tam nebyly)..... Sedmdesatka zkratka nevydrzi tolik, nedovedu si predstavit, ze by mi sedmdesatka mohla vydrzet 310 tkm (ktere jsem ujel v devitce)...

jeste ze mam sedmickovysho sedana ve vyborny kondici (ano tohle je ta nejlip udrzovana sedmice v republice..... muehehe) a muzu se s ni obcas svezt.....

devitka super bral bych ji klidne znova... v zasade plati to co o ni napsal tnemec - a opravdu na cesty napric evropou to neni.....

sedmdesatka: dobra,ale nenadchla mne, znovu uz bych ji nechtel a popravde receno jenom diky ni zacinam posilhavat po saabech (jediny co se mi po dlouhy dobe libi je XC60, ale cas teprve ukaze co vydrzi....a zatim mi ji muze nejakej perspektivni skopcak trochu ojezdit abych si moh koupit jetou....). Dokonce jsem si usmyslel, ze si koupim jednostopej stroj, coz mne za casu devitky nejak nenapadlo, asi nebylo proc.... jedine co moje rozpaky ze sedmdesatky dovede utlumit je cena za jakou jsem ji koupil... za stejne penize se bude dat sehnat mozna nekdy na kocni roku 2009, ale spis jeste pozdeji...

Dokonce i manzelka jezdi se sedmdesatkou krajne nerada a to je zenska, ktera v aute nezavodi a autum nerozumi, jediny co ji zajima, je aby to melo automat a odvezlo ji to z bodu A do bodu B.

Nejlepsi by bylo aby ses svez obojim a vybral si to co tobe lip vyhovuje, protoze tady bude kazdej jinej. A tim koncim, jdu si sbalit tasku abych moh zejtra sedmdesatkou preskocit pulku evropy, zatimco sedmikilo bude tlit v garazi... bude se mi stejskat....

PS: jsem exotickej supermagor, co nema rad v aute prilis pocitacu, osmdesat let to slo uplne bez nich, ted to bech nejde????
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1053
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#4 940 versus 850

Příspěvek od travex »

tnemec píše:
9 si kup tehdy, pokud jsi ochoten autu odpouštět drobné vrtochy a hodláš ho respektovat jako svébytnou osobnost. Má charisma vykoupené zastaralou konstrukcí a některými specifiky.
¨
tos rek moc hezky, partnerku bych taky nechtel mit nezajimavou a nudnou, ktera jen tupe posloucha na slovo (idealni mazelka dle Ivana Mladka je: slepa, hlucha, nema, bez rukou, bez nohou a se smyslem pro humor :-D ) .... a presne tomu se rada 850/70 nebezpecne podoba... :-)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#5 940 versus 850

Příspěvek od jarek.krizan »

Pokud se nebudu striktně držet verze kombi, tak můj vlajkonoš je naopak o mnoho pohodlnější, než kterákoli 850 nebo 70. Jede 180 po naší udrncané D1 jak po novém asfaltu. 850 rozhodně nemá tu manévrovatelnost a pohodlí. Píšu jen o porovnávání pohody na dlouhých cestách. Chápu že něco jiného je multilink s nivomaty na mé devítce a tuhá náprava. Co se týká tuhé nápravy, tak na mé 740 je samozřejmě taky, ale na jízdní vlastnosti si šahat nenechám. To co si s ní můžu dovolit na silnici, to s 850 rozhodně nejde. Extrémní rozdíl je hlavně v zimě. Auta porovnávám prakticky denně, protože mě živí a tak můj názor je ten, že jízdní vlastnosti 850 jsou pro řidiče obyčejného a bez fantazie, prostě klasicky předohrabové a u devítek pro dobré řidiče, co si s autem rozumí a umí si s ním na silnici pohrát. Vůbec nejlepší jízdní zážitky je kobinace 740 a sníh. A s tou tuhostí karosérie to byl ftip ne ? Pokud je karoserie zdravá, tak i naloženou 740 postavím na protilehlé kola a všechny dveře s lehkostí zacvaknou, což by malá tuhost karoserie asi nedovolila.
Co se týká spolehlivosti, tak 740 je 88 ročník, mám ji 9 let a prakticky bezproblémů a za tu dobu jen 2 závady s nájezdem v průměru 20 000 km ročně. Pokud by se člověk k devítce choval slušně a vychytal mouchy ( které auto je nemá ? ), tak bude mít určitě menší kilometrové náklady než 850.
Co se týká výbavy, je to velmi individuální ještě u žádné 850 nebo 70 jsem neviděl takovou výbavu ( fabrickou ) jako u 960/S/V90 , nebo jste někdo viděli u 850 elektrickou roletku apod ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1093
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#6 940 versus 850

Příspěvek od tnemec »

travex píše: Dokonce i manzelka jezdi se sedmdesatkou krajne nerada a to je zenska, ktera v aute nezavodi a autum nerozumi, jediny co ji zajima, je aby to melo automat a odvezlo ji to z bodu A do bodu B.
Něco na tom bude, protože moje žena, ač neřídí, nemá pro 850 dobré slovo. Používá výrazy jako "nudná" "ošklivá" "bez osobnosti"... a hodně si užívá, že teď jezdíme devítkou. Jednak se v ní cítí doma, protože jsme 3 roky jezdili 7, která vypadala stejně vevnitř, jako exTvoje 9 a jednak jí ten uskákanější nakláněcí podvozek víc vyhovuje :-).
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1093
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#7 940 versus 850

Příspěvek od tnemec »

jarek.krizan píše:Pokud se nebudu striktně držet verze kombi, tak můj vlajkonoš je naopak o mnoho pohodlnější, než kterákoli 850 nebo 70. Jede 180 po naší udrncané D1 jak po novém asfaltu. 850 rozhodně nemá tu manévrovatelnost a pohodlí. Píšu jen o porovnávání pohody na dlouhých cestách. Chápu že něco jiného je multilink s nivomaty na mé devítce a tuhá náprava. Co se týká tuhé nápravy, tak na mé 740 je samozřejmě taky, ale na jízdní vlastnosti si šahat nenechám. To co si s ní můžu dovolit na silnici, to s 850 rozhodně nejde. Extrémní rozdíl je hlavně v zimě. Auta porovnávám prakticky denně, protože mě živí a tak můj názor je ten, že jízdní vlastnosti 850 jsou pro řidiče obyčejného a bez fantazie, prostě klasicky předohrabové a u devítek pro dobré řidiče, co si s autem rozumí a umí si s ním na silnici pohrát. Vůbec nejlepší jízdní zážitky je kobinace 740 a sníh. A s tou tuhostí karosérie to byl ftip ne ? Pokud je karoserie zdravá, tak i naloženou 740 postavím na protilehlé kola a všechny dveře s lehkostí zacvaknou, což by malá tuhost karoserie asi nedovolila.
Co se týká spolehlivosti, tak 740 je 88 ročník, mám ji 9 let a prakticky bezproblémů a za tu dobu jen 2 závady s nájezdem v průměru 20 000 km ročně. Pokud by se člověk k devítce choval slušně a vychytal mouchy ( které auto je nemá ? ), tak bude mít určitě menší kilometrové náklady než 850.
Co se týká výbavy, je to velmi individuální ještě u žádné 850 nebo 70 jsem neviděl takovou výbavu ( fabrickou ) jako u 960/S/V90 , nebo jste někdo viděli u 850 elektrickou roletku apod ?
Tak prvně... hovořilo se o 940 vs. 850, tedy žádný multilink (ten je samozřejmě o něčem jiném, i finančně). A ta tuhost platí pro kombi. Stačí jednoduchý test. Najede se pravým předním na chodník a úplně cítíš, jak se ta kastle zkroutí, trochu i zavrže. Dělala to moje 740, která nebyla nic extra a dělá to i 940, která má kastli wie neu. 850 se taky zkroutí, taky vrzne, ale podstatně méně. Samozřejmě, že jdou otevřít a zavřít dveře, tak špatné to rozhodně není. Benchmark je pro mě ale Cayenne, s tou jsem vyjel na bunkr u hranic tak, že se houpala na levém předním a pravém zadním, přičemž levé zadní bylo cca 70 cm ve vzduchu... Karoserie se ani nehla... ani trošku...

A co se jízdních vlastností týče... nezaměňuj zábavu na sněhu s každodenním ježděním. 740/940 je samozřejmě fantasticky zábavná, řiditelná, atd. atp. Oproti tomu 850 je absolutně nezábavná a nudná. Ale je fantastická v tom, že ten podvozek nevyvede z míry prakticky nic na světě a vždy jede tam, kam chce řidič. A to je to, co od auta na denní ježdění očekávám.
Naposledy upravil(a) tnemec dne 02 srp 2008 09:01, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 276
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec

#8 940 versus 850

Příspěvek od deanoli »

Tohle dilema jsem nedávno řešil a u mě to vyhrála 940. Jen je nutno přiznat, že to je spíš hobby - už se těším na nedělní kochací vyjížďky po okreskách :D
Pokud bych řešil takzvaně hlavní rodinné auto respektive auto pro dennodenní ježdění za byznysem, šel bych asi do V70 nebo 850.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#9 940 versus 850

Příspěvek od jarek.krizan »

tnemec píše:
jarek.krizan píše:Pokud se nebudu striktně držet verze kombi
To že se nedržím popisu kombi, jsem psal hned v úvodu. Doufám, že se prostě najde víc bláznů do sedanů. Kombíka má dnes každý a sedan se tak stane za chvíli raritou.

Tak prvně... hovořilo se o 940 vs. 850, tedy žádný multilink (ten je samozřejmě o něčem jiném, i finančně). A ta tuhost platí pro kombi. Stačí jednoduchý test. Najede se pravým předním na chodník a úplně cítíš, jak se ta kastle zkroutí, trochu i zavrže. Dělala to moje 740, která nebyla nic extra a dělá to i 940, která má kastli wie neu. 850 se taky zkroutí, taky vrzne, ale podstatně méně. Samozřejmě, že jdou otevřít a zavřít dveře, tak špatné to rozhodně není. Benchmark je pro mě ale Cayenne, s tou jsem vyjel na bunkr u hranic tak, že se houpala na levém předním a pravém zadním, přičemž levé zadní bylo cca 70 cm ve vzduchu... Karoserie se ani nehla... ani trošku...

A co se jízdních vlastností týče... nezaměňuj zábavu na sněhu s každodenním ježděním. 740/940 je samozřejmě fantasticky zábavná, řiditelná, atd. atp. Oproti tomu 850 je absolutně nezábavná a nudná. Ale je fantastická v tom, že ten podvozek nevyvede z míry prakticky nic na světě a vždy jede tam, kam chce řidič. A to je to, co od auta na denní ježdění očekávám.
Jezdím pravidelně stejnou cestou do práce ( asi 17 km ) kde se vystřídá městský provoz, silnice 1. třídy a tzv. slušovská dálnice. Teď budu srovnávat pouze 850 kombi a 940 kombi. 850 v pravotočivé zatáčce ve stoupání na namrzlém povrchu má tendenci utíkat do protisměru a ubrat člověk moc nemůže, jinak by se nerozjel do dalšího stoupání a zůstal by trčet s ostatními při krajnici.
940 drží velmi statečně předními koly stopu a je potřeba jen korigovat výkyv zadní části plynem. Navíc umožňuje na daném místě i zastavení a opatrné opětné rozjetí. Čímž rád předohraby provokuji.
Pokud se navíc bavíme o kombi tak u 940 se uskákaný podvozek po naložení kufru zklidní a jízdní vlastnosti zlepší. U 850 je to obráceně, sice zadek nezačne poskakovat, ale začne se v zatáčkách více naklánět a přecházet z nedotáčivosti do přetáčivosti.
O tom co naložení kufru udělá s rozjezdy do kopce ani psát nemusím.
Tuhost karoserie u kombíků je bohužel horší u 940

Tím co jsem výše napsal se nechci hádat, jen rád vyzdvihuji vlastnosti sedanů zadohrabů, protože nechápu, proč je všichni zavrhují.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#10 940 versus 850

Příspěvek od HonzaA »

Vždyť jsou to úplně jiná auta. Se 7xx/9xx řídíš koráb, zatímco s 850 docela obyčejné auto. Nevím, proč by sedma nebo devítka měla trpět svéráznými vrtochy, nebo proč by s těmito auty (v dobrém stavu) byl problém bez trápení auta nebo řidiče držet vysoké dálniční rychlosti, myslím, že se tady srovnávají jednotlivé řady a ne dieselové motorizace....

Pokud k tomu ještě přidám svoje subjektivní dojmy z řízení předohrabu/zadohrabu, nemůžu si 850 koupit pro radost a nevím, proč bych i na běžné používání neměl mít hravé auto. A tím - i přes jízdní vlastnosti, kterým chybí falešná jistota, nebo možná i proto - devítka je.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#11 940 versus 850

Příspěvek od HonzaA »

huu píše:jsem zvyklej často v autě spát,ale do 850ky bez úplného vyndání sedáků se nenatáhnu ani omylem :(
Zrovna jsem se vrátil z třídenního výletu, kdy jsem se v 760 pokaždé obstojně vyspal, i když měřím přes metr devadesát...se zavřenými pátými dveřmi a neodmontovanými sedáky si musím lehnout lehce šikmo, ale ne natolik, aby se v tom kufru pohodlně nevyspal ještě další člověk...
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1053
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#12 940 versus 850

Příspěvek od travex »

zrovna jsem se vratil ze vice jak tydenniho vyletu se svoji V70 (takova trochu jina verze 850...). Na dalnicich lepsi nez predchozi D24TIC, proste to jede a jede to docela rychle.... ale jinak nic moc... subjektivne mensi kufr (rval jsem do nej nekolik sportovnich tasek a klukovi kolo), dalo mi docela praci vymyslet jak to do kufru poskladat a narvani kola dovnitr byl takovy trochu jezek v kleci - neco podobneho jsem u devitky nikdy neresil......

jinak cestovani pohodlnejsi, tissi, ale tak nejak bez nadseni :-(

TDI f automatu jede se dvema kolama na strese ve 130 kmh zhruba stejne line jako D24TIC s automatem bez kol na strese :-)

PS: priste uz si 850/x70 rozhodne nekoupiím :-), sedmikilo v garazi mam jako druhe auto (hura za nej). zacal jsem silhat po nejakem silnem benzinu a priznam se bez muceni: zacina se mi docela libit SAAB, z novejsich modelu volva tak nanejvys C30 nebo XC60....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

hamar
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 43
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Radějov
Vůz: 2x - 940 kombi, 97, B200FT, LPG

#13 940 versus 850

Příspěvek od hamar »

Před dvěma lety jsem také řešil stejné dilema. Potřeboval jsem spolehlivé rodinné auto s levným provozem, aby tam vešlo i 4-5-muzikantů, basa, cimbál+ kroje - nechtěl jsem dodávku :) . 940 kombi to vyhrála. :palec:
Najezdím ročně cca 35tkm na kratší i delší trasy po okreskách aj dálnicách a super. Rozhodně nepatřím k brzdám provozu (kamarád v ochcávce tdi má problémy se mě držet), ale je pravda, že s rychlostí roste spotřeba
- 4 muzikanti s krojama a věcama na celý týden+ basa+ cimbál+futrály s huslama; Radějov - Hamburg cca 3000 km převážně po dálnici 140-170km/h - prům. spotřeba 14,6l LPG)
- letos dovolená - azurové pobřeží Francie u St. Tropez většinou dálnice 3000km 4osoby+věci
dvě noci v autě (dalo se to vydržet) prům. spotřeba 13l LPG
V kufru je rovná podlaha, takže se tam 2 krásně vyspí .
Nemůžu moc srovnávat s 850, ale cimbál tam nevleze bez sklopení sedaček.
Na 940 nedám dopustit.
_________________
Hamar
zelená 940 kombi, 96, B200FT, LPG

huu
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: soběslav

#14 940 versus 850

Příspěvek od huu »

Děkuji pánové za vaše postřehy.Mé piánko je též koráb zadohrab s duší,takže je to asi jasný ;-) .akorát už pomalu dosluhuje :ryma: kolik cm máte v 940ce po sklopení sedaček bez vyndání sedáků letiště?850ka má moc málo :( a co ceny nd?940ka bude mít určitě i větší rejd,nebo ne?díky huu
_________________
zatím volvokoketkář
je:MB 123 240td(1982)
bylo:VW T2 bus (1979)
VW brouk 1303S (1974)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 169
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Loucká pošta VELVARY

#15 940 versus 850

Příspěvek od Pavel V »

huu píše:Děkuji pánové za vaše postřehy.Mé piánko je též koráb zadohrab s duší,takže je to asi jasný ;-) .akorát už pomalu dosluhuje :ryma: kolik cm máte v 940ce po sklopení sedaček bez vyndání sedáků letiště?850ka má moc málo :( a co ceny nd?940ka bude mít určitě i větší rejd,nebo ne?díky huu
Bez vyndání sedáků má nachlup přesně 187cm vejdu se tam a mírně vrzne zadní dekl pátejch. Taky jí využívám jako Caravan car :palec: .
Rejd je proti předohrabu NEPŘEDSTAVITELNÝ občas vyveš majitele Kolínských trpošů z klidu kde se dokážu oztočit.... :mrgreen:
DEVÍTKA je starej křáp co se na sïlnicícch málo vidí ;-) ;-) ;-) , ale jednou do něj vlezeš a jaxi se ti dostane do DNA a už nemáš jinou alternativu. Ano můžou se ozvat všichni ostatní jsem "socka" (tedy táta od třech dětí s hypotékou na krku), ale tohle auto je poklad :tlesk: :palec: .
Mimochodem na dovolenou do kufru všecko jako prd :tlesk: :tlesk: :tlesk:
Takže skoč do Devítky nebo de Sedmy a budeš spokojenej.
Mám najeto za 8 měsícu přes 33 000km a vím o čem mluvím.
Pavel
_________________
Dáreček Volvo 940 POLAR 2,0GL r.v.1994 5+2
Youngtimer: VAZ 2102 Kombi r.v. 1974 Žíža, jménem tím jmenován jest
"Pán Bůh stvořil svět, lidé mu dali pravý úhel a Volvo z něj udělalo dokonalost."

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 276
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec

#16 940 versus 850

Příspěvek od deanoli »

Pavel V píše:
huu píše: Mám najeto za 8 měsícu přes 33 000km a vím o čem mluvím.
Pavel
Teda Pavle s takovým nájezdem socka asi nebudeš :D :mrgreen:

Nevím jak 850, ale měřil jsem šířku kabiny u předních sedadel u Pasáta (r.v. 2007, kombi)
Devítka je o 6,5 cm širší. Takže ta velikost není jen pocit.
Po sklopení sedadel u Pasátu vznikne podobný prostor ale "jen" 180 cm. Takže další body a potvrzení praktičnosti.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Nižbor

#17 940 versus 850

Příspěvek od jojo »

Dvojku! Dvojku! Dvojku! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1738
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#18 940 versus 850

Příspěvek od standa »

jojo píše:Dvojku! Dvojku! Dvojku! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jojo, v tomto vlákně s žebřiňákovitou dvojkou neuspěješ - je to tu samá navoněná, depilovaná slečinka.
Dvojka je totiž jen pro pořádný sedláky z morave, kteří smrdí i z fotky!

Třeba takový, jako jsme my dva!!! :D :palec:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Nižbor

#19 940 versus 850

Příspěvek od jojo »

:mrgreen: 8) :mrgreen: 8) :mrgreen: 8)
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

huu
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: soběslav

#20 940 versus 850

Příspěvek od huu »

Děkuji za rozměry.mám 184cm,takže zbývá i na protažení :tlesk:
to Pavel V.:já sice nemám hypotéku,ale zas pracuju v neziskovce,takže se taky hrdě můžu hlásit k sockám :pij: Dvojku jsem sháněl před 6lety,ale žádnou jsem nemohl sehnat,tak nakonec zvítězilo piánko v kombíku.ted už by mi jí pro mě bylo líto.nepatřím zrovna k těm,co by si autíko nějak extra hýčkali :oops: ted už jen objevit nějakou krasavici na plyn za dobře.na interiéru a nějakých kosmetických vadách mi až tak moc nesejde.dva pejsci a děcka by mu stejně dali zabrat.co řikáte tomuhle?http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=139221374 nejezdíte náhodou někdo do itošky?huu
_________________
zatím volvokoketkář
je:MB 123 240td(1982)
bylo:VW T2 bus (1979)
VW brouk 1303S (1974)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 169
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Loucká pošta VELVARY

#21 940 versus 850

Příspěvek od Pavel V »

deanoli píše:
Pavel V píše:
Teda Pavle s takovým nájezdem socka asi nebudeš :D :mrgreen:

Nevím jak 850, ale měřil jsem šířku kabiny u předních sedadel u Pasáta (r.v. 2007, kombi)
Devítka je o 6,5 cm širší. Takže ta velikost není jen pocit.
Po sklopení sedadel u Pasátu vznikne podobný prostor ale "jen" 180 cm. Takže další body a potvrzení praktičnosti.
Hmmm je to trochu jinak, ale pravdou je že za benzín dám dost :mrgreen: :mrgreen:
Na druhou stranu jezdím nějak kolem 9,2l/100km takže se to dá.
_________________
Dáreček Volvo 940 POLAR 2,0GL r.v.1994 5+2
Youngtimer: VAZ 2102 Kombi r.v. 1974 Žíža, jménem tím jmenován jest
"Pán Bůh stvořil svět, lidé mu dali pravý úhel a Volvo z něj udělalo dokonalost."

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1488
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#22 940 versus 850

Příspěvek od pekelnik »

určitě 940. :palec:
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

SO
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

#23 940 versus 850

Příspěvek od SO »

Jeste zkus tento topic nahodit v sekci 850tek, at mas vyvazene nazory :-)

Jinak me docela zaujalo, kolik lidi si taky poridilo 7xx/9xx kvuli prespavani.
Cimz me napada, nevite jestli jde (snadno) udelat, aby sly alespon zadni okna ovladat bez klicku v zapalovani?

Stepan
_________________
960 II kombi, '94, B6254S, manuál, baklažánová perleť, trochu přes 200 000 km
dočasně: V90, '97, B6304FS2, automat, černá, trochu přes 200 000 mil

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1093
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

#24 940 versus 850

Příspěvek od tnemec »

SO píše:Jeste zkus tento topic nahodit v sekci 850tek, at mas vyvazene nazory :-)

Jinak me docela zaujalo, kolik lidi si taky poridilo 7xx/9xx kvuli prespavani.
Cimz me napada, nevite jestli jde (snadno) udelat, aby sly alespon zadni okna ovladat bez klicku v zapalovani?

Stepan
Já třeba... na dovolenou jsme podruhý už ani stan nebrali, zabíral zbytečně místo :-). A okna šla naprosto snadno ovládat i bez klíčku v zapalování, to točení kličkou na klíčku v zapalování nijak nezáviselo :-).
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1053
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#25 940 versus 850

Příspěvek od travex »

SO píše:Jeste zkus tento topic nahodit v sekci 850tek, at mas vyvazene nazory :-)

v sekci 850tek napisu to samy... mam totiz oboje atak lezu do obou :-)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“