Palubny PC pre 7XX

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 64
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Žilina

#1 Palubny PC pre 7XX

Příspěvek od ypsi »

Uz dlhsie sa pohravam s myslienkou na zastavbu palubaku do 7-edmicky. Teoreticky vychadzam z dvoch publikovanych navodov (AR), lenze... Kedze sa specializujem hlavne na diesel (myslim ze u benzinov to je podobne), neviem ako vyriesit snimanie spotreby. U karburatorov je to jednoduche, prietokomer vrazit do privodu ku karbecu a je to vlastne vybavene, ale u tychto motorov je aj spatne vedenie do nadrze ktore sa vlstne musi odpocitat..... A tu je kamen urazu. Viem ze je to trosku uchylne tema ale vzdy som chcel PC v aute mat :wink: :wink:
_________________
VOLVO XC90 D5 AWD '08 Momentum
Mercedes-Benz E250D
Ex.V 760 GLE 2.4TDic-518000km :-) Jazdiaca, spiaca...
Ex:Mercedes-Benz E200D
Ex: Jeep Grand Cherokee WJ

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#2 Palubny PC pre 7XX

Příspěvek od travex »

ypsi píše:Uz dlhsie sa pohravam s myslienkou na zastavbu palubaku do 7-edmicky. Teoreticky vychadzam z dvoch publikovanych navodov (AR), lenze... Kedze sa specializujem hlavne na diesel (myslim ze u benzinov to je podobne), neviem ako vyriesit snimanie spotreby. U karburatorov je to jednoduche, prietokomer vrazit do privodu ku karbecu a je to vlastne vybavene, ale u tychto motorov je aj spatne vedenie do nadrze ktore sa vlstne musi odpocitat..... A tu je kamen urazu. Viem ze je to trosku uchylne tema ale vzdy som chcel PC v aute mat :wink: :wink:
spotrebu bys dokazal merit od otacek motoru v kombinaci se snimanim velikosti zdvihu pistu cerpadla (velikost davky).... nebude to buhvijak presne, ale porad presnejsi nez prutokomer.... otazka je jak sejmout tu davku na cerpadle, je to dane polohou paky, ale uvnitr cerpadla....

A protoze cerpadlo je hodne podobne tomu elektronikcy rtizenemu v TDIckach, pak se nabizi pouzit snimac z cerpadla VE pro oktavku.... trochu to pobastlit a mohlo by to chodit.... ale to jen pro inspiraci....



otazka zni na co je dobrej palubni pocitac. Pokud bych auto chtel vybavit necim navic (turbo v provedeni VTG nebo neco podobnyho) pak by se pocitac hodil na jeho rizeni, ale jinak proc? Jediny co mi v aute chybi je teplomer... a to je otazka stokoruny...
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 64
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Žilina

#3

Příspěvek od ypsi »

s tou polohou paky by to slo, ide o to ako previest tento udaj na impulzy (cpu v pc ma ten vstup rieseny ako citac).

Inak vyznam to ma dokopy veskery zadny, ale proste sa mi to v aute paci, ked to moze byt v jarise.... :lol:
A prave tak krasa je v tom ze toto nema vplyv na funkciu motora, teda ked sa to pok***rvi, tak "jedu dal" :!:
_________________
VOLVO XC90 D5 AWD '08 Momentum
Mercedes-Benz E250D
Ex.V 760 GLE 2.4TDic-518000km :-) Jazdiaca, spiaca...
Ex:Mercedes-Benz E200D
Ex: Jeep Grand Cherokee WJ

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#4

Příspěvek od travex »

ypsi píše:s tou polohou paky by to slo, ide o to ako previest tento udaj na impulzy (cpu v pc ma ten vstup rieseny ako citac).

Inak vyznam to ma dokopy veskery zadny, ale proste sa mi to v aute paci, ked to moze byt v jarise.... :lol:
A prave tak krasa je v tom ze toto nema vplyv na funkciu motora, teda ked sa to pok***rvi, tak "jedu dal" :!:
Je to jen otazka pouziti vhodneho jednocipaku a pak se nemusis vazat na to jestli to budou impulsy nebo neco jineho. za cenu do 100 CZk koupis procesor s vlastni EEPROM a ctyrmi A/D vstupy a dalsimi vstupy TTL. Neni problem si to pak ubastlit jak je potreba.... nejvetsi problem vidim v tom cerpadle. Koukal jsem na dokumentaci cerpadla a nedovedu si predstavit jak to poradne skloubit, jedine co mne napada je vzit cele cerpadlo z oktavky a naroubovat na nej "sestivalcovou" hlavu a pak si zacit hrat s jeho rizenim komplet. Ten snimac se tam asi narvat nepodari (teda za pouziti std. soucastek, ale nic nebrani tomu si prislusne dily na miru nechat vyrobit....)


Doporucuji ti si neco precist o tom jak funguje vstrikovaci cerpadlo a to jak mechanicke tak s elektronickym rizenim. Zadej si do vyhledavace "BOSCH VE" a muzes zacit lovit....

Jinak doma ma docela peknou knizku, ktera teorii vstrikovani nafty vysvetluje vic nez dostatecne a VEcka jsou v ni posany celkem solidne. je bezne ke koupeni za necele dve stovky... titul a autora ti dohledam. Jinak si na dane tema muzeme udelat na srazu takovej malej workshop... :-)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 60
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Žilina, SR
Kontaktovat uživatele:

#5 Palubny PC pre 7XX

Příspěvek od T440 »

ypsi píše:Uz dlhsie sa pohravam s myslienkou na zastavbu palubaku do 7-edmicky. Teoreticky vychadzam z dvoch publikovanych navodov (AR),
Ahoj, v ktorých AR to bolo ? Známy to videl u mňa v 440-tke a zatúžil si niečo také urobiť, tak začal hľadať po nete, ale chcel by to ako kompletný návod, takže to AR by pre neho bolo super.
Zapáčilo sa nám niečo takéto:
http://aek4470.finalnet.cz/html/palpoc.htm
len to tam nie podrobne popísané :-(
_________________
Richard, V440 1,8 T 1992 ( B18FT )

Jerry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 42
Registrován: 20 roků
Bydliště: Králův Dvůr
Vůz: 740GL B230F, 1991

#6

Příspěvek od Jerry »

Zajímavá konstukce palubního počítače je také na HW serveru. Popis je sice pro benzínové motory, ale jistě lze adaptovat na ropáky... Osobně jsem o vlastní konstrukci počítače uvažoval, ale nenašel jsem vhodné umístění v interiéru tak, aby nenarušil harmonii palubní desky od Švédských designérů :) Myšlenky se stále nevzdávám. Pro zájemce:
http://www.hw.cz/constrc/car_computer/car_computer.html
_________________
744 r.v. 1991 B230F, M47
XC70 r.v. 2002 B5254T2, Geartronic, LPG Prins VSI
bylo 343 r.v. 1988 B14.4S, MT5

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 64
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Žilina

#7

Příspěvek od ypsi »

T440: Pohladam ti to presne, ale jeden napad bol niekedy v rokoch 90/91, druha varianta bola niekedy 2003/2004

Jerry: Planujem to zabudovat niekde do priestoru ku zapalovacu. Fak sa mi nechce kur...it takyto interier 8)
_________________
VOLVO XC90 D5 AWD '08 Momentum
Mercedes-Benz E250D
Ex.V 760 GLE 2.4TDic-518000km :-) Jazdiaca, spiaca...
Ex:Mercedes-Benz E200D
Ex: Jeep Grand Cherokee WJ

Jerry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 42
Registrován: 20 roků
Bydliště: Králův Dvůr
Vůz: 740GL B230F, 1991

#8

Příspěvek od Jerry »

ypsi píše:Jerry: Planujem to zabudovat niekde do priestoru ku zapalovacu. Fak sa mi nechce kur...it takyto interier 8)
Ta varianta je samozřejmě nejjednouší, ale při podrobnějším zkoumání jsem to zavrhnul. Je to moc nízko, špatně se tam kouká. Navíc mi tam překáží ve výhledu šaltrpáká :cry: .
Ale nakonec to tak asi dopadne.
_________________
744 r.v. 1991 B230F, M47
XC70 r.v. 2002 B5254T2, Geartronic, LPG Prins VSI
bylo 343 r.v. 1988 B14.4S, MT5

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#9

Příspěvek od travex »

Jerry píše:
ypsi píše:Jerry: Planujem to zabudovat niekde do priestoru ku zapalovacu. Fak sa mi nechce kur...it takyto interier 8)
Ta varianta je samozřejmě nejjednouší, ale při podrobnějším zkoumání jsem to zavrhnul. Je to moc nízko, špatně se tam kouká. Navíc mi tam překáží ve výhledu šaltrpáká :cry: .
Ale nakonec to tak asi dopadne.
jinak sedmickari s klasickoupalubkou (ctverharny stit) maji dalsi misto v hornich rozich pristrojoveho stitu v miste, kde turbiny mely "turbometr a voltmetr".... zvazoval jsem zastavbu teplomeeru do jedne z techto pozic, ale nez jsem se rozhoupal a udelal to tak uz jsem tam mel budiky, takze teplomer (pripadne pocitac) musi jinam....

pokud nechcete vrtat do palubky pak se jeste daji s uspechem vyuzit clip-on drzaky. katalog napriklad zde: http://www.brodit.se
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 64
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Žilina

#10

Příspěvek od ypsi »

jerry: Co uz s nou? Snad ju nevytrhneme.... 8) :lol:

Travex: Nejak sa mojmu technickemu svedomiu priecia rozne prichytky typu: tu plastik, tam plastik :wink:
_________________
VOLVO XC90 D5 AWD '08 Momentum
Mercedes-Benz E250D
Ex.V 760 GLE 2.4TDic-518000km :-) Jazdiaca, spiaca...
Ex:Mercedes-Benz E200D
Ex: Jeep Grand Cherokee WJ
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“