Startování vs. topení/klima

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Štěchovice
Vůz: V940 945811 B230FK 2.3 I.C. '96
Bydliště: Štěchovice

#1 Startování vs. topení/klima

Příspěvek od thesign »

Zdravím, nemá někdo zkušenost, že by nějaká závada na systému topení, klimošce, ventilátoru topení ap. mohla způsobovat nestartování?

Já tedy jo, ale přesný důvod neznám… Každopádně od výměny radiátoru (kterou ten "člověk" provedl, zdá se prasácky), auto už po mírném vychladnutí špatně nebo vůbec nestartovalo. A s tím, možná nesouvisející, ale od té doby se projevující svéhlavost nastavení ventilátoru, resp. celé automatiky - ať už v automatickém, či manuálním režimu. Někdy ventilátor neběžel vůbec, někdy blikala chyba, někdy se, ač v manuálním režimu, kolísal a přepínal směry foukání atd.

Tvářilo se to jako chyba na palivovém relé či čidlech teploty oleje nebo chlazení (nastavení směsi pro start) nebo palivové pumpě (která občas nenabíhala – ovšem nemusela, byl-li tam dostatečný tlak…), případně na jednotce (Jetronic).

Starty řešeny odpojováním baterky, vyndávání pojistky "1", posíláním svorek od hlavních kabelů (samozřejmě odpojených) proti sobě (prý vybití kondenzátorů či pamětí do stavu "0") – což vážně pomáhalo, zvlášť, když se na nějakou chvilku otočilo klíčkem a cca 10 sekund jakoby startovalo. Pak auto na cca 90 % chytlo hned napoprvé, hned po připojení batrie… Případně bylo třeba proceduru odpojení baterky etc. zopakovat, maximálně pak napotřetí to již vždy nastartovalo…

Kažopádně, když už jsem pak byl u té rozborky plastů, aby se daly pročistit kontakty na konektorech pod celou palubkou a tak nějak zkontrolovat, jak ta výměna radiátoru proběhla, tak jsem ještě prohlédl ventilátor, který, jak se ukázalo, byl již ve špatném satvu a netočil napojený ani na baterku, resp. ano, ale musel se konektor páčit, páč od vidlice konektoru už se to vyčistit bez hrubé síly nedá, čili zoxidované někde vevnitř. A uhlíky už taky možná měly dost a bylo v něm celkem dost namleto prochu z nich a rzi. Tak jsem objednal nový – nyní fouká, točí a distribuuje jak má.

Nicméně během výměny toho ventilátoru, jsem zjistil, (když jsem ještě zkoušel pročistit kontakty pojistek 6 a 16, obě 30A – související právě s ventilátorem topení), že právě bez těchto 2 konkrétnéch pojistek auto startuje naprosto bez problému a žádná výše popsaná procedůra k znovunastartování není třeba.

Čili – je nějaká možnost, že závada na startech je způsobená nějakou chybou v systému topení/ventilace?

Blikací autodiagnostika klimy jen občas hlásí 1-6-1 – solar sensor – někdy ne… Ať už na něj svítím baterkou, či ne…

Další závady – asi nesouvisející, pro dokreslení obecného stavu:

– Rychloměr ukazuje nesmysly
– V klimošce teď není náplň.
– Sedlo obtoku turba je podpálený, čili turbo není nikdy ideálně zavřené, zaslouží repas – ale i tak auto jede krásně.

Specifikace auta v profilu – 940II – B230FK, manuál převodovka, automatická klima.

Díky za tipy.
_________________
_________________
V940 II 945811 2.3 I.C. 1996 B230FK 99kW manual "nautic blue"
Bylo: V940 II 945811 POLAR 2.3 I.C. 1995 B230FK 99kW (LPG B.R.C.) manual 2008–2014

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Štěchovice
Vůz: V940 945811 B230FK 2.3 I.C. '96
Bydliště: Štěchovice

#2 Startování vs. topení/klima

Příspěvek od thesign »

Fakt nikdo netuší?
_________________
_________________
V940 II 945811 2.3 I.C. 1996 B230FK 99kW manual "nautic blue"
Bylo: V940 II 945811 POLAR 2.3 I.C. 1995 B230FK 99kW (LPG B.R.C.) manual 2008–2014

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 Startování vs. topení/klima

Příspěvek od Urvanej »

Hele fakt si to popsal krásně a naprosto přesně, takže nezbývá prostor na dohady a špekulace. To bude chtít šémátka a zkoumat a hledat. Já si ani neodvažuju tipnout, co by to mohlo bejt.
Zkusil bych zjistit která z těch dvou pojistek to je a pak hledal, co všechno je na to připojený. Ani bych se nedivil, kdyby tam došlo k nějakému bastl zásahu kvůli té výměně topení, protože tam se musí dávat přyč pojistkovka, tak se třeba něco vyškublo a někde to štrejchá. Todle fakt po netu těžko odhalit :-(
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Startování vs. topení/klima

Příspěvek od Sergej »

Jak borec menil kurenie, povytahoval kable z blizkej poistkovej skrine, resp. vytvoril/nastartoval nejaky cihajuci studak. to co popisujes najviac vyzera na velke prechodove odpory v konektoroch/spojoch (a/alebo aj zemneni). To sa tyka aj kontaktov samotnych poistiek, poistkova skrinka, resp samotne kontakty pre poistky u 7xx/9xx nie su riesene uplne najstastnejsie.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Štěchovice
Vůz: V940 945811 B230FK 2.3 I.C. '96
Bydliště: Štěchovice

#5 Startování vs. topení/klima

Příspěvek od thesign »

Ad pojistky – díky, je to možný.

Zatím se mi osvědčilo před vypnutím motoru pojistku 6 a 16 vytáhnout.

Pak (bez těchto pojistek) nastartuje (prozatím) spolehlivě. Po nastartování můžu pojistky nasadit

Fouká to a distribuuje, automat nebo manuál funguje. Ale moc to nefouká, což může být jak problémem s elektrikou (pokud ventilátor nedostává plné napětí), ale také tím, že ten distributor onen šikula poměrně zrasil a podfoukává)

Pojistka 6 je po vytažení vždy hodně horká.

Tak uvidíme.


Díky.
_________________
_________________
V940 II 945811 2.3 I.C. 1996 B230FK 99kW manual "nautic blue"
Bylo: V940 II 945811 POLAR 2.3 I.C. 1995 B230FK 99kW (LPG B.R.C.) manual 2008–2014

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Startování vs. topení/klima

Příspěvek od Sergej »

Je dost mozne ze nieco nechtiac vytiahol a a potom to niekam zastrcil, ale nespravne. To moze vysvetlovat nelogicke chovanie. Kablovanie poistkovej skrine je celkom logicke, nie je problem ho skontrolovat, pripadne opravit. Poistky horuce byt nesmu, ak su, tak skor ci neskor dana pozicia zhori resp poistka sa roztecie. U 7/940 je to najcastejsie poistka ventilatora a svetiel.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 Startování vs. topení/klima

Příspěvek od Urvanej »

Já bych čuchal někde kostru na plusu a tou pojistkou to vyřadíš. Ale... :-(
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Startování vs. topení/klima

Příspěvek od Sergej »

Ano, to je najpravdepodobnejsie.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“