Právě je 19 čer 2018 15:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: DRL na sedmu
PříspěvekNapsal: 20 úno 2018 20:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2014
Příspěvky: 519
Bydliště: Turnov
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E
Pomerne dlouhou dobu jsem si rikal, jaka to skoda, ze ani na jedne sedmici nemam denni sviceni jako na obrazku nize a musim porad trapit vsechny lampy.
Příloha:
Volvo_740_GL_Estate.jpg
Volvo_740_GL_Estate.jpg [ 101.84 KiB | Zobrazeno 385 krát ]

Pred par dny jsem vsak pri pohledu pod kapotu narazil na neco zajimaveho - do predni obrysove lampy vedou tri draty a konektor ma dokonce tri dutinky. Patice samotna bohuzel onen treti pin neobsahuje. Zkontroloval jsem dalsi dve sedmy a nasel presne to same.
Příloha:
DRL_kabely.jpg
DRL_kabely.jpg [ 70.94 KiB | Zobrazeno 385 krát ]
Příloha:
DRL_konektor.jpg
DRL_konektor.jpg [ 64.46 KiB | Zobrazeno 385 krát ]
Příloha:
DRL_patice.jpg
DRL_patice.jpg [ 58.34 KiB | Zobrazeno 385 krát ]
Jal jsem se tedy hledat do schemat zapojeni DRL na sedmu, neb na co jineho by tam byl onen dratek navic, nez na dvouvlaknovou zarovku 21/5W? At jsem hledal jak hledal, nic jsem nenasel :-( Jedinym voditkem byl wiring diagram na sedmu z 87 roku, ktery ukazuje laternativu DRL v prednich obrysovych lampach, ze ktereho je ovsem videt pouze kable vedouci z obrysovek do Bulb Failure Warning Sensor. (Ve schematech nize jsem oznacil modre)
Příloha:
Příloha:
Příloha:
Tot vse, vic nikde nic :-(
Jedine trosku vice napomocne schema jsem si byl nucen pujcit z dvojky:
Příloha:
Pages from tp30808_resized.pdf [130.39 KiB]
9 krát

Dle nej to vypada, ze existovaly dve verze vypinace na svetla a mozna i dve verze Bulb Failure senzoru - pro auta s DRL verzi a bez.

_________________
944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik" - Ex Solniak
245 GL 1980 B21E M46
740 1990 D24TIC M46
740 1989 B234F M46 M90
Tatra 603 model 1967
Velorex 16/350 1971


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DRL na sedmu
PříspěvekNapsal: 20 úno 2018 21:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2014
Příspěvky: 519
Bydliště: Turnov
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E
Jak tedy udelat DRL na sedme? Vypada to pomerne jednoduse, teoreticky by melo staci osadit patice na dvouvlaknove zarovky do obrysovek, vymenit vypinac svetel a pripadne i Bulb Failure Senzor.

Patice na dvouvlakno jdou stale jeste koupit, hura:
Příloha:
DRL Socket.JPG
DRL Socket.JPG [ 81.3 KiB | Zobrazeno 378 krát ]

Horsi uz je to s vypinacem svetel, neb ten se evidentne jiz nevyrabi:
Příloha:
Headlight Switch.JPG
Headlight Switch.JPG [ 91.57 KiB | Zobrazeno 378 krát ]

S Bubl Failure Senzorem je to jeste horsi, protoze toho se delalo vicero typu a cert vi, ktery je na DRL (Modry,cerveny,bily?)

Nekdo nejaky napad, jak to elegantne vyresit s minimem bastleni?

_________________
944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik" - Ex Solniak
245 GL 1980 B21E M46
740 1990 D24TIC M46
740 1989 B234F M46 M90
Tatra 603 model 1967
Velorex 16/350 1971


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DRL na sedmu
PříspěvekNapsal: 20 úno 2018 21:21 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 9222
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Myslím, že nejjednodušší by bylo koupit ty patice a na zbylý drátek napojit nějakou moderní jednotku, která bude spínat světla na základě dobíjení.

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DRL na sedmu
PříspěvekNapsal: 20 úno 2018 21:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2014
Příspěvky: 519
Bydliště: Turnov
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E
raolsa píše:
Myslím, že nejjednodušší by bylo koupit ty patice a na zbylý drátek napojit nějakou moderní jednotku, která bude spínat světla na základě dobíjení.

Ono to nejak pujde, ale ja strasne nerad bastlim. Jenom kdyz si vzpomenu, kolik desitek metru vsemoznych dratu jsem z toho auta uz vytrhal ven a predstava, ze tam sam budu nejake dodelavat..... BRRRRR :%)

_________________
944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik" - Ex Solniak
245 GL 1980 B21E M46
740 1990 D24TIC M46
740 1989 B234F M46 M90
Tatra 603 model 1967
Velorex 16/350 1971


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DRL na sedmu
PříspěvekNapsal: 20 úno 2018 21:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3519
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
Na original DRL by siel prerobit aj bezny spinac svetiel, pozicia DRL na nom nie je osadena. Z nejakeho ineho by sa tato pozicia doplnila (pozicie su univerzalne - aspon mam taky zaver ked som sa o to kedysi snazil) Na vypnutire DRL bol potom montovany samostatny vypinac s modrou? kontrolkou.
Pre GB sa este pouzivala varianta s dialkovymi svetlami ako DRL, pricom tieto boli zapojene cez odpor, takze svietili vyrazne menej.

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DRL na sedmu
PříspěvekNapsal: 20 úno 2018 21:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2014
Příspěvky: 519
Bydliště: Turnov
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E
Sergej píše:
Na original DRL by siel prerobit aj bezny spinac svetiel, pozicia DRL na nom nie je osadena. Z nejakeho ineho by sa tato pozicia doplnila (pozicie su univerzalne - aspon mam taky zaver ked som sa o to kedysi snazil) Na vypnutire DRL bol potom montovany samostatny vypinac s modrou? kontrolkou.

Pokud byly zaklady vsech vypinacu stejne, pak by to bylo velmi elegantni a pritom jednoduche reseni. V zasade by se jednalo o otoceni postupu popsaneho zde, nemylim-li se?
https://www.brickboard.com/RWD/volvo/13 ... e_drl.html

_________________
944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik" - Ex Solniak
245 GL 1980 B21E M46
740 1990 D24TIC M46
740 1989 B234F M46 M90
Tatra 603 model 1967
Velorex 16/350 1971


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DRL na sedmu
PříspěvekNapsal: 21 úno 2018 15:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2007
Příspěvky: 3519
Bydliště: Piešťany/Praha
Vůz: V960, B6304F, 1992
olivin píše:
Sergej píše:
Na original DRL by siel prerobit aj bezny spinac svetiel, pozicia DRL na nom nie je osadena. Z nejakeho ineho by sa tato pozicia doplnila (pozicie su univerzalne - aspon mam taky zaver ked som sa o to kedysi snazil) Na vypnutire DRL bol potom montovany samostatny vypinac s modrou? kontrolkou.

Pokud byly zaklady vsech vypinacu stejne, pak by to bylo velmi elegantni a pritom jednoduche reseni. V zasade by se jednalo o otoceni postupu popsaneho zde, nemylim-li se?
https://www.brickboard.com/RWD/volvo/13 ... e_drl.html

Nie, ten kontakt - vývod tam chyba uplne. Je ho tam potrebne doplnit z ineho vypinaca. Alebo kupit vypinac pre DRL. Osobne by som sa na to vykaslal a siel cestou doplnenia koliskoveho vypinaca do palubky (ako origo) a jedneho relatka, ktore by vyplo/zaplo DRL ak by bol hl vypinac svetiel zapnuty/vypnuty. A rovno by sa to dalo spojit s releovym ovladanim hl svetiel, ktore som tiez robil tu par ludom, co im zhoreli na 7xx prepinace stretavacky/dialkove. Kontrola vypalenej ziarovky by tiez nebola problem...

_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DRL na sedmu
PříspěvekNapsal: 22 úno 2018 13:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2004
Příspěvky: 2168
Bydliště: Brno
ve schematu pro 760 rok 1987 jsou hnědé dráty z patic zakončeny na hlídači žárovek (piny SL, SR), z hlídače (pin S) vede drát na pojistku č. 25 (tuším druhá zprava v příčné řadě čtyř pojistek) a z pojistky se proud přelévá ke spínači světel, kde by se měl (v poloze "0") připojit na tzv. "patnáctku" (zapnuté zapalování).

Můžete čeknout, jestli to sedí...

Mám i nějaké plně osazené hlídače žárovek :twisted:

_________________
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DRL na sedmu
PříspěvekNapsal: 22 úno 2018 18:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2014
Příspěvky: 519
Bydliště: Turnov
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E
standa píše:
ve schematu pro 760 rok 1987 jsou hnědé dráty z patic zakončeny na hlídači žárovek (piny SL, SR), z hlídače (pin S) vede drát na pojistku č. 25 (tuším druhá zprava v příčné řadě čtyř pojistek) a z pojistky se proud přelévá ke spínači světel, kde by se měl (v poloze "0") připojit na tzv. "patnáctku" (zapnuté zapalování).

Můžete čeknout, jestli to sedí...

Mám i nějaké plně osazené hlídače žárovek :twisted:


Coz by v zasade odpovidalo schematu na radu 740/760, ktere jsem postnul vyse (konkretne treti cast, neb vcelku se mi to nepodarilo vlozit). Co odtamtud neni videt je zminena pojistka c.25, neb dle citovaneho schematu jde vodic od hlidace zarovek primo do hlavniho vypinace svetel.
Vypinac ve verzi DRL jsem nakonec nasel zde: https://www.volvodiely.sk/product/licht ... 62697.html

Takze jdu objednat plne osazene patice a novy vypinac svetel.

Stando, jak poznam plne osazeny hlidac zarovek? Mozna trosku hloupa otazka, ale jde mi o to, jestli jsou dve verze toho sameho bazmeku (rozumej stejne barevne oznaceni), nebo ma plne osazena verze jine osazeni/barvu?

_________________
944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik" - Ex Solniak
245 GL 1980 B21E M46
740 1990 D24TIC M46
740 1989 B234F M46 M90
Tatra 603 model 1967
Velorex 16/350 1971


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DRL na sedmu
PříspěvekNapsal: 22 úno 2018 20:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2004
Příspěvky: 2168
Bydliště: Brno
Já bych teda nejdřív ověřil přítomnost kabeláže v autě a až potom nakupoval :)

ad hlídač žárovek: většině hlídačů, který jsem vylovil ze skládku, chybí tři piny - právě ty "S", "SL" a "SR"... Na barvu bych nesázel, šel bych po obj. číslech. Některý hlídače "podrží" kontrolku do prvního šlápnutí na brzdu...

_________________
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.086s | 19 Queries | GZIP : Off ]