Právě je 26 čer 2017 03:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Váš mazací plán 2/7/9
PříspěvekNapsal: 09 čer 2017 20:30 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 7453
Bydliště: STOD Plzeň-Jih
Vůz: 944 GL D24TIC EGR MY 1993
Zajímalo by mě co používáte za náplně do 7/9 (hlavně specifikace). Za mě:
Motor (D24TIC a atmo redblok): Dříve Mobil 10W-40, nyní Q8 10W-40. Na Q8 jsem přešel z důvodu nedůvěry v pravost Mobilu z eshopů, ale konkrétní podezření jsem nikdy neměl. Na dieselu měním 5000-7500 (po cca roce a půl), na benzínu max po 10000 (taky tak rok a půl)
Řízení: Ravenol SSF (zelený)- byť je předepsán dle spec. pro servo na 850 a výše, provozuji ho v obou devítkách. Od původní červený kapaliny byl vyměněn proplachem, zatím to maká, mám na něm najeto v obou autech jen pár tisíc, snad jsem nic nezkazil... Měnil jsem po 40000 km (6 let) Magnety v nádržkách občas otírám, bývá tam jen jemný povlak.
Ale co mě upřímě trápí, teď bych chtěl udělat servoolej na dvojce, kde se chyba nepřipouští. Co tam mám dát? ATF F? http://www.skandix.de/en/spare-parts/ac ... l/1060027/ ???
Převodovka M46: Již před 50000 jsem měnil místo ATF F jsem dal SAE 75W API GL-4 konkrétně origo tohle http://www.skandix.de/en/spare-parts/ac ... w/1015329/ nyní mě čeká další výměna, asi by nebylo dobrý se vracet zpět k ATF F což?
Po různých forech jsem četl že nic kromě ATF F nebo G není vhodné pro overdrive, nicméně mě overdrive zatím maká nádherně- sepne okamžitě bez prodlevy nebo škubnutí (řadím ho se spojkou)
Převodovka M47: Zatím jsem neměnil, mám dát ATF F?
Diferenciál bez špéry: Před 50000 jsem dával něco už přesně nevím, myslím že to bylo 75W-90. Co byste doporučili?
Samosvor: samozřejmě je mi jasný že musím nejdříve zjistit, jestli mám DANA nebo Eaton, ale co byste doporučili do jednotlivých diferáků? Díky
Nemrzka: G11 nebo G48, prý je to plně mísitelné. Jednou jsem nechal tři roky a tekla mi rezavá voda, od té doby měním raději max po 2 letech
Brzdovka: chystám se po 50000, DOT4
Budu velmi rád za vaš názory a zkušenosti

_________________
940 D24TIC´93, skoro fullhouse
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
SAAB 9-3 1,9 TiD Sportcombi
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací čestné místo v podpisu: 940GL bikolor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Váš mazací plán 2/7/9
PříspěvekNapsal: 09 čer 2017 21:18 
Offline

Registrován: únor 2006
Příspěvky: 64
Bydliště: Praha
Vůz: 944, B230FB
Motor: Mobil 5w-50 cca po 10 000km
M47: Ravenol MTF3
Servo: Total Fluid DA
Chladící: Originál Volvo
Brzdovka: DOT 4+ každý rok

_________________
944 GL, B230FB, MY93


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Váš mazací plán 2/7/9
PříspěvekNapsal: 14 čer 2017 21:23 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 7453
Bydliště: STOD Plzeň-Jih
Vůz: 944 GL D24TIC EGR MY 1993
Díky Benjamíne :) A vy ostatní čekal jsem větší aktivitu :(

_________________
940 D24TIC´93, skoro fullhouse
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
SAAB 9-3 1,9 TiD Sportcombi
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací čestné místo v podpisu: 940GL bikolor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Váš mazací plán 2/7/9
PříspěvekNapsal: 14 čer 2017 21:45 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1636
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Motor: b230fk - Mobil1 5w50, d24tic - Mobil 10w40
Převodovka: m90 - origo 1164745, zf4hp22 - Mobil atf 220
Řízení: Mobil atf 220
Dif: nornál - Mobil 75w90, samosvor už nevím :oops:
Nemrzka: origo
Brzdovka: ATE sl / typ200

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek- NA PRODEJ | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Váš mazací plán 2/7/9
PříspěvekNapsal: 14 čer 2017 21:50 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 7453
Bydliště: STOD Plzeň-Jih
Vůz: 944 GL D24TIC EGR MY 1993
Parád. To ATF 220 v automatu a v řízení bez problémů? :) To 1161645 jsem dával i do M46 a chtěl bych to tam dát znova (myslím že je teď už nešikovný vracet se k ATF F) ale na skandixu píšou vyprodáno :( Kučera to v ceníku tedy má ale bůhví..

_________________
940 D24TIC´93, skoro fullhouse
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
SAAB 9-3 1,9 TiD Sportcombi
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací čestné místo v podpisu: 940GL bikolor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Váš mazací plán 2/7/9
PříspěvekNapsal: 14 čer 2017 22:23 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1636
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
No to je hezký, ještě na jaře jsem 1161745 kupoval skladovej u Volfa a teď už není ani v ceníku :shock:
ATF 220 bez problémů

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek- NA PRODEJ | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Váš mazací plán 2/7/9
PříspěvekNapsal: 15 čer 2017 05:11 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 7453
Bydliště: STOD Plzeň-Jih
Vůz: 944 GL D24TIC EGR MY 1993
Kolik vychazel? Kucera ho jeste ma v eshopu ale skoro 500/ litr

_________________
940 D24TIC´93, skoro fullhouse
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
SAAB 9-3 1,9 TiD Sportcombi
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací čestné místo v podpisu: 940GL bikolor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Váš mazací plán 2/7/9
PříspěvekNapsal: 15 čer 2017 07:11 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1636
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Nějak podobně

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek- NA PRODEJ | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Váš mazací plán 2/7/9
PříspěvekNapsal: 18 čer 2017 10:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 1148
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 960 16v turbo
Benjamin Krejčí píše:
Motor: Mobil 5w-50

peter cz píše:
Motor: b230fk - Mobil1 5w50

Mohu se zeptat, proč 5w50?

_________________
244 GLE 1981 "Sylviane" | 944 GL Special Delivery 1991 rezervace | 965 16v turbo 1992 | 945 Polar 1997 "Gabriele" | V90 Limited Edition 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Váš mazací plán 2/7/9
PříspěvekNapsal: 19 čer 2017 11:39 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 12090
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II
HonzaA: A může se já zeptat: Proč ne?

_________________
745, D24, M47, 1990, Tropic green metallic, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Pewster silver, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Magic blue, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Černá, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Šedá metal, Tomasssovka ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90, B8444S, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Volví diagnostika na Plzeňsku. Díly na krabice


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Váš mazací plán 2/7/9
PříspěvekNapsal: 19 čer 2017 13:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 1148
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 960 16v turbo
Tak to je zatím nejlepší argument pro používání 5w50, co jsem zatím četl. Na druhém místě taky tady z fóra "přece proto, protože je nejlepší". OK, už se neptám.

_________________
244 GLE 1981 "Sylviane" | 944 GL Special Delivery 1991 rezervace | 965 16v turbo 1992 | 945 Polar 1997 "Gabriele" | V90 Limited Edition 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Váš mazací plán 2/7/9
PříspěvekNapsal: 19 čer 2017 13:54 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 7453
Bydliště: STOD Plzeň-Jih
Vůz: 944 GL D24TIC EGR MY 1993
Protze to rikal martin :)

_________________
940 D24TIC´93, skoro fullhouse
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
SAAB 9-3 1,9 TiD Sportcombi
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací čestné místo v podpisu: 940GL bikolor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Váš mazací plán 2/7/9
PříspěvekNapsal: 19 čer 2017 14:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 1148
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 960 16v turbo
:D

_________________
244 GLE 1981 "Sylviane" | 944 GL Special Delivery 1991 rezervace | 965 16v turbo 1992 | 945 Polar 1997 "Gabriele" | V90 Limited Edition 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Váš mazací plán 2/7/9
PříspěvekNapsal: 19 čer 2017 16:27 
Offline

Registrován: únor 2006
Příspěvky: 64
Bydliště: Praha
Vůz: 944, B230FB
Proč mobil 1 ?
Na dálnici mi motor točí kolem 4500 otáček, někdy i víc... Proto 5W-50, přece jenom motor má něco najeto, a tak je i trochu menčí spotřeba oleje... Nemám problém vytočit motor k omezovači, takhle vím, že olej je ten správný...

_________________
944 GL, B230FB, MY93


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Váš mazací plán 2/7/9
PříspěvekNapsal: 19 čer 2017 18:57 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 12090
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II
HonzaA: já to ale myslel vážně a přesto jsem se odpovědi nedočkal. Taky jsem ho do redbloku lil, než mi došla zásoba a já zjisitl, že zas tak mu nenakládám a na tech 5tkm mezi ročníma výměnama je ho skoro škoda. Jediným argumentem proti je cena, jinak 5W je lepčí než 10W, tam neni o čem, a 50 hustší než 40 nevadí u staršího motoru s 300tkm+ ničemu. Kdybych na to měl, tak ho leju furt.

_________________
745, D24, M47, 1990, Tropic green metallic, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Pewster silver, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Magic blue, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Černá, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Šedá metal, Tomasssovka ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90, B8444S, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Volví diagnostika na Plzeňsku. Díly na krabice


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Váš mazací plán 2/7/9
PříspěvekNapsal: 19 čer 2017 19:05 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2006
Příspěvky: 1578
Bydliště: Sedlečko ,Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Já ho leju do všeho i do dodávky s 500tis km(kde 100km/hod.znamená skoro smrt v očích :lol: ) a problem není a i na foru třeba v DE preferujou většinou taky Mobil 1 5W-50 sice u těch výkonějších ,u jinejch nevim tam to moc nečtu .

_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN - Olivová 421-41


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Váš mazací plán 2/7/9
PříspěvekNapsal: 19 čer 2017 21:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2014
Příspěvky: 383
Bydliště: Turnov
Vůz: 940 polar B200FT, 240 B230F
Protoze jsem ohledne oleju absolutni lama, drzim se jak hovno kosile toho, co predepsal vyrobce. Mozna diky tomu leju dodnes do M46/M47 ATF-F a nesnazim se nic vymyslet (mrtvych prevododvek mam doma dost...:-()

_________________
944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik" - Ex Solniak
245 GLE 1980 B21E M46
740 1990 D24TIC M46
740 1989 B234F M46 M90
Tatra 603 model 1967
Velorex 16/350 1971


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR
BSR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.121s | 21 Queries | GZIP : Off ]