Poslední návštěva: 22 říj 2019 00:23 Právě je 22 říj 2019 00:23

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 240 Diesel rozdíly a díly na motoru
PříspěvekNapsal: 17 říj 2019 15:18 
Offline

Registrován: prosinec 2018
Příspěvky: 4
Bydliště: Brno
Vůz: 244 D6 89'
Zdravím,
chtěl bych se zeptat někoho kdo se v naftách ve dvojkách vyzná na pár věcí. Rok zpátky jsem koupil dvojku v naftě s blokem, hlavou, turbem v kufru (a funkčním motorem vpředu). Je mezi hlavou z atmosféry a turba 2.4 6 válec nafta (předpokládám, že ano?), stejná otázka na blok, je mezi nima rozdíl? Případně jak poznám jestli je blok, hlava a případně to turbo v pořádku? Jde to něják alespoň "vodvoka" odhadnout?
Předem díky a pokud jsem něco zmotal, nebo je to úplně jinak tak se omlouvám a i tak budu rád za každou radu.

_________________
Volvo 244 D6 89'


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: 240 Diesel rozdíly a díly na motoru
PříspěvekNapsal: 17 říj 2019 18:55 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 10185
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8
Hlavy byly tušim dvojí, s hydroštelama a obyč štelovákama. Jestli turbo nebo holej je myslim jedno. Nebo jinak, holej hydroštely tušim nikdy neměl. Bloků je víc druhů, měrka se časem stěhovala z vany na blok, a nevim co všechno. Každopádně co je hlavní, že dvojka má jinej úhel zabudovanýho motoru, tak potřebuje svojí specifickou vanu a trubku sání oleje.
Turbo nesmí mít zemědělský vůle. Drapni vrtulku mezi prsty a zkus s ní zacloumat všemima směramima.
Hlava mívá prasklý spojnice mezi ventilama nebo válcema. Laik asi víc nepozná a chce to natlakovat a nechat zkontrolovat někoho, kdo hlavy dělá.
viz zde:
viewtopic.php?f=96&t=59722&start=50

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: 240 Diesel rozdíly a díly na motoru
PříspěvekNapsal: 17 říj 2019 21:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 5032
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II
jenom dodam ze turbo do dvojky nenarves

_________________
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT,, 940GL bikolor,940 D24TIC´93


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: 240 Diesel rozdíly a díly na motoru
PříspěvekNapsal: 17 říj 2019 21:44 
Offline

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 231
Bydliště: Praha
Vůz: Ingot we trust
Do dvojek se dával jen D24 neboli hladkej, ne? D24T a D24TIC jsou do sedmiček/devítek(?) a tam potom rozdíly jsou (zatraceně jo).
Někde jsem zaslechl, že hlavy od D24T/TIC mají tvrdší sedla? Bloky (200/700+900) se liší jak psal Urvanej vanou, košem oleje a taky sáním vzduchu a podle mě i držákama motoru.
No a taky tou zatracenou měrkou oleje, že :) a ještě čepem vývěvy, ale to už je všechno popsaný tady.
A taky bloky s turbem mají ostřik pístů, ne?
A možná mají turba trochu jinou elektriku, nějakej kabel navíc, nebo spíš delší?
Mám ještě pocit, že byly i jinak značený čerpadla, ale jakej je v nich rozdíl, netuším. Snad ty turbový měli nějakej bazmek navíc, nevim jakej..
Jen tak plácám, co jsem kde pobral, tak mě prosím opravte, díky.
Ondro, proč nejde turbo do dvojky?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: 240 Diesel rozdíly a díly na motoru
PříspěvekNapsal: 17 říj 2019 22:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2004
Příspěvky: 5032
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II
protoze se tam nevejde, musel by se vyriznout nosnik

_________________
940 B200F '92 Pivovárek
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 945 B230FK ´97, V70 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT,, 940GL bikolor,940 D24TIC´93


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: 240 Diesel rozdíly a díly na motoru
PříspěvekNapsal: 17 říj 2019 22:09 
Offline

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 231
Bydliště: Praha
Vůz: Ingot we trust
aha, díky. A nevleze se ani maličký? Jenom takový malý turbíčko? :)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: 240 Diesel rozdíly a díly na motoru
PříspěvekNapsal: 17 říj 2019 22:56 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1606
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Jistě že vleze :D jen ne p´n´p. Záleží na tom jak moc "sériový" to má být. Stačí udělat mezikus mezi svody a turbo aby se dostalo kousek nahoru a vleze se i sériový... někde jsem četl, že se vejde i bez, pokud jsou v kondici silenty motoru, případně se lehce vypodloží. Nebo zvolit jiný s vhodnějším tvarem housingu. Asi bych se do toho nepouštěl, pokud to nemá být dvojka hodně na punk :D


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: 240 Diesel rozdíly a díly na motoru
PříspěvekNapsal: 18 říj 2019 08:48 
Offline

Registrován: prosinec 2018
Příspěvky: 4
Bydliště: Brno
Vůz: 244 D6 89'
Páni, tolik znalostí, díky moc! Nejde mi o to rvát do dvojky turbo (ale zase na druhou stranu proč by ne?) Rok zpět jsem koupil dvojku f naftě a měla blok, hlavu, začátek svodů a turbo v kufru a měl jsem v plánu se toho začít pomalu zbavovat, tak abych aspoň tušil co to vlastně mám :D Díky moc všem!

_________________
Volvo 244 D6 89'


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: 240 Diesel rozdíly a díly na motoru
PříspěvekNapsal: 18 říj 2019 08:59 
Offline

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 231
Bydliště: Praha
Vůz: Ingot we trust
hlavy bych se asi nezbavoval :) je jich málo a nepopraskaných ještě míň. Se svodama asi potíže nebejvají, s blokama asi taky ne. Ale chleba to nežere, takže za mě zakrmit, nechat jako rezervu


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: 240 Diesel rozdíly a díly na motoru
PříspěvekNapsal: 18 říj 2019 09:02 
Offline

Registrován: prosinec 2018
Příspěvky: 4
Bydliště: Brno
Vůz: 244 D6 89'
Dobrá, dává to smysl, ale na druhou stranu, schovávat něco rozbitého nebo na jiné auto než mám :D zkusím vyzkoumat co to vlastně mám... To je základ bych to tak viděl

_________________
Volvo 244 D6 89'


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Volvoklub ČR









Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.054s | 21 Queries | GZIP : On ]