244 GLT

Kategorie věnovaná našim krásným dvojkám!
  • Autor
  • Zpráva
HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#1 244 GLT

Příspěvek od HonzaA »

Co vše víme o Volvu 244 GLT? Dle údajů dostupných na internetu mělo být vyráběné v letech 1980-1984 a v zásadě stejné jako 244 (GLT) Turbo, jenom s B23E (103kW) namísto turbomotoru. Má prý také (asi stejně jako GLT Turbo) lepší podvozek a je ve výrobním programu následníkem GTčka, byť s více dveřmi. Je vůbec tady v ČR nějaký takový exemplář?
Naposledy upravil(a) HonzaA dne 25 dub 2016 08:33, celkem upraveno 1 x.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#2 244 GLT

Příspěvek od HonzaA »

_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Nižbor

#3 244 GLT

Příspěvek od jojo »

GLTček tu pár běhá. Zas taková vzácnost to asi není. Na rozdíl od GT.
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#4 244 GLT

Příspěvek od HonzaA »

Všiml jsem si, že tak na některých trzích (určitě Francie) značili i novější ročníky, takže je v tom vlastně ještě větší binec. Měl jsem na mysli GLT ze začátku 80.let. V čem se liší podvozek na tomto GLT a Turbu od standardního?
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Nižbor

#5 244 GLT

Příspěvek od jojo »

Turbíny měly některý díly zesílený, ale u GLTčka bych s tím moc nepočítal...
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 957
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Trnavský kraj, SR

#6 244 GLT

Příspěvek od Fritzko »

jojo píše:Turbíny měly některý díly zesílený, ale u GLTčka bych s tím moc nepočítal...
napriklad..??
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#7 244 GLT

Příspěvek od standa »

Turba měla tlustější stabilizátory, (asi) nižší pružiny a tzv."OstBlokTuzex sadičku", t.j. tyčky mezi podběhy a torpedem a uzavřená spodní ramena přední nápravy.

Turbostabilizátory mám na sedanu (je z Tuzexu, takže obsahuje i výše uvedenou sadičku) a je to poznat...

Kolegova 245GLT, cca 1984, původem z Německa měla motor B23E 100kW a standardní podvozek, zato luxusní výbavu - nivomaty s kompresorem, tlustý koberce, tapecírunk dveří se skutečnou látkou etc. Z vnějšku měla valnou část nerezu a chromu začerněnou a připomínala 245Turbo...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 957
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Trnavský kraj, SR

#8 244 GLT

Příspěvek od Fritzko »

co som sa ja nastudoval na nete tak spodne spevnene ramena boli vraj specialne dodavane iba na verzie ako ambulance/taxi/police. samozrejme nevylucujem ze sa nemohli vyskytnut aj na civilnych vozoch.
nemyslim si vsak ze tento special equipment bol montovany standardne.
moj nazor na to je ze vsetko to bolo vecou priplatku. resp kupca noveho auta si zrejme mohol vybrat extra prislusentvo do vybavy za priplatok. v tom case sa dalo vybrat bud z VOC ( Volvo Original Cup) alebo R-Sport equipmentu.
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#9 244 GLT

Příspěvek od standa »

Všechny dvoustovky z Tuzexu prodané kolem roku 1980 "sadičku" vč. vyztužených ramen mají - Jojo, RomanN, já, nejmíň dvě rozebraný a užnevimkdo...

Ve Švédsku asi měli dojem, že u nás nejsou cesty a že je tady děsný vedro - RomanN a já máme holobyty s klimou... :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „200“