Závity na kolech?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 94
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Hrušovany u Brna
- Kontaktovat uživatele:
#1 Závity na kolech?
Ahoj klucí,potřeboval bych poradit.
Co je za závit na šteftech u Dvojek? myslím tím stoupání atd.Děkuji Dušan Volvoclan
Co je za závit na šteftech u Dvojek? myslím tím stoupání atd.Děkuji Dušan Volvoclan
_________________
V945 2,0 benzín+LPG,91 manuál,B200F/antracit V245GL 2,3benzín,81 manual B230F stříbrná,dnes již černá mat B230FT
V945 2,0 benzín+LPG,91 manuál,B200F/antracit V245GL 2,3benzín,81 manual B230F stříbrná,dnes již černá mat B230FT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 210
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice
#2 Závity na kolech?
Ahoj, nedávno jsem to také řešil.... naměřil průměr šroubu 12,6 mm a stoupání 1,25....tedy 13x 1.25 nebo nějakej palcovej závit.... žádnej závitník jsem nesehnal....
_________________
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 94
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Hrušovany u Brna
- Kontaktovat uživatele:
#3 Závity na kolech?
Děkuji za radu a je tedy palcovej ?
_________________
V945 2,0 benzín+LPG,91 manuál,B200F/antracit V245GL 2,3benzín,81 manual B230F stříbrná,dnes již černá mat B230FT
V945 2,0 benzín+LPG,91 manuál,B200F/antracit V245GL 2,3benzín,81 manual B230F stříbrná,dnes již černá mat B230FT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2168
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#4 Závity na kolech?
Na starších kamionech VOLVO tj. tak před 25-ti lety se používaly tzv. VITVORTHOVY závity je to v palcích ale specifický tvar (profil). Od té doby už přešli na metrické
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 94
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Hrušovany u Brna
- Kontaktovat uživatele:
#5 Závity na kolech?
Ahoj kluci,tak je to vyřešeno.Je to metrický závit,ale stoupání 1,28!!!štefty mám již vyrobeny,zítra je tam umístím.Děkuji za odpovědi.
_________________
V945 2,0 benzín+LPG,91 manuál,B200F/antracit V245GL 2,3benzín,81 manual B230F stříbrná,dnes již černá mat B230FT
V945 2,0 benzín+LPG,91 manuál,B200F/antracit V245GL 2,3benzín,81 manual B230F stříbrná,dnes již černá mat B230FT
#6 Závity na kolech?
No nechci do toho hecat,ale stoupání 1,28??? spíš 1,25volvoclan píše:Ahoj kluci,tak je to vyřešeno.Je to metrický závit,ale stoupání 1,28!!!štefty mám již vyrobeny,zítra je tam umístím.Děkuji za odpovědi.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1323
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 III D3 AT '12
#7 Závity na kolech?
Taky by mě zajímalo jakým způsobem to naměřili?
Možná už byl trochu natažený,ale to nic nemění na tom,že tohle oficialně neexistuje.
Možná už byl trochu natažený,ale to nic nemění na tom,že tohle oficialně neexistuje.
Naposledy upravil(a) selap dne 01 říj 2010 23:14, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12976
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#8 Závity na kolech?
Taky jsem dlouho googlil a stoupání 1,28 u metrického závitu nevygooglil. Všude 1,25.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 94
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Hrušovany u Brna
- Kontaktovat uživatele:
#9 Závity na kolech?
nevím,nevím ujištoval mě,že jo (ten co mi to vyráběl) když jsem se ho ptal jestli se nemejlí...Ale ještě se ho zeptám znovu.
_________________
V945 2,0 benzín+LPG,91 manuál,B200F/antracit V245GL 2,3benzín,81 manual B230F stříbrná,dnes již černá mat B230FT
V945 2,0 benzín+LPG,91 manuál,B200F/antracit V245GL 2,3benzín,81 manual B230F stříbrná,dnes již černá mat B230FT
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12976
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#10 Závity na kolech?
No, zkus na to matku. Když půjde lehce, tak je to ok, když ne, víš kde je problém.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 94
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Hrušovany u Brna
- Kontaktovat uživatele:
#11 Závity na kolech?
no,dělali se o 2cm delší,říkal něco kvuli tomu...těžko říct nejsem vůbec strojař,tak tomu prd rozumím...ale žeprej jdou lehce.Dal jsem mu k tomu i matku...
Dělali to v Minervě,tak snad by tomu mohli rozumět...
Dělali to v Minervě,tak snad by tomu mohli rozumět...
_________________
V945 2,0 benzín+LPG,91 manuál,B200F/antracit V245GL 2,3benzín,81 manual B230F stříbrná,dnes již černá mat B230FT
V945 2,0 benzín+LPG,91 manuál,B200F/antracit V245GL 2,3benzín,81 manual B230F stříbrná,dnes již černá mat B230FT
#12 Závity na kolech?
http://www.brunousti.cz/cs/technicke-info/normalizovane-stoupani-zavituvolvoclan píše:no,dělali se o 2cm delší,říkal něco kvuli tomu...těžko říct nejsem vůbec strojař,tak tomu prd rozumím...ale žeprej jdou lehce.Dal jsem mu k tomu i matku...
Dělali to v Minervě,tak snad by tomu mohli rozumět...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1620
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
#13 Závity na kolech?
štefty a šrouby na kolech nemají normovaný závity z toho důvodu haby tam nakej hnup nemoh natočit obyč šroub či obyč matku...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1323
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 III D3 AT '12
#14 Závity na kolech?
Nerad oponuji,ale k čemu by ty normy pak byly?To by byl návrat o 100 let kdy si každý vyráběl svoje závity dle svého uvážení.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1620
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
#15 Závity na kolech?
Nevím,nemám to níjak podložený,jen vím,že kfyž sem potřeboval delší šrouby na poláka,tak sem si je musel nechat vyrobit,nebot šroub s takovým stoupáním neexistoval. (Vyjma origo šroubů na kola)
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 908
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
#16 Závity na kolech?
Nerad bych tě brzdil ve tvém svatém nadšení, ale takhle to prostě někdy je. Někdy důvodně, někdy ....selap píše:Nerad oponuji,ale k čemu by ty normy pak byly?To by byl návrat o 100 let kdy si každý vyráběl svoje závity dle svého uvážení.
_________________
V70XC, r.v. 1998, 2.0T5, 166kW; XC90, r.v.2003, D5, 147kW Lenky; S70, r.v.2000, 2,5TDI, 103kW Míši, S70, r.v.1997, 2,3T5, 176kW
Bylo: S90 Royal, r.v. 1997, 3.0, 152kW V40, r.v.1999, 2.0T, 118kW, 740, r.v. 1986, 2.4, 96kW
V70XC, r.v. 1998, 2.0T5, 166kW; XC90, r.v.2003, D5, 147kW Lenky; S70, r.v.2000, 2,5TDI, 103kW Míši, S70, r.v.1997, 2,3T5, 176kW
Bylo: S90 Royal, r.v. 1997, 3.0, 152kW V40, r.v.1999, 2.0T, 118kW, 740, r.v. 1986, 2.4, 96kW
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2434
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#17 Závity na kolech?
Ale houby. nejčastější důvod zkreslení je v natažení šteftů, nebo šroubů a jejich závitů. Speciálně u řady 2xx, 7xx a 9xx se toto rádo projevuje. Dokonce to jde někdy tak daleko, že každá matka pasuje jen na svůj konkrétní šteft a na jiné nejde, nebo jen těžce.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4725
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#18 Závity na kolech?
jarek.krizan píše:Ale houby. nejčastější důvod zkreslení je v natažení šteftů, nebo šroubů a jejich závitů. Speciálně u řady 2xx, 7xx a 9xx se toto rádo projevuje. Dokonce to jde někdy tak daleko, že každá matka pasuje jen na svůj konkrétní šteft a na jiné nejde, nebo jen těžce.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2594
- Registrován: 17 roků
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#19 Závity na kolech?
JJ, to je tak ked majitel skace po kluci, aby kolesa dobre dotiahol. Napisu "MAX Torque 85Nm" na naboji kolesa nevenuje pozornost. Nastastie sroby su lahko vymenitelne a lacne.jarek.krizan píše:Ale houby. nejčastější důvod zkreslení je v natažení šteftů, nebo šroubů a jejich závitů. Speciálně u řady 2xx, 7xx a 9xx se toto rádo projevuje. Dokonce to jde někdy tak daleko, že každá matka pasuje jen na svůj konkrétní šteft a na jiné nejde, nebo jen těžce.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1194
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
#20 Závity na kolech?
skákání po klíči bych se ani tolik nebál, jako spíš "borce" v pneuservisu, kterej bez přemýšlení nasype matky na kolo vzduchovou pistolí na max...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2434
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#21 Závity na kolech?
Vzduchový utahovák je nejčastější příčinou.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1735
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#22 Závity na kolech?
Já jsem na rozdíl o Tebe vyhodil hromadu matic, které měly přílišným utahováním zalisovanou kuželovou dosedací plochu (když se našroubovaly opačně, šlo to lehce až ke kuželu), ale šroub jsem vyměňoval všehovšudy dvakrát, a to kvůli strhanýmu vintu - ne kvůli natažení .jarek.krizan píše:Ale houby. nejčastější důvod zkreslení je v natažení šteftů, nebo šroubů a jejich závitů. Speciálně u řady 2xx, 7xx a 9xx se toto rádo projevuje. Dokonce to jde někdy tak daleko, že každá matka pasuje jen na svůj konkrétní šteft a na jiné nejde, nebo jen těžce.
Nové matice šly našroubovat vždy lehce.
Výše uvedené platí pro vzorek asi dvaceti aut za čtrnáct let.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2434
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#23 Závity na kolech?
No já první taky koupil matice, ale když nešly ani nové matky, musely šrouby ven. Tohle jsem dělal všehovšudy asi 6x. na různých autech od 2xx až po S/V40.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 94
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Hrušovany u Brna
- Kontaktovat uživatele:
#24 Závity na kolech?
No jen tak na závěr diskuze,včera jsem dal na kola nové štefty se závitem Virvorth,stoupání 1,28 delší o 2cm(budou tam podložky) a namotal na ně úplně nový matky pěkné,pohledové,dovoz Anglie a světe div se šlo to jako po másle...Tak copak Vy na to???
_________________
V945 2,0 benzín+LPG,91 manuál,B200F/antracit V245GL 2,3benzín,81 manual B230F stříbrná,dnes již černá mat B230FT
V945 2,0 benzín+LPG,91 manuál,B200F/antracit V245GL 2,3benzín,81 manual B230F stříbrná,dnes již černá mat B230FT
#25 Závity na kolech?
originál na evropských dvojkách určitě není Whitworth ale metrika ale nevzpomenu si jestli M12x1,25 nebo M14x1,25volvoclan píše:No jen tak na závěr diskuze,včera jsem dal na kola nové štefty se závitem Virvorth,stoupání 1,28 delší o 2cm(budou tam podložky) a namotal na ně úplně nový matky pěkné,pohledové,dovoz Anglie a světe div se šlo to jako po másle...Tak copak Vy na to???
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 15 Odpovědi
- 1359 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od skulda