Nestartuje v horku

Kategorie věnovaná našim krásným dvojkám!
  • Autor
  • Zpráva
Rosssi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 260
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: V70 2.5 TDI
Bydliště: Prerov

#1 Nestartuje v horku

Příspěvek od Rosssi »

Zdravim, tak me "Holandan" tak trochu zlobi. Rano nastartuje, jedu na misto vse OK. Stoji venku na slunci a chci nastartovat, starter ani neskytne. Vyvetram auto, nebo pockam az je ve stinu a za chvili v pohode nastartuje. Zkousim hejbat kablikama co jsou u noh spolujezdce, je tam ridici jednotka a nejaky rele. Rekl bych , ze to pomaha, ale ted naposled to nepomohlo. Stale zadna reakce na klice, az po pul hodine vse na drc naskocilo. Kde hledat chybu, co opravit ??? Starter je novej a plno dalsich dilu, po otoceni klicku samozrejme kontrolky naskoci, baterka je v poradku, ale proste starter nic.
_________________
V70 I 2,5TDI (D5252T) 103 kW '99 Webasto, EGR off, chip D5T5
240 CLASSIC (B230FX) 100 kW '93

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2879
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#2 Nestartuje v horku

Příspěvek od Vapik »

Začal bych spinackou.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#3 Nestartuje v horku

Příspěvek od Romulusw »

"Někde" popraskané RoHS většinou jsou to pájené spoje relátek v nějaké desce, které časem křehnou a otřesy mikroskopicky popraskají. Teplo vnější hmotu od praskliny roztahne více než tu vnitřní a někdy to přestane vést proud.

Mám stejnou zkušenost u žaponce.

Rosssi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 260
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: V70 2.5 TDI
Bydliště: Prerov

#4 Nestartuje v horku

Příspěvek od Rosssi »

Vapik píše: 24 črc 2022 17:25 Začal bych spinackou.
spinacka je ok, v zoufalosti jsem to zkousel pres dratky ...
Romulusw píše: "Někde" popraskané RoHS většinou jsou to pájené spoje relátek v nějaké desce, které časem křehnou a otřesy mikroskopicky popraskají. Teplo vnější hmotu od praskliny roztahne více než tu vnitřní a někdy to přestane vést proud.

Mám stejnou zkušenost u žaponce.
tak to bude peklo, hledat to "NEKDE"
_________________
V70 I 2,5TDI (D5252T) 103 kW '99 Webasto, EGR off, chip D5T5
240 CLASSIC (B230FX) 100 kW '93

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#5 Nestartuje v horku

Příspěvek od Romulusw »

Co je to přesně za auto?

Rosssi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 260
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: V70 2.5 TDI
Bydliště: Prerov

#6 Nestartuje v horku

Příspěvek od Rosssi »

240 r.v 93 2.3 viz podpis
_________________
V70 I 2,5TDI (D5252T) 103 kW '99 Webasto, EGR off, chip D5T5
240 CLASSIC (B230FX) 100 kW '93

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#7 Nestartuje v horku

Příspěvek od Romulusw »

Automat?

Pracně jsem se dopídil, že máš manuál. To je docela důležitý. A/T má v cestě startovacího kabelu INHIBITOR SW, který přerušuje, pokud tam není neutrál (nebo možná P).
Zapojený je to přes nějaký konektor, který má manuál jen zkratovaný a tam může být špatný kontakt.
Víš kde má ta kára srvisní startovací kontakt? Pokud jo, tak na něj přivedeš 12V a jestli to nastartuje, tak je to spínačkou, jestli ne, tak je to na cestě ke starteru, nebo v samotném starteru.

Blbý je, že to musíš hledat ve chvili, kdy to nefunguje, za horka. Jinak na to nepřijdeš.

Rosssi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 260
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: V70 2.5 TDI
Bydliště: Prerov

#8 Nestartuje v horku

Příspěvek od Rosssi »

Romulusw píše: 24 črc 2022 23:24 Automat?

Pracně jsem se dopídil, že máš manuál. To je docela důležitý. A/T má v cestě startovacího kabelu INHIBITOR SW, který přerušuje, pokud tam není neutrál (nebo možná P).
Zapojený je to přes nějaký konektor, který má manuál jen zkratovaný a tam může být špatný kontakt.
Víš kde má ta kára srvisní startovací kontakt? Pokud jo, tak na něj přivedeš 12V a jestli to nastartuje, tak je to spínačkou, jestli ne, tak je to na cestě ke starteru, nebo v samotném starteru.

Blbý je, že to musíš hledat ve chvili, kdy to nefunguje, za horka. Jinak na to nepřijdeš.
Na prevodovku jsem zapomel, promin, ale nasel jsi to spravne, je to manual :)
Takze mam hledat nejaky konektor po ceste ke starteru a ten zkontrolovat ... Bohuzel co je servisni kontakt nevim a kde je taky ne. Treba nekdo priblizi a najdu jej, abych to mohl vyzkouset. Spinackou to neni, zkousel jsem startovat pres dratky ze jsem vyndal draty od spinacky, a nic. Kdysi jsem tak na jinym aute jezdil se specialnim dratkem se trema koncama a takhle startoval jedno auto nez jsem sehnal novou spinacku .. :)
_________________
V70 I 2,5TDI (D5252T) 103 kW '99 Webasto, EGR off, chip D5T5
240 CLASSIC (B230FX) 100 kW '93

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 Nestartuje v horku

Příspěvek od Urvanej »

A zkusil si sepnout starter v tu chvíli na prase, tzn. spojit ty dva kontakty na "spínači" starteru?
Taky jsem zcela nepochopil, zda ti jen netočí startér, nebo se vůbec ani nerozsvítí kontrolky.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#10 Nestartuje v horku

Příspěvek od Romulusw »

To schema je naprosto jednoduché a ten servisní konektor bych hledal někde v motorovém prostoru a povede k němu růžový drát. Ten konektor, kde A/T má inhibitor sw, bude asi někde u šaltpáky, počítám, že to bude mechanicky spojené s voličem A/T
Přílohy
starter dvojka.jpg
starter dvojka.jpg (90.41 KiB) Zobrazeno 835 x

Rosssi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 260
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: V70 2.5 TDI
Bydliště: Prerov

#11 Nestartuje v horku

Příspěvek od Rosssi »

Diky za schema, pokusim se tedy hledat po praci az budu doma ruzovej drat a jit po nem, popripade u radicky zda tam neni taky nejaky spojeni ...
_________________
V70 I 2,5TDI (D5252T) 103 kW '99 Webasto, EGR off, chip D5T5
240 CLASSIC (B230FX) 100 kW '93

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#12 Nestartuje v horku

Příspěvek od Romulusw »

Přílohy
StartingCircuits1.jpg

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#13 Nestartuje v horku

Příspěvek od Romulusw »

To překlemování inhibitor sw je vpravo nahoře nad plynovým pedálem. V konektoru je spojka z modrého drátu.

A umístění servisního konektoru
Přílohy
240-TestTerminal2.jpg
240-TestTerminal2.jpg (85.72 KiB) Zobrazeno 814 x

Rosssi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 260
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: V70 2.5 TDI
Bydliště: Prerov

#14 Nestartuje v horku

Příspěvek od Rosssi »

Diky za navody kam se divat. Bohuzel jsem asi slepej , zatim jsem nenasel ani servisni konektor v motorovym prostoru ani to propojeni u pedalu . Navic jako naschval kdyz chci hledat chybu, auto startuje normalne.
IMG_20220725_161045.jpg
IMG_20220725_161045.jpg (96.72 KiB) Zobrazeno 780 x
IMG_20220725_161359.jpg
IMG_20220725_161359.jpg (98.58 KiB) Zobrazeno 780 x
_________________
V70 I 2,5TDI (D5252T) 103 kW '99 Webasto, EGR off, chip D5T5
240 CLASSIC (B230FX) 100 kW '93

Rosssi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 260
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: V70 2.5 TDI
Bydliště: Prerov

#15 Nestartuje v horku

Příspěvek od Rosssi »

Zacinam mit obavy jaktoze auto vubec jezdi. Oddekloval jsem bok a vypadly na me dalsi draty a dokonce nezapojeny. Jinde zase na kabliku "zlodej svorka" a propojuje kdovi co...
IMG_20220725_181103.jpg
IMG_20220725_181103.jpg (100.71 KiB) Zobrazeno 779 x
Ta sediva kostka vypada jako to premosteni, ale zadna propojka v tom neni. Volnej hnedej kablik by mohl byt ten servisni konektor.
_________________
V70 I 2,5TDI (D5252T) 103 kW '99 Webasto, EGR off, chip D5T5
240 CLASSIC (B230FX) 100 kW '93

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#16 Nestartuje v horku

Příspěvek od peter cz »

Volné konektory jsou jen příprava, tím se nestresuj. Až ti to nebude startovat, tak to zkus přímo na starteru jak píše Urvanej aby si ho opravdu vyloučil.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#17 Nestartuje v horku

Příspěvek od Romulusw »

Jak je ta bílá kostka, co z ní lezou dva růžový a dva nějaký nazelenalý, jak to pokračuje dál?

Nevím, jak se spolehnout nato barevné podání fotky, jestli to není ono. Ale hledej růžový dráty.

A když, tak si vytahni drát aktivace starteru a zkus to (jak radí shora) prdnout na plus (nezapomeň si vyřadit, ať tě to nepřejede :D )

Rosssi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 260
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: V70 2.5 TDI
Bydliště: Prerov

#18 Nestartuje v horku

Příspěvek od Rosssi »

Tak jsem s tim vyjel do mesta a co by clovek nerekl. Hodinu to stalo na slunku a pak jsem nenastartoval, hejbal jsem se vsim mozny a vubec nic. Stav byl tedy takovej ze kontrolky se rozsviti, svetla sviti, atd ale starter ani neskytne ani necvakne proste vubec zadna reakce na otoceni klicku do posledni polohy startovani... Dalsi pokusy jsem nedelal, nebylo zadny naradi po ruce... Sel jsem do hospody, vratil se ted o pul desate k autu a ono nastartovalo na drc. Asi zkusim holt vymontovat starter... protoze porad nevim kterym konektorem bych mel ten starter nouzove rozchodit....
_________________
V70 I 2,5TDI (D5252T) 103 kW '99 Webasto, EGR off, chip D5T5
240 CLASSIC (B230FX) 100 kW '93

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2879
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#19 Nestartuje v horku

Příspěvek od Vapik »

Na startemér ti vedou dva dráty. Jede silný přímo na baterku (nebo přes altík na baterku) a druhý tenký ovládací. Pokud je propojíš přímo auto musí začít startovat (Pokud budeš mít klíček v poloze II tak i nastartuje).
Prostě potřebuješ, aby na obou kontaktech starteru bylo ve stejnou chvíli 12V pak musí točit motorem.

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#20 Nestartuje v horku

Příspěvek od Urvanej »

Tuty dva propojit, jde to normálně shora se k tomu ohnout. Musel jsem to provozovat poměrně dlouho, když mi Vapíkem zmiňovanej hlídač dělal velkej úbytek a starter nesepnul.
image.png
image.png (380.51 KiB) Zobrazeno 735 x
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#21 Nestartuje v horku

Příspěvek od standa »

Nezustal v aute nejakej dobovej alarm, immo, dalkovej central? Ledky nebo divny hranaty panylky s dirou uprostred nekde na palubce?
Servisni startovaci konektor u motoru nehledej, rocnik 1993 jej nema.
Vezmi metr kabelu, jeden konec zastrc do konektoru toho tenkyho dratu ke starteru a druhej konec pripoj na plus pol baterie ve chvili, kdy nepujde startovat klicem.
Snad nemusim zduraznovat, ze konce kabelu je nutno odizolovat... :-)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Rosssi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 260
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: V70 2.5 TDI
Bydliště: Prerov

#22 Nestartuje v horku

Příspěvek od Rosssi »

Stando dekuju za info o odizolovani kabelu ..zkusim to. Dodelal jsem fotovoltaiku, takze mam krasny zbytky 6mm2 kabelu co se na to bude super hodit. Bohuzel se nam ochladilo, takze dvojka startuje na drc. Jinak je super , ze servisni konektor nemusim hledat, uz jsem si rikal , ze jsem asi desne slepej. Jo a ty kabliky vypadji takhle co jsou volny u pedalu. Zda to je nejaka pozustalost nefim. central jsi me tam instaloval preci ty :D
IMG_20220726_165948.jpg
IMG_20220726_165948.jpg (125.43 KiB) Zobrazeno 696 x
_________________
V70 I 2,5TDI (D5252T) 103 kW '99 Webasto, EGR off, chip D5T5
240 CLASSIC (B230FX) 100 kW '93

Rosssi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 260
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: V70 2.5 TDI
Bydliště: Prerov

#23 Nestartuje v horku

Příspěvek od Rosssi »

Romulusw píše: 25 črc 2022 18:44 Jak je ta bílá kostka, co z ní lezou dva růžový a dva nějaký nazelenalý, jak to pokračuje dál?

Nevím, jak se spolehnout nato barevné podání fotky, jestli to není ono. Ale hledej růžový dráty.

A když, tak si vytahni drát aktivace starteru a zkus to (jak radí shora) prdnout na plus (nezapomeň si vyřadit, ať tě to nepřejede :D )
bila kostka vypada takhle ctyri draty z kazde strany
IMG_20220726_171726.jpg
_________________
V70 I 2,5TDI (D5252T) 103 kW '99 Webasto, EGR off, chip D5T5
240 CLASSIC (B230FX) 100 kW '93

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#24 Nestartuje v horku

Příspěvek od Romulusw »

Tak ta to nebude, jasně dva fialový a ne růžový. A dva zelený a ne modrožlutý.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#25 Nestartuje v horku

Příspěvek od Romulusw »

Trochu jsem pohledal a s těma barvama to není tak žhavé :D může to být klidně i fialová, nebo modro/žlutá.


Ta bílá kostka s těma fialovejma pokračuje dál tím svazkem co je na fotce, nebo je to něco za ní? Jestli to přece nebude ona.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „200“