VOLVO CAR CZECH REPUBLIC, S.R.O. INFORMUJE

Co je nového v klubu, co můžeme nabídnout,
na co se chcete zeptat, Vaše návrhy...
  • Autor
  • Zpráva
Jana N.-Blondýna
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1152
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha

#76 VOLVO CAR CZECH REPUBLIC, S.R.O. INFORMUJE

Příspěvek od Jana N.-Blondýna »

Automobilka Volvo Cars chce, abyste s Volvem V90 Cross Country znovu objevili svou životní vášeň
Prémiová automobilka Volvo Cars vyzývá ve své kampani pro nové Volvo V90 Cross Country lidi, aby znovu objevili svou životní vášeň.
Mezinárodní průzkum provedený na popud automobilky Volvo Cars ukázal, že šest z deseti lidí v globálním měřítku touží trávit více času outdoorovými aktivitami, přičemž mezi nejpopulárnější z nich patří pěší turistika, běh a cyklistika. Z těch, kteří nedokázali uvést svůj oblíbený koníček, 68 % uvedlo, že jim práce zabírá v jejich osobních životech příliš mnoho času. V návaznosti na tyto postřehy se automobilka Volvo Cars snaží ve své kampani pro Volvo V90 Cross Country povzbudit lidi, aby znovu objevili své vášně a užívali si dobrodružství, která kdysi milovali a preferovali.
„Většina z nás dosáhla ve svém životě bodu, kdy se rozhodli pro kariéru, která zastiňuje například jejich slabost pro lyžování nebo surfování. Pro některé lidi to může znamenat ztrátu jejich smyslu pro dobrodružství, které nahradil pohodlný způsob života. Účelem této kampaně je připomenout nám, že právě nyní je ta správná chvíle pro opětovné navázání kontaktu s lidmi a vášněmi, které tak moc milujeme, a začít žít naše životy naplno,“ uvedl Thomas Andersson, viceprezident pro globální marketing ve společnosti Volvo Car Group.
V inspiraci novodobým britským filozofem Alanem Wattsem nová kampaň povzbuzuje lidi, aby znovu objevili své zapomenuté vášně, přehodnotili své životní priority a začali více žít současností.
„Volvo V90 Cross Country je prezentováno jako vůz pro vaše úniky od všedních dnů bez použití obvyklých klišé, jako jsou záběry s venkovskými silnicemi nebo vyzdvihování terénních schopností. Místo toho je představeno jako dokonalý prostředek pro únik od zaneprázdněné existence, který lidem pomůže najít rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem,“ vysvětluje Thomas Andersson.
Film této kampaně, který byl natáčen v kanadském Vancouveru a jeho okolí, sleduje čtyři vysoce postavené profesionály ve svých oborech, jak znovu objevují pouto se svými milovanými a s minulými vášněmi a ve Volvu V90 Cross Country opouštějí město, aby se mohli věnovat surfování, rybaření a fotografování přírody.
Záběry jsou doprovázeny komentářem v podobě legendárního proslovu z roku 1959 „Žijte naplno právě teď“, v němž filozof Alan Watts odrazuje lidi od toho, aby žili svým budoucím postavením, a povzbuzuje je k tomu, aby žili přítomností a více si užívali to, co milují. Poselství je jasné: „Nemůžete žít plnohodnotně, pokud nebudete žít naplno v přítomnosti.“
V souznění s uvedenou globální kampaní, která vybízí k odhození pout konvenční každodennosti a uvolnění průchodu skutečných vášní, bude nové Volvo V90 Cross Country představeno i v České republice – k jeho odhalení dojde na zasněženém svahu Ski areálu Monínec.
Od 23. do 25. února tak budete mít jedinečnou příležitost tento model určený pro úniky ze všedních dnů vidět jako první v Česku, pořídit si jeho autentické fotografie, rezervovat si testovací jízdu a zúčastnit se soutěže o zajímavé ceny. Ve Ski areálu Monínec budou u stánku Volvo na vaši návštěvu čekat hned dva vozy, a to až do večerních hodin.
K české premiéře Volva V90 Cross Country více na http://bit.ly/V90CC_predstaveni

Redakční poznámky:

Alan Watts (1915–1973) byl britský filozof, známý především svým interpretováním a popularizováním východní filozofie západnímu publiku. Koncem šedesátých let se z něj stala mezikulturní osobnost cestující napříč USA i Evropou, kde si našel spoustu posluchačů. Napsal 25 knih a jeho audioknihovna čítá více než 400 proslovů. V současnosti mají jeho myšlenky širokou základnu příznivců, kteří jeho dílo sledují prostřednictvím podcastů a YouTube. Počet stažení se blíží k deseti milionům. Jeho myšlenky jsou po celém světě populární především v komunitách vyznávajících outdoorové aktivity. O zachování jeho odkazu se nyní stará jeho syn Mark Watts.

Seznamte se s kampaní a sledujte Volvo Cars na YouTube, Facebooku nebo Twitteru.

neuman zdenek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 78
Příspěvky: 5785
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

#77 VOLVO CAR CZECH REPUBLIC, S.R.O. INFORMUJE

Příspěvek od neuman zdenek »

Vážení přátelé,
prémiová automobilka Volvo Cars dosáhla v roce 2016 rekordního 66% meziročního navýšení zisku – 11 miliard švédských korun. Podrobnosti naleznete v přiložené tiskové zprávě, využít můžete i detailní finanční přehled v AJ.
Fotografie jsou uloženy zde: https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/media/pressreleases/204359/volvo-cars-reports-operating-profit-of-sek11bn-in-2016
Za rok 2016 dosáhla automobilka Volvo Cars rekordního 66% meziročního navýšení zisku
– 11 miliard švédských korun

Společnost Volvo Cars, výrobce prémiových automobilů, oznámila, že se jí za rok 2016 podařilo dosáhnout masivního 66% navýšení provozního zisku (EBIT), který dělá 11 miliard švédských korun. Což je oproti roku 2015, kdy to bylo 6,6 miliardy švédských korun, obrovský posun. Nového rekordu dosáhl také prodej, který se
v celosvětovém měřítku vyšplhal na 534 332 vozů.

Tržby ve výši 180,7 miliardy švédských korun se v tomto období zvýšily oproti roku 2015, kdy činily 164 miliard švédských korun, o 10 %, zatímco se EBIT marže dočkala výrazného nárůstu ze 4 % v roce 2015 na 6,1 % v roce 2016.

Tyto výsledky jasně dokazují, že probíhající finanční a provozní transformace automobilky Volvo Cars nabírá na rychlosti. Globální prodej vzrostl o 6,2 %, což je dáno především 11,5% nárůstem prodeje v Číně a 18,1% zvýšením odbytu v USA.V západní Evropě činil nárůst prodeje 4 %.

V České republice vzrostl za rok 2016 celkový prodej modelů Volvo z 1 726 (v roce 2015) na 1 927 vozů, což představuje nárůst o 11,5 %. Největší zájem na domácím trhu byl o model XC60, jehož se prodalo 778 kusů, druhým nejprodávanějším bylo SUV XC90 s 574 prodanými vozy.

„Značka Volvo jde od úspěchu k úspěchu,“ uvedl Håkan Samuelsson, prezident a generální ředitel společnosti. „Nové modely slaví úspěchy, prodeje dosahují rekordních hodnot a výrazně vyšší zisky jsou odrazem úsilí vyvíjeného všemi našimi zaměstnanci. Na základě toho, čeho se nám již podařilo dosáhnout,
si troufám předpovědět, že rok 2017 bude z hlediska prodeje také rekordní.“

Poslední finanční rok byl pro společnost Volvo Cars velmi důležitý.

V květnu vůbec poprvé za celou svou 89letou historii vydala společnost emise svých dluhopisů v hodnotě 500 milionů eur. V listopadu následovalo další uvolnění emisí dluhopisů, tentokrát v hodnotě 3 miliardy švédských korun. V prosinci získala automobilka prodejem akcií třem institucionálním partnerům dalších 5 miliard švédských korun.

Pokud jde o provozní stránku podnikání společnosti Volvo Cars, během roku 2016 bylo dokončeno představení nové řady devadesátkových modelů a značka se úspěšně zařadila mezi své konkurenty
v segmentu skutečně prémiových vozů.

V roce 2016 automobilka Volvo Cars zároveň informovala veřejnost o uzavření dvou nových aliancí,
jejichž prostřednictvím posílí své vedoucí postavení v oblasti autonomního řízení, konektivity a bezpečnosti.

V srpnu spojila své síly se společností Uber, která se zabývá sdílenou dopravou, aby začaly společně pracovat na vývoji nové generace autonomně řízených vozů. Během září pak automobilka oznámila své plány na založení nového podniku se společností Autoliv, celosvětovým lídrem ve výrobě automobilových bezpečnostních systémů. Úkolem nové firmy bude vývoj nového softwaru pro autonomní řízení, přičemž se jedná o vůbec první případ, kdy se přední prémiová automobilka spojila s jedním dodavatelem, aby mohli společně vyvíjet nové ADAS systémy a AD technologie.

„Společnost Volvo Cars si chce prostřednictvím těchto nových spojenectví vybudovat silnou pozici pro blížící se změny v automobilovém průmyslu. Témata udržitelné ziskovosti, rostoucího prodeje a nových obchodních iniciativ
pro nás budou zásadní i v roce 2017,“ oznámil Håkan Samuelsson.
Volvo Car Group v roce 2016
Za fiskální rok 2016 zaznamenala automobilka Volvo Car Group provozní zisk 11 014 milionů švédských korun (v roce 2015 to bylo 6 620 milionů švédských korun). Obrat v tomto období činil 180 672 milionů švédských korun (164 043 MSEK). Za celý rok 2016 se po celém světě prodalo 534 332 vozů, což oproti roku 2015 znamená zvýšení prodeje o 6,2 %. Rekordní prodeje společnosti a její provozní zisk potvrzují, že se společnost Volvo Car Group vydala správným směrem a měla by i nadále pokračovat v investicích do svého plánu globální transformace.

Informace o společnosti Volvo Car Group
Značka Volvo působí na trhu s automobily již od roku 1927. Dnes je automobilka Volvo Cars jednou z celosvětově nejznámějších a nejrespektovanějších automobilových značek, o čemž svědčí i fakt, že bylo v roce 2016 prodáno 534 332 jejích vozů ve 100 zemích. Majitelem společnosti Volvo Cars je od roku 2010 čínská firma Zhejiang Geely Holding (Geely Holding). Do roku 1999 byla automobilka součástí švédské skupiny Volvo Group, načež byla koupena americkým koncernem Ford Motor Company. V roce 2010 získala automobilku Volvo Cars společnost Geely Holding.
V prosinci 2016 měla společnost Volvo Cars po celém světě 31 tisíc zaměstnanců. Ředitelství, oddělení pro vývoj produktů, marketingové oddělení a správní oddělení mají z většiny sídlo ve švédském Göteborgu. Čínská část ředitelství automobilky Volvo Cars sídlí v Šanghaji. Hlavní továrny s výrobními linkami pro vozy značky Volvo jsou postaveny v Göteborgu (Švédsko), Gentu (Belgie) a v Čcheng-tu a Ta-čchingu (Čína), zatímco motory se vyrábějí ve Skövde (Švédsko) a v Čang-ťia-kchou (Čína). Díly karoserie se vyrábějí ve švédském Olofströmu.

V prosinci 2016 měla společnost Volvo Cars po celém světě 31 tisíc zaměstnanců. Ředitelství, oddělení pro vývoj produktů, marketingové oddělení a správní oddělení mají z většiny sídlo ve švédském Göteborgu. Čínská část ředitelství automobilky Volvo Cars sídlí v Šanghaji. Hlavní továrny s výrobními linkami pro vozy značky Volvo jsou postaveny v Göteborgu (Švédsko), Gentu (Belgie) a v Čcheng-tu a Ta-čchingu (Čína), zatímco motory se vyrábějí ve Skövde (Švédsko) a v Čang-ťia-kchou (Čína). Díly karoserie se vyrábějí ve švédském Olofströmu.

neuman zdenek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 78
Příspěvky: 5785
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

#78 VOLVO CAR CZECH REPUBLIC, S.R.O. INFORMUJE

Příspěvek od neuman zdenek »

Vážení přátelé,
šéfdesignér značky Volvo Thomas Ingenlath získal v Lisabonu ocenění za svůj přínos v oblasti automobilového designu.

Bližší informace naleznete v přiložené tiskové zprávě.
Fotografie z akce je ke stáhnutí v tomto odkazu: https://www.myairbridge.com/cs/#!/email/dsJ6ylILIAa

Jeho oficiální portrét si můžete vybrat zde https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/media/pressreleases/46714/photos


Thomas Ingenlath získal v Lisabonu ocenění
za svůj přínos v oblasti automobilového designu

Již pošestnácté uděluje evropské sdružení AUTOBEST ocenění za zásluhy
v automobilovém průmyslu. Porotu, která vedle hlavní ceny v anketě o nejlepší vůz ke koupi v Evropě (Best Buy Car of Europe) vybírá nejlepší produkty
a osobnosti v dalších souvisejících oblastech, tvoří 31 odborných novinářů
z 31 různých evropských zemí včetně České republiky.


Mezi hodnocené kategorie, jež si podle organizace AUTOBEST zaslouží celoevropské uznání, patří ManBest, CompanyBest, EcoBest, TechnoBest, SafetyBest, SmartBest, SportBest a ocenění za největší přínos v oblasti automobilového designu – DesignBest.

Čerstvým vítězem právě poslední zmíněné kategorie se stal šéfdesignér značky Volvo Thomas Ingenlath. Prestižní ocenění převzal na slavnostním galavečeru konaném 1. února 2017 v lisabonském Campo Pequeno.

Tato evropská cena představuje uznání za zásluhy, které si Thomas Ingenlath na své konto připsal od roku 2012, kdy do společnosti Volvo Cars nastoupil jako senior viceprezident v göteborském designérském centru. Porotci ocenili jeho přínos nejen v utváření nového designového jazyka nastupující generace modelů Volvo, ale také jeho účast při zavádění nové modulární podvozkové platformy do sériové výroby. Jeho charakteristický rukopis, vycházející z téměř čtvrtstoletí zkušeností v oboru, se projevil také u úspěšných konceptů Volvo, které získaly řadu významných ocenění a vytyčily cestu budoucího vývoje designu nových modelů švédské automobilky.

„Z tohoto vyznamenání, jež oceňuje práci, kterou jsme odvedli a ve které chceme i nadále pokračovat,
máme obrovskou radost. Stejně tak nás těší, že lidé začali vnímat naši definici ‚nového Volva‘ jako atraktivní a zároveň i kultivovaný design,“ uvedl při té příležitosti ředitel pro design a senior viceprezident společnosti Volvo Cars Thomas Ingenlath.

neuman zdenek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 78
Příspěvky: 5785
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

#79 VOLVO CAR CZECH REPUBLIC, S.R.O. INFORMUJE

Příspěvek od neuman zdenek »

Vážení přátelé,
společnost Volvo Cars byla pro rok 2017 institutem Ethisphere jmenována jednou z nejetičtějších společností na světě.
Bližší informace naleznete v přiložené tiskové zprávě.
Ilustrační fotografie naleznete na stránce http://www.media.volvocars.com.

Automobilka Volvo Cars byla pro rok 2017 jmenována jednou z nejetičtějších společností
na světě

Prémiová automobilka Volvo Cars dnes oznámila, že byla institutem Ethisphere shledána globálním lídrem v definování a urychlování přijetí standardů etických obchodních praktik, a proto si zasloužila ocenění World’s Most Ethical Company® pro rok 2017. Toto uznání získala společnost Volvo Cars vůbec poprvé. Letos se na seznamu nominovaných ocitlo 124 společností, z nichž jen čtyři patřily mezi zástupce automobilového průmyslu, a to včetně automobilky Volvo Cars.

„Jsem velmi hrdý, že byla společnost Volvo Cars uznána jednou z nejetičtějších korporací na světě,“ uvedl její prezident a generální ředitel Håkan Samuelsson. „Zodpovědný způsob podnikání je jednou z klíčových částí tradice automobilky Volvo Cars, která je hluboce zakořeněna v kultuře společnosti. Etický přístup neznamená jen dělat správné věci, ale přináší také finanční zisk.“

Maria Hemberg, senior viceprezidentka (Group Legal, General Counsel) a předsedkyně představenstva pro udržitelný rozvoj společnosti Volvo Cars, ocenění komentovala slovy: „Proces posuzování pro udělení ocenění World’s Most Ethical Company® nám pomohl v našem nepřetržitém zlepšování programu na podporu odpovědnosti a etického chování. Tento úspěch představuje vítané ocenění naší dosavadní práce v oblasti prosazování etických a odpovědných postupů, a to jak interně, tak i externě.

„Gratulujeme všem ve společnosti Volvo Car Group k získání ocenění, na základě kterého se automobilka stala jednou z nejetičtějších společností na světě,“ uvedl Timothy Erblich, generální ředitel institutu Ethisphere. „Společnost Volvo Cars přijala politiku rozmanitosti a inkluze, přičemž se zavázala přijmout roli etického lídra, který zastává hodnoty pravého globálního občana.“

Společnost Volvo Cars má vybudovaný komplexní program na podporu odpovědnosti a etického chování, který je zaměřen na prevenci a zmírnění celé řady právních a etických rizik pokrývajících korupci, lidská práva, soutěžní právo, vývozní kontroly a ochranu osobních údajů. Součástí tohoto programu je Kodex chování vycházející z mezinárodních konvencí a standardů, jenž reguluje a usměrňuje činnost všech zaměstnanců a obchodních partnerů. Společnost Volvo Cars se zavázala k podpoře kultury etického vedení. V loňském roce byl spuštěn nový školicí program pro manažery, který se zaměřuje na odpovědné a etické obchodní praktiky. K dnešnímu datu prošlo tímto školením více než 400 zaměstnanců.

Redakční poznámky:

Informace o institutu Ethisphere
Institut Ethisphere® je globálním lídrem v oblasti definování a urychlování zavádění standardů etických obchodník praktik, na jejichž základě jsou formovány charakter korporace, důvěra trhu a obchodní úspěch. Institut Ethisphere má rozsáhlé znalosti v oblasti měření a definování jádrových etických standardů a pomocí hlubokého vhledu na základě potřebných informací pomáhá společnostem zlepšit jejich korporátní charakter. Institut Ethisphere uděluje vyznamenání World’s Most Ethical Companies za největší přínosy v oblasti etiky, v rámci aliance Business Ethics Leadership Alliance (BELA) poskytuje komunitu průmyslových odborníků a ve svém magazínu Ethisphere Magazine představuje trendy a ty nejlepší praktiky v oblasti etiky.

Bližší informace o institutu Ethisphere najdete na webových stránkách: http://ethisphere.com.

Ocenění World’s Most Ethical Company: metodologie a bodování

Posuzování adeptů na ocenění World's Most Ethical Company vychází z etického kvocientu Ethics Quotient® (EQ) institutu Ethisphere, který nabízí kvantitativní způsob, jak objektivním, konzistentním a standardizovaným způsobem vyhodnotit výkonnost podniku. Shromážděné informace poskytují komplexní vzorek definovaných kritérií klíčových kompetencí, což je lepší ukazatel než posuzování všech aspektů korporátní kontroly, rizik, udržitelného rozvoje, odpovědnosti a etiky.

Bodování probíhá v pěti klíčových kategoriích: program etického a odpovědného chování (35 %), korporátní občanství a odpovědnost (20 %), etická kultura (20 %), kontrola (15 %) a vedení, inovace a reputace (10 %) a vztahuje se na všechny společnosti, které jsou součástí procesu.



-------------------------------


Společnost Volvo Car Group v roce 2016
Za fiskální rok 2016 zaznamenala automobilka Volvo Car Group provozní zisk 11 014 milionů švédských korun (v roce 2015 to bylo 6 620 milionů švédských korun). Obrat v tomto období činil 180 672 milionů švédských korun (164 043 MSEK). Za celý rok 2016 se po celém světě prodalo 534 332 vozů, což oproti roku 2015 znamená zvýšení prodeje o 6,2 %. Rekordní prodeje společnosti a její provozní zisk potvrzují, že se společnost Volvo Car Group vydala správným směrem a měla by i nadále pokračovat v investicích do svého plánu globální transformace.

neuman zdenek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 78
Příspěvky: 5785
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

#80 VOLVO CAR CZECH REPUBLIC, S.R.O. INFORMUJE

Příspěvek od neuman zdenek »

Vážení přátelé,

automobilka Volvo Cars oslaví své 90. výročí na největší světové výstavě klasických automobilů Techno Classica v německém Essenu, kam přiveze mimo legendární modely své nejnovější SUV Volvo XC60. Bližší informace naleznete v přiložené tiskové zprávě.
Fotografie a videa si můžete stáhnout na stránce https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/media/pressreleases/207015/volvo-cars-celebrates-90-years-at-techno-classica a


Automobilka Volvo Cars slaví 90 let na výstavě Techno Classica

Automobilka Volvo Cars, z jejíž továrny ve švédském Göteborgu vyjel první vůz již 14. dubna 1927, oslaví své 90. výročí na největší světové výstavě klasických automobilů Techno Classica, která se koná 5.–9. dubna v německém Essenu.

Automobilka Volvo Cars nicméně nebude ve svém stánku na výstavě Techno Classica prezentovat jen svou minulost, ale ukáže zde také své nejnovější dílo, tedy zbrusu nové Volvo XC60, které bylo poprvé představeno minulý měsíc na Ženevském autosalonu. Techno Classica bude prvním německým autosalonem, kde budou mít návštěvníci možnost prohlédnout si nové Volvo XC60 na vlastní oči.

Nově představený model nahradí původní vysoce úspěšné Volvo XC60, které se po devíti letech od svého uvedení na trh v Evropě stalo nejlépe prodávaným středně velkým prémiovým SUV – po celém světě se prodalo téměř milion vozů. V současné době má model XC60 přibližně 30% podíl na globálním prodeji.

„Máme za sebou bohatou tradici v navrhování stylových a dynamických SUV, která jsou vybavena těmi nejmodernějšími technologiemi. Nové Volvo XC60 není v tomto směru žádnou výjimkou. Jedná se o perfektní vůz pro všechny, kdo vyznávají aktivní životní styl, a zároveň také o další krok v našem transformačním plánu,“ uvedl Håkan Samuelsson, prezident a generální ředitel společnosti Volvo Car Group.

Šestici klasických modelů prezentovaných na výstavě Techno Classica budou tvořit:

Volvo PV654 (1934)
Výroba série Volvo PV600 byla zahájena v roce 1929, pouhé dva roky po odstartování provozu malé švédské automobilky. Modely této řady se mohou pochlubit výrazným designem inspirovaným americkým stylem a výkonným třílitrovým motorem se šesti v řadě uloženými válci. Vyrobena byla také sedmimístná verze vozu, která byla určena především jako taxi.

Během osmiletého produkčního cyklu bylo vyrobeno přibližně 4 400 vozů Volvo řady PV600.

Volvo PV444 (1957)
Model PV444 získal při svém představení v roce 1944 ve Stockholmu přezdívku „Malé Volvo“. Jeho sériová výroba však vzhledem k nedostatku materiálů z důvodu druhé světové války nemohla začít až do roku 1947. Bylo to vůbec poprvé, kdy automobilka Volvo nabízela model, který byl finančně dostupný také pro zákazníky s běžným příjmem, následkem čehož byla poptávka mnohem vyšší než možnosti dodávání.

PV444 bylo prvním modelem Volvo, který se dočkal exportu do USA. První z těchto vozů dorazil do kalifornského přístavu na Long Beach v roce 1955 a o pouhé dva roky později se švédská značka stala druhým největším automobilovým dovozcem v prosluněné Kalifornii.

Volvo 1800 S
Volvo P1800 se pravděpodobně stalo největší legendou v historii značky Volvo.

Po celém světě se proslavilo jako vůz hvězdného Rogera Moora ztvárňujícího postavu Simona Templara v televizním pořadu ze šedesátých let minulého století The Saint (Svatí).

Model P1800 vyráběný od roku 1961 až do roku 1973 je dnes mezi sběrateli jedním z nejvyhledávanějších klasických modelů.

Kombi Volvo 145 (1968)
Na konci listopadu roku 1967 představila automobilka třetí variantu své modelové řady 140, která se stala ideálním rodinným autem: jednalo se o Volvo 145.

Volvo 145 bylo pětidveřové kombi se zádí, která měla dveře zavazadlového prostoru v podstatě ve vertikálním sklonu. Všichni se shodovali na tom, že se jedná o bezpečný, komfortní, extrémně praktický a prostorný vůz. Objem zavazadlového prostoru s kompletně plochou podlahou dělal více než dva čtvereční metry.

Volvo 145 se brzy stalo mimořádně oblíbeným modelem a v řadě 140 hrálo stále významnější roli.

Volvo 262C
Volvo 262C bylo poprvé představeno v březnu 1977 při příležitosti oslavy 50. výročí značky Volvo na Ženevském autosalonu. Vůz byl výsledkem vzájemné spolupráce automobilky Volvo a společnosti Bertone, přičemž byl navržen ve Švédsku a sestaven v italském Turíně.

Toto čtyřmístné kupé s radikálně zkosenou střešní linií, dvěma dveřmi a šestiválcovým motorem se stalo vlajkovou lodí řady 262C. Výlisky byly vyrobeny na zakázku italskou firmou Bertone, stejně jako čalounění interiéru z plisované kůže, dekorativní obložení z jilmové dýhy a chlupaté koberečky.
Model 262C byl poháněn šestiválcovým motorem do „V“. Jednalo se o agregát PRV (Peugeot-Renault-Volvo) B27F se vstřikováním paliva, ventilovým rozvodem OHC a se silou 140 koní. Dohromady bylo v letech 1977 až 1981 vyrobeno 6 622 těchto vozů.

Volvo 850 R
Model 850 R byl vysoce výkonnou variantou úspěšného Volva 850. Tento model, který se stal předchůdcem Volva 850 T5-R, byl představen v roce 1996.

Příčně uložený 2,3litrový řadový pětiválec se silou 250 koní ho dokázal zrychlit z 0 na 100 km/h během 7,5 vteřiny. Model 850 R byl lakován unikátním intenzivně červeným odstínem, ale v závislosti na konkrétním trhu byl dostupný také v pěti dalších barvách.Volvo 850 R se vyrábělo ve verzi limuzíny i kombíku a nyní patří mezi často vyhledávané „mladší klasiky“.
Zamčeno

Zpět na „Volvoklub ČR informuje“