VolvoClub - SRAZ Hořovice 2004

prostě proběhlo...
  • Autor
  • Zpráva
Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#1 VolvoClub - SRAZ Hořovice 2004

Příspěvek od Honza »

6. Sraz Volvoclubu Hořovice 2004

Na sraz který se konal 14.-16.5.2004 v Hořovicích jsme vyrazili u pátek se dvěmi Volvy.Manželka jela s V850 Tdi a já jsem osedlal 262 C Bertone kterou jsem koupil před dvěma týdny.Po čtyřech dnech stresu který srazu předcházel (u 850 –roztrženej přítlačák spojky na tři kusy) jsem se těšil na pohodovej víkend.Již pří jízdě jsem obdržel od Karla esemesku že se zdrží v práci a že mne jmenuje hosteskou pro uvítání.Po příjezdu kolem půl páté jsme se ubytovali v hotelu na náměstí (ten nejhorší pokoj nad křižovatkou )a vydali se na obchůzku Hořovic jelikož jsem předpokládal další účastníky až po šesté hodině.Pro jistotu jsme se vydali do hotelové restaurace až po sedmé a čekali co se bude dít.Předpokládanej počet lidí na pátek byl kolem deseti ,tak jsme se usadili u jednoho většího stolu.Asi po půl hodině nás oslovil jeden z pozdějších účastníků (Josef.S. - S 40) s dotazem jestli nejsme od volvoklubu (neměl jsem s sebou žádnou vlaječku nebo něco podle čeho by jsme se poznali) seděl za rohem s další posádkou V850 (Pokahonci).Krátce nato dorazil další volvista který by mohl nosit titul ,,Přežil jsem své VOLVO“ –Pavel Řízek ,tentokrát již s V70 Tdi.Rozjela se seznamovací debata které pokračovala i po příjezdu Karla (Opel Omega).V průběhu dorazil ještě Miloš s kombajnem 740.Debatilo a popíjelo se až do půlnoci.
V sobotu ráno doráželi postupně další posádky,Tomáš s Radkou - S80,Travex a syn –Škoda Forman,tnemec –740 combi,Olin - V850,Orlana a přítel – S850,Pavel Wasserbauer – 440 a jeho žena 740,Honza od Boubína se synem - V850,Pavel Chlumecký a Luboš a další dvě osoby a dvě vymydlený 240,u posledního si nevzpomenu na jméno ale přijel s V850 (Franta se synem).Tím jsme se dostali na konečný počet šestnácti aut,která se ale nikdy nesešla pohromadě protože někdo musel v sobotu do práce.Kolem desáté se ujal slova travex a tnemec a pokoušeli se nás naučit jak se jezdí AOS neboli Automobilová Orientační Soutěž kterou ještě nikdo z nás nejel.Při této rozpravě se pomalu začali lámat bariéry vzájemného poznávání nových účastníků srazu.Například travex řekl že na trase jsou rozmístěny určité značky které budeme sbírat ,k tomuto se přihlásila Orlana s dotazem ,,Rozumím tomu tak že zastavím ,vystoupím z auta a to značku fyzicky urvu?Tak to bylo špatně,ostatní by neměli co zbírat.Když jsme již pochopili skoro všichni co se od nás čeká vyrazili jsme v koloně do obce Rpety na kde byl naplánovaný start AOS.Po přidělení startovních čísel se startovalo před půl jednou do AOS o které se snad rozepíše travex nebo tnemec.Po skončení AOS kolem šesté hodiny kdy dorazil poslední jezdec vyhlásily pořadatelé výsledky a potom se ujal slova Karel který vyhlásil výsledky krátkého vědomostního testu týkající se Volva a co se děje okolo něj.Jako vždycky tento test vyhrál Tomáš s plným počtem bodů a Karel mohl konstatovat že odpovědi již nejsou tak katastrofální jako minule v Sedmihorkách.Následná večeře se u někoho protáhla s druhou večeří až za půlnoc - Karel ,Tomáš,Radka a já s manželkou jsme uznali ,že programu na druhý den by jsme se přece jenom měli zúčastnit alespoň trochu střízlivý.
V neděli ráno se vyráželo do motorestu U Milína na teorii školení o bezpečné jízdě.Do tohoto přesunu se s námi zapojil i Pavel Řízek který v sobotu makal a po příjezdu do Milína se s námi rozloučil a vracel se stejnou cestou zpět domů a následně opět do práce (tomu se říká Volvista i když zde hrála role jeho bydliště asi deset kilometrů od Hořovic).U motorestu U Milína nás již čekali další účastníci kteří nespali v Hořovicích,a přijel i otec Pavla Wasserbauera s mým snem XC 70 Cross Country. Na teorii bezpečné jízdy jsme se ani nenudili protože sledovat jak se to má dělat (s volantem brzdami,spojkou) a co se děje když to tak neuděláte (craschtesty) vám dá již v průběhu školení důvody k přemýšlení a v duchu si již projíždíte takové situace a pod stolem tajně mačkáte spojku a plyn.Nicméně po lehkém obědě jsme vyrazili a na nedaleké letiště Dlouhá Lhota kde byl připraven odpolední program.Byla zde připravena jízda zručnosti a jízda na kluzné fólii která imitovala silnici s ledovou námrazou Zde nám hlavní instruktor ještě jednou vysvětlil co a jak a řidiči instruktoři předváděli jak to vypadá v praxi.Při jedné z předváděcích jízd kdy ještě nebylo okolí folie dostatečně promočené jednomu z řidičů auto zakoplo o suchý povrch a trochu nadzvedlo kola.Když se vrátil k nám hlavní instruktor poznamenal ,,to se ti trochu nepovedlo“ a tím mi nahrál na poznámku ,,a to nás chce něco učit“ jeho reakce byla ,,a to řek kdo“a naznačil vystoupení z vozu načež jsem se přiznal ,,já, tak pojď ven“ přejel mne pohledem a zůstal sedět (na vysvětlenou kdo mne nezná 188 cm a 130 kg) všichni jsme se zasmáli a pokračovali dál.Po instruktáži a poučení o dodržování bezpečnosti na ploše určené k výcviku jsme se vrhli do aut a začalo stejnoměrné a někdy i nestejnoměrné obrušování pneumatik.Na kluzné folii si bylo možná vyzkoušet jak se zachová vozidlo při různých způsobech bržděni,korekce volantem při bržděni s ABS nebo bez něj,vyhýbání se náhlé překážce (baba na přechodě – pouštění stěračů je podle instruktorů prej špatně) nebo jak se vůz zachová když jenom vyšlápnete spojku a zatočíte volantem oproti ubrání plynu.U posledního příkladu je to dost velký rozdíl.A kdo si nevěděl rady mohl požádat instruktora o pomoc jak ústní tak praktickou.V průběhu jízd nám předvedl hlavní instruktor s jedním vozem čtyřnásobnou otočku kolem středu vozidla a jiné libůstky.V jízdě zručnosti šlo o nácvik ovládání vozu při rychlých změnách směru jízdy (slalom,kytička,garáž a couvání).Po čtyřech hodinách blbnutí kdy po zahřátí gum při jízdě zručnosti následovalo jejich ochlazení na kluzné folii kam místní hasiči v rámci bezpečnostní asistenční služby nastříkali čtyři cisterny vody, nastal pomalu čas na odjezd domů.
Na závěr by jsem chtěl ještě jednou poděkovat všem organizátorům srazu za skvělej program který neměl jedinou chybu.
Chyba byla jen ve Vás kteří jste naslibovali účast a nakonec nic,to potom organizátory přechází chuť na další organizační práce.Například u přípravy a postavení AOS najezdili Tomášové stovky kilometrů ,aby trasa byla zajímavá a i trochu zábavná,jenom v den soutěže najeli přes stoosmdesát kilometrů aby rozvěsili a potom zase sebrali značky pro vytýčení trasy.Ale i přesto jsou ochotni to příště zopakovat a doufají že to bude pro víc lidí.
Chlapi ještě jednou MOC DÍK!!!
Honza
Naposledy upravil(a) Honza dne 18 čer 2005 00:32, celkem upraveno 4 x.
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Proběhlo - Volvosrazy“