dieslové motory ve S/V40 - S40/V50

  • Autor
  • Zpráva
Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#1 dieslové motory ve S/V40 - S40/V50

Příspěvek od Jarda S40 »

V S/V 40 byly používány po celou dobu výroby starého typu do r. 2004 dieslové motory Renault. Zpočátku, v letech 95-96 to byly staré komůrkové diesly jako ve 440/460 s intercoolerem v levém podběhu, 66kW. Ty byly náchylné k praskání hlav, po výměně hlav za inovovaný orig. díl Volvo toto přestalo.
Další fází bylo používání v l. 98-00 turbo dieslů s přímým vstřikem a také intercoolerem 72kW, tyto již byly podstatně lepší.
Po r. 2000 -04 byly osazovány commonreily značené u Renaultů 1.9 DCi s výkonem 75kW nebo 85 kW a variabilním turbem. Tyto motory se zdají být skvělé a narozdíl od jejich verze pro Renault ve Volvo úpravě nezloběj.
Po r. 2004 jsou to motory PSA používané koncernem Ford.

Značení v interním kódu je pak D4192T v letech 96-98, D4192T2 v letech 99-00 (do faceliftu), dále D4192T3 a D4192T4 Do r. 2004. Dále značení již neznám, třeba někdo doplní ;-)

Všechny motory jsou poměrně úsporné a spolehlivé, pochopitelně asi nejde srovnávat staré komůrkové turbodiesly s novejma commonreilama nebo dokonce motory od PSA. Pokud bych ale měl kupovat nejstarší komůrkáč 66kW, byl bych opatrnej na prasklou hlavu, dost lidí tento problém řeší prodejem vozu.

P.S. Toto je zpracováno na základě starých přízpěvků při jejich moderování.

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#2 dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od Jarda S40 »

Myslím si z doslechu, že ten Renault je poruchovější, ale nevím proč. Možná se vyjádří Jarek nebo někdo s více zkušenostma.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 16
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Púchov / Slovakia

#3 dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od judr »

Ja mám v40 s tým 66kW turbo dieslom a musím povedať - "nema problema" či bola menená hlava to neviem je to dovoz ale až na spojkové ložisko ktoré občas na voľnobeh rachotí je to v poho.
_________________
XC 60 2,4D, 120 kW, r.v. 2009.
Bolo V 40, 1,9TD, 66kW, r.v. 1998.

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 3618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#4 dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od Deshi »

Já mám najeto dle tacháku cca 140tis a problémy po mých 60tis km nemám, je možné, že Volvo si motory trochu upravilo a problémy jsou tedy jen u Renaultů...............
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#5 dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od Jean »

Řekl bych, že je to naprosto nerealizovatelné. Samozřejmě udělat jde nakonec vše, ale obávám se, že by celá akce absolutně nešla finančně odůvodnit...
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Wroclaw

#6 dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od Wroclaw »

thorn píše:Co je pravdy na tom, ze na D4192 T3 a D4192 T4, teda Ranault 1.9 DCi zvykne castejsie odchadzat vstrekovanie? Kamarat ma Lagunu s tymto motorom a je to samy maler ...
Su tieto motory na to nachylnejsie, ci je to "vseobecna moznost" commonrailov? Da sa tomu nejako predist udrzbou, pouzivanim? Naftak mam 1. krat v zivote, tak o tom moc neviem.
Ale vraj je to chutne draha oprava ... cca 60 000 SKK. D.
To souhlasí, že jak se chováš ke commonrailu, tak se bude commonrail chovat k Tvé peněžence. Životnost jednoznačně souvisí s kvalitou paliva, obch.zástupce dodavatele jedné zkušebny má najeto přes 200 tis km. a je v pohodě, jiný odepíše vstřikovače i na 50 tis. km.
Tedy, záleží hodně na kvalitě nafty, kterou tam liješ, ale bohužel tohle nejsi schopný poznat. Snad jen můžeš věřit, že značkové čerpací stanice nečachrují s palivem.
A potom také jezdit a jezdit. Držet motor v rozumných otáčkách. To znamená ani málo a ani hodně. Tak akorát okolo těch 2tisíc. Chladit turbo po dojetí!!!!!!!!
A když už na to nedej bože dojde, tak ceny oprav číní u Penťáků ve Zlíně:
Cena vstřikovačů se podle typu pohybuje od 8-15tis/ks, opravy ( zatím neprovádí, zařízení je na cestě z Anglie) u konkurence v Česku 5 tis. +/-. Turbodmychadlo opravuje firma Valášek-Hodonín. Cena cca 15-20 tis. kč.
Ceny oprav v jiných částech země neznám. Třeba se někdo podělí o své zkušenosti.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 226
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: XC70 MY2004, D5 120kW, AUT

#7 dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od Cesinek »

rada je jednoduchá - podívej se o příspěvek nad ten svůj
_________________
JE: Volvo XC70, D5 120kW, automat - Summum, Volvo V50 1,6D manual - holátko
Bylo: Volvo V40 Sport, 1.9 TD 85 kW, r.v. 2001, motor D4192 T3 (dovoz z DE) (R.I.P.)
Volvo 480ES, 1,7i, r.v. 1987, motor B18F

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 3618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#8 dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od Deshi »

Čedr píše:Chtěl bych se zeptat jake jsou volnobežne otačky u V40 1.9 dci me to drží tak cca 650 není to moc málo??? popřípadš dají se nějak nastavit? a někdy se mě stane že po zastavení otáčky kolísají od cca 650 do cca 1000 pomalu nahorů a dolů šlapnu trochu na plyn a sednou na tech 650 a drží ale přesto se mě zdá že je to málo motor začne i v techto otáčkách lehce vibrovat je to nepříjemné jelikož stojím pořád v koloně. Neví někdo nejakou radu???

Mě drží motor na volnoběh nějakých 800 ot/min a taky to lehce vibruje, ale 650 je asi docela málo :!:
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

libre
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 427
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
Bydliště: Zlín

#9 dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od libre »

Čedr píše:Chtěl bych se zeptat jake jsou volnobežne otačky u V40 1.9 dci me to drží tak cca 650 není to moc málo???
Těch 650 otáček jsi zjistil na diagnostice?
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Obrázek
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)

libre
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 427
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: V40, 2.0i B4204S2, r.v.99, manuál
Bydliště: Zlín

#10 dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od libre »

Mně otáčkoměr ukazuje po zahřátí cca 500-550 otáček, ale ve skutečnosti je to přes diagnostiku 740.
_________________
Je: Volvo V40 - 2,0i 100kW (B4204S2) - r.v.99, model 2000 - manuál M56H1 (od 6.2006) - info - Obrázek
Bylo: Škoda 105L - 33kW - r.v.85 (od 7.1997 do 12.2006) ..... Bude: Volvo V70 II (nejdříve od 2013)

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#11 dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od Lachtan »

libre píše:Mně otáčkoměr ukazuje po zahřátí cca 500-550 otáček, ale ve skutečnosti je to přes diagnostiku 740.
Přesně - pokud jde o volnoběžné otáčky, může být rozdíl mezi tím co indikuje otáčkoměr a tím co říká diagnostika - a ta má vždy pravdu 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#12 dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od Lachtan »

_Hanz_ píše:Omlouvám se, :oops: není to k tomuto tématu, ale podle techničáku jsem našel, že by moje V40 měla mít nezávislé topení. Nevím, jak přesně by to mělo vypadat, nebo nemáte s tím někdo zkušenosti?? Nebo eventuálně i fotečku :palec:
To spíš ty sem dej hromadu fotek motorového prostoru, ať můžeme bádat :D
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

wrbics
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 108
Registrován: 16 roků
Bydliště: Brno
Vůz: FoFo 2.0TDCi

#13 dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od wrbics »

Jarda S40 píše: Značení v interním kódu je pak D4192T v letech 96-98, D4192T2 v letech 99-00 (do faceliftu), dále D4192T3 a D4192T4 Do r. 2004. Dále značení již neznám, třeba někdo doplní
značení po 2004
D4164T - 1.6D 80kw
D4204T - 2.0D 100kw
D4204T2 - 2.0D 98kw
D5244T9 - 2.4D 120kw
D5244T8 - D5 - 2.4D 132kw
_________________
BYLO : Volvo V50 2.0D ( D4204T ) , r.v.2005 , manual Q6 { foto }

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 52
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V40 CC 1.6D

#14 dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od wandeling »

se znackou renault mam spatne zkusenosti. pred mnoha lety jsem mel renault 5 = hruza hruzouci, za 3 mesice asi 14 krat v opravne, a navic v jednom z mych ex-400 ve kterych byli take motory a prevodovky od renaultu se odporoucela prevodovka do vecnych lovist, coz jak jsem se dozvedel pozdeji, je vesmes "normalni"....

takze uz jsem nemel moc dobrej pocit, kdyz jsem kupoval v40 s 1.9dci od renaultu. ale musim rict, byvaly/prvni majitel problemy s motorem ci prevodovkou nemel, a ja alespon do tedka take ne. mezitim ma auto najeto 177tkm. spotreba motoru je vyborna, kdyz se clovek snazi, tak se muze dostat i pod 5 litru na 100km. takze zatim spokojenost...
_________________
Volvo V40 Cross Country, 2013, 1.6D, 84kw

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 121
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Vůz: V40 už není... uvidíme na jaře
Bydliště: Ostrava

#15 dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od pitris »

Zdravím, mám dotaz ohledně výběru motoru. Který motor myslíte, že je lepší? 70kW, 75kW nebo 85kW? Jestli by tady majitelé mohli napsat jak je motor živý, hlučnost a celkovou spokojenost, případně spotřebu, abych mohl porovnat. Četl jsem (http://www.tipcar.cz/recenze_ojetin_vol ... -1907.html), že prý diesly 75 a 85 kW nejsou moc kvalitní, ale moc tomu nevěřím.... Asi bych dle čísel volil 85kW TD. Co myslíte? Díky
_________________
bylo: V40, 2.0 + LPG, 3/1998, 103kW, B4204S - Venouš II.
bylo: V40, 1.8, 11/99, model 2000, 90kW, B4184S2 - Venouš

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 3618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#16 dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od Deshi »

pitris píše:Zdravím, mám dotaz ohledně výběru motoru. Který motor myslíte, že je lepší? 70kW, 75kW nebo 85kW? Jestli by tady majitelé mohli napsat jak je motor živý, hlučnost a celkovou spokojenost, případně spotřebu, abych mohl porovnat. Četl jsem (http://www.tipcar.cz/recenze_ojetin_vol ... -1907.html), že prý diesly 75 a 85 kW nejsou moc kvalitní, ale moc tomu nevěřím.... Asi bych dle čísel volil 85kW TD. Co myslíte? Díky
diesly 75 kW a 85 kW si myslím , že jsou velice dobré. Já mám 75, najeto svých cca 100tis km a naprosto v pohodě, pravidelně měním olej(vždy cca po 15tis km podle předpisů), nechám vychládat turbo před dojezdem a nem,ůžu sai naprosto stěžovat. Je to sïce ta slabší verze, ale pokud nebudeš jezdit furt extra naložený, tak nebudeš mít problém. Není to na honičky s novejma ochcáfkama nebo Golfama f TDI na hlínách s Foliema, ale zrychlení není špatný. Cokoliv potřebuju tak předjedu. a po dálnici to 180 valí taky v poho :palec: :palec:
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 25
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Vůz: V40 1.9d MY 2004
Bydliště: Brussel/Bratislava

#17 dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od greggie »

Deshi: nj, tak pockam az tato blba zima skonci :roll:

ako velmi je tento motor nachylny na pravidelnu servisku? Posl. prehliadka bola 21.2.2008 pri 75000km (skoro na km presne), potom to od Augusta 6 mes. stalo v podzemnej garazi a teraz tam je 83700, chcel by som s tym este spravit Brusel a spat, cca 2400km a nasledne asi v strede Aprila dat spravit komplet servisku - rozvody, olej atd. Mam sa tych 2-3mesiacov presvihnutych obavat, alebo je to v pohode?
_________________
Volvo V40 1.9d 85kw, 2004, cca 107.000km

bilej-jezdec

#18 dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od bilej-jezdec »

Určitě bych ti doporučil 1,9D 85kW. Sám ho mám a je dobrej. Jediný na co si dát u něj bacha oproti motorům VW je palivový filtr. Mění se po 20tis.Kč a opravdu nemá cenu to podceňovat. Mě se to stalo a pak to byla opravdu darda, nový čerpadlo, vstřiky a další kravinky a v součtu to dalo 80litříků, u mě to naštěstí platil předchozí majitel. Jinak motor je opravdu živej, dá se s nim jezdit docela svižně se spotřebou kolem 5.5l.

harlequin

#19 dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od harlequin »

D4204T je vlastne 2.0 HDi od PSA ne ?

herma9979

#20 dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od herma9979 »

ano

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#21 dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od hajnej »

na toto téma jsem se bavil s člověkem, co má V40 má 1,9D 66kw rok 1997 a má najeto 530 tisíc
do toho ještě přidal, že má na firmě volvo kamion (nevim jakej) a ten má najeto 1,2 milionu km pro další nákup aut ho společníci přehlasovali na DAF a jsou z toho nešťastný
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 66
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Roudnice nad Labem

#22 dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od mikacCZ »

Deshi píše: zrychlení není špatný. Cokoliv potřebuju tak předjedu. a po dálnici to 180 valí taky v poho :palec: :palec:
mam V40, 75kw - 1.9 turbodiesel, zrychleni excelentni, po dalnici lita 200 v pohode a v nemecku sem zkousel a dal sem 220, ale to uz sem ho malinko trapil, tech 210 se da jet na tempomat v poho .. asi dobre zajetej :D
_________________
Volvo V40,1.9 TDI, rv. 2001 (prosinec) ,75 kw

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#23 dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od karelvolvo »

mikacCZ píše:
Deshi píše: zrychlení není špatný. Cokoliv potřebuju tak předjedu. a po dálnici to 180 valí taky v poho :palec: :palec:
mam V40, 75kw - 1.9 turbodiesel, zrychleni excelentni, po dalnici lita 200 v pohode a v nemecku sem zkousel a dal sem 220, ale to uz sem ho malinko trapil, tech 210 se da jet na tempomat v poho .. asi dobre zajetej :D
Nevím jak V40 ale můj parník typu V70 má tempomat jen do 200kmH nad tuto rychlost jen noha
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1677
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#24 dieslové motory ve 40-kách

Příspěvek od Harry »

Neldor píše:CHVOPI
ocujte mam obmedzeny rozpocet a chcem kupit dislovu V40 sa spitat ci sa oplati priplatit za COMON rail napr 75KW
měl jsem ho a naprostá spokojenost. už nemám, ale jezdí dál bez problému. pokud bych se rozhodoval já, šel bych do commonu.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

harlequin

#25 dieslové motory ve S/V40 - S40/V50

Příspěvek od harlequin »

aky je motor v S40/V50 2.0D v MY 2009 ? tiez PSA ?
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“