Spotreba oleja V40 2.0T ?

  • Autor
  • Zpráva
dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 297
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#1 Spotreba oleja V40 2.0T ?

Příspěvek od dod »

Aka je bezna spotreba oleja pri turbonezinovych motoroch, dnes som skontroloval olej a na mierke som nic nevidel...dolial som tam 2,5l aby to bolo v polovici medzi ryskami !!! od vymeny oleja mam najazdene cca 6000km a olej som nikdy nedolieval...az teraz :( Moze to byt vylagrovanym turbom alebo niecim inym??? Motor nedymi, tah ma dobry a ani neostavaju pod autom olejove skvrny. ...To bolo stastie ze som ho nezadrel...kontrolka oleja ani neblikla!
PS: je pravda ze jazdim rychlo a davam mu zabrat...
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Conan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 324
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
Kontaktovat uživatele:

#2

Příspěvek od Conan »

Mě to sežralo tak 0,5L oleje na výměnu (cca 12.000 km)
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 297
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#3

Příspěvek od dod »

ved aj ja som ratal tak do 1litru...nieco tam nieje v poriadku...este doplnim ze motor ma 230 000 km...realnych
Conan: akym stylom jazdis??? vecsinou kludne alebo tak pol na pol ??
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Conan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 324
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
Kontaktovat uživatele:

#4

Příspěvek od Conan »

Většinou jezdím podle předpisů, ale tak jednou-dvakrát "za výjezd" protáhnu dvojku, trojku do 6.000ot/min :twisted:
Samo na rovném přehledném úseku nebo na nájezdech na dálnici ...
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 297
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#5

Příspěvek od dod »

ok,no ja ju pretahujem skoro vzdy :) vzdy sa niekam ponahlam...asi budem musiet zmenit styl jazdy :cry:
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 118
Registrován: 17 roků 8 měsíců
Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6

Příspěvek od Marek »

Tak ja mel tentyz problem.A jelikoz mam motor po komplet repasi,tak to bylo jasny - turbo v prd....
Pokud jsem jezdil normalne,lehkou nohou,tak v pohode,ale kdyz jsem tocil do cervenejch,tak olej mizel jak o zavod.A kdyz jsem pak "ciste nahodou" objevil mastnou vyfukovou koncovku,tak bylo jasno.
Turbo vyndano-poslano na repasi-repase neproveditelna-objednano nove....
Mam sice T4,ale u 2.0T to bude podobny.
Marek
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 297
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#7

Příspěvek od dod »

Marek píše:Tak ja mel tentyz problem.A jelikoz mam motor po komplet repasi,tak to bylo jasny - turbo v prd....
Pokud jsem jezdil normalne,lehkou nohou,tak v pohode,ale kdyz jsem tocil do cervenejch,tak olej mizel jak o zavod.A kdyz jsem pak "ciste nahodou" objevil mastnou vyfukovou koncovku,tak bylo jasno.
Turbo vyndano-poslano na repasi-repase neproveditelna-objednano nove....
Mam sice T4,ale u 2.0T to bude podobny.
Marek
myslim ze mozes mat pravdu, vyfukovu koncovku trochu mastnu mam pokial si pamatam :(
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 44
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava

#8

Příspěvek od Jano »

4 dod - ak sa pozries do diskusie "motory vo V40" resp. v opravach, tak som tam popisoval moj problem.
Mne moj poklad cucal pomaly liter na 1000 km a neskor mi aj zacal presakovat olej, motor inak tahal v pohode, le turbo uz dobre netesnilo a nico sa na nm poskodilo, teraz je to uz OK - rovnako ako u Mareka, repasacia ca 20 tis SKK
_________________
Bolo: Volvo V40 2.0T model 1999 - predane
Mozno raz: XC70 3.2 AWD

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 297
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#9

Příspěvek od dod »

Jano píše:4 dod - ak sa pozries do diskusie "motory vo V40" resp. v opravach, tak som tam popisoval moj problem.
Mne moj poklad cucal pomaly liter na 1000 km a neskor mi aj zacal presakovat olej, motor inak tahal v pohode, le turbo uz dobre netesnilo a nico sa na nm poskodilo, teraz je to uz OK - rovnako ako u Mareka, repasacia ca 20 tis SKK
ok,diky, uz si chystam peniazky :(
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#10

Příspěvek od Lachtan »

Hele kouzelníci, kolik máte kdo z vás nalítáno km :?:

Jen tak pro zajímavost, kolik vlastně to turbo reálně vydrží :idea:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 297
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#11

Příspěvek od dod »

Lachtan píše:Hele kouzelníci, kolik máte kdo z vás nalítáno km :?:

Jen tak pro zajímavost, kolik vlastně to turbo reálně vydrží :idea:
cca 230 000km podla servisnej knizky...myslim ze to je malo aby bol vylagrovany motor, alebo sa mylim?
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

GDPR_user

#12

Příspěvek od GDPR_user »

dod píše:ok,no ja ju pretahujem skoro vzdy :) vzdy sa niekam ponahlam...asi budem musiet zmenit styl jazdy :cry:
Jaký používáš olej???Jsi si jistý že je úbytek oleje???Nemohlo se stát že ti v servise málo nalili???

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 297
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#13

Příspěvek od dod »

vzdy som chodil do jedneho servisu so vsetkymi volvami a liali mi tam myslim Esso polosyntetiku 10W40 a nikdy taky problem nebol, tiez som o tom rozmyslal ci mi tam nenalial mechanik malo ale aj na stitku mam napisane ze tam voslo 5l, takze si myslim ze tym by to nemalo byt...skor este uvazujem ci to nemoze byt tym ze som tam dal iny olej ako tam bol predtym???
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Igor
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 74
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

#14

Příspěvek od Igor »

môžem potvrdiť, čo hovorí "dod". Robil som v Taliansku, Volvo som kúpil tam po lízingu v salóne Volvo, krátko som tam aj pracoval. Lejú tam ESSO Ultra 10W/40, semisynthetic. Teraz dom ja len pokračujem v tomto, esso je aj cenovo dosť prístupné, spotreba tak 0,5 l na 15.000 km.
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 44
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava

#15

Příspěvek od Jano »

4 lachtan - teraz mam 160 tis., ono to ale dost zavisi od stylu jazdy, ak vytacas studeny motor a vypinas uplne rozhaveny tak turbo nema sancu.

4 all - mojmu malemu celkom chutil Castrol TXT softec plus
_________________
Bolo: Volvo V40 2.0T model 1999 - predane
Mozno raz: XC70 3.2 AWD

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 297
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#16

Příspěvek od dod »

Jano píše:4 lachtan - teraz mam 160 tis., ono to ale dost zavisi od stylu jazdy, ak vytacas studeny motor a vypinas uplne rozhaveny tak turbo nema sancu.

4 all - mojmu malemu celkom chutil Castrol TXT softec plus
mam taky pocit ze na starom stitku bol tiez castrol txt co je to za olej??? polosyntetika ci plno???...motor som nikdy nevytacal za studena a tiez trosku pockal pred vypnutim ked som ho tocil...
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 44
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava

#17

Příspěvek od Jano »

4 dod
Castrol TXT Softec Plus 5W-30 (Bodyguard)
Vysoce výkonný syntetický motorový olej SAE 5W-30, API SL/CF, ACEA A3, B3, B4 je typickým lehkoběžným olejem, který splňuje současně jak technické požadavky - výkonová kritéria, tak i ekologické požadavky na úsporu paliva a zvýšenou ochranu životního prostředí. Schválen dle norem VW 502.00, 505.00, MB 229.3.

http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7023138
_________________
Bolo: Volvo V40 2.0T model 1999 - predane
Mozno raz: XC70 3.2 AWD

Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 118
Registrován: 17 roků 8 měsíců
Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#18

Příspěvek od Marek »

No moje zkusenost je takova,ze turbina je zrala na repasi po cca 150tis km.Nekdy i kdriv,zalezi na oleji,kdo s tim jezdi a kolik se z ni tlaci.Pokud treba T4 ma v serii tlacit 0,9bar a na Svedskych forech ctu,ze z nich blazni tlacej i 1,4bar , tak si pak rikam kolik asi muze vydrzet a jestli je to vubec mozny...
Jinak dneska dorazila NOVA turbina primo z Japanu,tak uvidime.Do konce tydne snad budu jezdit.
Zatim Marek

PS:Potvrzeno viz : http://brickweb.wz.cz/technika/turbo.htm

TYP VOZU Počet najetých km do GO turba
Závodní 1 - 2 závody
Sportovní benzinové 80 000-120 000 km
Osobní benzinové 100 000 - 200 000 km
Osobní dieselové 150 000- 250 000 km
_________________
Ford Tourneo Connect 110PS - táhám zvuk a Volvo dodávku nedělá :-)

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 297
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#19

Příspěvek od dod »

mimochodom nevie niekto aky tlak mam to moje turbo??? pokial viem tak sa uvadza ze je to nizkotlake turbo...
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

GDPR_user

#20

Příspěvek od GDPR_user »

Marek píše:No moje zkusenost je takova,ze turbina je zrala na repasi po cca 150tis km.Nekdy i kdriv,zalezi na oleji,kdo s tim jezdi a kolik se z ni tlaci.Pokud treba T4 ma v serii tlacit 0,9bar a na Svedskych forech ctu,ze z nich blazni tlacej i 1,4bar , tak si pak rikam kolik asi muze vydrzet a jestli je to vubec mozny...
Jinak dneska dorazila NOVA turbina primo z Japanu,tak uvidime.Do konce tydne snad budu jezdit.
Zatim Marek

PS:Potvrzeno viz : http://brickweb.wz.cz/technika/turbo.htm

TYP VOZU Počet najetých km do GO turba
Závodní 1 - 2 závody
Sportovní benzinové 80 000-120 000 km
Osobní benzinové 100 000 - 200 000 km
Osobní dieselové 150 000- 250 000 km
To je nějaké divné.
Kolik majitelů turbo dvojek sedmic a devítek už měnilo turbo???

Já měl tři turbíny a najeto přes 250000 s původním turbem a vše OK. :shock:

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#21

Příspěvek od Lachtan »

martinopel píše:To je nějaké divné.
Kolik majitelů turbo dvojek sedmic a devítek už měnilo turbo???

Já měl tři turbíny a najeto přes 250000 s původním turbem a vše OK. :shock:
Je to nějaké divné, ale průser je, že s tím absolutně nic nenaděláš :evil:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

DejFe
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 285
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Služební
It’s my birthday

#22

Příspěvek od DejFe »

martinopel píše: To je nějaké divné.
Kolik majitelů turbo dvojek sedmic a devítek už měnilo turbo???

Já měl tři turbíny a najeto přes 250000 s původním turbem a vše OK. :shock:
Já bych o tom něco věděl 8)
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 297
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#23

Příspěvek od dod »

DejFe: ale mam takeho tusaka ze asi nepovies,co? :)
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 297
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#24

Příspěvek od dod »

neviete kolko je prispustna hranica spotreby oleja na 1000km u Volva, na inych forach som sa docital ze niektore peugoty zeru odnova 0,5l oleja/1000km, podobne je to aj s ochcafkami a honda integra ktorej motor chodi do vysokych otacok je to az 0,7l/1000km...neviem ci je na tom nieco pravdy...
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Conan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 324
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
Kontaktovat uživatele:

#25

Příspěvek od Conan »

Myslím, že tolerance výrobce je hodně velká :D
Právě snad těch 0,5L na 100km je udávaná hodnota u většiny značek.

Vždyť se říká, že motor co olej nežere, je porouchaný :D
Správně nějaká spotřeba oleje bejt musí.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“