Koupě C30 nebo S60 - jaký motor si vybrat ev. doporučení?

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 26
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Mars
Vůz: volvo

#1 Koupě C30 nebo S60 - jaký motor si vybrat ev. doporučení?

Příspěvek od d2mac »

Pěkný den všem Volvistům,
rád bych se přidal k vaši skupině a stal se konečně hrdým majitelem Volva. Nicméně není to jednoduché.

-cena do 250 000 Kč
-automatická převodovka (bez diskuse)
-pohod přední
-spotřeba max 8L/100 kombinovaná
-spolehlivost

budu jezdit povětšinou dálky do 300km, občas město, v poměru %:
dálnice / okreska / město - 40 / 40 / 20
necourám se ani nesprintuji, jezdím +- 2x týdně, roční nájezd 30000km max.
umím jezdit ekonomicky, na spritmonitoru tedy budu zastávat příklady pozice s nižší spotřebou. Např C30 s 2.4i motorem = 8L/100km v mém podání.

díval jsem se např na volvo s60 s motory T5 a D5, volvo c30 jsem našel s 2.4i a 2.0D
Ideálně by bylo asi něco od roku 2006 výše už kvůli druhonákladům a 5+ stupňové převodovce.
V případě benzinu bych asi šel do Brna na plyn.

Děkuji předem za rady

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 419
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

#2 Koupě C30 nebo S60 - jaký motor si vybrat ev. doporučení

Příspěvek od lkopcansky »

Ahoj, vidím to na S60 2,4i 125kW MY2006+.

Spĺňa to cenu, automat, predný pohon, spoľahlivosť, ale spotrebu rátaj asi +1liter. Máme ho doma vyše 5 rokov a úplná spokojnosť aj čo sa týka spoľahlivosti. S tou nastavenou cenovkou spravíš aj nadrámec servis...


-cena do 250 000 Kč
-automatická převodovka (bez diskuse)
-pohod přední
-spotřeba max 8L/100 kombinovaná
-spolehlivost
_________________
XC60 D4 AT8 Summum-E, MY2015, 130 000 km, Castrol 0w-20
Obrázek
S60 D3 AT6 Summum, MY12, 236 000 km, Ravenol SSV 0W-30 - tatko
Obrázek
XC60 D3 AT8 Dynamic, MY17, Castrol 0w-20, 180 000 km - mamka
S60 2,4i B5244S, FWD, MT, MY2004, 249 000 km, Mobil 5W-50 - sestra

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#3 Koupě C30 nebo S60 - jaký motor si vybrat ev. doporučení

Příspěvek od Haben »

tak já ti dám info k C30 s 2,4i motorem a manuálem.
Jestli myslíš, že budeš dálky jezdit za 8, tak možná, opravdu možná, jen v případě, že budeš jezdit plynule okresky pod povoleným limitem a dálnicím se budeš vyhýbat nebo jezdit tak do 110 km/h. Město do toho raději ani nepočítej. A obuty budeš mít menší kola jak R17.

S uvedeným autem jezdíme po městě za 10,5 - 11,5 l (techničák uvádí 12, takže ok).
Dálku ze Švédska jsem jel za 9,0 l (rychlost na dálnici ve Švédsku 120, Německo a ČR 140)
Nejmíň jsme jel zatím pohodovou jízdou ve 4 cca 100 km do Brna a 100 km zpět, kdy jsem jel dle předpisů, občas jsme někoho předjel a výsledek 8,5 l.

Když jsem půjčil auto začínající neteři, která po městě jela 40 a okresku 70 a netočila více jak 2500 ot, pak spotřeba byla kolem 7,5 l, ale jestli chceš takto jezdit, tak to potěš trpělivost okolních řidičů.

Upřimně, počítej se spotřebou k 8,5l - 9l mimo město při normální jízdě v limitech či mírně nad. Pokud chceš spotřebu do 8 l, vezmi naftu, či 4 válcový benzín od Fordu.

5 válců prostě potřebuje více nažrat, jak 4.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 419
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

#4 Koupě C30 nebo S60 - jaký motor si vybrat ev. doporučení

Příspěvek od lkopcansky »

Na jeseň som šiel Bratislava-Praha-Plzen-Mnichov-Zurich-Bern-Innsbruck-Vieden-Ba, traja v aute, plný kufor, vždy na limit rýchlosti, zimné gumy 205/55 R16 a odmeraná spotreba tankovaním 7,8. Je to ale manuál...
_________________
XC60 D4 AT8 Summum-E, MY2015, 130 000 km, Castrol 0w-20
Obrázek
S60 D3 AT6 Summum, MY12, 236 000 km, Ravenol SSV 0W-30 - tatko
Obrázek
XC60 D3 AT8 Dynamic, MY17, Castrol 0w-20, 180 000 km - mamka
S60 2,4i B5244S, FWD, MT, MY2004, 249 000 km, Mobil 5W-50 - sestra

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#5 Koupě C30 nebo S60 - jaký motor si vybrat ev. doporučení

Příspěvek od Haben »

S60 může mít jiné zpřevodování = méně točit = méně žrát. Já teď nevím přesné otáčky při 130 km/h, ale mám pocit, že je to cca 3 600 ot/min.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 26
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Mars
Vůz: volvo

#6 Koupě C30 nebo S60 - jaký motor si vybrat ev. doporučení

Příspěvek od d2mac »

Díky oboum za odpověď. Potom přemýšlím že by všichni němci jezdili jako připos*aní? Jinak asi bych rovnou šel do LPG což by v případě obou asi bylo jedno, výsledná spotřeba pak bude jako u dieselu, tak? C30 má výhodu prý v levných fordích dílech ?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 26
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Mars
Vůz: volvo

#7 Koupě C30 nebo S60 - jaký motor si vybrat ev. doporučení

Příspěvek od d2mac »

Jel jsem automatem 2.4i C30, 2006, včera... Při 100kmph to bylo 2000ot cca.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 373
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Čavisov
Vůz: V70 III D5 Polestar, C30 R-Design

#8 Koupě C30 nebo S60 - jaký motor si vybrat ev. doporučení

Příspěvek od Siggi »

Teď máme doma C30 MY12 s forďáckým 2.0i benzín, manuál ( bohužel jenom 5ti kvalt ). Kombinovaně jsme na 7,5l , jezdí s tím přítelkyně. Jak jsi zmiňoval D5, tak tu mám v V70 P3 a jezdí o cca půl litřík méně. Když jsem kupoval, v hledáčku byla i krásná T5, ale tam už jsi za 12 na důchodce... :-)

2.0D bych určitě nedoporučil. Hodně lidí, včetně mě si tu užilo hoooodně zábavy když se dával po fatálce dohromady a jsem rád že už je dávno z baráku ( byl ve V50 ).

Díly jsou na C30 v pohodě, na S60 ( ideálně II ) už jsou dražší. Ale zase se to tak moc nesere, tak bych to neřešil. Osobně bych pohledal právě nějakou S60 II s D5. Je v nich i daleko více automatů.
_________________
V5O , V70 Polestar C30 R-Design, Galerie : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=58961
http://www.radektrojan.cz/

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#9 Koupě C30 nebo S60 - jaký motor si vybrat ev. doporučení

Příspěvek od Haben »

Jinak tady je ukázka, za kolik jezdí jiní v C30. Ti co mají míň než já, tedy průměr pod 9, jezdí dle symbolů a tankování delší cesty klidným či normálním tempem. Takže opravdu počítej dálku mezi 8-9.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/960-C30.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2005&constyear_e=2009&power_s=120&power_e=130&gearing=1
Přílohy
Výstřižek.JPG
Výstřižek.JPG (52.16 KiB) Zobrazeno 1332 x
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 26
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Mars
Vůz: volvo

#10 Koupě C30 nebo S60 - jaký motor si vybrat ev. doporučení

Příspěvek od d2mac »

Super, díky všem za rady. Víceméně jsem se asi trefil. Budu se teda dívat po C30 s 2.4i nebo S60 s T5 (+ přidám plyn) nebo D5. Něco málo se najde tak si myslím že by to bylo reálné, koupit slušný kus. C30 s D5 prý je těžká na předek, má to nějaký cítitelný vliv?

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#11 Koupě C30 nebo S60 - jaký motor si vybrat ev. doporučení

Příspěvek od Haben »

v prudce projeté zatáčce ti to bude pískat a hrnout se ven, na sněhu o to horší. Ale to jisté bude i 2,4 i oproti 4 válcům.

No a samozřejmě více budou trpět díly podvozku díky větší váze. ale jak moc, toť je otázka, která nemá odpověď.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 26
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Mars
Vůz: volvo

#12 Koupě C30 nebo S60 - jaký motor si vybrat ev. doporučení

Příspěvek od d2mac »

Tak jsem se rozhodnul že půjdu do S60 2.4 D5.
Jak je to s DPF, brát raději ročníky 2006-2007?
Ještě se dívám že některé mají 5q automatku, jiné 6q. Předpokládám že 6q je hydro a bude prostě lepší?

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#13 Koupě C30 nebo S60 - jaký motor si vybrat ev. doporučení

Příspěvek od Haben »

budeš jezdit dálky, tedy o DPF by jsi neměl vědět. Pak je to jedno. Bral bych 6Q automat, bude vzhledem k spotřebě vhodnější. Jen si dej pozor, do jakého AT jdeš, zda jsou výměny oleje a zda bude řadit lehce a to i po zahřátí (20 km a více, poskakování v koloně, dojezdy na křižovatku...)
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 26
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Mars
Vůz: volvo

#14 Koupě C30 nebo S60 - jaký motor si vybrat ev. doporučení

Příspěvek od d2mac »

To zní dobře. Má cesta na každý směr vlastně začíná dálnicí. Pak tedy řešit nebudu a budu se poohlížet po 6q které jede dobře a je u něj evidentní že je po slušném servisu.
Jinak jsem nikdy v ničem jiném než v automatu nejezdil (start - 2011) tzn vím jak se má chovat. Akorát taky vím že všechny automaty mi zmatkujou při popojíždění a někdy tam chcou sázet vyšší stupeň (rozjezd a nečekané puštění plynu) což pak "poskočí". Od toho tam koneckonců jsou ty nižší stupně. Kdy prostě nechám maximum 3ku a je klid. Každopádně je jasné že v 95% by měl řadit hladce, hlavně rozjezd 0-100.
Nebo jsou volva kultivovanější při popojíždění?
Já měl dosud jen americké automaty a jednoho japonce v Jeepu.

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#15 Koupě C30 nebo S60 - jaký motor si vybrat ev. doporučení

Příspěvek od Haben »

s automatem jsem najezdil snad 2 000 km a nesedl mi. Mám pocit, že jsme lepší já jak on :-)
U Volva musíš mít doložené výměny v AT po 60 000 km. Jinak je jen otázka času, kdy pojedeš na velký servis. Často automat s poskočením zařadí, když dojíždíš na křižovatku a odbočuješ vpravo. Nebo při změně na vyšší stupeň (3 či 4). V koloně vyvádí špatný automat (třepe se, skáče), když je zahřátý. Jinak o něm nevíš. Před měsícem jsme např. řídil XC70 od Jancha a ten automat řadil tak jemně, jako by tam nebyl. To jsem jinde nezažil. Na AT tu budou větší machři. Najdi si příspěvky od Davida Patočky (jeden z nej servisáku na automaty). Tu odkaz na jeho služby:https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=12&t=37990&hilit=david+pato%C4%8Dka
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

ttoommaasseekk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1678
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka
Kontaktovat uživatele:

#16 Koupě C30 nebo S60 - jaký motor si vybrat ev. doporučení

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Možná to bude vypadat, že jsem spadl z Marsu, ale Padík jezdí kolem Prahy do 11litrů, aktuálně 10.4litrů.
Rozhodně nemám ve výfuku pavouky a rozhodně nejsem brzdou provozu. Palivo Verva 100 a VIF (občas).
Když jsme jeli do Rakouska, tak si Padík řekl o 9litrů, letos Rumunsko za necelých 10litrů (trocha divočiny za volantem a 98ka za 28,-, tak jsem spotřebu neřešil).

Většina problémů se spotřebou bývá mezi sedačkou a volantem...
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 26
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Mars
Vůz: volvo

#17 Koupě C30 nebo S60 - jaký motor si vybrat ev. doporučení

Příspěvek od d2mac »

Tak jsem asi něco zbabral.
Dnes jsem nakupoval utahaný a nevyspaný, i přes max soustředění a dobrý pocit jsem nakonec koupil za 135k pěknou 2008 S60 D5 nicméně:
Vibrace od motoru při volnoběhu (na D více než na N). Ale toto jsem viděl i u jiného identického kusu, tak jsem neřešil.

A to nejhorší bohužel v provozu ztraceno, z 2 na 3 řadí při pomalém a normálním rozjíždění s citelným škubnutím. Pokud se rozjíždím rychle, řadí plynule všech 6. Ostatní stupně řadí plynule v jakékoli akceleraci. Je převodovka v pr...? Je tam 6q, pravidelně měněn olej každých 60k Km.

Můj kus má najeto 235k Km.

ttoommaasseekk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1678
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka
Kontaktovat uživatele:

#18 Koupě C30 nebo S60 - jaký motor si vybrat ev. doporučení

Příspěvek od ttoommaasseekk »

d2mac píše: A to nejhorší bohužel v provozu ztraceno, z 2 na 3 řadí při pomalém a normálním rozjíždění s citelným škubnutím. Pokud se rozjíždím rychle, řadí plynule všech 6. Ostatní stupně řadí plynule v jakékoli akceleraci. Je převodovka v pr...? Je tam 6q, pravidelně měněn olej každých 60k Km.

Můj kus má najeto 235k Km.

Zkus z IPD objednat aditivum do AT, mě to pomohlo. Ale já škubání řešil už v opravdu raném začátku.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#19 Koupě C30 nebo S60 - jaký motor si vybrat ev. doporučení

Příspěvek od raolsa »

Vibrace by mohly způsobovat silentbloky motoru nebo hadičky k nim.
Škubnutí, možná rozvaděč na odchodu. Ale s tímhle poradí nejlépe pan Patočka. http://www.svedskedily.cz
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“