Právě je 15 črc 2018 20:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jaký dieselový pětiválec do V50 ?
PříspěvekNapsal: 16 bře 2018 21:03 
Offline

Registrován: březen 2018
Příspěvky: 7
Bydliště: Český Brod
Vůz: Xc 90 d5
Ahoj Volvaři, jsem tady nový a potřeboval bych poradit. Chci si koupit v50 facelift 2008 +. Chci diesel a jediné petivalec. Ale jaký mám vybrat ? Jaké jsou rozdíly a který je nejlepší na vydrž, výkon a spotřebu ? D3/D4/D5 ? Slyšel jsem, že D3 a D4 nemá nějaká kurvítka v motoru, tak by měl být pro tohle auto lepší. A navíc je to dvoulitr, ale pořád od Volva.
Co mám vybrat ? Jo a důležité info, chci manuál a dobre pružné zrychlení.

Díky za rady.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 bře 2018 22:00 
Offline

Registrován: říjen 2006
Příspěvky: 1638
Bydliště: Brno
Hlavně 5ti válec, jinak je to vcelku jedno.

_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 bře 2018 22:54 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2012
Příspěvky: 630
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
Vzhledem k tomu ze D3/D4/D5 je v porovnani s 1.6 a 2.0 co se delaly masove jako safranu, tak chybu neudelas ani jednim petivalem. Pokud to bude v dobrym stavu celkove, tak se toho neboj.

_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 bře 2018 23:34 
Offline

Registrován: březen 2018
Příspěvky: 7
Bydliště: Český Brod
Vůz: Xc 90 d5
Dobře, tak je to teda jedno ? A je pravda, že d3 a d4 jsou úplně stejné ? Mají i stejně turbo, prej jen jiný software. Je to pravda nebo ne ? Slyšel jsem, že to mají být ještě větší držáky než d5. Ale nevím, co je na tom pravdy. Jen se bojím u těch d3 a d4 eura 5.... a má to i start stop.... ale měly by být úspornější než d5 a výkonově po úpravě stejné. Ale fakt nevím, co je lepší.
A ještě mě zarazí, jak je možné, že d4(130kw) má o 0,8s horší zrychlení než d5, která má jen o 2kw víc (132kw) jak je to možné ? Čím to je ? Kroutak mají oba motory 400. Pokud se bavíme o manuálu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 bře 2018 23:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2009
Příspěvky: 3032
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Já bych místo motoru vybral něco jiného než V50-ku !!

_________________
V70 D5 2002 stříbrná 335tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 615tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 190tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 183tkm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 bře 2018 23:46 
Offline

Registrován: březen 2018
Příspěvky: 7
Bydliště: Český Brod
Vůz: Xc 90 d5
A pak ještě nevím, jaký je rozdíl u těch novějších aut ve vybavach summum, business edition a business pro edition. Jinak mám zájem o auto v kůži a s navigací. Ale trápí mě motor a ty výbavy.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 bře 2018 23:48 
Offline

Registrován: březen 2018
Příspěvky: 7
Bydliště: Český Brod
Vůz: Xc 90 d5
Já ale chci v50. Líbí se mi, není tak velká a s petivalcem musí jezdit suprově.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 bře 2018 09:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2016
Příspěvky: 471
Bydliště: Praha
Vůz: V50
karelvolvo píše:
Já bych místo motoru vybral něco jiného než V50-ku !!

Zdravím a slinty tohohle chudáka neber vážně, sám taky nechápu co svými příspěvky tady vůbec myslí. Jeho myšlení se zastavilo už před lety, kdy přesedlal z tříkolky do Volva v platformě P2.
Jinak výbavové stupně byly tři, od nejnižší Kinetic přes Momentum do nejvyšší Summum (při hledání to poznáš ze štítku na sloupku po otevření pravých zadních dveří). Současně byly ještě i edice, např. tebou zmiňovaná Business (kožená sedadla, navigace...)nebo R Design (venkovní spoilery, prahy, křídlo, sportovní dvoubarevné sedačky, pedály, volant, modré budíky...), ale vždy ve spojení s těmi třemi výbavovými stupni. A jak už bylo psáno, v pětiválcem neděláš chybu. Motory s označení D3 a D4 přišly až v roce 2010 a jsou to zmenšené verze motoru D5 obě o obsahu 2000 cm3, rozdíl je (pokud se nepletu) že D3 má jeden výfuk a jedno turbo a D4 dva výfuky a na motoru dvě turba.

_________________
V50 D2/84 kW MY2011 Summum Titanium Grey
viewtopic.php?f=96&t=56997


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 bře 2018 17:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2009
Příspěvky: 3032
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Michl píše:
karelvolvo píše:
Já bych místo motoru vybral něco jiného než V50-ku !!

Zdravím a slinty tohohle chudáka neber vážně, sám taky nechápu co svými příspěvky tady vůbec myslí. Jeho myšlení se zastavilo už před lety, kdy přesedlal z tříkolky do Volva v platformě P2.
Jinak výbavové stupně byly tři, od nejnižší Kinetic přes Momentum do nejvyšší Summum (při hledání to poznáš ze štítku na sloupku po otevření pravých zadních dveří). Současně byly ještě i edice, např. tebou zmiňovaná Business (kožená sedadla, navigace...)nebo R Design (venkovní spoilery, prahy, křídlo, sportovní dvoubarevné sedačky, pedály, volant, modré budíky...), ale vždy ve spojení s těmi třemi výbavovými stupni. A jak už bylo psáno, v pětiválcem neděláš chybu. Motory s označení D3 a D4 přišly až v roce 2010 a jsou to zmenšené verze motoru D5 obě o obsahu 2000 cm3, rozdíl je (pokud se nepletu) že D3 má jeden výfuk a jedno turbo a D4 dva výfuky a na motoru dvě turba.

Jeden výfuk jedno turbo - dva výfuky dvě turba tak to tu ještě nebylo !!!

_________________
V70 D5 2002 stříbrná 335tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 615tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 190tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 183tkm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 bře 2018 17:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2016
Příspěvky: 471
Bydliště: Praha
Vůz: V50
Hele fakt nevím, zda má D4 jedno nebo dvě turba v pětiválci. Novější čtyřválcová D4 už má opravdu turba dvě. Nicméně u V50 má z výroby D3 opravdu jeden a D4 dva výfuky (duplex).
Jinak reakcí si mi opět dokázal svojí ubohost a demenci.

_________________
V50 D2/84 kW MY2011 Summum Titanium Grey
viewtopic.php?f=96&t=56997


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 bře 2018 17:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2009
Příspěvky: 3032
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Michl píše:
Hele fakt nevím, zda má D4 jedno nebo dvě turba v pětiválci. Novější čtyřválcová D4 už má opravdu turba dvě. Nicméně u V50 má z výroby D3 opravdu jeden a D4 dva výfuky (duplex).
Jinak reakcí si mi opět dokázal svojí ubohost a demenci.

No zrovna máme služební V50 D3 a bohužel má dva výfuky takže jsem asi dementní ubožák ty pepiku

_________________
V70 D5 2002 stříbrná 335tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 615tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 190tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 183tkm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 bře 2018 18:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2016
Příspěvky: 471
Bydliště: Praha
Vůz: V50
Ok, nejsem "Brouk Pytlík" co všechno ví a zná.

_________________
V50 D2/84 kW MY2011 Summum Titanium Grey
viewtopic.php?f=96&t=56997


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 bře 2018 20:25 
Offline

Registrován: březen 2018
Příspěvky: 7
Bydliště: Český Brod
Vůz: Xc 90 d5
Ahoj, je to jak říkáte později. D3 má dva výfuky stejně jako d4 a d5, to vím. Ale co srovnání motoru d3 a d4 ? Jsou opravdu stejné ? Co velikost Turba ? A převodovky jsou u všech pětiválců stejné, nebo ne ?
A jak je to s tim zrychlením nevíte ? Proc je d4 skoro o vteřinu pomalejší než D5 a přitom má jen o 2 kw méně ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 bře 2018 20:26 
Offline

Registrován: březen 2018
Příspěvky: 7
Bydliště: Český Brod
Vůz: Xc 90 d5
A Turbo je podle mě také všude jen jedno. Jen u D5 je větší.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 bře 2018 00:18 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2012
Příspěvky: 630
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
...

_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)


Naposledy upravil Teflon_490 dne 18 bře 2018 00:25, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 bře 2018 00:19 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2012
Příspěvky: 630
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
Michl píše:
Nicméně u V50 má z výroby D3 opravdu jeden a D4 dva výfuky (duplex).


Taky potvrzuju ze V50 D3 ma z vyroby 2 vyfuky

_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 bře 2018 00:24 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2012
Příspěvky: 630
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
TheMichal píše:
Dobře, tak je to teda jedno ? A je pravda, že d3 a d4 jsou úplně stejné ? Mají i stejně turbo, prej jen jiný software. Je to pravda nebo ne ? Slyšel jsem, že to mají být ještě větší držáky než d5. Ale nevím, co je na tom pravdy. Jen se bojím u těch d3 a d4 eura 5.... a má to i start stop.... ale měly by být úspornější než d5 a výkonově po úpravě stejné. Ale fakt nevím, co je lepší.


Na V50 se nastesti start/stop hovadina nestihla implementovat, takze tohle tam nenajdes.

A jinak ty uz si si nasel vhodny kandidaty na koupi ve vsech 3 motorizacich, ze tady resis jejich nuance? Protoze jak rikam, budes rad kdyz najdes aspon jednu z tech motorizaci, a pokud bude v obstojnym stavu, tak ji s klidem muzes vzit. A nebo v zavislosti kolik mas casu, cekat az se objevi nejaka dalsi, a doufat, ze bude minimalne ve stejnym stavu :)

_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 bře 2018 07:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2016
Příspěvky: 471
Bydliště: Praha
Vůz: V50
I některé V50 mají podle určení trhů start/stop, ve Volvu označované eDrive a poznatelné dle vypínače na středové konzole. Zajímavostí je, že tyto auta mají např. i jiné speciální pružiny tlumičů (přední i zadní) oproti vozům bez eDrive.

_________________
V50 D2/84 kW MY2011 Summum Titanium Grey
viewtopic.php?f=96&t=56997


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 bře 2018 07:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2016
Příspěvky: 471
Bydliště: Praha
Vůz: V50
Jak psal kolega, hledání aut s D3, D4 nebo D5 a aby byly ještě ve slušném stavu a měly i zajímavou výbavu je fakt těžké a to i za hranicemi. Takže jako vše je to i o kompromisech.

_________________
V50 D2/84 kW MY2011 Summum Titanium Grey
viewtopic.php?f=96&t=56997


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 bře 2018 18:09 
Offline

Registrován: březen 2018
Příspěvky: 7
Bydliště: Český Brod
Vůz: Xc 90 d5
Jj o kompromisech to je. Ale já jsem nějaké adepty našel. Jen se bojím toho stop startu, který v cizině bývá. Našel jsem d3 i d4 v cizině, v kůži a vypadají dobře. Jen nevim, co vybrat. D3 mi přijde slabá.... jinak dva výfuky a jedno Turbo je u všech volvackych pětiválců. Já jsem se ptal spis na jejich porovnání a převodovku. Teď jsem našel jednu d3 i v Čechách, ale nemá kůži, tak asi nechci. Ale jinak je krásná. A pořád nerozumím tomu zrychlení. Proč je d5 skoro o vteřinu rychlejší než d4. Ale asi to bude tím větším turbem, jinak nevím. Ale někdo zase říká, že menší turbo se rychleji naplní a auto je s nim rychlejší na rozjezdu... tak já nevím....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 bře 2018 18:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2017
Příspěvky: 49
Bydliště: Karlovy Vary
Vůz: V50 D5 R-Design 2009
Taky záleží, jestli je to manuál nebo automat. Manuál má vyšší zrychlení i jiné hodnoty točivého momentu v jiném rozsahu otáček. A to v rámci jednoho motoru (D5)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.087s | 18 Queries | GZIP : Off ]