Právě je 20 led 2018 06:17

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 18 lis 2017 17:55 
Offline

Registrován: říjen 2017
Příspěvky: 11
Bydliště: Košice
Vůz: V50 2.0D 100kw rv2005 (D4204T)
Ahojte,
Stretli ste sa uz s problemom, ze tachometer ukazoval MENEJ ako bola realna rychlost?
Vacsinou (z inych aut) som bol zvyknuty, ze ukazoval o 5-15% VIAC ako bola realna rychlost.

Co som zatial odsledoval:
tachometer ukazuje podla GPS "uplne presne" ak raz za cas auto zastavim = rucicka sa dostane aspon na chvilu na 0 (motor nemusim vypinat), cize napr. idem 100km/h aj podla tachometra, aj GPS
ak auto nezastavim napr. po 50-100km, tak tachometer zlenivie a zacne ukazovat MENSIU rychlost, napr. ukazuje 90km/h a realne idem 100km/h, alebo ukazuje 50km/h a realne idem skoro 60km/h

Pri poslednej jazde ma to stalo 30€, ked mi na 90ke namerali 114 km/h (tachometer ukazoval cca tych 100). Moja prva pokuta za rychlost po 13tich rokoch soferovania :cry: smutne bolo, ze som o hliadke vedel aj z radia, aj mi zablikal sofer oproti... myslel som si, ze idem cca 95km/h

Dakujem za vsetky rady. Ak som prehladol nejaku temu, kde sa to uz riesilo, tak ma prosim navigujte.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 lis 2017 19:39 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2005
Příspěvky: 2721
Bydliště: Plzeň-jih
máš správný rozměr pneu?

_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+ Obrázek , C70 (Harry jnr.)verze bez motoru
bylo: do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum Obrázek, do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 lis 2017 20:13 
Offline

Registrován: říjen 2017
Příspěvky: 11
Bydliště: Košice
Vůz: V50 2.0D 100kw rv2005 (D4204T)
Harry píše:
máš správný rozměr pneu?

205/55/r16, takze mal by som to mat OK.
...Aj ked to je tema na samotnu diskusiu, lebo v technicaku mam zatial iba jeden rozmer, lebo na policii si to asi nedokazu zistit, tak musim pytat od importera nejaky papier s rozmermi pneu (aspon take som dostal instrukcie zo servisu). Ale na nete som nasiel, ze tento rozmer je pre moje auto a aj take pneu tam boli obute pri dovoze.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 lis 2017 22:56 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 8367
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
To gumama nebude, problém by byl stále a ne až po ujetí nějaké vzdálenosti. Ale jinak netuším v čem by to mohlo být.

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 lis 2017 00:15 
Offline

Registrován: říjen 2017
Příspěvky: 11
Bydliště: Košice
Vůz: V50 2.0D 100kw rv2005 (D4204T)
Tak som dnes isiel zase dlhsiu trasu Trnava -> Košice (360km) a analyzoval problem (tempomat som nepouzival, aby som ho vyradil z hry).
Nove poznatky:

• vystartoval som z dediny pri trnave a dostal som sa na dialnicu - tachometer ukazoval cca o 5-7 km/h VIAC ako realna rychlost auta (viac menej som isiel konstantne 125 - 135 km/h) po dialnici, cize auto sa spravalo uplne korektne podla toho ako som zvyknuty aj na ine auta.
zastavenie po 100km na cik pauzu bez vypnutia motora a pokracovanie na dialnici - nastava zmena, tachometer ukazuje uz iba o cca 1-3 km/h VIAC ako je rychlost podla GPS.
• nasledne som zisiel na kratky usek z dialnice, nejaka cesta v obci, aj mimo obce (vsetko bez semaforu/zastavenia) a nasledne opat na dialnicu a tam uz som pozoroval, ze mi ukazuje na tachometri MENEJ ako realna rychlost (0-2kmkm/h), cize isiel som 135 tachometrovych a na GPS 137 km/h
• zvysok cesty cca 185km do kosic sa striedali cesty v obci, mimo obce a tam som az zistil, kedy sa problem zacina prejavovat. Prave striedanie rychlosti 90 (rychlejsie pri obiehani) - 50 (resp. pomalsie ak som sa za niekym vliekol) sposoboval zlenivetu rucicku tachometra. Skoncilo to tak, ze pred kosicami som isiel tachometrovych 30km/h a GPS ukazovalo skoro 60 km/h
zastavenie bez vypnutia motora vsetko vratilo viac menej na korektne hodnoty, cize rucicka ukazovala presnu rychlost ako aj GPS

ZAVER: Nie je dolezite kolko KM auto prejde, ale ako casto sa pocas jazdy meni rychlost, teda meni polohu rucicka.

Nejake napady? :unknown:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 lis 2017 00:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2008
Příspěvky: 3807
Bydliště: Valašské království (Zubří)
Vůz: XC70-T6/S80-V8/MX5
Něco velmi podobného tu řešil Haben. Byla špatná palubní deska (DIM), kde se krokový motor (ten co točí ručičkou) jemně zasekával. A přesně jak říkáš - záleželo na tom, kolikrát změnil rychlost. Některé kroky zkrátka vynechal a tak postupně vznikala chyba.

Rychlým řešením byla výměna DIM (s tím, že se tam naklonoval původní SW vč. všech nastavení, km, atp.). Od té doby, tuším, má pokoj.

P.

_________________
.::. XC70 T6 2014 .::. S80 V8 2007 .::. Mazda MX-5 1.8 2002 .::.
VolvoCesky.cz na Valašsku, tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 lis 2017 07:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2010
Příspěvky: 4255
Bydliště: Zlín
Vůz: V70 II D5 AWD MY05 manual, chip, EGR off
Ano. Potvrzuji. Jen u me zlobil otackomer, ktery postupne ukszoval vic a vic otacek, az volnobeh misto cca 750 ot/min byl 1500. Vymena celych budiku toto vyresila.

_________________
"GALERIE"
aktuálně NA PRODEJ: V70 II D5 AWD chip VolvoTune.nl 149 kw / 470 NM, MY05, manuál, EGR OFF Obrázek
chvíli bylo V70 II 2,4 D, 120 kw, MY04, automat, dlouho bylo V70 I 2,5 D, 103 kw, MY00, manuál, KAT OFF, EGR OFF Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 lis 2017 10:12 
Offline

Registrován: říjen 2017
Příspěvky: 11
Bydliště: Košice
Vůz: V50 2.0D 100kw rv2005 (D4204T)
Este by som sa chcel opytat na moznu pricinu tohto problemu.

- V servise (neorigo) naznacili, ze to mohlo vzniknut pri manimulacii s pristrojovkou (nejakou jej castou) - cize stocene kilometre
- V origo servise zas povedali, ze zasah do riadiacej jednotky nebol
- Moze to sposobovat unava materialov?

Vdaka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 lis 2017 10:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2010
Příspěvky: 4255
Bydliště: Zlín
Vůz: V70 II D5 AWD MY05 manual, chip, EGR off
Muzeto byt studeny kontakt, opotrebovany krokovaci motorek atd. Na manipulaci s pristrojovkou ci kilometry bbych to nesvadel

_________________
"GALERIE"
aktuálně NA PRODEJ: V70 II D5 AWD chip VolvoTune.nl 149 kw / 470 NM, MY05, manuál, EGR OFF Obrázek
chvíli bylo V70 II 2,4 D, 120 kw, MY04, automat, dlouho bylo V70 I 2,5 D, 103 kw, MY00, manuál, KAT OFF, EGR OFF Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR
BSR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.087s | 20 Queries | GZIP : Off ]