Po vymene turba chyba P0234,overboost

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 26
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Loděnice
Vůz: V50 1.6D 2008
Bydliště: Lodenice

#1 Po vymene turba chyba P0234,overboost

Příspěvek od TMac »

Zdar klubaci.Vymenil jsem turbo a pri vetsi zátěží padne motor do nouzaku.Chyba P0234 ,coz je prekrocen plnici tlak.podtlakova regulace funguje.Snimac pri mereni ukazuje plny tlak 2,5 baru kdy RJ vyzaduje cca 2,1.Pri vymene cidla plniciho tlaku a vynulavani,tak se objevuje chyba snimace,takze vubec nechapu co s tim.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 Po vymene turba chyba P0234,overboost

Příspěvek od Urvanej »

Aktuátor může bejt blbě nastavenej, dirka v hadičce... kontrolovals to?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 26
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Loděnice
Vůz: V50 1.6D 2008
Bydliště: Lodenice

#3 Po vymene turba chyba P0234,overboost

Příspěvek od TMac »

Ano,vsechno jsme uz zkontrolovali

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 Po vymene turba chyba P0234,overboost

Příspěvek od Urvanej »

Obecně overboost způsobuje to, že něco nedělá co by s rostoucím tlakem mělo, nebo tlak z roztočenýho turba dostatečně rychle nevypustí.
Vysokej tlak ti tam postupně nastoupá, nebo tam máš skok při řazení?
Tvl problém je, že vůbec netušim, jak ti to tam přesně funguje. Ty pežoty nejsou moc oblíbený ve volví komunitě. Zkus pohledat někde u nich, nebo u fordů, tam všude strkaly tuty stejný motorečky.
Bude muset zasáhnout někdo chytřejší.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 26
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Loděnice
Vůz: V50 1.6D 2008
Bydliště: Lodenice

#5 Po vymene turba chyba P0234,overboost

Příspěvek od TMac »

Zapomnel jsem jeste napsat,ze jsem ten snimac plniciho tlaku vymenil a hodnoty se srovnali,jenze po chvilce rekne,ze je vadny snimac a to jsem zkusil vymenit dva.Nechapu co te ridice jednotce nevoni kdyz uz jsem vsechno povymenoval a to i filtr elektromagnetickeho ventilu na konci hadicky.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#6 Po vymene turba chyba P0234,overboost

Příspěvek od Jasko »

Nehadže ti moc oleja na ten snimač? Minule bol u mňa chlapik z podobným problémom vyčistiť snimač kontrola odvetrania a odustenie oleja pomohlo.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 26
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Loděnice
Vůz: V50 1.6D 2008
Bydliště: Lodenice

#7 Po vymene turba chyba P0234,overboost

Příspěvek od TMac »

Snimac je čistý.Vratil jsem tam ten puvodni a dnes uplne jezdil bez potizi a hodnoty taky v poradku.Teď babo raď.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#8 Po vymene turba chyba P0234,overboost

Příspěvek od Jasko »

No u nas na sk klube Mirko (Laci servis) radi vyčistiť všetky poistky šmirglom alebo vymeniť a prejsť všetky konektory kontoxom pri takto sporadickych zavadach u tychto modelov. Dufam že sa nenahneva

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 26
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Loděnice
Vůz: V50 1.6D 2008
Bydliště: Lodenice

#9 Po vymene turba chyba P0234,overboost

Příspěvek od TMac »

Projdu to cele znova a pouziju kontaktol,ten mam doma.Zatim diky

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 26
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Loděnice
Vůz: V50 1.6D 2008
Bydliště: Lodenice

#10 Po vymene turba chyba P0234,overboost

Příspěvek od TMac »

Objevil jsem novou zkusenost.Motor pada do nouzaku po spusteni regenerace a následné zátěži motoru pri stoupani.Proto se ta závada neprojevuje pravidelne.Dpf jsem tez poridil novy,zadny polsky jmj.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 Po vymene turba chyba P0234,overboost

Příspěvek od Urvanej »

U DPF je dycky důležitý jestli jeho odchod je příčina problémů, nebo následek, jinak za chvíli jdeš pro nový.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 26
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Loděnice
Vůz: V50 1.6D 2008
Bydliště: Lodenice

#12 Po vymene turba chyba P0234,overboost

Příspěvek od TMac »

Duvod vymeny byl,neustale opakujici se regenerace,ktera se nedokoncila,cerny vyfuk.Miseni nafty s olejem (vylito 5 litru oleje z motoru),po rozriznuti bylo videt ze je po celem obvodu praskly.Dodan odzkouseny filtr ktery servisy odebiraji a montuji,bez reklamaci.Vyfuk uz neni tak zasvineny,takze to funguje.S nejvetsi pravdepodobnosti bude v haji cidlo toho plniciho tlaku,ale proc pri vymene se nahlásí jako vadne.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#13 Po vymene turba chyba P0234,overboost

Příspěvek od Urvanej »

Vidim, že si to dobře promyslel. :good:
Víc už bohužel neporadim :sorry:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#14 Po vymene turba chyba P0234,overboost

Příspěvek od ok2ucx »

Urvanej píše:U DPF je dycky důležitý jestli jeho odchod je příčina problémů, nebo následek, jinak za chvíli jdeš pro nový.
Amen, přesně tak. Smrt DPF je ve většině připadů pouze následek něčeho "většího" - obvykle 'pouze' jen celkově opotřebeného motoru, vstřikovače, atp. Navíc se v tom obvykle už někdo rýpal, takže diagnostika je už tak dost náročná (časově i finančně). Vyměnit pouhé DPF je sice cenově ne úplně levné, ale obvykle v motoru čeká ještě něco dalšího, často ještě dražšího (ty vstřiky, špatná komprese, katalyzátor, prostě 'něco', co způsobuje to, že auto hulí (ale DPF to pochytá a není to vidět), anebo jen neregeneruje korektně). Také se často zapomíná na drobnost - nechat nahrát nový SW, pokud je. I výrobci se hodně učili a k mání bývá uprgade (který funguje trošku lépe na tyto více opotřebované motory).

Celkově vzato:
- Euro5 5-válce (MY10-) od Volva jsou silně nadprůměrné ve spolehlivosti DPF (čti: nekazí se to a když, tak už je to fakt něco velkého).
- Euro4 (136kW) D5 jsou taky dobré, leč bylo to první DPF od Volva. Když -nejlépe preventivně- vyléčíš SW, EGR, sací potrubí, vířivé klapky a odvětrání klikovky, tak je to taky poměrně nesmrtelný systém.
- ostatní 4-válcové vynálezy: dokud to funguje, tak asi OK. Ale v okamžiku, když už DPF selže, může motor být celkově na hranici své ekonomické životnosti. Tam je třeba si připravit peněženku a dosud našetřené úspory za palivo odnést do servisu.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 26
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Loděnice
Vůz: V50 1.6D 2008
Bydliště: Lodenice

#15 Po vymene turba chyba P0234,overboost

Příspěvek od TMac »

Poskozeni dpf bylo zpusobeno spatnym cistenim a hlavne radne nevysusenym pred jizdou.

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#16 Po vymene turba chyba P0234,overboost

Příspěvek od kwiko »

ako rybnik miesto DPF nebude najlepsie, ale zrovna voda s oxidom uhlicitym je hlavny produkt spalovania uhlovodikov. takze pokial nieje zohriaty, suchy urcite nebude...
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“