Po jízdě z kopce auto kouří

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 77
Registrován: 7 roků
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: Volvo V40 2.0i, 103kw r.v.1996

#1 Po jízdě z kopce auto kouří

Příspěvek od Mroger »

Ahoj kluci, všiml jsem si, že po delší jízdě z kopce se zařazeným kvaltem mi v momentě kdy pod kopcem (např. na rovince) přidám plyn auto kouří. Samozřejmě čím více přidám tím více kouří, po chvilce to zmizí. Kouř má barvu bych řekl bílou možná do modra. V jiných situacích auto nekouří, ani v zátěži do kopce apod. Jen v této situaci jede v pohodě bez cukání, starty ok, jezdí bez problémů. Ještě musím dodat že předchozí majitel měnil katalyzátor za jiný samozřejmě neorigináln. Nějaký univerzální, a koncový díl výfuku je asi taky neoriginal, jelikož má dvě koncovky. Tak přemýšlím zda to řešit, a když ano tak jak.
_________________
Nyní Véčko V40 po 100 letech auto v benzinu
Před tím Ford Mondeo 1.8TD spolehlivý parťák

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2989
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#2 Po jízdě z kopce auto kouří

Příspěvek od 3m3 »

Pistni krouzky nebo gufera na ventilech....
Kolik dolejvas oleje mezi vymenama?
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Hary
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 850
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Neratovice
Vůz: V70I 1998 2.5 TDI Silver

#3 Po jízdě z kopce auto kouří

Příspěvek od Hary »

Martine, to by hulilo při každé trošku vetší zátěži.
_________________
Je: Škodofka
Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#4 Po jízdě z kopce auto kouří

Příspěvek od raolsa »

Souhlasím s Martinem. Pístní kroužky nebo gufera na ventilech. :wink: Asi to auto bude pěkná vyběhanka, chtělo by to změřit tlaky ve válcích.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 523
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#5 Po jízdě z kopce auto kouří

Příspěvek od Jarda.JM »

Sám s tím zkušenost nemám, ale shodou okolností jsem dnes byl v servisu řešit turbo propouštějící olej. A právě toto by měly být známky, že už je potřeba s ním něco udělat.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#6 Po jízdě z kopce auto kouří

Příspěvek od tomasss »

U atmosfery? :)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2989
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#7 Po jízdě z kopce auto kouří

Příspěvek od 3m3 »

Taky muze byt jen pricpany odvetravani a motor se muze tlakovat.Kazdopadne zmerenim komprese taky nicemu neuskodis
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 77
Registrován: 7 roků
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: Volvo V40 2.0i, 103kw r.v.1996

#8 Po jízdě z kopce auto kouří

Příspěvek od Mroger »

Motor má poctivý km, nemá problém se starty, s jizdou, vše ok. Mám pocit jako by mi pri studeném motoru za jizdy rachtal katalyzátor tak nevím zda b, to mohlo mít spojitost. To odvětrání je asi taky možnost. Jindy to nedělá jen jakmile šlápnu na plyn po delší jízdě z kopce. Kolik dolévám oleje nevím, teď budu měnit, koupil jsem ho před 14 dni
_________________
Nyní Véčko V40 po 100 letech auto v benzinu
Před tím Ford Mondeo 1.8TD spolehlivý parťák

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 77
Registrován: 7 roků
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: Volvo V40 2.0i, 103kw r.v.1996

#9 Po jízdě z kopce auto kouří

Příspěvek od Mroger »

Nemáte někde návod jak to vyčistit? Je to přístupný?
Kde ho najdu?
_________________
Nyní Véčko V40 po 100 letech auto v benzinu
Před tím Ford Mondeo 1.8TD spolehlivý parťák

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#10 Po jízdě z kopce auto kouří

Příspěvek od raolsa »

Nechci ti nějak kazit iluze, ale tohle bude větší problém než odvětrání.
Zkus nejdřív změřit ty tlaky. A pokud to bude špatný, tak bych se asi začal koukat buď po jiném motoru, nebo jiném autě.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 77
Registrován: 7 roků
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: Volvo V40 2.0i, 103kw r.v.1996

#11 Po jízdě z kopce auto kouří

Příspěvek od Mroger »

Myslíš až tak? Co by to tedy mohlo být podle Tebe? Tlaky mi asi změří každý druhý mechanik ne?
_________________
Nyní Véčko V40 po 100 letech auto v benzinu
Před tím Ford Mondeo 1.8TD spolehlivý parťák

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#12 Po jízdě z kopce auto kouří

Příspěvek od raolsa »

Už jsem to psal výše, kroužky či gufera. Ale základ je změřit ty tlaky. Bez toho je to jenom věštění z koule.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 77
Registrován: 7 roků
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: Volvo V40 2.0i, 103kw r.v.1996

#13 Po jízdě z kopce auto kouří

Příspěvek od Mroger »

Ok, v pondělí někoho seženu aby mi to změřil, jak je to časově náročné je změřit? A zvládne to běžný servis?
_________________
Nyní Véčko V40 po 100 letech auto v benzinu
Před tím Ford Mondeo 1.8TD spolehlivý parťák

Pišta...
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 702
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Budějce
Vůz: S 60 B5234T3 02' @ V70 B5244S 01'
Bydliště: Tam někde u Budějc.

#14 Po jízdě z kopce auto kouří

Příspěvek od Pišta... »

Ále měl i garáž mistr :wink:
Jen pro představu ti pán Gogol našel tohle. Jako pro laika nejednoduší pro pochopení


Jednou z diagnostických metod dávajících přesnou informaci o stavu motoru je změření kompresních tlaků v jednotlivých válcích motoru.

K měření se používá nejčastěji průmyslově vyráběný registrační měřič komprese, v němž se zjištěné hodnoty zaznamenávají na výměnnou záznamovou kartičku. Někteří motoristé používají amatérsky vyráběné měřiče, postavené, podle návodů zveřejňovaných v motoristické literatuře. Tyto měřiče jsou obvykle vyrobeny na bázi měřiče tlaku v pneumatikách. V poslední době se na trhu objevil průmyslově vyráběný měřič MK 16, vycházející také z principu běžného měřiče tlaku v pneumatikách. Jeho výrobcem je výrobní družstvo Konekta, Brno.

Kompresní tlak se měří při protáčení studeného motoru spouštěčem, při plně otevřené škrticí klapce karburátoru, nabitém akumulátoru a při vyšroubovaných zapalovacích svíčkách. Změřená hodnota má být 1,2 až 1,3 MPa. Důležitější než absolutní hodnoty však je, aby hodnoty u všech válců byly přibližně stejné. Nejvyšší přípustný rozdíl u nového motoru je asi 0,05 MPa a u motoru v provozu až 0,10 MPa.

Klesnou-li naměřené hodnoty kompresních tlaků válců pod 1 MPa, svědčí to o zhoršeném mechanickém stavu motoru - netěsné kroužky nebo ventily.

Netěsné pístní kroužky se snadno poznají podle pronikání výfukových plynů do klikové skříně motoru a odtud otevřeným víčkem nalévacího hrdla oleje na víku hlavy válců.

Jiný způsob kontroly je vstříknout do zkoumaného válce asi 3 až 5 cm3 oleje vyšší viskozity a měření opakovat. Zjistí-li se porovnáním naměřených hodnot s předchozími zlepšení, je příčinou nízkého kompresního tlaku opotřebený nebo poškozený píst, pístní kroužky nebo válec. Pokud nedojde ke zlepšení, bude pravděpodobně závada v netěsnosti ventilů nebo hlavy válců.

Pozor: Při měření kompresních tlaků je nutné dodržovat základní bezpečnostní opatření:

1. před měřením zajistit vozidlo proti pohybu;
2. před spouštěním (otáčením) motoru se přesvědčit, zda je řadicí páka v neutrální poloze;
3. zapalovací kabely vedoucí ke svíčkám umístit tak, aby jejich koncovky nebyly v blízkosti otvorů po vyšroubovaných svíčkách (nebezpečí vznícení benzínových par);
4. při měření nekouřit a nemanipulovat s otevřeným ohněm v blízkosti zkoušeného vozidla.
_________________
Skandinávský plnokrevník S60 B5234T3 02' Venetian Red pearl @ Daily Cars B5244S 01'
Bylo:Fransoa 406 Hdi RHZ Mégan-néé 1.9 TD otočené na střechu ve Štěpánovicích Renault 25 2.2 automat
Škoda Hovoriť 136 LPG Rumun Club 11 R co žral i lidi u přechodu

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 77
Registrován: 7 roků
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: Volvo V40 2.0i, 103kw r.v.1996

#15 Po jízdě z kopce auto kouří

Příspěvek od Mroger »

Chápu, měl by to zvládnout každý automechanik :)
_________________
Nyní Véčko V40 po 100 letech auto v benzinu
Před tím Ford Mondeo 1.8TD spolehlivý parťák
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“