VOLVOfórum
http://forum.volvoklub.cz/

ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu
http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=28&t=5892
Stránka 2 z 4

Autor:  jarek.krizan [ 16 led 2008 17:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Nj elektronická škrtící klapka.

Autor:  Jarda S40 [ 16 led 2008 21:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

ruprecht píše:
Aha, tak jsem špatně hledal (a bylo to tady: viewtopic.php?f=28&t=9165&start=25&st=0&sk=t&sd=a" target="_blank). Takže škrtící klapka - do toho se pouštět nebudu. Holt navštívím servis...
nevěš hlavu. Pokud je tam obdoba škrtící klapky jako u jinejch aut, ta problém spočívá v tom, že se na stěny difuzéru kolem té klapky usadí nějaké lepkavé zbytky z benzínu. Ty potom zanášej přesně definovanou mezeru mezi klapkou a stěnou, kterou proudí vzduch pro volnoběh. V důsledku toho se musí škrtící klapka furt regulovat a houpou otáčky. Řešení spočívá ve vičištění těch stěn hadříkem, já používal suchý, můžeš použít i nějaký čistič klapek. Po vyčištění by se mohla odpojit baterka, aby se vyresetovala ECU a potom by měl motor zase chodit dobře. Nevím zda mám pravdu, ale za zkoušku to snad stojí.

Autor:  ruprecht [ 17 led 2008 06:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

O víkendu na to kouknu a zkusím rozebrat. Snad se mi to podaří pak složit :razz: Jinak všem díky za rady...

Autor:  yoby [ 17 led 2008 08:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Z jedný strany se dostaneš v pohodě, klapka je mezi motorem a přepážkou před řidičem, když sundáš hadici z airboxu do klapky tak seš v ní. A protože je plyn mechanickej, tak si jí i snadno otevřeš. Ale celou jí vyndat jsem si netroufl. A pak jen čistit a čistit, až se bude lesknout jak psí kulky :lol:

Autor:  rain [ 17 led 2008 09:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Až budu mít trošku času přispěji do diskuse. Mám s tímto problémem také zkušenosti.

Autor:  ruprecht [ 17 led 2008 10:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

rain píše:
Až budu mít trošku času přispěji do diskuse. Mám s tímto problémem také zkušenosti.

No udělal bys mi velkou radost kdybys našel trochu času do neděle, kdy se na to chci vrhnout :D . Přeci jen jsem strojař jenom vzděláním a praxe mi je trochu cizí... :razz:

Autor:  Jarda S40 [ 17 led 2008 11:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Klapku bych nevyndaval, nýbrž si ji jen otevřel a čistil na autě. Pomocí nějakého hadříku na drátě, ale opatrně, aby tam nespadl. Metodu si jistě najdete každej sám.

Autor:  rain [ 17 led 2008 23:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Ahoj, jak jsem slíbil - podělím se o zkušenosti s kolísáním otáček při volnoběhu u GDI:
- je potřeba si uvědomit, že se jedná o jiný motor než Volvo, je to motor od Mitsubishi
- výměna nebo demontáž volnoběžného ventilu není taková trivka jako u motoru volvo, asi se to dá zvládnout, ale zasekl jsem se na odpojení jednoho konektoru, ke kterému jsem měl tak špatný přístup, že sem ani nepřišel na to jakou má pojistku, pokud ji tedy má - nechtěl jsem to utrhnout, tak jsem to pro jistotu nechal raději udělat v servisu
- celej ventil i s klapkou jsem tedy nechal vyměněit za jiný (starší, ale kompletně vyčištěný) - nemá,
- kolísání otáček nebylo odstraněno (čistá klapka u ventilu je důležitá, ale ne jediný důvod)
- poté jsem zkusil odpojit snímač otáček a problém s kolísáním přestal, po opětovném zapojení opět kolísjí, (po výměně za nový nebyl problém odstraněn) - nový jsem tedy vrátil a dal tam původní;
- další věcí je řídící jednotka - při jejím normálním režimu se projevují otáčky tak, že jsou na určité hodnotě - dle manuálu 620 ot. - při prudkém otočení volantu, nebo zapnutí klimatizace atp. jdou otáčky o trochu nahoru - to je normální stav;
- může však také fungovat v nouzovém režimu a pak to může dělat neplechu a mít i vliv na kolísání otáček i výkon motoru - pak je potřeba ji resetovat (celkem jednoduchá záležitost i když může vypad poměrně drasticky - popíši v případě zájmu později) - reset řídící jednotky je někdy potřeba udělat i opakovaně - po opakovaném resetu se u mě kolísání zlepšilo - za studena otáčky již nekolísají (přetrval jen problém po zahřátí motoru po delší jízdě);
- nyní zpátky k tomu, proč zdůrazňuji, že jde o motor Mitsubishi - je velmi citlivý na kvalitu benzínu - nemá prostě rád nekvalitní evropský benzín a dochází k zanášení systému sírou,
- nyní jsem přidal do nádrže roztok na čištění vstřikování - měl by rozpustit usazeniny (někdo to ndoporučuje někdo ano) - uvidím později - poslendí řešení je rozbrat motor a vyčistit, ale to bych viděl až na krajní řešení; :poc:

Autor:  ruprecht [ 18 led 2008 07:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

rain píše:
při jejím normálním režimu se projevují otáčky tak, že jsou na určité hodnotě - dle manuálu 620 ot. - při prudkém otočení volantu, nebo zapnutí klimatizace atp. jdou otáčky o trochu nahoru - to je normální stav :poc:

Aha, takže pokud jsou normální otáčky okolo 620, tak je všechno ok :D a problém s kolísáním otáček (respektive s jejich poklesem) mám jen při zapnuté klimatizaci. No o víkendu zkusím vyčistit klapku a pak nechám vyměnit médium v klimě...
Díky všem za podnětné příspěvky, zase jsem o něco chytřejší :shock:

Autor:  jogin3 [ 20 led 2008 20:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Cau, myslite, ze muze mit volnobezny ventil vliv na startovani auta? Me se uz po 3ti stalo, ze me auto jakoby slabe startuje. Pri tom je nova baterie. Proste to nastartuje ale otacky se vytahnou lsabe na 500, zakolisa a potom je to ok. Auto jinak jede uplne normalne, tahne za plynem, vse ok, ani otacky nekolisaji pri vonobehu. Ale proste dneska me to 2x za sebou takto startovalo.

Tankuju jedine na shell. kalsickou 95ku.

Diky za radu.

Autor:  jogin3 [ 25 led 2008 19:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Tak, dnes sem vycitil ventil a je to parada. Zatim auto startuje krasne , jak pri studenym, tak pri teplym,de nadherne do otacek, jede to lip, rozjizdi se to lip, je to samy pozitivum :palec: :mrgreen: takze snad uz to bude ok. Jinak mel sem dost velky problemy odsroubovat ten moturek od toho ventilu, ketri je prisroubovan 2ma malymy srouby , takze sem si napolovic strhal zavity, az to budu delat na jare(ted sem to namazal, takze se to povoli lehce) dam tam jiny srouby, tak jenom pro ty , kteri to buou mit ten sroub zazranej do materialu jako ja, tak si radsi vemte plechovku sroubu a najdete stejny zavit a dejte tam poradny sroubky, pac tyhle orginal, sou z aterialu 1,2,3 a nic nevydrzi. Mel sem na to secialni sroubovak s T drzakem a i kdyz sem mel nastavec presne na patici toho sroubu, tak se pri polovani ten sroub proste rozdrolil, ten material sroubu, je fakt hnus fialovej.

Autor:  Robertissimo [ 26 led 2008 23:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Ahoy, nedalo mi to a zkusil jsem najít na svým Volvínku volnoběžný ventil. Něco podobnému tomu, na fotkám od Lachtana jsem na motoru našel :pij: Doufám, že to co jsem vyčistil byl volnoběžný ventil :prace: Vyčistil jsem rovnou i svíčky, když už jsem se v tom hrabal. Auto jede, nevím jestli líp, to poznám po delším ježdění. Tady je postup a fotky. Prosím o reakce a kritiku :prace: Díky

Přílohy:
1.JPG
1.JPG [ 68.98 KiB | Zobrazeno 8122 krát ]
2.JPG
2.JPG [ 64.19 KiB | Zobrazeno 8118 krát ]
3.JPG
3.JPG [ 76.68 KiB | Zobrazeno 8116 krát ]
4.JPG
4.JPG [ 69.52 KiB | Zobrazeno 8120 krát ]

Autor:  jarek.krizan [ 27 led 2008 10:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Podle zežraného hliníkového obalu, bych řekl, že ty původní volvácké ventily, když nic, byly aspoň s kvalitnějšího materiálu.

Autor:  Peťo-goalie [ 09 úno 2008 13:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

jarek.krizan píše:
Podle zežraného hliníkového obalu, bych řekl, že ty původní volvácké ventily, když nic, byly aspoň s kvalitnějšího materiálu.


Tak ja som to tiez vycistil-ale ziadne logo volvo som tam nenasiel - moj ventil vyzera identicky s lachtanovym a ma logo HITACHI :lol:

Autor:  Lachtan [ 10 úno 2008 21:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

goalie píše:
...moj ventil vyzera identicky s lachtanovym a ma logo HITACHI :lol:
...Pak je vše v pořádku - můj je také HITACHI :twisted:

Autor:  Peťo-goalie [ 11 úno 2008 01:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Lachtan píše:
goalie píše:
...moj ventil vyzera identicky s lachtanovym a ma logo HITACHI :lol:
...Pak je vše v pořádku - můj je také HITACHI :twisted:

Vyzera to akoby si to chcel zatajit :lol: :lol: :lol:

Autor:  moby [ 30 kvě 2008 13:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

predpokladám, že rovnaký prípadne podobný postup bude aj pri motore B4184S...či nie :?
ak by mi mohol niekto z vás laicky vysvetliť, čo má za následok poškodenie resp. znečistenie ventilu bol by som mu veľmi vďačný.. ;-) ...mimochodom, aký to môže mať vplyv na spotrebu??...viem že je tu na spotrebu samostatny topic, ale stále mi nejde do hlavy moja spotreba, ktorá sa motá okolo 12l/100km. u ostatných tak o 2-3l menej, čo je podľa mňa dosť...a prosim poznamky typu ťažká noha nechajme bokom...dík

Autor:  Peťo-goalie [ 30 kvě 2008 13:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

moby píše:
predpokladám, že rovnaký prípadne podobný postup bude aj pri motore B4184S...či nie :?
ak by mi mohol niekto z vás laicky vysvetliť, čo má za následok poškodenie resp. znečistenie ventilu bol by som mu veľmi vďačný.. ;-) ...mimochodom, aký to môže mať vplyv na spotrebu??...viem že je tu na spotrebu samostatny topic, ale stále mi nejde do hlavy moja spotreba, ktorá sa motá okolo 12l/100km. u ostatných tak o 2-3l menej, čo je podľa mňa dosť...a prosim poznamky typu ťažká noha nechajme bokom...dík

Postup je uplne identicky. Za nasledok moze mat len ten pokles otacok pri volnobehu- moze ist az do skapinania motora.
Ako pisal Lachtan je dobre ho raz za rok vyplachnut v technickom benzine. Neviem ci to ma vplyv na spotrebu. Na spotrebu maju skor vplyv ine veci ako stav zapalovania-sviecky, stav oleja, a potom fyzikalne veci-sirka gum, hmotnost vozidla a samotny vodic

Autor:  moby [ 04 čer 2008 06:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Lachtan píše:
goalie píše:
...moj ventil vyzera identicky s lachtanovym a ma logo HITACHI :lol:
...Pak je vše v pořádku - můj je také HITACHI :twisted:

aj ja mam hitachi ale z boku je taka mala pi*ka..že by nejaký nekalý ťah žabožrútov?
BTW: pre všetkých, v B4184S je to rovnaké ako popisoval LACHTAN v 2,0T...tak šup kúpiť techničák a všetci čistiť!!!... :lol: :lol: :lol:

Autor:  moby [ 09 čer 2008 06:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

vopred sa ospravedlňujem za OT...ale potrebujem pomôcť. matka má Peugeot 106 1,0 37kW r.v.01 a problém sa vyskytol v štartovaní...za studena štartuje "na brnk" ale ako náhle sa zohreje ani bohovi...otázka znie: lambda?... váha vzduchu?... alebo to môže spôsobovať aj tento volnobežný ventil o ktorom je tu reč...????

Autor:  ttoommaasseekk [ 12 čer 2008 09:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Pratele, nejsem Volvistou dlouho, cca 10dni, ale jiz si dovolim se zapojit do diskuze.

Zde omylany volnobezny ventil (konkretne zminovany Hitachi) je na prvni (az se podivam na ten svuj, tak asi i na druhy) pohled totozny z Opel Vectra 2.0 16V 100kW (X20XEV). Ten jsem cistil nekolikrat, vzdy uspesne.
Doporucuji tedy cistit pripravkem, ktery lze za rozumne penize (cca 120,-Kč) poridit v AutoKelly. Vyrobce: TECTANE, vyrobek: Carburator cleaner, baleni: spray 500ml :palec:
Rozpousti to veskere usazeniny naprosto vyborne, tudiz jej pouzivam i na cisteni klapky a vubec vseho mastne spinaveho v motoru. Po vycisteni je dobre prostriknout (jemne) osicku WDckem (ja pouzivam Konkor), aby opravdu dobre behala. Muze se totiz stat (a me se stalo), ze po vycisteni a nastartovani byly volnobezne otacky cca kolem 1500, po nekolikatem nastarovani se jiz ventil ulkidnil. Od te doby jej po vycisteni promaznu.

Snad jsem malinko pomohl.

Autor:  Dural8 [ 12 čer 2008 09:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

moby píše:
vopred sa ospravedlňujem za OT...ale potrebujem pomôcť. matka má Peugeot 106 1,0 37kW r.v.01 a problém sa vyskytol v štartovaní...za studena štartuje "na brnk" ale ako náhle sa zohreje ani bohovi...otázka znie: lambda?... váha vzduchu?... alebo to môže spôsobovať aj tento volnobežný ventil o ktorom je tu reč...????

Čidlo otáček na klice.

Autor:  moby [ 16 čer 2008 06:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Dural8 píše:
moby píše:
vopred sa ospravedlňujem za OT...ale potrebujem pomôcť. matka má Peugeot 106 1,0 37kW r.v.01 a problém sa vyskytol v štartovaní...za studena štartuje "na brnk" ale ako náhle sa zohreje ani bohovi...otázka znie: lambda?... váha vzduchu?... alebo to môže spôsobovať aj tento volnobežný ventil o ktorom je tu reč...????

Čidlo otáček na klice.

ono to čidlo nie je na kluke ale na zotrvačníku...máš na mysli to...ono v podstate som uvažoval ešte aj nad čidlom teploty, lebo problém nie je len v tom, že zohriaty neštartuje, ale aj v tom že ked chytí, tak otáčky vyletia okolo 1600 a nereaguje na plyn...akoby ho prechlastalo...
HOTOVO - celý problém bol v zlom snímači teploty chladiacej kvapaliny...vymeniel a šlape zase ako hodinky...

Autor:  Millan [ 07 dub 2009 15:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

Robertissimo píše:
Ahoy, nedalo mi to a zkusil jsem najít na svým Volvínku volnoběžný ventil. Něco podobnému tomu, na fotkám od Lachtana jsem na motoru našel :pij: Doufám, že to co jsem vyčistil byl volnoběžný ventil :prace: Vyčistil jsem rovnou i svíčky, když už jsem se v tom hrabal. Auto jede, nevím jestli líp, to poznám po delším ježdění. Tady je postup a fotky. Prosím o reakce a kritiku :prace: Díky


Dal sis záležet na tom návodu - takže reakce - jenom chvála :palec: :palec: Lachtan samozřejmě taky :palec: :palec:

Autor:  dukemb [ 12 říj 2010 09:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: ztrata otacek pri volnobehu - čištění volnoběž. ventilu

taky jsem vyčistil u S40, otáčky zas v normálu (teda skoro, misto 700 je tam 900,ale furt lepší než puvodních 1400), kupodivu je tento díl značky renault:D Ještě je dobré pročistit i ten konektor. no ještě zkusím klapku pročistit ale nekde jsem četl , že je pak potřeba znovu nastavit, tak to nevim jak?

update:
tak jsem po 2 týdnech znovu kouknul na ten ventil a je zas celý vnitřek od oleje..jak je možný, že se tam za tak krátký čas dostane tolik oleje?

Stránka 2 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/