problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 18
Registrován: 10 roků
Vůz: Volvo V50 2.0D

#26 problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

Příspěvek od Stenly015 »

EGR je nesmysl, vše je jen pro ekologii a atmosféře.

EGR a přepouštění plynu do saní nekvalitně spalujeme naftu, motor pro chod potřebuje více nafty a při nekvalitním spálení nafty se tvoří saze.

Saze se uchytí ve filtru pevných částí a je vyřešeno.

Pokud by EGR nebyl, do saní a motoru jde čistý vzduch a nafta se lépe spaluje, je zapotřebí měně nafty a při kvalitní spalovaní nafty se netvoří saze, takže nepotřebuješ filtr pevných částí.

Ale tvoří se více plynu, který je pro Evropskou unii neadekvátní a tím vysoké emise !!

Tvorba plynu co rozežírá atmosféru.


Proto EGR, špatné spalování, tvorba sazí a proto filtr pevných částí, to vše pro lepší emise !!


Ale to že si ničíš celí motor, nikdo neřeší a výměna všeho ??? , přece není problém, zaplatí to koncový zákazník v servisu !!!

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#27 problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

Příspěvek od kwiko »

Kvalitu spalovania ako aj dymivost riesi stav a konstrukcia vstrekovacov a spalovaciejo priestoru. Diesel ma aj s funkcnym EGR kysliku nadbytok. Hlavne na studenom motore, pri ciastocnom ci nizkom zatazeni spotrebu znizuje (ale aj vykon), pri plnom zatazeni je zavrety. Oxidy dusika su vysoko toxicke.
Ale inak je asi ako vravis... zbitocne sa tu pytas, vsetko vies, je to tvoje auto za ktore si ty zodpovedny, nie servis :wink:

Ps: Odporucam Diesel Engine Engineering 1 a 2
od Andrei Makartchouk ak ta tato tema zaujima hlbsie ako zbierka povesti a bajok vymyslenych v skolskych dielnach.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 18
Registrován: 10 roků
Vůz: Volvo V50 2.0D

#28 problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

Příspěvek od Stenly015 »

Zdary :)

Tak ve Volvu mají nový turbo, komplet repas.

Dáme nové střiky, nový filtr pevných částí a pak se uvidí, dále nový olej a filtr oleje.

Do pátku to snad bude v pohodě. uvidíme :))

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#29 problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

Příspěvek od hajnej »

Celková cena za tuhle srandu?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#30 problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

Příspěvek od Urvanej »

Ach jo, to sem si myslel, že volva už jsou natolik chytrý, že to umí bez klíčku chcípnout třeba klapkou, EGRem a pod. I když asi už jo, když mu to na runaway chcíplo jinak, než že došel olej.
Jinak k Volfovi s věcma vofafrně. Nebudí ve mě ani trochu důvěry a to si tam posledních 5 let jezdim jen pro díly...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

GDPR_user

#31 problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

Příspěvek od GDPR_user »

Stenly015 píše:Zdary :)

Tak ve Volvu mají nový turbo, komplet repas.

Dáme nové střiky, nový filtr pevných částí a pak se uvidí, dále nový olej a filtr oleje.

Do pátku to snad bude v pohodě. uvidíme :))
A co doma ,všichni zdrávi? Nasypat 70tis do kurvy aniž by jsi věděl,jestli pojede.Není jednodušší tu popelnici rozprodat na díly a koupit si Volvo???

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 18
Registrován: 10 roků
Vůz: Volvo V50 2.0D

#32 problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

Příspěvek od Stenly015 »

zdary Lidičky,

Tak si myslím, že jsme všichni doma zdravý a máme se k světu :)DDDDD

Jinak zpátky k Volovu V50 - auto žijeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee !!!!!!!

vím že to byl risk, spravovat auto, když nevíme, jestli to bude v pohodě.

Auto má 220 000 km najeto

Ja jsem u toho byl, když se to posralo a věřil jsem, že motor je v pohodě, jelikož ten neřízený chod motoru, byl jen krádce a když to vyčerpalo všechen olej v intercoleru, tak to samo chcíplo.
V motoru bylo ještě cca 3/4 oleje. Samozřejmě, že to byl risk.
Jezdil jsem celá leta, bez problémů, když čtu jaké problémy tady se řeší, tak si myslím, že jsem koupil dobré auto.

Jako první jsem nechal motor zkontrolovat

- kontrola rozvodů
- kontrola hlavy motoru
- kontrola napuštění a natlakování vodní soustavy , jestli neteče voda do válců
- kontrola spodní části motoru ( ojnice a klika )

Když jsem zjistil, že po téhle stránce je všechno v pohodě, hodně jsem přemýšlel jestli auto nechat spravovat a nebo se na to vysrat.


V roce 2016 jsem vyměnil všechny tlumiče , výměna kotoučů a destiček, výměna silentblok na řízení.
Také jsem koupil nové gumy na zimu, tedy moc jsem si je neužil :))))))

Takže Oprava auta :

- výměna - ( repas turba ) kompletní
- výměna - nový filtr pevných částí
- výměna - nové střiky
- výměna - nový přední chladič na vodu
- výměna - nový přední chladič na klimu
- výměna - nové rozvody
- výměna - těsnění pod saní
- výměna - nový olej , filter oleje

co jsem si sehnal za lepší cenu:
- repas turba
- filter pevných částí
- chladič vody
- chladič klimo
- těsnění pod saní
- olej a filtr

ostatní ve volvu:
- rozvody
- střiky

A to jsem to měl za lepší cenu - 20 % na materiál a práci ve volvu, jelikož auto je starší než 8 let.



kompletní vyčištění motoru, napuštění klima, napuštění vodní soustavy.


Dneska jsem byl auto projet po rychlostní silnici na Přeštice do Dobřan a zpátky, musím říci:

- chod motoru je plynulí a stejně hlučný jako byl před tím.
- otáčky motoru na volnoběch jsou stabilní a plynulé
- žádné nezdravé zvuky z motoru nevychází.
- při jízdě to jde za plynem - turbo super.

Jsem rád, že se to povedlo a že je auto v pohodě !!

Samozřejmě že ta sranda stála 65 000,- s DPH.

Ale peníze byli, jsou a budou. Za 65 000,- bych nové auto nekoupil !!

Koupil bych ojetinu, do které bych musel stejně vrážet zase spoustu peněz.

Taky vím co s tím autem bylo, co všechno je vyměněné !!! A na čom jsem !!

A pokud ten motor vydržel takovou zátěž, byť jen na chvilku, tak už snad vydrží všechno :)))

Tenhle motor musí vydržet daleko více než jen 200 000 km.

Asi byla taky klika, že kupuji do auta vždy kvalitní olej a nešetřím na tom.

Pic a přeji V50 hodně kilometrů :)))

pic

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#33 problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

Příspěvek od karelvolvo »

Kdybys kupoval pořádný olej tak to turbo by vydrželo víc jak 200 tkm !!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 401
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#34 problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

Příspěvek od Teflon_490 »

karelvolvo píše:Kdybys kupoval pořádný olej tak to turbo by vydrželo víc jak 200 tkm !!
I kdybys tam lil olej ze zlatejch bandasek, tak kdyz budes to turbo prasit za studena a nedochlazovat, tak ti odejde daleko driv nez ve 200. A taky neovlivnis co tam kdo lil pred tebou. Ale jeste ze si sel nahodou kolem a poradils.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#35 problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

Příspěvek od karelvolvo »

Teflon_490 píše:
karelvolvo píše:Kdybys kupoval pořádný olej tak to turbo by vydrželo víc jak 200 tkm !!
I kdybys tam lil olej ze zlatejch bandasek, tak kdyz budes to turbo prasit za studena a nedochlazovat, tak ti odejde daleko driv nez ve 200. A taky neovlivnis co tam kdo lil pred tebou. Ale jeste ze si sel nahodou kolem a poradils.
Mám na turbu 750 tkm a že bych ho nějak šetřil ? Když vím že budu zastavovat tak prostě nejedu jak trotl nikdy nic nedochlazuji turbo je hodně o oleji ! nikdy jsem v něm neměl nic jiného než 10W40 a 10W30 jo vlastně asi před 15 ti lety 15W40
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 401
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#36 problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

Příspěvek od Teflon_490 »

Dobre, ale i tak se k nemu podvedome chovas tak, aby si ho zbytecne nenicil, protoze o tom neco vis. Ale sou lidi, kteri tak akorat vi, ze se maji chytit te kulate veci vepredu, otocit klickem a slapnout na pedal. A tem to turbo urcite nevydrzi ani tech 200k, a kvuli tomu ze by do toho lili brecku olej to v drtive vetsine pripadu nebude.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 18
Registrován: 10 roků
Vůz: Volvo V50 2.0D

#37 problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

Příspěvek od Stenly015 »

Zdary ,

nikdy jsem nedělal s autem, takové věci, abych jezdil stylem plyn a brzda a honil turbo po dálnici a pak přijel na benzínu a nenechal turbo vychladnou a hned to vypnul.

To nikdy nedělám !! Když jezdím po městě, nebo mimo město, tak v klidu, žádné blbosti s toho už jsem vyrostl :)

Do motoru kupuji olej který má specifikaci Ford : https://www.weboil.cz/Motorovy-olej-Q8-5W-30-a-filtr-pro-Volvo-V-50-II-2-0-D-d801.htm


Pokud si myslíte, že lze si koupit lepší olej, napište, není problém koupím lepší a ještě vyměním.

Dneska jsem si vyzvednul auto ze servisu, jel jsem to projed na dálnici Plzeň - Stříbro a zpět, cesta tam .. test tempomat 120Km/h ... v pohodě

Cestou zpátky jsem si trochu hrál a občas jel pomalu a chvilkama i trochu rychle a hlavně rychlé zrychlení.

auto jede v pohodě, žádný známky poklesu výkonu, či teploty a při příjezdu do Stříbra jsem si poslechnul motor na volnoběch a šlape v pohodě.

Auto jde pěkně za plynem a turbo má opravdu pěkný tah.

Takže zatím pozitivní hodnocení a s testy budu ještě provádět, zítra jedu na Šumavu cca 230 km tam a zpátky, v pátek Mnichov 645 km tam a zpátky , tak jsem zvědavý :)

Opravu dobý test :) - zítra mrknu na stav oleje a vody.

PIC lidičky

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 18
Registrován: 10 roků
Vůz: Volvo V50 2.0D

#38 problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

Příspěvek od Stenly015 »

Zdary

Tak jsem dneska udělal druhý test, Plzeň - Javorník na Šumavě ( cca 115 km tam )

Celkem 230 km

- stav oleje - normál ( dle rysky na měřítku v 50% mezi min a max )

- stav vody - normál ( dle rysky na stejným místě )

- celkový chod motoru stabilní - nepozorované žádné známky problematiky.

- test klimatizace - ok

- test tempomatu - ok

- celková spotřeba 6,3l / 100 Km - dle počítače.

Auto jede pěkně za plynem, bez poklesu výkonu.

Při neutrálu, cca 900 ot/min - když zapnu klimu, nebo otočím volantem, či brzdy - nepocítím žádný pokles na otáčkách.

Jsem nepsal, doplnil jsem Aditivum do nádržky - cca 1,8 L od weber - zbylo my 1,2 L pokud někdo budete mít zájem ? Domluvíme se.

Originál krabice + vše potřebné.

Super, mám radost.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 18
Registrován: 10 roků
Vůz: Volvo V50 2.0D

#39 problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

Příspěvek od Stenly015 »

zdary ,

získal jsem nabídku na chiptuning vozu - z 100 KW - zvednutí výkonu až 130 KW + vypnuti EGR ventilu.

Tak asi do toho půjdu, jen ta cena !!

pic

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 315
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: V60 D5 AWD

#40 problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

Příspěvek od papaya »

Muzes napsat do sz kolik?
_________________
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#41 problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

Příspěvek od hajnej »

Odvážnej po tom všem...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 18
Registrován: 10 roků
Vůz: Volvo V50 2.0D

#42 problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

Příspěvek od Stenly015 »

Zdary nevím co je sz ??

dneska jsem vyměnil žhavící svíčky, všechny 4 ks, byl to porod, odmontovat EGR ventil, odmontovat chlazení EGR ventilu, pak jednu po druhá vyndat, zkusím sem nahrát obrázek, jak vypadali ty vyndané.

Otestoval jsem všechny 4 ks a rozžhavení do 7s jen jedna !! ostatní žhavili: jedna u ve středu žhavící elektrody a dvě se zahřáli ale nerožhavili.

- Všechny odebírali proud, takže originál diagnostika ve Autovolf nenapsala NIC !!!

- všechny svíčky jsem přeměřil voltmetrem přes nastavení - proud 10A - všechny ukazovali odběr cca 15A.

Je to mazec z 4 svíček sotva žhavila jen jedna , ale ostatní tři skoro vůbec.

Diagnostika zjistí vadnou žhavící svíčku jen , když je svíčka přerušená ! Ale to asi víte všichni.



zde foto:
Přílohy
svíčka.JPG
Naposledy upravil(a) Stenly015 dne 09 dub 2017 20:02, celkem upraveno 2 x.

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#43 problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

Příspěvek od Hájčus »

Kloubouk dolů, dobrá práce. :good:
Toho chipu se neboj, je to pak stejně zase a jenom o oleji a používání mozku.

SZ = Soukromá Zpráva a je to tlačítko s dvěma pajďulákama
zhruba TADY DOLE pod tímto textem... tím posleš zprávu jen a pouze konkrétnímu uživateli, u kterého na SZ klikneš. Takže když klikneš SZ u Papáyova přispěvku, mužeš mu "tajně" napsat cenu chipu.
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 18
Registrován: 10 roků
Vůz: Volvo V50 2.0D

#44 problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

Příspěvek od Stenly015 »

Informace o chiptuningu :

u motoru 2.0 TDCi

- Před úpravou - Po úpravě - Rozdíl

Výkon 100 kW 120 kW 20 kW
Kroutící moment 320 Nm 384 Nm 64 Nm

Cena cca 9 900 Kč

Vypnutí EGR ventilu

Cena cca 1 500 Kč


Někde to třeba budou dělat levnější.

ale já doporučuji : http://www.xtuning.cz/chip/volvo/v50-04-04/2000-d-579-100


Jinak jsem trochu experimentoval a vyrobil jsem destičku, kterou jsem nainstaloval na mezi EGR ventilem a trubkou, která vede z EGR do sání motoru.

Spotřeba :

- mimo město z 6,4 L/100Km - 5,0 L/100Km

- město z 7,5 L/100Km - 6,4 L/100Km

Auto jde pěkně za plynem a celkově se jezdí o poznání lépe. Jen systém motoru občas napsal " Systém motoru doporučuje servis "

Informaci jsem zrušil tlačítkem na ovládání počítače a byl klid. Po celou jízdu z cca 65 Km už se hláška neopakovala.

Byl to velmi zajímavý test !!!

ozvu se až po ladím svojí V50 tku :)))))

pic

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 18
Registrován: 10 roků
Vůz: Volvo V50 2.0D

#45 problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

Příspěvek od Stenly015 »

Poslední věc:

Jaký olej je nejlepší pro motory 2.0 TDCi !!!

díky :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 18
Registrován: 10 roků
Vůz: Volvo V50 2.0D

#46 problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

Příspěvek od Stenly015 »

Používám tento olej : https://www.weboil.cz/Motorovy-olej-Q8-5W-30-a-filtr-pro-Volvo-V-50-II-2-0-D-d801.htm


Specifikace Ford !

Olej tam mám cca 1 měsíc, pokud existuje lepší, klidně ještě vyměním !!! + filtr oleje, není problém :-)

pic

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#47 problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

Příspěvek od Hájčus »

Nejde o to, zdla lepší, nebo supernejlepší.. když tam to, co tam leješ teď budeš měnit po roce, nebo méně než 10 000km tak to bude furt stokrát lepší, než když koupíš ten nej, nej, a nejdražší olej a necháš ho tam LongLife servisní interval 20 000km, nebo déle... :bad: :cry:
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 18
Registrován: 10 roků
Vůz: Volvo V50 2.0D

#48 problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

Příspěvek od Stenly015 »

měním olej po roce a to najedu cca 20 000 km , vždy po roce, asi budu měnit 2x v roce

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#49 problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

Příspěvek od Hájčus »

Stenly015 píše:měním olej po roce a to najedu cca 20 000 km , vždy po roce, asi budu měnit 2x v roce
Jako ne že by to ty kvalitní oleje nedaly. Samotného mě to zajímalo a nechal jsem si v laboratoři otestovat vyjetý olej po 15 000km a vykazoval ještě rezervu, že do těch 20 by to dal. Druhý důležitý aspekt taky je, jaký proběh ty kilometry mají... (pokud ti třeba hrozí, že přešvihneš interval výměny oleje, protože nutně musíš ujet služebku o 1400km = 700 tam a třetí den 700 zpět rozhodně to ten motor i olej dá v pohodě, než když by jsi těch přešvihnutých 1400km jezdil 3 měsíce kolem komína a 180x při tom nastartoval studené auto)..
Řiď se zdravým rozumem a nemůžeš nic zkazit.
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 18
Registrován: 10 roků
Vůz: Volvo V50 2.0D

#50 problém motoru - neřízený chod motoru bez zapnutí klíčku

Příspěvek od Stenly015 »

Zdary,

dneska jsem auto podrobil úpravě a přetočil jsem řídící jednotku. ( Optimalizoval )

Byl jsem na brzdě a naměřili :

- 100 KW - 136 PS a 340NM

po úpravě řídící jednotky naměřili

- 130 KW - 176 PS a 410NM

Auto jede opravdu suprově, pěkně za plynem a předjíždění není žádný problém.

Do servisu jsem jel cca 220 km - spotřeba po dálnici, kdy jsem to fakt nešetřil 130 Km - 160 Km - průměr 7,0L/100km

po úpravě ze servisu cca 220 Km - spotřeba po dálnici, stejný styl jízdy 130Km - 160Km - průměr 5,2L/100km

Jezdil jsem i po městě, cca 35Km a spotřeba 5,7 L/100 Km.


Super, auto jede jak znovu zrozené :))) - chytlo druhý dech a ožilo o 30%

Jsem opravdu nadšený !!

:-))))

pic
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“