V50 2.0D kolísání otáček

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno - Bystrc
Vůz: Volvo V50 2.0D 2009

#1 V50 2.0D kolísání otáček

Příspěvek od lukas.s »

Ahoj,

na mé V50 odešlo turbo a to tak,že při jízdě do kopce a zařazeném 5. stupni po puštění plynu auto stále táhlo. V tu chvíli mě napadlo akorát prošlápnout spojku a okamžitě otáčky vylétly asi v 7tis přes maximálku. V tu chvíli šel za autem hrozný kouř a motor řval. Vytáhl jsem klíček a nic se nestalo, motor stále běžel. Pomalu jsem již brzdil a po cca 10s jsem zařadil 5ku a pustil spojku. Motor jsem tak zastavil.

V servise mi vyměnili turbo, v intercooleru byly asi 3dc oleje, vyčistili celý obvod přívodu vzduchu.

Po té auto špatně startovalo, jak je vidět na prvním videu. Na proměření šly vstřiky a prý jsou v normě, na repas šly oba ventily vysokotlakého čerpadla. Starty se zlepšily ale pořád to není ono, jak je vidět na druhém videu. Za studena asi 5min kolísají otáčky +-50 ot. za min. Po zahřátí občas drží, občas na neutrál ot. stále kolísají ale jen minimálně, +-10 ot. Navíc při jizdě do kopce na jakýkoliv stupeň v otáčkách mezi 1400 až 2000 motor lehce škube s frekvencí asi 3 škubnutí za sec.

Za opravy jsem nechal již 30tis a už nevím, co další mohlo odejít. Předtím auto jezdilo bez problémů, zimní starty i v -10 nebyly vůbec problém a motor hned chytnul.

Diagnostika hlásí akorát 3 chyby viz. protokol. Tyto chyby ale hlásila i předtím, než odešlo turbo.

V pořadí jsou teď na výměnu akorát žhavící svíčky, ale ty se myslím nepoužívají při jízdě a tak by asi neovlivňovali to kolísání otáček při zahřátém motoru.

Budu rád za každý tip, na toto téma jsem našel většinou řešení výměnu celého motoru. V těchto případech ale řidiči nevěděli jak se zachovat a tak jen čekali, než dojde olej a motor se zadře (asi 2-3 min).

V mém případě stále doufám, že 10s přetočení motor nezničilo.

Video 1 - po výměně turba


Video 2 - po repasu ventilů vysokotlakého čerpadla
Přílohy
VolvoV50_2016_08_24_17_30.pdf
Diagnostika
(168.45 KiB) Staženo 55 x
Naposledy upravil(a) lukas.s dne 12 úno 2017 18:24, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V50 2.0D, 2009

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 V50 2.0D kolísání otáček

Příspěvek od raolsa »

Komprese někdo měřil? Tluče v tom jak v pendlovkách. V tom druhém videu není skoro nic slyšet. :unknown:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#3 V50 2.0D kolísání otáček

Příspěvek od Jasko »

Premerajte výšky každeho piestu v hornej uvrati pokial bude rozdiel tak motor resp.ojnice ko
Olej je nestlačitelný.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno - Bystrc
Vůz: Volvo V50 2.0D 2009

#4 V50 2.0D kolísání otáček

Příspěvek od lukas.s »

Komprese změřené nejsou. V servise, kde jsem to měl prý neměli na tento motor danou velikost. První video je točené v garáži s otevřenými dveřmi, druhé bohužel venku se zavřenými.
_________________
Volvo V50 2.0D, 2009

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno - Bystrc
Vůz: Volvo V50 2.0D 2009

#5 V50 2.0D kolísání otáček

Příspěvek od lukas.s »

Tak tlaky mám změřené, všechny válce mají 24b. Vyměněny žhaviče, ale zdá se mi, že pořád ty starty nejsou ono. Myslím, že se zlepšily hlavně kvůli tomu, že se oteplilo. Ohledně dvou chyb, co hlásila diag. - doplněno aditivum do DPF, vyměněn podtlakový ventil, který řídí škrtící klapku. Nyní diag. nehlásí již chyby žádné.

Motor však při jízdě občas jakoby pocukává, hlavně mezi 1400 - 2100 ot. Na volnoběh se z motorového prostoru ozývá hučení, které je závislé na otáčkách a při pocukávání vždy při cuknutí na chvíli přestane.

Od mechanika mám také výsledky testů všech vstřiků. 3 neprošly, ale odchylka oproti normálu se mi nezdá příliš velká.

Někdo nějaký tip, čím může být to cukání při jízdě? Můžou za to vstřiky nebo třeba dvouhmota? Mohla totiž dost utrpět, když jsem motor zastavoval z asi 7tis/ot pomocí spojky.
Přílohy
20170223_181126.jpg
20170223_181126.jpg (86.87 KiB) Zobrazeno 1505 x
20170223_181114.jpg
20170223_181114.jpg (103.51 KiB) Zobrazeno 1505 x
20170223_181102.jpg
20170223_181102.jpg (98.85 KiB) Zobrazeno 1505 x
20170223_181043.jpg
20170223_181043.jpg (100.56 KiB) Zobrazeno 1505 x
_________________
Volvo V50 2.0D, 2009

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 373
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Čavisov
Vůz: V70 III D5 Polestar, C30 R-Design

#6 V50 2.0D kolísání otáček

Příspěvek od Siggi »

Ahoj,

mi se stalo predloni s V50 2.0D uplne to stejne. Nakonec to ve skradce vyresili 4x vstrikovace, vcetne elektroniky a koncovek k nim, kompletni revize palivovyho systemu, vsechny filry, novy DPF. Turbo to přežilo, protoze jsem to rychle zdechl. Resil jsem s kamaradem u nej v dilne. jsem ted od ostravy a ve SvenCaru bych se nedoplatil. z tama sli jenom dily a zkousky tlaku, kupodivu to motor jako takovy prezil. Hodne nervu, dlouho stalo, nakonec dobre, ale porad to nebylo ono. Semtam nechtelo nastartovat, nekdy za jizdy zdechlo. Uz je z domu. Takze za me jeste muze delat bordel zabordeleny DPF...
_________________
V5O , V70 Polestar C30 R-Design, Galerie : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=58961
http://www.radektrojan.cz/

GDPR_user

#7 V50 2.0D kolísání otáček

Příspěvek od GDPR_user »

Ojka ven,ojka ven!
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“