start-stop nefunkční kvůli nabíjení baterie

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 7
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Ostrava
Vůz: V40 T3

#1 start-stop nefunkční kvůli nabíjení baterie

Příspěvek od toman2 »

Mám V40 T3 2013. Všiml jsem si, že mi nějakou dobu (2 měsíce+ ale jezdím především po dálnici a na běžné trase se nemá kdy uplatnit) nezafungoval start-stop. Nejdříve jsem byl rád protože tu věc nesnáším. Když jsem ale pátral po příčině tak už tak rád nejsem. Píše to stále "nabíjení baterie". A to i po 400 km dálniční cestě. Auto startuje bez problémů nicméně mohlo by to indikovat, že je něco s nabíjením případně baterii.

Nějaký nápad, co bych mohl zkontrolovat/vyzkoušet sám, než s tím pojedu do servisu což je docela opruz, mám to poměrně daleko.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#2 start-stop nefunkční kvůli nabíjení baterie

Příspěvek od Romulusw »

Vzít voltmetr, pověsit ho na baterku, změřit napětí při 1000 ot. a mělo by tam být 13,8-14,2V
Pokud to tak bude, tak je dobíjení vpořádku.

Jsou případy, že auto neumožňuje start-stop vypnout a obchází se to tím, že se v nastavení uloží vyšší hodnota napětí pro oblbnutí systemu, který si pak myslí, že baterka není dostatečně nabitá a start-stop je v té chvíli deaktivován.

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#3 start-stop nefunkční kvůli nabíjení baterie

Příspěvek od Fíla »

Pravděpodobně se ti z nějakého důvodu nedobíjí pomocná baterie start/stopu. Auto má totiž dvě baterie, jednu hlavní a druhou, ze které si bere proud systém start/stop. Originální diagnostika řekne přesně, kde je problém, ale myslím si, že výměna alternatoru tě nemine.
Tolik asi k té hlášce o dobíjení baterie. Jinak v uživatelském manuálu máš přesně popsané situace, kolikrát za sebou se start/stop spustí a v jakých případech se nespustí vůbec.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 7
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Ostrava
Vůz: V40 T3

#4 start-stop nefunkční kvůli nabíjení baterie

Příspěvek od toman2 »

Díky za info. Mám to v prodloužené záruce ještě rok a čtvrt takže jsem v klidu... Pokud nebude problém se startováním, tak počkám na příští roční prohlídku a při jednom jim to nahlásím... Uvidíme, jak se s tím ostravský Svencar popere. Zatím mám u nich 3x plná spokojenost a 1x docela silně negativní zkušenost takže rozporuplné pocity.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 7
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Ostrava
Vůz: V40 T3

#5 start-stop nefunkční kvůli nabíjení baterie

Příspěvek od toman2 »

Tak už mi to vyhodilo hlášku o vybité baterii i po startu auta (je fakt, že stálo kvůli svátkům asi 7 dnů v garáži ale předtím absolvovalo asi 400km dálnice). Takže to vypadá, že se stav pomalu ale jistě zhoršuje. Startování stále bez problémů. Po novém roce to hodím do servisu. Snad s tím do té doby nezůstanu někde viset.

Třetí neplánovaná návštěva servisu během 3,5 roku. To je o 2 víc, než předchozí auto (Yaris) během 12 let. To je řádově horší výsledek. Asi na japonské spolehlivosti něco bude ;-)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12
Registrován: 8 roků
Bydliště: Helpa
Vůz: Volvo v50

#6 start-stop nefunkční kvůli nabíjení baterie

Příspěvek od Lenorion »

Ja som mal podobný problém a baterku mi vybíjala odidena riadiaca jednotka na ventilátore chladiča,až keď mi zhorel kvôli tomu alternátor ,tak na to prišli.
Ak sa ti hreje veľmi alternátor, tak že na nom po pár km. neudržíš ruku, tak máš podobný problém.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 7
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Ostrava
Vůz: V40 T3

#7 start-stop nefunkční kvůli nabíjení baterie

Příspěvek od toman2 »

Dopadlo to tak, že jsem v pohodě jezdil až do roční prohlídky, kde jsem to nahlásil jako problém. Tam mi řekli, že je chyba asi v řídicí jednotce a že jim to tam mám na 2 dny nechat aby to proměřili osciloskopem. Po dvou dnech mi volali, že je třeba vyměnit baterie protože se jim ani celonočním nabíjením nepodařilo dosáhnout stavu, kdy řídicí jednotka vyhodnotí, že je možno použít start-stop. Bude to hovadina, na testeru jsem zkoušel, že minimálně velká baterka je OK. Za výměnu obou baterek chtějí necelých 9000. Tak jsem jim řekl k jejich velkému údivu, že si to můžou nechat :-p Předpokládám, že budu ještě pár let jezdit bez nejmenšího problému navíc s bonusem- nemusím pořád vypínat start stop.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 7
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Ostrava
Vůz: V40 T3

#8 start-stop nefunkční kvůli nabíjení baterie

Příspěvek od toman2 »

Tak jsem tady po 3 letech... a porad se stejnou baterkou ;-)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 401
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#9 start-stop nefunkční kvůli nabíjení baterie

Příspěvek od Teflon_490 »

toman2 píše:Tak jsem tady po 3 letech... a porad se stejnou baterkou ;-)
:good: Velky plus za report po takove dobe. Zajimavej pribeh :)
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“