VOLVOfórum
http://forum.volvoklub.cz/

Zážehové motory S/V40
http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=28&t=5309
Stránka 3 z 3

Autor:  danny_z [ 11 srp 2014 10:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zážehové motory S/V40

Zdravím, rád bych si ujasnil, jaké jsou cca optimální otáčky u 1.6 benzínu B4164S3. Dříve jsem slýchával, že benzín je ideál tak mezi 3000 až 3500 ot./min, ale mně přijde, že nejzdravější klidný chod a dle palubáku i nejnižší spotřebu má moje auto tak lehce nad 2000 ot./min, po městě klidně jedu 50 km/h na 4. kvalt, nad 70 km/h už dávám 5. kvalt a autu to podle mě svědčí. Samozřejmě že po dálnici už se otáčky šplhají ke 4000 ot./min, ale o tom už diskuze není.

Díky za názory :)

Autor:  jm252485 [ 11 srp 2014 14:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zážehové motory S/V40

Danny_Z:
Otázkou je, co si představuješ jako OPTIMÁLNÍ. Z hlediska kinematiky pohyblivých dílů motoru (setrvačné hmoty, vibrace atd), ale i měrné spotřeby je obvykle rozsah mezi cca 55 až 70% maximálních otáček. ALE: s ohledem na zpřevodování je jasné, že je ekonomičtější jet na 4. stupeň 2500 otáček než na 3. stupeň 3000 otáček. Horší je to ale u většího podtáčení - osobně bych se ježdění na 5 rychlostí okolo 50 km asi vyvaroval (u mne už je to jenom asi 1600 otáček). Ty rázy, které jdou do ojničních ložisek, klikové hřídele a zejména do dvouhmotového setrvačníku rozhodně škodí. Snažím se, aby m otáčky ani ve městě napadaly pod 2000 - 2200, takže pod 60 km pětku neřadím. I z hlediska eknomičnosti je to na hraně (křivka spotřeby je něco jako "lavór" - s minimem někde u 60% max. otáček). Je fakt, že třeba v Ochcávce mám "napovídač" řazení, a ten mi radí řadit nahoru strašně brzy - obvykle už okolo 1800 otáček, ale ani podle reakce motoru nemá pocit, že by si "chrochtal blahem".
Jsem přesvěden, že stále platí, že MÍRNÉ přetočení škodí méně, než podtáčení.

Autor:  danny_z [ 11 srp 2014 17:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zážehové motory S/V40

Díky moc za odpověď. Vidím to tak nějak podobně. Přijde mi, že jízda mezi 2000 až 2500 ot./min motoru neškodí a spotřeba je i nízká, do města 50 km/h řadím 4, ale 5 řadím při min. 70 spíše 80 km/h. Otáčky pod 2000 autu určitě nedělají dobře, to je i cítit, např. při projetí křižovatky na trojku je znát, že motoru ten rozjezd nedělá dobře, takže to podřazuju na 2...

Autor:  VolvoGDI [ 07 čer 2015 13:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zážehové motory S/V40

Mé zkušenosti s motorem B4184SM - 1834cc, 16v (92kW) neboli GDI od Mitsubishi.
Když jsem koupil V40cítku s tímto motorem,a pak teprve jsem se dozvěděl,že to není motor od Volva,ale od Mitsubishi,a že je v našich podmínkách hodně kritizovaný,tak mě málem klepla pepka,protože motor neběžel,tak jak měl :(
Strávil jsem dlouhé hodiny na Mitsubishi foru,kde se tomuto motoru hodně věnují.
A tak to začalo.Jako první musí mít motor dobré svíčky,nejlépe iridiové Densa.Následuje nový palivový filtr,páč to udělá taky hodně.
Hodně zlobí volnoběh a plynulá jízda v "eko" režimu.To se vyřeší řádným vyčištěním škrtící klapky,a zaslepením EGR ventilu.
Jinak motorový olej tam doporučují 10W-40.
Všechno,co je tady popsané jsem absolvoval svépomocí,a s výsledkem jsem velice spokojený.
Motor je živý,má dobrý zátah,a spotřeba taky není k zahození.
Na krátké jízdy,jako do práce(8km)a zpět,mám spotřebu do 8litrů,když auto vytáhnu na delší trasu(70 km),spadne mi spotřeba na 6,2 l/100km.
GDíčka není potřeba se bát :D

Autor:  yoby [ 07 čer 2015 16:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zážehové motory S/V40

VolvoGDI píše:
GDíčka není potřeba se bát :D

:D :D :D

Autor:  VolvoGDI [ 07 čer 2015 18:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zážehové motory S/V40

Motor nesmí být ve stavu 5 minut před smrtí :green: :green:

Autor:  VolvoGDI [ 14 čer 2015 08:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zážehové motory S/V40

yoby píše:
VolvoGDI píše:
GDíčka není potřeba se bát :D

:D :D :D



Máš recht,je to šicí stroj :D

Stránka 3 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/