Právě je 18 říj 2018 01:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 57 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 11 srp 2014 10:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2013
Příspěvky: 215
Bydliště: Praha
Vůz: S40 1.6 74kW '08
Zdravím, rád bych si ujasnil, jaké jsou cca optimální otáčky u 1.6 benzínu B4164S3. Dříve jsem slýchával, že benzín je ideál tak mezi 3000 až 3500 ot./min, ale mně přijde, že nejzdravější klidný chod a dle palubáku i nejnižší spotřebu má moje auto tak lehce nad 2000 ot./min, po městě klidně jedu 50 km/h na 4. kvalt, nad 70 km/h už dávám 5. kvalt a autu to podle mě svědčí. Samozřejmě že po dálnici už se otáčky šplhají ke 4000 ot./min, ale o tom už diskuze není.

Díky za názory :)

_________________
S40II Momentum, MY2009, B4164S3 (1.6 benzín, manuál), stříbrno-šedá metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 11 srp 2014 14:26 
Offline
Člen VK

Registrován: prosinec 2012
Příspěvky: 221
Bydliště: Praha 4
Vůz: S40 1.8 Momentum MY09
Danny_Z:
Otázkou je, co si představuješ jako OPTIMÁLNÍ. Z hlediska kinematiky pohyblivých dílů motoru (setrvačné hmoty, vibrace atd), ale i měrné spotřeby je obvykle rozsah mezi cca 55 až 70% maximálních otáček. ALE: s ohledem na zpřevodování je jasné, že je ekonomičtější jet na 4. stupeň 2500 otáček než na 3. stupeň 3000 otáček. Horší je to ale u většího podtáčení - osobně bych se ježdění na 5 rychlostí okolo 50 km asi vyvaroval (u mne už je to jenom asi 1600 otáček). Ty rázy, které jdou do ojničních ložisek, klikové hřídele a zejména do dvouhmotového setrvačníku rozhodně škodí. Snažím se, aby m otáčky ani ve městě napadaly pod 2000 - 2200, takže pod 60 km pětku neřadím. I z hlediska eknomičnosti je to na hraně (křivka spotřeby je něco jako "lavór" - s minimem někde u 60% max. otáček). Je fakt, že třeba v Ochcávce mám "napovídač" řazení, a ten mi radí řadit nahoru strašně brzy - obvykle už okolo 1800 otáček, ale ani podle reakce motoru nemá pocit, že by si "chrochtal blahem".
Jsem přesvěden, že stále platí, že MÍRNÉ přetočení škodí méně, než podtáčení.

_________________
bylo: Renault Laguna 1.8 RTE, MY98, zlatá metal. , (2002-2012, najeto 180 000 s LPG)
je (17.12.2012): S40 1.8 Momentum, MY09, Passion Red, (2012 - 90 000 km při nákupu) - "Olaf" - od 1.3.2013 LPG MAGIC4


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 11 srp 2014 17:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2013
Příspěvky: 215
Bydliště: Praha
Vůz: S40 1.6 74kW '08
Díky moc za odpověď. Vidím to tak nějak podobně. Přijde mi, že jízda mezi 2000 až 2500 ot./min motoru neškodí a spotřeba je i nízká, do města 50 km/h řadím 4, ale 5 řadím při min. 70 spíše 80 km/h. Otáčky pod 2000 autu určitě nedělají dobře, to je i cítit, např. při projetí křižovatky na trojku je znát, že motoru ten rozjezd nedělá dobře, takže to podřazuju na 2...

_________________
S40II Momentum, MY2009, B4164S3 (1.6 benzín, manuál), stříbrno-šedá metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 07 čer 2015 13:03 
Offline

Registrován: duben 2015
Příspěvky: 143
Bydliště: .....
Vůz: ....
Mé zkušenosti s motorem B4184SM - 1834cc, 16v (92kW) neboli GDI od Mitsubishi.
Když jsem koupil V40cítku s tímto motorem,a pak teprve jsem se dozvěděl,že to není motor od Volva,ale od Mitsubishi,a že je v našich podmínkách hodně kritizovaný,tak mě málem klepla pepka,protože motor neběžel,tak jak měl :(
Strávil jsem dlouhé hodiny na Mitsubishi foru,kde se tomuto motoru hodně věnují.
A tak to začalo.Jako první musí mít motor dobré svíčky,nejlépe iridiové Densa.Následuje nový palivový filtr,páč to udělá taky hodně.
Hodně zlobí volnoběh a plynulá jízda v "eko" režimu.To se vyřeší řádným vyčištěním škrtící klapky,a zaslepením EGR ventilu.
Jinak motorový olej tam doporučují 10W-40.
Všechno,co je tady popsané jsem absolvoval svépomocí,a s výsledkem jsem velice spokojený.
Motor je živý,má dobrý zátah,a spotřeba taky není k zahození.
Na krátké jízdy,jako do práce(8km)a zpět,mám spotřebu do 8litrů,když auto vytáhnu na delší trasu(70 km),spadne mi spotřeba na 6,2 l/100km.
GDíčka není potřeba se bát :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 07 čer 2015 16:53 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2007
Příspěvky: 5499
Bydliště: České Budějovice
VolvoGDI píše:
GDíčka není potřeba se bát :D

:D :D :D

_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 07 čer 2015 18:23 
Offline

Registrován: duben 2015
Příspěvky: 143
Bydliště: .....
Vůz: ....
Motor nesmí být ve stavu 5 minut před smrtí :green: :green:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zážehové motory S/V40
PříspěvekNapsal: 14 čer 2015 08:48 
Offline

Registrován: duben 2015
Příspěvky: 143
Bydliště: .....
Vůz: ....
yoby píše:
VolvoGDI píše:
GDíčka není potřeba se bát :D

:D :D :D



Máš recht,je to šicí stroj :D


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 57 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.079s | 17 Queries | GZIP : Off ]