možný problém s 1,6 16V

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 6
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo V40 1,8 16V '99

#1 možný problém s 1,6 16V

Příspěvek od TLukáš »

Zdravím všechny a prosím o radu či případnou pomoc.
Usiluji o koupi V40 s motorem 1,6 16V ročníku '98. Když jsem se na něj byl podívat a projet, tak motor nijak moc netáhl (ale to je tím, že současný majitel ho nyní používá jen jako auto na dojíždění 11 km do páce, takže nemá kde auto protáhnout) a hlavně při kontrole oleje běžícího motoru (to je klasika, to mě naučil otec, že se na tom hodně pozná) strašně prskal nahoru. Ne jen tak jako trochu, protože motor běžel, ale opravdu celkem dost.
Jinak na ucho byl chod motoru zdravý, necukal, vyloženě nevzdoroval... :unknown:

Díky moc za případné rady

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#2 možný problém s 1,6 16V

Příspěvek od Honza »

Co to je nijak moc, jestli vona dvacetiletá šestnácka nebude už protažená až dost. :D
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 6
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo V40 1,8 16V '99

#3 možný problém s 1,6 16V

Příspěvek od TLukáš »

Proto říkám, tam uším, že to bude tím ježděním krátkých cest. Ono 11 km není mnoho. Já spíš měl starost s tím olejem...

Ačkoli jak jsem hledal po různých webech, tak jsem se dostal až k někomu že Slovenska, kdo říkal, že je to ok, že jsou to "chytré motory" a ony poznají, že jezdí málo, či delší dobu stojí. A tak prý motor sám nastaví tlak oleje natolik, aby ho u vaček bylo hodně. Pak by dávalo smysl, to vystřikování po otevření...

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#4 možný problém s 1,6 16V

Příspěvek od Haben »

Prskajici olej nedokazu posoudit, ale ta 1,6 za me moc nejede, netahne. Je to proste line. Ani 1,8 neni zadny dynamicky zazrak.
Dle mne udela sve vaha auta.
Srovnavat napr. 1,6 ve V40 a 1,6 ve Felicii, tak Felicie je s touto motorizaci raketa. Takze bych dynamiku bez dalsich informaci povazoval za ok. Pripadne vytahni pojistku od jednotky motoru, otoc na nekolik sec klicek do polohy II a jdi to projet. Mela bycse vyresetovat ridici jednotka.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

karelvolvo
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#5 možný problém s 1,6 16V

Příspěvek od karelvolvo »

TLukáš píše:Proto říkám, tam uším, že to bude tím ježděním krátkých cest. Ono 11 km není mnoho. Já spíš měl starost s tím olejem...

Ačkoli jak jsem hledal po různých webech, tak jsem se dostal až k někomu že Slovenska, kdo říkal, že je to ok, že jsou to "chytré motory" a ony poznají, že jezdí málo, či delší dobu stojí. A tak prý motor sám nastaví tlak oleje natolik, aby ho u vaček bylo hodně. Pak by dávalo smysl, to vystřikování po otevření...
Jo taky jeden jak dělal toho lakatoše tak říkal jak uvidíš slováka tak ho per po hlavě !!! 20-ti letej chytrej motor tak to tu ještě nebylo !!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 6
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo V40 1,8 16V '99

#6 možný problém s 1,6 16V

Příspěvek od TLukáš »

Taky říkám, to mi bylo řečeno. Já to ani nebral jako fakt, jen jako obraz toho, co by to mohlo být. Pro mě by to bylo lepší, kdyby to bylo ne o na ten způsob, protože bych se pak nemusel bát o to, že auto - respektive motor - půjde do pryč...

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3677
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#7 možný problém s 1,6 16V

Příspěvek od yoby »

Jestli motor jede, tak bych to neřešil, stejně to dřív sežere liška :D
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#8 možný problém s 1,6 16V

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Žiju v domnění že "chytrý" jednotky byly i na Oplech z 90. let.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 možný problém s 1,6 16V

Příspěvek od Urvanej »

Já bych si z toho udělal závěr, že netěsní kroužky a od auta pryč. V40 je v nabídce hafo, tak proč si zadělávat na problém.
A 11km na benzín je OK, to se asi už i ohřeje, pokud nejezdil s mrtvym termostatem.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“