Olej pre dvojtaky do nafty ako aditivum

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 37
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Vůz: S40 2.0D(2005)
Bydliště: Corby, England

#1 Olej pre dvojtaky do nafty ako aditivum

Příspěvek od Phil6 »

Zdravim vsetkych, o tejto "finte" som si uz viacej krat cital na anglickom volvo fore. Niektori pouzivaju ako aditivum do nafty oleje pre dvojtaky-polosynteticke, alebo mineralne, nikdy nie synteticke. Vraj motory bezia hladsie a tichsie, hlavne 2.0D ktory mam aj ja v S40ke. Nevedel som co si mam o tom mysliet tak som sa rozhodol ze vyskusam na mojom druhom aute-Alfa Romeo 156 1.9 M-Jet(140K) 2004. Motor sa nestisil, ale alfa mi obcas za studena trhla pri 1500-2000ot a teraz ani jedno trhnutie a ide trochu kulturnejsie. Mozno si teraz uz len domyslam, tiez sa mi zda,ze ide lepsie v nizkych a stredny otackach.
Mate s tym nejake skusenosti??
Dolial som mineralny olej, priblizne 300ml do plnej nadrze. Inak vzdy som pouzival toto aditivum:
http://www.shop4parts.co.uk/?name=store&op=Details&ProdID=5514&sku=59007
_________________
Volvo S40 2.0D 2005, remapped-167 koni/440Nm
Alfa Romeo 145 1.4TS 2000
Alfa Romeo 156 1.9M-Jet(140) 2004, remapped-186koni/433Nm
------------------------------------------------------
Ex- Ford Mondeo 2.0 zetec-e 1998
Hyundai Sonata 2.0i 1992
Opel Corsa 1.0 1998
Reanult Clio 1.2 1995

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#2 Olej pre dvojtaky do nafty ako aditivum

Příspěvek od selap »

Pokazit se tím nic nemůže,ale oleje do 2T jsou docela husté,jak zařídíš rozmíchání?
Samozřejmě to jde v kanistříku třeba s 5l nafty a pak dolít do plna,ale ta práce s tím....Není jednodušší použít klasická aditiva?
Taky se to používalo před převratem,prý ta nafta byla moc "suchá",ale to myslím teď není a i běžná adit. přimazávají.

Další vcelku známé možnost míchání:
-benzín proti zamrznutí
-petrolej proti zamrznutí
-ředidlo Bezaromatik(těžký benzín) snad vyšší výkon
-různé fritovací oleje dávají socky do starých motorů aby ušetřili
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 Olej pre dvojtaky do nafty ako aditivum

Příspěvek od Urvanej »

selap: dnešní zweitakt oleje se rozmíhaji uplně v pohodě. Nesmí to holt být M2T :-)
Kvůli DPF je dobrý používat naopak oleje co nejlepší bez popelnatých zbytků, abyste si nazasírali filtr.
Výše zmíněné rozhodně neznamená, že s běžným užíváním 2T olejů v naftě souhlasím. Sám jsem to použil pouze 2x a to v Kájovi na 2 nádrže po sobě á půlitr kvůli "zajetí" nových vstřiků, mogul TSF.
K těm sockám se nebudu vyjadřovat, nicméně kdybych měl zdroj použitýho oleje, tak bych na něj jezdil taky řekněme v 30% koncentraci...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 114
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Verona, IT
Vůz: V40 1.8 BiFuel

#4 Olej pre dvojtaky do nafty ako aditivum

Příspěvek od Narvik »

Kratce po revoluci jsem mel Kadetta E 1,6D.
Byl cerstve dotazenej z nemecka, trochu zrezlej, ale mechanicky a motorove perfektni.
Kamarad, ktrerej pracoval na letisti se me jednou zeptal, jestli nechci misto nafty kerosin za par kacek, ze on do Sierry 2,3D nic jineho neleje, a ze ani Avie patrici letisti nevidela za poslednich 15-20 let naftu vic nez 10x, a to jen tehdy, kdyz musela dal a nedojela by zpatky. Tak jsem jezdil na kerosin asi rok, nejakych 30 tisic, auto vubec nehulilo a proti nafte zadny viditelny/citelny rozdil nebyl. Na 40 litru nadrze jsem prilejval 5 litru nafty, aby byla mastnejsi. Neukrast mi auto clovek, co ho dotah z nemecka, jeste dalsich 100 tisic bych jiste bez problemu udelal.
Netusim, jak by na neco takoveho zareagovali dnesni turbochrochty, ale asi by jim to moc nesmakovalo.
Sorry za lehky OT. :)

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#5 Olej pre dvojtaky do nafty ako aditivum

Příspěvek od kwiko »

kerosin namiesto nafty pouziva napiklad americka armada bezne. kvoli logistike. Ma to nejake muchy, pri nizsich tlakoch to tusim moc nechyta, o dvojtaktovom olejceku som moc nepocul. Asi by som to do auta nelial a toboz ni ak ma DPF, to sa kazi aj bez pomoci...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 37
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Vůz: S40 2.0D(2005)
Bydliště: Corby, England

#6 Olej pre dvojtaky do nafty ako aditivum

Příspěvek od Phil6 »

No ozyvam sa dlhsom case. Po niekolkych puzitiach auto viditelne menej dymi a aj vstrekovace sa utisili hlavne za studena. DPF mam vybrany, takze o jeden problem menej.
Pouzivam do kazdej druhej plnej nadze mineralny olej s nizkym obsahom popolu.
_________________
Volvo S40 2.0D 2005, remapped-167 koni/440Nm
Alfa Romeo 145 1.4TS 2000
Alfa Romeo 156 1.9M-Jet(140) 2004, remapped-186koni/433Nm
------------------------------------------------------
Ex- Ford Mondeo 2.0 zetec-e 1998
Hyundai Sonata 2.0i 1992
Opel Corsa 1.0 1998
Reanult Clio 1.2 1995

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 412
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#7 Olej pre dvojtaky do nafty ako aditivum

Příspěvek od berzerker »

2t oleja do nafty sa netreba bat, ani s FAP/DPf, len treba vybrat vhodnu specifikaciu. Low smoke oleje maju obsah popola nizsi ako samotna nafta a zlepsuju spalovanie a cistia palivovy system, motory bezia hladsie. V DE "pancuje" naftu spusta ludi, nikto sa nestazuje. Udavaju tiez vyrazne znizenu dymivost, preddlzenie intervalov regeneracie DPF a lepsie emisie na emisnej kontrole. Zda sa, ze mazivost nafty je dostatocna aj bez 2t oleja - kvoli biozlozke. - to len na okraj..
Odporuca sa pomer 1:200.
Najnovsie som cital, ze pancuju aj benzin do priamovstrekov - tiez idu potom hladsie a menej karbonuju, treba vsak mensi pomer, okolo 1:300, niektori davaju len kazdu 3-5 nadrz.
Mozne negativa 2t oleja je znizenie cetanoveho cisla paliva a ak obsahuju zluceniny kovov - hlavne zinku, tak naopak zanasaju vstreky. Treba preto vybrat olej bez kovovych aditiv.

Vhodna norma je JASO FC , ISO-L-EGC, polostnt. Vyssie normy su nevhodne kvoli vysokovykonnym aditivam.

Ja primiesavam do 2.0 hdi s fapkom Addinol MZ 406 - je bez zinku.

K jazdeniu na kerozin som videl info, ze ak vo Wehrmachte musia jazdit na kerozin, maju nariadene pridavat aditivum na zvysenie mazivosti.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“