Filtr sazí

  • Autor
  • Zpráva
tymon
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 602
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

#51 Filtr sazí

Příspěvek od tymon »

Teflon_490 píše:koukal sem ze je tam na to nejakej specialni postup, ve kterym se musi zapinat a vypinat motor nekolikrat, aby to nacetlo spravny hodnoty. Tak snad na to prijdu...
yes, presne tak... 3x zasebou to musis chcipnout a natocit a az pak to nacte hodnotu :-)
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/

Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 255
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: Felda pick up 1,6 55 kW
Bydliště: Liberecko

#52 Filtr sazí

Příspěvek od Pegos »

A jak poznám že má V50 r.v.06 model O7 má nádržku s močovinou??? Měl jsem zato, že ta regerace je samovypalování přistříknutím nafty do filtru??? či jak to funguje.
_________________
Volvo V 5O D r.v 06 minulost
S80 T6 r.v 01 minulost
850 TDi r.v. 96 minulost
Felda Pick up 1,6 55 kW

tymon
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 602
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

#53 Filtr sazí

Příspěvek od tymon »

Pegos píše:A jak poznám že má V50 r.v.06 model O7 má nádržku s močovinou??? Měl jsem zato, že ta regerace je samovypalování přistříknutím nafty do filtru??? či jak to funguje.
Na diagnostice se bude hlasit modul ADM... Nebo by mela byt fyzicky pred levym (nebo pravym?) zadnim kolem - pod deklem

Nafta do vyfuku se nestrika... Mocovina slouzi ke zvetseni molekul sazi, ktere pak lepe ulpivaji na filtru (vstrikuje se do nafty), jednou za cas se pak spusti regenerace filtru (cca 300-900km), coz obnasi zmenu predvstriku tak, ze motor v tu chvili bezi "uplne blbe", aby sly plameny pres turbo, kat az k DPF, kde to plamenem zapali saze usazene na filtru... Proste regenerace dela s tim motorem takove psi kusy, aby vymyslela cca 1m dlouhej plamen ve vyfuku... To ze to pro motor neni ok, natoz pro turbo, asi neni treba zminovat...
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/

Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#54 Filtr sazí

Příspěvek od Urvanej »

tymon: člověče skoro bych řekl, že mícháš jabka s hruškama a pokud se bavíme o aditivu ve V50, tak plácáš vyloženě hovadiny. :no:
To cos popsal je AdBlue, močovina, která se vstřikuje v malém množství s palivem a snižuje obsah NOx ve výfukových plynech, věšinou u náklaďáků a velký techniky.
Aditivum ve V50 je chemický katalytický činidlo, který startuje regeneraci právě kvůli tomu, aby se to nemuselo dělat tim "plamenem ve výfuku". Kterej ale neni plamenem, ale stříká se nafta těsně před otevřením výfukovýho ventilu, aby to blaflo až za motorem...
On taky rozdíl v ceně litru 18Kč za AdBlue a 1500Kč za aditivum na pežotí dechty řiká, že to asi uplně močovina nebude.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

tymon
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 602
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

#55 Filtr sazí

Příspěvek od tymon »

urvanej: jestli placam hovadiny, tak sorry, takhle jsem nacerpal z nejakeho chytreho webu a od mechaniku... kazdopadne je to pro me podnet pro dalsi zkoumani a studium :wink: :good: ...pripadne pls hod odkaz na nejaky odborny clanek, kde to je vysvetleno

jinak jsem ted jeste cucel do vidy a cetl presny popis funkce ADM a pise se tam, ze pokud je hladina aditiva nizka, pak to na displayi rozsviti oranzovej trojuhelnik a napise nejspis ze je doporucen servis... nic dalsiho tam nepisou a popravde, nikdy jsem to nevidel na zadnem aute svitit v teto souvislosti :%)
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/

Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#56 Filtr sazí

Příspěvek od Urvanej »

Hele odkaz nemam, jen jsem si něco načetl všude možně o DPF obecně, když jsem s nima trochu dělal a tohle si z toho pamatuju. Ono koluje spousta fám a pověr, jako že při regeneraci to vstříkne vysokou dávku nafty, která ohřeje směs a spálí filtr. Což je kravina, protože čim víc paliva, tim je výfuková směs chladnější a je v ní víc sazí.
Močovina je v podstatě NH a to když spojíš s NOx, tak z toho máš N2 a H2O, a jelikož se sazema NH nema chemicky co provést, tak na regeneraci musí být něco jinýho.
DPF se regeneruje vypálenim, který zajistíš buď teplem a kyslíkem, nebo katalytickym činidlem, který sníží jejich zápalnou teplotu a kyslíkem. Kyslík dodáš chudou směsí, nebo vynechánim vstřiku uplně.
Taky někde někdo řešil, že do V50 "natankoval" místo aditiva močovinu adblue, protože přece nebude platit v servisu 1500 za něco, co stojí normálně dvacku :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 81
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Martin
Vůz: V70II
Bydliště: Slovensko

#57 Filtr sazí

Příspěvek od laci »

Ziadne plamene cez turbo nejdu! Urvanej-ma pravdu,aj vysvetlenie je Ok. Pre Volva ziadne AD-blue a podobne voloviny nedavat.Do volva ma ist-Eolys 176 alebo nova nahrada- Infineum F7995. Tieto aditiva sluzia k znizeniu vypalovacej teploty o 100 stupnov.Su na baze tekuteho vosku.Vypaluje sa Naftov a doplna ho aditivum. :wink:
Urvanej - :good:
_________________
V70II 2002 D5/AT,EX-V40 1,9DT 97
LACI servis-Diagnostika

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 51
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno / Hodonín
Vůz: V50 T5 MY04

#58 Filtr sazí

Příspěvek od Gluteus »

Zdravím,
připojím se se svým dotazem - diagnostika ukazuje jakousi hodnotu tlaku na DPF (nevím přesně jestli je to rozdíl tlaků, odpor nebo něco jiného; každopádně ukazuje nějakou hodnotu). Chtěl bych se optat, jaká tato hodnota je pro nové/bezproblémové filtry?
_________________
Volvo V50, T5, MY04, , chip184W/250hp, Premium Sound Audio, 280 000km
Volvo XC90, D5, MY07, , 151kW/202hp, Polestar, 316 000km | již není
Volvo V50, 2.0D, MY05, , 100kW/134hp, Setter Edition, 280 000km | již není

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#59 Filtr sazí

Příspěvek od Urvanej »

Rozdíl tlaků před a za filtrem je údaj, podle kterého se řídí regenerace. Jelikož tam budou dvě čidla, tak tebou zmíněný údaj může být před/za/rozdíl (osobně tipuju rozdíl). Všechny tři hodnoty jsou závislé na typu/objemu motoru, otáčkách, poloze plynu a celém zbytku výfukového potrubí, takže takto paušálně říci nelze. Obzvláště proto, že nejvíc záleží, kde se v cyklu filtru nacházíš. Po regeneraci bude rozdíl nejnižší, před ní nejvyšší.
Co jsem měl filtry v ruce, tak stářím se tam dělaly nefiltrující kanálky skrz, takže rozdíl tlaků se věkem snižoval.
Jinak jsem ho teda nikdy nezkoumal v autě, takže ti ani nemůžu pomoct. Třeba se najde někdo, kdo si to umí vyčíst a pochlubí se svým udajem...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#60 Filtr sazí

Příspěvek od kwiko »

3hPa je prazdny filter na volnobehu, Plny je cca 50hPa. Vtedy ti vybehne aj hlaska. A ak mas tusim nad 100 tak sa s tebou RJ nebude ani normalne bavit...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 51
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno / Hodonín
Vůz: V50 T5 MY04

#61 Filtr sazí

Příspěvek od Gluteus »

Díky za čísla, aspoň mám představu, jak jsem na tom s životností. Hlášky mi v PC v autě nevyskakují, ale na diagnostice měl 60hPa, po regeneraci spuštěné diagnostikou to kleslo na 51hPa, ale asi to pořád nebude hitparáda...
_________________
Volvo V50, T5, MY04, , chip184W/250hp, Premium Sound Audio, 280 000km
Volvo XC90, D5, MY07, , 151kW/202hp, Polestar, 316 000km | již není
Volvo V50, 2.0D, MY05, , 100kW/134hp, Setter Edition, 280 000km | již není

tymon
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 602
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

#62 Filtr sazí

Příspěvek od tymon »

Gluteus píše:Díky za čísla, aspoň mám představu, jak jsem na tom s životností. Hlášky mi v PC v autě nevyskakují, ale na diagnostice měl 60hPa, po regeneraci spuštěné diagnostikou to kleslo na 51hPa, ale asi to pořád nebude hitparáda...
tak ten uz bude mit na kahanku, jestli i na volnobeh ma 51hPa
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/

Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#63 Filtr sazí

Příspěvek od Urvanej »

Než ho vymlátíš nebo vyměníš za novej, tak vyndat s trubkou a profouknout z druhý strany, případně předtim vypálit jak komín PB hořákem. Nečekám zázraky, ale tohle bude zanesený popílkem a bordelem (třeba z oleje, ubroušený turbo atd...)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Dzambor
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 541
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Trenčín
Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual

#64 Filtr sazí

Příspěvek od Dzambor »

Co tu pozeram tak niektore veci su tu celkom zcestne. Co sa tyka hlasky o aditive zatial som sa s nou nestretol (najazdenych zatial realnych 142tkm.). Doplna sa kazdych 60tkm. (MY08). V50 s Euro5 ma nadrzku na močovinu a je zavesena na zadnej naprave (je ju vidiet ked sa clovek zohne pod zadny naraznik).

[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/KTZpHQ.jpg[/img]

Ze bezi regeneracia sa spozna uplne jednoducho. Bud pri standartnej jazde je spotreba vyssia (2-3l), alebo dalsia moznost je taka ze sa neha zaradena rychlost a pusti sa plyn. Ak palubak bude stale ukazovat spotrebu paliva (od cca 1,5l do cca 3,5l/100km) tak prebieha regeneracia filtra (vstrekovac dava este davku paliva do 4taktu). Regeneracia sa menej spusta ak auto dava dlhe jazdy a a vcelku pod zatazou (cca tak 2300 - 3500 ot). Princip je jednoduchy. Ak je dostatocny tlak a teplota vo vyfuku tak sa usadeniny lahsie spalia ako ked sa auto louda po meste v kolone. Vtedy sa ten filter raz dva zaserie. Ak sa regeneracia spusti nie je dobre ist na 4000ot./min. ideal je tak 3000-3500. Vyrobca odporuca menit filter po kazdych 120tkm. No realne filter zvladne bez problemov viac, ak sa spravne jazdi. Filter vydrzi tych 160-170tkm). Neodporucaju sa aditiva do nafty, pretoze to zmeni zlozenie nafty a lahsie sa ucpe filter, pretoze zle "hori". Cena filtra na V50 2.0D je 980€ aj s prácou. (Zistovana) v Import-export Zvolen Volvo.

Zatial toto su moje poznatky co som zistoval a vlastne skusenosti.

Zistoval som okolo toho co najviac, pretoze predtym som mal (teda otec) benzinove auto (Ošťávka 1.6 GLX (rv. 98)) a ked sme presli na V50 tak auto malo uz 10r (ošťávka). Viacmenej som okolo noveho auta toho moc nevedel, tak som sa snazil okolo toho co najviac zistit aby som sa vyhol zbytocne vysokym vydavkom na servis. Zatial auticko ide bez problemov (tuk tuk na drevo). Nastevuje sa vzdy len orig. servis. Zatial navyse oproti beznej serviske boli menene len zhaviče, (dva boli nefunkcne) a oprava prekusnuteho kabla k pravemu sklapaniu svetla (asi daka štvornoha zubata potvora) a pri poslednej som dal vymenit aj olej v prevodovke.
Hadam to mnohym pomohlo :)
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 51
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno / Hodonín
Vůz: V50 T5 MY04

#65 Filtr sazí

Příspěvek od Gluteus »

tymon píše:tak ten uz bude mit na kahanku, jestli i na volnobeh ma 51hPa
DPF konečně dořešen - byl jsem u Jeana v Ambu. Nejprve pokus o čištění chemií Liqui Moly, nakonec neúspěšné, diagnostika ukazovala nesmyslné hodnoty (proměnné mezi 30 a 90), pak nespolupracovala vůbec. Filtr odeslán na čištění do Prahy (panovala obava, jestli půjde čistit). Vrátil se vyčištěný, po namontování tlak 7hPa, po servisní jízdě pod plným plynem 30hPa.
Snad už to vydrží - navěky. :D

PS. Ale konečně mohu jít přes 3000 otáček. :)
_________________
Volvo V50, T5, MY04, , chip184W/250hp, Premium Sound Audio, 280 000km
Volvo XC90, D5, MY07, , 151kW/202hp, Polestar, 316 000km | již není
Volvo V50, 2.0D, MY05, , 100kW/134hp, Setter Edition, 280 000km | již není

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#66 Filtr sazí

Příspěvek od Hájčus »

Urvanej píše:Než ho vymlátíš nebo vyměníš za novej, tak vyndat s trubkou a profouknout z druhý strany, případně předtim vypálit jak komín PB hořákem. Nečekám zázraky, ale tohle bude zanesený popílkem a bordelem (třeba z oleje, ubroušený turbo atd...)
Souhlasím s Uřvanym, bacha na dodržování správné normy oleje pro DPF...!
Víme, že..:
ACEA = Association des Constructeurs Europeens d´Automobiles...
a ta se dále dělí na
ACEA A - benzínové motory
ACEA B - naftové motory
dále pak na A1/B1 A3/B3 A3/B4 A5/B5 a C1 C2 C3 C4 pro naftové s DPF filtrem.
a E4 E6 E7 E9 pro těžké užitlové vozy (nafta)

Protože tyto oleje (Cx) obsahují málo popelnatých částic, které zanášejí DPF. Takže můj oblíbený Mobil1 5W-50 ACEA A3/B3 bych si zrovna do auta s DPF nedal.
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 42
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: V50 2.0D 2006

#67 Filtr sazí

Příspěvek od Nick_Slaughter »

Nazdar odborníci,

nemůžu přijít na možná banální věc. Mám volvo V50 2.0D Momentum MY06 Made in Belgium. co vím tak běžně mají tyto modely již DPF filtry. Auto mám od známého, který ho má taky od příbuzné a ta ho koupila jako nové v autosalonu.
Divné je, že já tam ten DPF filtr prostě nemám (vygooglil jsem jak vypadá ve V50 a kde je a při porovnání s mým podvozkem tam chybí-kolega od kterého jsem ho kupoval mě ujišťoval že ho tam nemá). Jasný, dá se nechat vypnout softwarově, případně odstranit žejo, ale jak lze potom projít STK ???? Ta věc tam přece není jen jako kurvítko (i když to tak vypadá že :-) ), ale skutečně snižuje dost emise. STK mám udělané od koupě, to jest cca červen a vše v pořádku. Známý navíc neví o tom, že by ho před ním dotyčná odstraňovala, on se v tom prý určitě nešťoural, ona to servisovala ve Volvu, on potom u svého kamaráda kam teď jezdím taky.

Takže otázka zní: Dal se koupit model bez DPF v roce 2006? Jak je možné že ho v autě nemám?

Sem samozřejmě hrozně rád, ale vrtá mi to hlavou, myslel sem že musí být ve všech modelech od nějaké doby....
_________________
Volvo V50 2.0D '06
Ford Escort combi 1.8 '97, 77 kW
Ford Fiesta 1.1 '90, 37 kW ( :-) )[/b]

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 177
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

#68 Filtr sazí

Příspěvek od VOLVOzajíc »

Co mám info, tak STK zatím nemá jak změřit obsah pevných částic, které DPF/FAP zadržuje a pak najednou vypustí. :D Takže ani nemohou zjistit že tam není. V úvahu ještě připadá optická kontrola, ale to by museli na STK mít přesnou pozici umístění DPF v každém typu auta + databázi do kterých modelů a pro jaké trhy se DPF dával a do kterých ne. Zatím jsem stejně jako v prvním případě (měřidlo pevných částic) o tom že by to měli na STK neslyšel.

Shrnuto a podtrženo: Buď v klidu. Zatím jen straší a než to zavedou reálně, tak ještě uteče mnoho vody. No a když to zavedou, tak se jistě najdou ochotní podnikatelé, kteří zapůjčí, uděláš STK a vrátíš. Nebo jen STK necháš "zajistit"... že...

Jen pro jistotou si skoč s WINem k Volvu, ať Ti vyjedou kompletní konfiguraci Tvého vozítka. (možná to umí i někdo z Volvím SW tady na fóru) A tak zjistíš na čem jsi.
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#69 Filtr sazí

Příspěvek od Urvanej »

Neni náhodou ve velkym TP zápis o přítomnosti DPF?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

#70 Filtr sazí

Příspěvek od ..::Philip::.. »

Urvanej píše:Neni náhodou ve velkym TP zápis o přítomnosti DPF?
V mém nebyl u V50 a není ani u V70 III.
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

tymon
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 602
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

#71 Filtr sazí

Příspěvek od tymon »

Nick_Slaughter píše:Takže otázka zní: Dal se koupit model bez DPF v roce 2006? Jak je možné že ho v autě nemám?

Sem samozřejmě hrozně rád, ale vrtá mi to hlavou, myslel sem že musí být ve všech modelech od nějaké doby....
yes, dalo se koupit dokonce i 2007 auto bez DPF... uz jsem jich par videl a neveril jsem vlastnim ocim :shock:
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/

Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#72 Filtr sazí

Příspěvek od kwiko »

aj 2008 sa obcas objavi bez DPF...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 42
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: V50 2.0D 2006

#73 Filtr sazí

Příspěvek od Nick_Slaughter »

Tak to mi hlava nebere proč někdo nabízí káru s DPF a někdo tu samou bez. Auto není dovoz, ale česká distribuce takže se zřejmě nemohlo stát že některé státy povolí bez filtru a některé ne a tím potom vznikne mix může mít / nemusí.
Už vidím jak se v salonu ptají zákazníka "a chcete mít ve voze filtr pevných částic, který šetří životní prostředí, ubírá výkonu vozidla, zvyšuje spotřebu, musí se po 120t km měnit a stojí 30t kč"? :fool:
Zákazník o tom zřejmě ani neví co si přivezl domů....

Každopádně to VINko bych mohl zkusit, díky za radu.
_________________
Volvo V50 2.0D '06
Ford Escort combi 1.8 '97, 77 kW
Ford Fiesta 1.1 '90, 37 kW ( :-) )[/b]

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 51
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno / Hodonín
Vůz: V50 T5 MY04

#74 Filtr sazí

Příspěvek od Gluteus »

VIN by tu informaci (DPF ano/ne) mohl obsahovat. (?) Potom by to snadno zjistili i na STK, nebo ne? K tomu by si pak přiřadili, alespoň orientačně, požadované emise - a problém s odstraněným filtrem by mohl být na světě?

Jinak před nedávnem jsem tu zaregistroval inzerát na V50 (snad 2009?), která neměla DPF na zakázku, asi firemní flotila...
_________________
Volvo V50, T5, MY04, , chip184W/250hp, Premium Sound Audio, 280 000km
Volvo XC90, D5, MY07, , 151kW/202hp, Polestar, 316 000km | již není
Volvo V50, 2.0D, MY05, , 100kW/134hp, Setter Edition, 280 000km | již není

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 177
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Bydliště: Morava

#75 Filtr sazí

Příspěvek od VOLVOzajíc »

No, ono co jsem okolo DPF/FAP zatím slyšel a četl, asi bude ve finále docela veselo. Kdy to nastane, těžko říct.

Pokud to vím správně, tak bude záležet na tom jak bylo auto vyrobeno přímo ve fabrice a také na roku. Jestli se nepletu, tak ropáci u nás v ČR (možná v celé EU) musí mít povině todle kurvítko od 2012. Takže po tomto roku už asi žádné vyjímky.
Zajímavější situačka bude u aut před poviným DPF. (ať je to 12, nebo jiný rok). Kdo jej nemá z výroby, tak je-bude co se týče tohoto vysmátej. Maximálně nebude smět vjet do některých měst, nebo tak, podle lokálních regulí. (zaslechl/četl jsem i drastičtější návrhy, ale ...)

Dost nešťastní budou asi ti co si koupí auta s mrtvým či odstraněným kurvítkem, nebo si kurvítko nechají odstranit sami. Ale třeba to tak jen vypadá.
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“