Právě je 20 led 2018 06:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 110 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Filtr sazí
PříspěvekNapsal: 22 črc 2014 22:18 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13073
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Kerej princip myslíš? :-)

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Filtr sazí
PříspěvekNapsal: 22 črc 2014 23:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2012
Příspěvky: 611
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
Urvanej píše:
Kerej princip myslíš? :-)


Nevim, malej motor, malo sazi, moc to nejede... :)

_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Filtr sazí
PříspěvekNapsal: 22 črc 2014 23:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2009
Příspěvky: 888
Bydliště: Liberecko
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: XC70 D5 AWD Summum MY2012 247HP
Teflon_490 píše:
koukal sem ze je tam na to nejakej specialni postup, ve kterym se musi zapinat a vypinat motor nekolikrat, aby to nacetlo spravny hodnoty. Tak snad na to prijdu...

yes, presne tak... 3x zasebou to musis chcipnout a natocit a az pak to nacte hodnotu :-)

_________________
Volvo XC70 D5 Man. MY12 FULL - 247HP/482Nm by VolvoCesky.cz + XC60 MY09 AT 220HP/470Nm by VolvoCesky.cz
.::.C30 1,6D MY09 140HP.::.V70 D5 RDesign MY12 245HP.::.V70 D5 MY11 230HP.::.V70 2,4D MY10.::.V70 D5 MY09.::.V50 2,0D MY04.::.V40 1,8i MY96.::.

Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
VolvoCesky.cz pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@volvocesky.cz / +420 602 81 82 80


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Filtr sazí
PříspěvekNapsal: 23 črc 2014 08:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 555
Bydliště: Liberecko
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: Felda pick up 1,6 55 kW
A jak poznám že má V50 r.v.06 model O7 má nádržku s močovinou??? Měl jsem zato, že ta regerace je samovypalování přistříknutím nafty do filtru??? či jak to funguje.

_________________
Volvo V 5O D r.v 06 minulost
S80 T6 r.v 01 minulost
850 TDi r.v. 96 minulost
Felda Pick up 1,6 55 kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Filtr sazí
PříspěvekNapsal: 23 črc 2014 09:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2009
Příspěvky: 888
Bydliště: Liberecko
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: XC70 D5 AWD Summum MY2012 247HP
Pegos píše:
A jak poznám že má V50 r.v.06 model O7 má nádržku s močovinou??? Měl jsem zato, že ta regerace je samovypalování přistříknutím nafty do filtru??? či jak to funguje.

Na diagnostice se bude hlasit modul ADM... Nebo by mela byt fyzicky pred levym (nebo pravym?) zadnim kolem - pod deklem

Nafta do vyfuku se nestrika... Mocovina slouzi ke zvetseni molekul sazi, ktere pak lepe ulpivaji na filtru (vstrikuje se do nafty), jednou za cas se pak spusti regenerace filtru (cca 300-900km), coz obnasi zmenu predvstriku tak, ze motor v tu chvili bezi "uplne blbe", aby sly plameny pres turbo, kat az k DPF, kde to plamenem zapali saze usazene na filtru... Proste regenerace dela s tim motorem takove psi kusy, aby vymyslela cca 1m dlouhej plamen ve vyfuku... To ze to pro motor neni ok, natoz pro turbo, asi neni treba zminovat...

_________________
Volvo XC70 D5 Man. MY12 FULL - 247HP/482Nm by VolvoCesky.cz + XC60 MY09 AT 220HP/470Nm by VolvoCesky.cz
.::.C30 1,6D MY09 140HP.::.V70 D5 RDesign MY12 245HP.::.V70 D5 MY11 230HP.::.V70 2,4D MY10.::.V70 D5 MY09.::.V50 2,0D MY04.::.V40 1,8i MY96.::.

Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
VolvoCesky.cz pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@volvocesky.cz / +420 602 81 82 80


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Filtr sazí
PříspěvekNapsal: 23 črc 2014 09:59 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13073
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
tymon: člověče skoro bych řekl, že mícháš jabka s hruškama a pokud se bavíme o aditivu ve V50, tak plácáš vyloženě hovadiny. :no:
To cos popsal je AdBlue, močovina, která se vstřikuje v malém množství s palivem a snižuje obsah NOx ve výfukových plynech, věšinou u náklaďáků a velký techniky.
Aditivum ve V50 je chemický katalytický činidlo, který startuje regeneraci právě kvůli tomu, aby se to nemuselo dělat tim "plamenem ve výfuku". Kterej ale neni plamenem, ale stříká se nafta těsně před otevřením výfukovýho ventilu, aby to blaflo až za motorem...
On taky rozdíl v ceně litru 18Kč za AdBlue a 1500Kč za aditivum na pežotí dechty řiká, že to asi uplně močovina nebude.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Filtr sazí
PříspěvekNapsal: 23 črc 2014 14:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2009
Příspěvky: 888
Bydliště: Liberecko
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: XC70 D5 AWD Summum MY2012 247HP
urvanej: jestli placam hovadiny, tak sorry, takhle jsem nacerpal z nejakeho chytreho webu a od mechaniku... kazdopadne je to pro me podnet pro dalsi zkoumani a studium :wink: :good: ...pripadne pls hod odkaz na nejaky odborny clanek, kde to je vysvetleno

jinak jsem ted jeste cucel do vidy a cetl presny popis funkce ADM a pise se tam, ze pokud je hladina aditiva nizka, pak to na displayi rozsviti oranzovej trojuhelnik a napise nejspis ze je doporucen servis... nic dalsiho tam nepisou a popravde, nikdy jsem to nevidel na zadnem aute svitit v teto souvislosti :%)

_________________
Volvo XC70 D5 Man. MY12 FULL - 247HP/482Nm by VolvoCesky.cz + XC60 MY09 AT 220HP/470Nm by VolvoCesky.cz
.::.C30 1,6D MY09 140HP.::.V70 D5 RDesign MY12 245HP.::.V70 D5 MY11 230HP.::.V70 2,4D MY10.::.V70 D5 MY09.::.V50 2,0D MY04.::.V40 1,8i MY96.::.

Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
VolvoCesky.cz pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@volvocesky.cz / +420 602 81 82 80


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Filtr sazí
PříspěvekNapsal: 23 črc 2014 21:19 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13073
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Hele odkaz nemam, jen jsem si něco načetl všude možně o DPF obecně, když jsem s nima trochu dělal a tohle si z toho pamatuju. Ono koluje spousta fám a pověr, jako že při regeneraci to vstříkne vysokou dávku nafty, která ohřeje směs a spálí filtr. Což je kravina, protože čim víc paliva, tim je výfuková směs chladnější a je v ní víc sazí.
Močovina je v podstatě NH a to když spojíš s NOx, tak z toho máš N2 a H2O, a jelikož se sazema NH nema chemicky co provést, tak na regeneraci musí být něco jinýho.
DPF se regeneruje vypálenim, který zajistíš buď teplem a kyslíkem, nebo katalytickym činidlem, který sníží jejich zápalnou teplotu a kyslíkem. Kyslík dodáš chudou směsí, nebo vynechánim vstřiku uplně.
Taky někde někdo řešil, že do V50 "natankoval" místo aditiva močovinu adblue, protože přece nebude platit v servisu 1500 za něco, co stojí normálně dvacku :-D

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Filtr sazí
PříspěvekNapsal: 23 črc 2014 22:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 112
Bydliště: Slovensko
Bydliště: MARTIN
Vůz: V70II
Ziadne plamene cez turbo nejdu! Urvanej-ma pravdu,aj vysvetlenie je Ok. Pre Volva ziadne AD-blue a podobne voloviny nedavat.Do volva ma ist-Eolys 176 alebo nova nahrada- Infineum F7995. Tieto aditiva sluzia k znizeniu vypalovacej teploty o 100 stupnov.Su na baze tekuteho vosku.Vypaluje sa Naftov a doplna ho aditivum. :wink:
Urvanej - :good:

_________________
V70II 2002 D5/AT,EX-V40 1,9DT 97
LACI servis-Diagnostika


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Filtr sazí
PříspěvekNapsal: 24 črc 2014 15:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 84
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0D MY05 + V50 T5 MY04
Zdravím,
připojím se se svým dotazem - diagnostika ukazuje jakousi hodnotu tlaku na DPF (nevím přesně jestli je to rozdíl tlaků, odpor nebo něco jiného; každopádně ukazuje nějakou hodnotu). Chtěl bych se optat, jaká tato hodnota je pro nové/bezproblémové filtry?

_________________
Volvo V50, T5, MY04, , 194kW/260hp, Premium Sound Audio, 111 000km
Volvo V50, 2.0D, MY05, , 100kW/134hp, Setter Edition, 270 000km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Filtr sazí
PříspěvekNapsal: 24 črc 2014 16:17 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13073
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Rozdíl tlaků před a za filtrem je údaj, podle kterého se řídí regenerace. Jelikož tam budou dvě čidla, tak tebou zmíněný údaj může být před/za/rozdíl (osobně tipuju rozdíl). Všechny tři hodnoty jsou závislé na typu/objemu motoru, otáčkách, poloze plynu a celém zbytku výfukového potrubí, takže takto paušálně říci nelze. Obzvláště proto, že nejvíc záleží, kde se v cyklu filtru nacházíš. Po regeneraci bude rozdíl nejnižší, před ní nejvyšší.
Co jsem měl filtry v ruce, tak stářím se tam dělaly nefiltrující kanálky skrz, takže rozdíl tlaků se věkem snižoval.
Jinak jsem ho teda nikdy nezkoumal v autě, takže ti ani nemůžu pomoct. Třeba se najde někdo, kdo si to umí vyčíst a pochlubí se svým udajem...

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Filtr sazí
PříspěvekNapsal: 25 črc 2014 00:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2007
Příspěvky: 2209
Bydliště: hmmm
Bydliště: Horne Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
3hPa je prazdny filter na volnobehu, Plny je cca 50hPa. Vtedy ti vybehne aj hlaska. A ak mas tusim nad 100 tak sa s tebou RJ nebude ani normalne bavit...

_________________
kwiko 0949 I26 I5I


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Filtr sazí
PříspěvekNapsal: 25 črc 2014 08:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 84
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0D MY05 + V50 T5 MY04
Díky za čísla, aspoň mám představu, jak jsem na tom s životností. Hlášky mi v PC v autě nevyskakují, ale na diagnostice měl 60hPa, po regeneraci spuštěné diagnostikou to kleslo na 51hPa, ale asi to pořád nebude hitparáda...

_________________
Volvo V50, T5, MY04, , 194kW/260hp, Premium Sound Audio, 111 000km
Volvo V50, 2.0D, MY05, , 100kW/134hp, Setter Edition, 270 000km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Filtr sazí
PříspěvekNapsal: 25 črc 2014 11:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2009
Příspěvky: 888
Bydliště: Liberecko
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: XC70 D5 AWD Summum MY2012 247HP
Gluteus píše:
Díky za čísla, aspoň mám představu, jak jsem na tom s životností. Hlášky mi v PC v autě nevyskakují, ale na diagnostice měl 60hPa, po regeneraci spuštěné diagnostikou to kleslo na 51hPa, ale asi to pořád nebude hitparáda...

tak ten uz bude mit na kahanku, jestli i na volnobeh ma 51hPa

_________________
Volvo XC70 D5 Man. MY12 FULL - 247HP/482Nm by VolvoCesky.cz + XC60 MY09 AT 220HP/470Nm by VolvoCesky.cz
.::.C30 1,6D MY09 140HP.::.V70 D5 RDesign MY12 245HP.::.V70 D5 MY11 230HP.::.V70 2,4D MY10.::.V70 D5 MY09.::.V50 2,0D MY04.::.V40 1,8i MY96.::.

Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
VolvoCesky.cz pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@volvocesky.cz / +420 602 81 82 80


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Filtr sazí
PříspěvekNapsal: 25 črc 2014 12:00 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13073
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Než ho vymlátíš nebo vyměníš za novej, tak vyndat s trubkou a profouknout z druhý strany, případně předtim vypálit jak komín PB hořákem. Nečekám zázraky, ale tohle bude zanesený popílkem a bordelem (třeba z oleje, ubroušený turbo atd...)

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Filtr sazí
PříspěvekNapsal: 27 črc 2014 19:58 
Offline

Registrován: srpen 2008
Příspěvky: 686
Bydliště: Trenčin Slovensko
Bydliště: Trenčín, SK
Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual
Co tu pozeram tak niektore veci su tu celkom zcestne. Co sa tyka hlasky o aditive zatial som sa s nou nestretol (najazdenych zatial realnych 142tkm.). Doplna sa kazdych 60tkm. (MY08). V50 s Euro5 ma nadrzku na močovinu a je zavesena na zadnej naprave (je ju vidiet ked sa clovek zohne pod zadny naraznik).

Obrázek

Ze bezi regeneracia sa spozna uplne jednoducho. Bud pri standartnej jazde je spotreba vyssia (2-3l), alebo dalsia moznost je taka ze sa neha zaradena rychlost a pusti sa plyn. Ak palubak bude stale ukazovat spotrebu paliva (od cca 1,5l do cca 3,5l/100km) tak prebieha regeneracia filtra (vstrekovac dava este davku paliva do 4taktu). Regeneracia sa menej spusta ak auto dava dlhe jazdy a a vcelku pod zatazou (cca tak 2300 - 3500 ot). Princip je jednoduchy. Ak je dostatocny tlak a teplota vo vyfuku tak sa usadeniny lahsie spalia ako ked sa auto louda po meste v kolone. Vtedy sa ten filter raz dva zaserie. Ak sa regeneracia spusti nie je dobre ist na 4000ot./min. ideal je tak 3000-3500. Vyrobca odporuca menit filter po kazdych 120tkm. No realne filter zvladne bez problemov viac, ak sa spravne jazdi. Filter vydrzi tych 160-170tkm). Neodporucaju sa aditiva do nafty, pretoze to zmeni zlozenie nafty a lahsie sa ucpe filter, pretoze zle "hori". Cena filtra na V50 2.0D je 980€ aj s prácou. (Zistovana) v Import-export Zvolen Volvo.

Zatial toto su moje poznatky co som zistoval a vlastne skusenosti.

Zistoval som okolo toho co najviac, pretoze predtym som mal (teda otec) benzinove auto (Ošťávka 1.6 GLX (rv. 98)) a ked sme presli na V50 tak auto malo uz 10r (ošťávka). Viacmenej som okolo noveho auta toho moc nevedel, tak som sa snazil okolo toho co najviac zistit aby som sa vyhol zbytocne vysokym vydavkom na servis. Zatial auticko ide bez problemov (tuk tuk na drevo). Nastevuje sa vzdy len orig. servis. Zatial navyse oproti beznej serviske boli menene len zhaviče, (dva boli nefunkcne) a oprava prekusnuteho kabla k pravemu sklapaniu svetla (asi daka štvornoha zubata potvora) a pri poslednej som dal vymenit aj olej v prevodovke.
Hadam to mnohym pomohlo :)

_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Filtr sazí
PříspěvekNapsal: 19 srp 2014 08:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 84
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0D MY05 + V50 T5 MY04
tymon píše:
tak ten uz bude mit na kahanku, jestli i na volnobeh ma 51hPa


DPF konečně dořešen - byl jsem u Jeana v Ambu. Nejprve pokus o čištění chemií Liqui Moly, nakonec neúspěšné, diagnostika ukazovala nesmyslné hodnoty (proměnné mezi 30 a 90), pak nespolupracovala vůbec. Filtr odeslán na čištění do Prahy (panovala obava, jestli půjde čistit). Vrátil se vyčištěný, po namontování tlak 7hPa, po servisní jízdě pod plným plynem 30hPa.
Snad už to vydrží - navěky. :D

PS. Ale konečně mohu jít přes 3000 otáček. :)

_________________
Volvo V50, T5, MY04, , 194kW/260hp, Premium Sound Audio, 111 000km
Volvo V50, 2.0D, MY05, , 100kW/134hp, Setter Edition, 270 000km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Filtr sazí
PříspěvekNapsal: 19 srp 2014 10:24 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 1504
Bydliště: Louny
Vůz: V70T6 228kW B6304T2 AWD Four-C 2008 TF-8
Urvanej píše:
Než ho vymlátíš nebo vyměníš za novej, tak vyndat s trubkou a profouknout z druhý strany, případně předtim vypálit jak komín PB hořákem. Nečekám zázraky, ale tohle bude zanesený popílkem a bordelem (třeba z oleje, ubroušený turbo atd...)

Souhlasím s Uřvanym, bacha na dodržování správné normy oleje pro DPF...!
Víme, že..:
ACEA = Association des Constructeurs Europeens d´Automobiles...
a ta se dále dělí na
ACEA A - benzínové motory
ACEA B - naftové motory
dále pak na A1/B1 A3/B3 A3/B4 A5/B5 a C1 C2 C3 C4 pro naftové s DPF filtrem.
a E4 E6 E7 E9 pro těžké užitlové vozy (nafta)

Protože tyto oleje (Cx) obsahují málo popelnatých částic, které zanášejí DPF. Takže můj oblíbený Mobil1 5W-50 ACEA A3/B3 bych si zrovna do auta s DPF nedal.

_________________
←vůz zbytek zde →V70 T6 228kW Junior a 1100XX Blackbird 110kW a XC90 2.5T Tatík
R.I.P.: S60 2.4 01 a 480ES Paris edition 91 a Mini Cooper 1.3 87 Fireblade 900RR a A3 06 3.2Vr6 185kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Filtr sazí
PříspěvekNapsal: 19 srp 2014 13:09 
Offline

Registrován: červen 2014
Příspěvky: 70
Vůz: V50 2.0D 2006
Nazdar odborníci,

nemůžu přijít na možná banální věc. Mám volvo V50 2.0D Momentum MY06 Made in Belgium. co vím tak běžně mají tyto modely již DPF filtry. Auto mám od známého, který ho má taky od příbuzné a ta ho koupila jako nové v autosalonu.
Divné je, že já tam ten DPF filtr prostě nemám (vygooglil jsem jak vypadá ve V50 a kde je a při porovnání s mým podvozkem tam chybí-kolega od kterého jsem ho kupoval mě ujišťoval že ho tam nemá). Jasný, dá se nechat vypnout softwarově, případně odstranit žejo, ale jak lze potom projít STK ???? Ta věc tam přece není jen jako kurvítko (i když to tak vypadá že :-) ), ale skutečně snižuje dost emise. STK mám udělané od koupě, to jest cca červen a vše v pořádku. Známý navíc neví o tom, že by ho před ním dotyčná odstraňovala, on se v tom prý určitě nešťoural, ona to servisovala ve Volvu, on potom u svého kamaráda kam teď jezdím taky.

Takže otázka zní: Dal se koupit model bez DPF v roce 2006? Jak je možné že ho v autě nemám?

Sem samozřejmě hrozně rád, ale vrtá mi to hlavou, myslel sem že musí být ve všech modelech od nějaké doby....

_________________
Volvo V50 2.0D '06 ~ GALERIE
Ford Escort combi 1.8 '97, 77 kW
Ford Fiesta 1.1 '90, 37 kW ( :-) )


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Filtr sazí
PříspěvekNapsal: 19 srp 2014 16:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2013
Příspěvky: 356
Bydliště: Morava
Bydliště: Přerov
Vůz: nic
Co mám info, tak STK zatím nemá jak změřit obsah pevných částic, které DPF/FAP zadržuje a pak najednou vypustí. :D Takže ani nemohou zjistit že tam není. V úvahu ještě připadá optická kontrola, ale to by museli na STK mít přesnou pozici umístění DPF v každém typu auta + databázi do kterých modelů a pro jaké trhy se DPF dával a do kterých ne. Zatím jsem stejně jako v prvním případě (měřidlo pevných částic) o tom že by to měli na STK neslyšel.

Shrnuto a podtrženo: Buď v klidu. Zatím jen straší a než to zavedou reálně, tak ještě uteče mnoho vody. No a když to zavedou, tak se jistě najdou ochotní podnikatelé, kteří zapůjčí, uděláš STK a vrátíš. Nebo jen STK necháš "zajistit"... že...

Jen pro jistotou si skoč s WINem k Volvu, ať Ti vyjedou kompletní konfiguraci Tvého vozítka. (možná to umí i někdo z Volvím SW tady na fóru) A tak zjistíš na čem jsi.

_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Filtr sazí
PříspěvekNapsal: 19 srp 2014 16:08 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13073
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Neni náhodou ve velkym TP zápis o přítomnosti DPF?

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Filtr sazí
PříspěvekNapsal: 19 srp 2014 16:32 
Offline

Registrován: červenec 2009
Příspěvky: 1543
Bydliště: NZ
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Urvanej píše:
Neni náhodou ve velkym TP zápis o přítomnosti DPF?


V mém nebyl u V50 a není ani u V70 III.

_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Filtr sazí
PříspěvekNapsal: 19 srp 2014 19:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: únor 2009
Příspěvky: 888
Bydliště: Liberecko
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: XC70 D5 AWD Summum MY2012 247HP
Nick_Slaughter píše:
Takže otázka zní: Dal se koupit model bez DPF v roce 2006? Jak je možné že ho v autě nemám?

Sem samozřejmě hrozně rád, ale vrtá mi to hlavou, myslel sem že musí být ve všech modelech od nějaké doby....


yes, dalo se koupit dokonce i 2007 auto bez DPF... uz jsem jich par videl a neveril jsem vlastnim ocim :shock:

_________________
Volvo XC70 D5 Man. MY12 FULL - 247HP/482Nm by VolvoCesky.cz + XC60 MY09 AT 220HP/470Nm by VolvoCesky.cz
.::.C30 1,6D MY09 140HP.::.V70 D5 RDesign MY12 245HP.::.V70 D5 MY11 230HP.::.V70 2,4D MY10.::.V70 D5 MY09.::.V50 2,0D MY04.::.V40 1,8i MY96.::.

Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
VolvoCesky.cz pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@volvocesky.cz / +420 602 81 82 80


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Filtr sazí
PříspěvekNapsal: 20 srp 2014 01:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2007
Příspěvky: 2209
Bydliště: hmmm
Bydliště: Horne Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
aj 2008 sa obcas objavi bez DPF...

_________________
kwiko 0949 I26 I5I


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Filtr sazí
PříspěvekNapsal: 20 srp 2014 05:20 
Offline

Registrován: červen 2014
Příspěvky: 70
Vůz: V50 2.0D 2006
Tak to mi hlava nebere proč někdo nabízí káru s DPF a někdo tu samou bez. Auto není dovoz, ale česká distribuce takže se zřejmě nemohlo stát že některé státy povolí bez filtru a některé ne a tím potom vznikne mix může mít / nemusí.
Už vidím jak se v salonu ptají zákazníka "a chcete mít ve voze filtr pevných částic, který šetří životní prostředí, ubírá výkonu vozidla, zvyšuje spotřebu, musí se po 120t km měnit a stojí 30t kč"? :fool:
Zákazník o tom zřejmě ani neví co si přivezl domů....

Každopádně to VINko bych mohl zkusit, díky za radu.

_________________
Volvo V50 2.0D '06 ~ GALERIE
Ford Escort combi 1.8 '97, 77 kW
Ford Fiesta 1.1 '90, 37 kW ( :-) )


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 110 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR
BSR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.094s | 19 Queries | GZIP : Off ]