Právě je 02 říj 2014 16:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 29 srp 2010 15:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2009 13:07
Příspěvky: 832
Bydliště: Liberecko
Vůz: V70 III D5
Ahoj, zkoušel jsem hledat na fóru a nikde jsem nic pořádného nenašel. Chtěl bych se zeptat... mám V50 2,0D s motorem D4204T a dvouhmoťákem a chtěl bych jezdit tak, aby motor trpěl co nejméně. Z toho vyplývá moje otázka:

V jakém spektru otáček držet motor, aby dvouhmoťák netrpěl? Někde jsem četl, že je dobré jezdit na 1800ot/min, což mi příjde jako kravina.... to by se ten setrvák ničil i na volnoběh?? :%)

_________________
Volvo V70 r.v.11, D5 151kW (D5244T10 + M66) - kinetic, BLIS, radar, sled. pruhu, RTI, HP audio, kůže, výhřev... 245HP / 510Nm - totální zabiják
Volvo V70 r.v.10, 2,4D 129kW (D5244T14 + M66) - kinetic, výhřev, kůže, RTI, aktivní xenony, HP audio... tuning 151kW / 480Nm - bejvávalo .::.Volvo V70 r.v.08, D5 136kW (D5244T4 + M66) - momentum, šíbr + pár ptákovin navíc - VolvoCesky TUNING 230HP / 540Nm - bejvávalo .::. Volvo V50 r.v.04, 2,0D 100kW (D4204T + MMT6) - z kinektika postupně něco víc než summum :) - bejvávalo .::. Volvo V40 r.v.96, 1,8i 85kW, LPG - (B4184S) - bejvávalo

Vývoj software a elektronika pro VOLVO: http://www.VolvoCesky.cz // Chiptuning ARD a VolvoTune // čeština pro Volvo RTI navigaci


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 srp 2010 15:04 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01 čer 2008 20:37
Příspěvky: 4213
Bydliště: Buštěhrad, okr. Kladno
Vůz: 850R 1996, V70 T5 1999
Můj osobní, ničím nepodložený názor je, že je to jedno, jak jezdíš. Setrvák je prostě slabina a zřejmě nejde nadimenzovat lépe, aby víc odolal. Ty materiály mají svoji životnost.

Otázka spíš je, proč je to tak pekelně drahý.

_________________
Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99,
Vstup do galerie ZDE


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 srp 2010 15:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 23 črc 2009 22:40
Příspěvky: 1819
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Rozhodně nějaké podtáčení mu nesvědčí. Mně třeba už trochu poklepává na volnoběh tak to zbytečně nenechávám běžet na volnoběh.

_________________
V70 D5 2002 stříbrná 299tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 455tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 157tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 180tkm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 srp 2010 16:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2009 13:07
Příspěvky: 832
Bydliště: Liberecko
Vůz: V70 III D5
taky nechápu proč je to tak drahý :-/ dyť je to jen kus kovový placky.... nezkoušel to třeba někdo opravit? né, že by mě to nějak trápilo (zatím je ok... ťuk-ťuk), ale bojím se toho jak čert kříže :bad:

_________________
Volvo V70 r.v.11, D5 151kW (D5244T10 + M66) - kinetic, BLIS, radar, sled. pruhu, RTI, HP audio, kůže, výhřev... 245HP / 510Nm - totální zabiják
Volvo V70 r.v.10, 2,4D 129kW (D5244T14 + M66) - kinetic, výhřev, kůže, RTI, aktivní xenony, HP audio... tuning 151kW / 480Nm - bejvávalo .::.Volvo V70 r.v.08, D5 136kW (D5244T4 + M66) - momentum, šíbr + pár ptákovin navíc - VolvoCesky TUNING 230HP / 540Nm - bejvávalo .::. Volvo V50 r.v.04, 2,0D 100kW (D4204T + MMT6) - z kinektika postupně něco víc než summum :) - bejvávalo .::. Volvo V40 r.v.96, 1,8i 85kW, LPG - (B4184S) - bejvávalo

Vývoj software a elektronika pro VOLVO: http://www.VolvoCesky.cz // Chiptuning ARD a VolvoTune // čeština pro Volvo RTI navigaci


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 srp 2010 19:50 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01 čer 2008 20:37
Příspěvky: 4213
Bydliště: Buštěhrad, okr. Kladno
Vůz: 850R 1996, V70 T5 1999
problém není ta placka ale ty pružiny.

_________________
Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99,
Vstup do galerie ZDE


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 srp 2010 21:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 31 črc 2009 21:02
Příspěvky: 1378
Bydliště: New Zealand and Czech Republic
Vůz: V70 III D5 166KW Geartronic
slabina to je..ale uz mi lehounce poklepava 43tis km... takovy stav jako hayney nebo lukaso (na jeho byvale S60 D5) to zdaleka neni. muj stav se zhorsil po 43tis km tak o 10%. tzn..jeste nejaky ten patek vydrzi..

spis je vetsi problem turbo. tatovi odeslo vcera na alhambre z niceho nic. jel a najednou bily kour a zadny vykon. (alhambra r.v. 2006, 175tis km (od noveho vozu))

_________________
Volvo V70 III D5 Momentum MY09, Automat 6Q, Brembo brzdy, Alarm, High Performance sound system, kuze, dekor Modern Wood Trim, iOS RTI, atd.. 225hp, 480Nm - VolvoTune Stage2 od VolvoCesky
Volvo V50 1.6D Momentum MY06 MY06 -> MY09, Xenony, High Performance sound system, iPod interface, polokuze, vyhrev sedacek, dekor Nordic Light Oak, BSR Air filter- facelifted! R.I.P 26.7.2013
http://www.iFilip.com


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 srp 2010 14:11 
Offline

Registrován: 25 říj 2006 19:54
Příspěvky: 1253
Bydliště: Brno
Dvohmotě patrně nejvíc vadí podtočení(ot. nižší než volnoběžné),ale to se zas tak často nestává.(zapomenutá rychlost při brzdění či netrefení kvaltu při řazení....)

_________________
V70II 2.5TDI 01 man.
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999


Naposledy upravil selap dne 30 srp 2010 17:27, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 srp 2010 17:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2009 13:07
Příspěvky: 832
Bydliště: Liberecko
Vůz: V70 III D5
takze pokud je volnobeh 800 a snazim se s nim jezdit minimalne na 1400, tak by to melo byt ok :)

_________________
Volvo V70 r.v.11, D5 151kW (D5244T10 + M66) - kinetic, BLIS, radar, sled. pruhu, RTI, HP audio, kůže, výhřev... 245HP / 510Nm - totální zabiják
Volvo V70 r.v.10, 2,4D 129kW (D5244T14 + M66) - kinetic, výhřev, kůže, RTI, aktivní xenony, HP audio... tuning 151kW / 480Nm - bejvávalo .::.Volvo V70 r.v.08, D5 136kW (D5244T4 + M66) - momentum, šíbr + pár ptákovin navíc - VolvoCesky TUNING 230HP / 540Nm - bejvávalo .::. Volvo V50 r.v.04, 2,0D 100kW (D4204T + MMT6) - z kinektika postupně něco víc než summum :) - bejvávalo .::. Volvo V40 r.v.96, 1,8i 85kW, LPG - (B4184S) - bejvávalo

Vývoj software a elektronika pro VOLVO: http://www.VolvoCesky.cz // Chiptuning ARD a VolvoTune // čeština pro Volvo RTI navigaci


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 zář 2010 20:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 21 úno 2006 22:34
Příspěvky: 91
Bydliště: Tišnov
Hitparáda úkonů jak si odrovnat dvouhmotu rychle a kvalitně
- neuvážený "chiptuzing"
- podtáčení a rozjezdy na 2°
- zaparkování v prudkém kopci se zařazenou rychlostí bez ruční brzdy
- necitlivé řazení

_________________
JE: V50 2004 2.4 125 kW Obrázek
BYLO: V70 II 2002 2.4 D5 120 kW automat Obrázek
BYLO: V40 2001 1.8 90 kW BYLO: V70 1998 2.5TDI 103 kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 zář 2010 00:39 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 02 zář 2005 23:06
Příspěvky: 5912
Bydliště: PRG
mirdaman píše:
Hitparáda úkonů jak si odrovnat dvouhmotu rychle a kvalitně
- ...
- zaparkování v prudkém kopci se zařazenou rychlostí bez ruční brzdy
- ...

:shock: Tohle bych prosil vysvětlit ?!?!?!? :%)

_________________
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Šelma S60-2.4 20V Turbo (B5244T3) (200hp/6000rpm, 291Nm/1800-5000rpm)__(r.v. 2001, mod.01)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)
bylo - Vóólvik V40-2.0 16V Turbo (B4204T) (200hp/5100rpm, 230Nm/1800-4800rpm)__(r.v. 1998, mod.99)(upgrade Obrázek)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 zář 2010 10:07 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 16 kvě 2007 14:48
Příspěvky: 3165
Bydliště: České Budějovice
Lachtan píše:
:shock: Tohle bych prosil vysvětlit ?!?!?!? :%)

Auto se rozjede i přes rychlost a zlikviduje celej předek o sloup včetně dvouhmoty :D

_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 zář 2010 12:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 21 úno 2006 22:34
Příspěvky: 91
Bydliště: Tišnov
yoby píše:
Lachtan píše:
:shock: Tohle bych prosil vysvětlit ?!?!?!? :%)

Auto se rozjede i přes rychlost a zlikviduje celej předek o sloup včetně dvouhmoty :D


V principu je to jednoduché, pokud máš auto zabržděno jen se zařazeným kvaltem, což je obvykle 1° nebo zpátečka tak z principu nejlehčího daného převodu vyvíjíš permanentně tlak na pružiny v dvouhmotovém setrvačníku, které se časem vymačkají=unaví a vznikne vůle jenž způsobuje klepání na volnoběh. Pokud napřed zatáhneš ručku (auto si ve svahu tzv. sedne) a pak dáš kvalt jako pojistku tak je to něco jiného protože je sice v převodovce zařazená rychlost a sepnutá spojka, ale na motor nepřenášíš žádný moment - ten pobrala v první fází ruční brzda.
Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky. Speciálně u turbodieselů, kde je obrovská axiální síla na klikovku od "tvrdé" spojky tak dochází při startu k vědomému ničení axiálních ložisek jenž v danou chvíli nejsou kvalitně mazané

_________________
JE: V50 2004 2.4 125 kW Obrázek
BYLO: V70 II 2002 2.4 D5 120 kW automat Obrázek
BYLO: V40 2001 1.8 90 kW BYLO: V70 1998 2.5TDI 103 kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 zář 2010 12:44 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: 19 zář 2008 23:04
Příspěvky: 5523
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: Volvo V70
mirdaman píše:
Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky. Speciálně u turbodieselů, kde je obrovská axiální síla na klikovku od "tvrdé" spojky tak dochází při startu k vědomému ničení axiálních ložisek jenž v danou chvíli nejsou kvalitně mazané


mám to chápat tak, že startovat by se mělo s neutrálem a nesešlápnutou spojkou? startuju vždy s vyšlápnutou spojkou

_________________
V70 D5 120kW, 2001, manuál, +400tis km
GALERIE


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 zář 2010 16:18 
Offline

Registrován: 04 úno 2008 18:01
Příspěvky: 2516
Bydliště: Praha
A já si zase myslím, že člověk by se k autu neměl chovat jako idiot, ale pořád měl na paměti, že auto tu je k tomu aby sloužilo nám a né my jemu...moc nad tím přemýšlíte

_________________
S60 2.5T 154kw r.v. 2005
bylo: S60 D5 120kw r.v. 2002, V40 2.0 103kw r.v. 1996
http://www.golfovyeshop.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 zář 2010 16:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2009 13:07
Příspěvky: 832
Bydliště: Liberecko
Vůz: V70 III D5
hayney píše:
mirdaman píše:
Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky. Speciálně u turbodieselů, kde je obrovská axiální síla na klikovku od "tvrdé" spojky tak dochází při startu k vědomému ničení axiálních ložisek jenž v danou chvíli nejsou kvalitně mazané


mám to chápat tak, že startovat by se mělo s neutrálem a nesešlápnutou spojkou? startuju vždy s vyšlápnutou spojkou



jj, to jsem taky cetl na vice webech a take jsem startoval s vyslapnutou spojkou... ted se snazim to nedelat :) ...je to hloupy zvyk z dob 120-tek kdy tuhy olej v prevodovce branil roztoceni motoru (takto to vysvetlovali)

_________________
Volvo V70 r.v.11, D5 151kW (D5244T10 + M66) - kinetic, BLIS, radar, sled. pruhu, RTI, HP audio, kůže, výhřev... 245HP / 510Nm - totální zabiják
Volvo V70 r.v.10, 2,4D 129kW (D5244T14 + M66) - kinetic, výhřev, kůže, RTI, aktivní xenony, HP audio... tuning 151kW / 480Nm - bejvávalo .::.Volvo V70 r.v.08, D5 136kW (D5244T4 + M66) - momentum, šíbr + pár ptákovin navíc - VolvoCesky TUNING 230HP / 540Nm - bejvávalo .::. Volvo V50 r.v.04, 2,0D 100kW (D4204T + MMT6) - z kinektika postupně něco víc než summum :) - bejvávalo .::. Volvo V40 r.v.96, 1,8i 85kW, LPG - (B4184S) - bejvávalo

Vývoj software a elektronika pro VOLVO: http://www.VolvoCesky.cz // Chiptuning ARD a VolvoTune // čeština pro Volvo RTI navigaci


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 zář 2010 16:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2009 13:07
Příspěvky: 832
Bydliště: Liberecko
Vůz: V70 III D5
Citace:
V principu je to jednoduché, pokud máš auto zabržděno jen se zařazeným kvaltem, což je obvykle 1° nebo zpátečka tak z principu nejlehčího daného převodu vyvíjíš permanentně tlak na pružiny v dvouhmotovém setrvačníku, které se časem vymačkají=unaví a vznikne vůle jenž způsobuje klepání na volnoběh. Pokud napřed zatáhneš ručku (auto si ve svahu tzv. sedne) a pak dáš kvalt jako pojistku tak je to něco jiného protože je sice v převodovce zařazená rychlost a sepnutá spojka, ale na motor nepřenášíš žádný moment - ten pobrala v první fází ruční brzda.
Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky. Speciálně u turbodieselů, kde je obrovská axiální síla na klikovku od "tvrdé" spojky tak dochází při startu k vědomému ničení axiálních ložisek jenž v danou chvíli nejsou kvalitně mazané


nejak nechapu souvislost setrvacniku a zarazene rychlosti.... kroutici moment se neprenasi pres setrvak ne?? ten je na klikovce aby vyrovnaval nepravidelny chod motoru :%)

jsem z toho nejaky jelen :crazy:

_________________
Volvo V70 r.v.11, D5 151kW (D5244T10 + M66) - kinetic, BLIS, radar, sled. pruhu, RTI, HP audio, kůže, výhřev... 245HP / 510Nm - totální zabiják
Volvo V70 r.v.10, 2,4D 129kW (D5244T14 + M66) - kinetic, výhřev, kůže, RTI, aktivní xenony, HP audio... tuning 151kW / 480Nm - bejvávalo .::.Volvo V70 r.v.08, D5 136kW (D5244T4 + M66) - momentum, šíbr + pár ptákovin navíc - VolvoCesky TUNING 230HP / 540Nm - bejvávalo .::. Volvo V50 r.v.04, 2,0D 100kW (D4204T + MMT6) - z kinektika postupně něco víc než summum :) - bejvávalo .::. Volvo V40 r.v.96, 1,8i 85kW, LPG - (B4184S) - bejvávalo

Vývoj software a elektronika pro VOLVO: http://www.VolvoCesky.cz // Chiptuning ARD a VolvoTune // čeština pro Volvo RTI navigaci


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 zář 2010 18:31 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 02 zář 2005 23:06
Příspěvky: 5912
Bydliště: PRG
mirdaman píše:
Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky...

Tuto "novou" vymoženost registruji na různých vozidlech již 25 let - začínám mít pocit, že si tady z nás tak akorát děláš (_).(_)

... :%)

_________________
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Šelma S60-2.4 20V Turbo (B5244T3) (200hp/6000rpm, 291Nm/1800-5000rpm)__(r.v. 2001, mod.01)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)
bylo - Vóólvik V40-2.0 16V Turbo (B4204T) (200hp/5100rpm, 230Nm/1800-4800rpm)__(r.v. 1998, mod.99)(upgrade Obrázek)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 zář 2010 18:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2009 13:07
Příspěvky: 832
Bydliště: Liberecko
Vůz: V70 III D5
Lachtan píše:
mirdaman píše:
Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky...

Tuto "novou" vymoženost registruji na různých vozidlech již 25 let - začínám mít pocit, že si tady z nás tak akorát děláš (_).(_)

... :%)


mam podobny pocit :good:

_________________
Volvo V70 r.v.11, D5 151kW (D5244T10 + M66) - kinetic, BLIS, radar, sled. pruhu, RTI, HP audio, kůže, výhřev... 245HP / 510Nm - totální zabiják
Volvo V70 r.v.10, 2,4D 129kW (D5244T14 + M66) - kinetic, výhřev, kůže, RTI, aktivní xenony, HP audio... tuning 151kW / 480Nm - bejvávalo .::.Volvo V70 r.v.08, D5 136kW (D5244T4 + M66) - momentum, šíbr + pár ptákovin navíc - VolvoCesky TUNING 230HP / 540Nm - bejvávalo .::. Volvo V50 r.v.04, 2,0D 100kW (D4204T + MMT6) - z kinektika postupně něco víc než summum :) - bejvávalo .::. Volvo V40 r.v.96, 1,8i 85kW, LPG - (B4184S) - bejvávalo

Vývoj software a elektronika pro VOLVO: http://www.VolvoCesky.cz // Chiptuning ARD a VolvoTune // čeština pro Volvo RTI navigaci


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 zář 2010 20:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 2009 17:21
Příspěvky: 412
Bydliště: Náchod
Vůz: Volvo V70 II,D5252T 2,5TDI,manuál black
Jakékoli podtáčení motoru, při jakémkoli zařazeném stupni nesvědčí motoru, potažmo setrvačníku - dvouhmotě a rozhodně ne ani rychlá akcelerace, při níž se právě ty dvě hmoty točí každá jinam o to víc, s jakou razancí a spektru otáček zařadíš další kvalt :evil: :twisted: Hrozí pak větší opotřebení právě zmiňovaných pružných částí dvouhmoty, které eliminují vibrace, plynulejší přechod při zařazení rychlosti..A startování je v podstatě o řidiči, né o dvouhmotě, ta s tím nemá nic společného, to je má domněnka :roll: Startuji pokaždé, zima, nezima se sešláplým spojkovým pedálem k podlaze. Ono to má i jeden prozaický důvod. Budeš zamyšlený, nesešlápneš spojku, budeš startovat a políbíš někomu "zadek", či předek, to už je jedno a pak jsou také případy, kdy se v etážových garážích při odjezdu z parkování, když to přeženu, obtisknu do svodidel, do zdi, nebo čehokoli jiného. Jsou takový borci..Bavíme se o manuální převodovce. S automatickou to je zas jiné téma 8) :D

_________________
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56


Zdroj: http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Volvo
Volvo u svých motorů neuvádí "koňskou sílu" ale "sobskou sílu", tedy motor má výkon např. 170 sobů. Odvození koeficientu pro přepočet na koňskou sílu (HP) získáme výpočtem: Santa Claus má 8 sobů a za jeden večer s nimi objede všechny domy na světě. Aby to samé dokázal s koňmi, potřeboval by 452,8 koně. Číslo nevychází celé protože soby mají parohy, ale koně ne. Tedy:

1 sob = 56,6 koní

Má-li motor volva výkon 170 sobů, tedy: 9622 HP, 9755 PS, 7175 kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 zář 2010 20:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 21 úno 2006 22:34
Příspěvky: 91
Bydliště: Tišnov
Lachtan píše:
mirdaman píše:
Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky...

Tuto "novou" vymoženost registruji na různých vozidlech již 25 let - začínám mít pocit, že si tady z nás tak akorát děláš (_).(_)

... :%)


Zkus mi prosím jmenovat nějaké Volvo s manuální převodovkou které nejde nastartovat když nestojíš na spojce ? Já s takovým ještě nejel - pravda nezkoušel jsem novou S60...
Např. poslední modely Opel (Insignia, Astra J) netočí startérem dokud není vymáčklá (rozepnutá) spojka. Nikomu nenutím svoje názory, jako zaměstanance servisu jsem naopak rád když někdo přijde na výměnu spojky vč. dvouhmoty např. kvůli svému ne zrovna ohleduplnému chování k autu. Jezděte a startujte si jak chcete, jsou to jen Vaše auta (peníze) :-)

_________________
JE: V50 2004 2.4 125 kW Obrázek
BYLO: V70 II 2002 2.4 D5 120 kW automat Obrázek
BYLO: V40 2001 1.8 90 kW BYLO: V70 1998 2.5TDI 103 kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 zář 2010 21:20 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01 čer 2008 20:37
Příspěvky: 4213
Bydliště: Buštěhrad, okr. Kladno
Vůz: 850R 1996, V70 T5 1999
zřejmě myslíte oba něco jiného. Mirdaman chtěl zřejmě napsat, že na novějších autech nenastartuješ pokud nevyšlápneš spojku, a to ani na neutrálu.

Na automatu zase nenastartuješ, pokud nemáš páku v parkingu.

_________________
Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99,
Vstup do galerie ZDE


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 zář 2010 21:26 
Offline
Servisman
Uživatelský avatar

Registrován: 07 čer 2006 20:50
Příspěvky: 4547
Bydliště: Zlín
Vůz: S80, 2,4
Prudké pouštění spojky, parkování na kvalt, necitlivé brzdění motorem, necitlivé rozjezdy. To vše má výrazný vliv. Dvouhmota je na 2 věci. Když dáte místo ní klasiku ( pokud to jde ), tak to na jízdních vlastnostech nepoznáte. Je to vymyšlenost, aby lidi víc platili.

_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 zář 2010 21:28 
Offline

Registrován: 04 úno 2008 18:01
Příspěvky: 2516
Bydliště: Praha
jarek.krizan píše:
Prudké pouštění spojky, parkování na kvalt, necitlivé brzdění motorem, necitlivé rozjezdy. To vše má výrazný vliv. Dvouhmota je na 2 věci. Když dáte místo ní klasiku ( pokud to jde ), tak to na jízdních vlastnostech nepoznáte. Je to vymyšlenost, aby lidi víc platili.


Zase konspirační teorie jo? :)) já myslím, že k něčemu to tam je...ale mohlo by to být trochu více odolné vůči tomu co si napsal :)

_________________
S60 2.5T 154kw r.v. 2005
bylo: S60 D5 120kw r.v. 2002, V40 2.0 103kw r.v. 1996
http://www.golfovyeshop.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 zář 2010 21:35 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01 čer 2008 20:37
Příspěvky: 4213
Bydliště: Buštěhrad, okr. Kladno
Vůz: 850R 1996, V70 T5 1999
Podle mně dvouhmota oproti klasickému setrváku nemůže ovlivnit jízdní vlastnosti, je to snaha konstruktérů snížit vibrace motoru do kastle, palubky, do interiéru obecně.

Teorie dobrá, v testech výsledky dobre, ale chyběly dlouhodobé výsledky odolnosti a spolehlivosti a zřejmě netušili, že to nakonec bude slabina.

Podobnou anabázi bych viděl i v případě Nivomaty versus tlumiče, nebo DPF filter verzus normální výfuk.

My jsme zvyklí, že volvo s 200.000 km je mlaďoch, stačí měnit olej atankovat, ovšem čim vykoumanější model, tím víc se toho může pos...

_________________
Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99,
Vstup do galerie ZDE


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 zář 2010 21:41 
Offline
Servisman
Uživatelský avatar

Registrován: 07 čer 2006 20:50
Příspěvky: 4547
Bydliště: Zlín
Vůz: S80, 2,4
doktor píše:
Podle mně dvouhmota oproti klasickému setrváku nemůže ovlivnit jízdní vlastnosti, je to snaha konstruktérů snížit vibrace motoru do kastle, palubky, do interiéru obecně.

Ano tak to bylo zamýšleno. Jenže jak dvouhmota stárne, tak vyrábí přesně to, proti čemu byla zavedena.

_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.106s | 17 Queries | GZIP : Off ]