Právě je 19 lis 2018 10:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zamrzání kapaliny ostřikovačů
PříspěvekNapsal: 26 led 2010 06:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2008
Příspěvky: 126
Bydliště: Dačice
Vůz: Volvo S40, r.v. 97, 1,8i 16V (B4184S)
Ahoj,
v posledních dnech pořád řeším zamrzlou kapalinu do ostřikovačů. Měl jsem tam původně nějakej no-name, co jsem našel doma, ta pravidelně zamrzala v nádobce. Tak jsem jí elektr. topidlem pod autem rozmrazil, všechnu vystříkal ven a nalil kapalinu neřeďenou, výrobce deklarovanou do -60°C, týhle kapaliny jsem před zimou nakoupil do firemních aut asi 30 litrů a ani po zředění nikde nezamrzla. Tak nevím, nemají 40tky nějak blbě umístěnou nádobu? Nápor studeného vzduchu apod?..
Když jedu někam dál, tak mě to hodně štve, v tomhle počasí potkám pár větších aut, stěrače rozmáznou sračku po okně a nic nevidím. Ještě horší je to v noci, když na to posvítí protijedoucí auto.
V hadičkách to asi nezamrzá, ty jsou vždycky měkký. Možná v tryskách na kapotě, protože když zastavím, tak cca za 5-10min to občas rozmrzne - motor asi vyhřeje odspodu kapotu.
Ale co s tím, už nevím, co tam lejt :evil:

_________________
Je:Volvo S40, r.v. 97, 1,8i 16V (B4184S - 1731cc), 85kW, 5-man, klima, kůže, dřevoplast, Sekačka Husqvarna R152 SV - moji švédi
Citrón Berlingo Multispace 1,6i 110k, r.v. 2009
Bylo: Daewoo Espero 2.0MPi - skvělý auto, vzpomínáme...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zamrzání kapaliny ostřikovačů
PříspěvekNapsal: 26 led 2010 08:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 2145
Bydliště: Liberec
Bydliště: Liberec
Vůz: VOLVO XC70 D4 AWD, MY16, KE020
Ahoj, měl jsem to samé. Před Vánoci asi při -15 mi zamrzla kapalina do -30. Bezva vopruz - na dálnici jsem stavěl u každé pumpy, mezi pumpami jezdil za nákladáky od kterých lítalo mokrý - abych alespoň trochu setřel uschlou sůl. Jako satisfakci jsem bral to, že na každé pumpě byla alespoň 2 auta s tím samým problémem. Prý stačí když hadičky vedou delší trasou přes ochlazované místo. Při jízdě prostě zamrznou. Asi nejvíce se vztekal chapík se zánovním Pajerem - prý má na autě extra zimní výbavu s předehřevem motoru.

Mě pomohl Sheron do -40. Nevím nakolik je kvalitní, ale od té doby bez problémů.

_________________
VOLVO XC70 D4 AWD, MY16, KE020


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zamrzání kapaliny ostřikovačů
PříspěvekNapsal: 26 led 2010 08:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2008
Příspěvky: 126
Bydliště: Dačice
Vůz: Volvo S40, r.v. 97, 1,8i 16V (B4184S)
No někde se tu právě řešilo, že Sheron vůbec nefunguje v mrazech a vesele zamrzá :%)
Já jsem ho tam taky původně měl, zmrznul, ale nevím, jak moc byl ředěný.
U 40tky jde hadička od pravýho předního rohu podél vnitřku nárazníku (nahoře pod kapotou) před čelní sklo, kde jde nahoru po kapotě...ale neřekl bych, že by to zamrzalo v hadičkách, ty jsou pořád měkký. Ikdyž možná se tam udělá nějakej šlem nebo ledová tříšť a už je to v p...

_________________
Je:Volvo S40, r.v. 97, 1,8i 16V (B4184S - 1731cc), 85kW, 5-man, klima, kůže, dřevoplast, Sekačka Husqvarna R152 SV - moji švédi
Citrón Berlingo Multispace 1,6i 110k, r.v. 2009
Bylo: Daewoo Espero 2.0MPi - skvělý auto, vzpomínáme...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zamrzání kapaliny ostřikovačů
PříspěvekNapsal: 26 led 2010 09:24 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2008
Příspěvky: 1958
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Padík
No, ja ted liji do -80 a vesele ostrikuji.
Na prechodu bych tim asi nekomu vypalil oci, ale okno mam ciste.

To ze kapaliny do -30 zamrzaji v -15 vim, navic ty redene se obcas neprovazi poradne s dolitou vodou a proto zamrzne treba pulka nadrzky.

Ja liji natvrdo -80ku. :good:

_________________
Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zamrzání kapaliny ostřikovačů
PříspěvekNapsal: 26 led 2010 10:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 3334
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017
ttoommaasseekk píše:
No, ja ted liji do -80 a vesele ostrikuji. Na prechodu bych tim asi nekomu vypalil oci, ale okno mam ciste.
:lol: :lol:
To kupujes nemrzku v lekarne ne? :D

_________________
Je: služebák V40 D2 6q 88kW MY2017
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zamrzání kapaliny ostřikovačů
PříspěvekNapsal: 26 led 2010 19:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2007
Příspěvky: 1003
Bydliště: Hradec Kralove
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Kazdopadne pokud jste tam meli trochu letni, tak se ani nedivim, ja sem tam mel trochu letni nalil jsem tam do -40 a bum jen co bylo kolem -5 tak zamrzla, ale ne ranio ale pak pri jizde kdyz sem pucoval okna. Tkaze sem to vsechno da se rict vystrikal a nalil tam 5L do -30 a je to uz v pohode od ty doby vubec. A to je rano ted -14

_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zamrzání kapaliny ostřikovačů
PříspěvekNapsal: 26 led 2010 20:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2009
Příspěvky: 3101
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Teď v takových mrazech na ostřikovač ani nesahám ani k tomu není důvod

_________________
V70 D5 2002 stříbrná 335tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 615tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 190tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 183tkm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zamrzání kapaliny ostřikovačů
PříspěvekNapsal: 20 bře 2010 00:25 
Offline

Registrován: březen 2008
Příspěvky: 29
Bydliště: Zelezna Ruda
Dobrý den,
mám opačnou zkušenost. Měl jsem tam no-name do -30 tak půl na půl s letní směsí a za celou zimu na sídlišti mi to zamrzlo jen 2x přes noc (-15°C) a po 15 km už opět ostřikovalo. Hodně jsem ocenil, že to nikde nepopraskalo.

_________________
--------
V40, 2.0T , 121 kW, r.v.2001 - "Sob"
Seat ibiza, 1.4, 68 kW, r.v. 1991 - "Plž" - ekologicky zlikvidováno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zamrzání kapaliny ostřikovačů
PříspěvekNapsal: 06 led 2016 10:34 
Offline

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 17
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D4 120kW AWD AUT Summum MY13
bartas píše:
Dobrý den,
mám opačnou zkušenost. Měl jsem tam no-name do -30 tak půl na půl s letní směsí a za celou zimu na sídlišti mi to zamrzlo jen 2x přes noc (-15°C) a po 15 km už opět ostřikovalo. Hodně jsem ocenil, že to nikde nepopraskalo.



Tak to je jasné, noname do -30 je tak zhruba do -20 + zředění s letní byl výsledek kolem -7 až -8, to se nedivím, že to zmrzlo :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zamrzání kapaliny ostřikovačů
PříspěvekNapsal: 06 led 2016 10:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2011
Příspěvky: 4592
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
Mam taky nejakou XT z elitu. Naredil jsem to radeji na -50 abych tam mel realnych -25 :D

_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zamrzání kapaliny ostřikovačů
PříspěvekNapsal: 06 led 2016 13:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2013
Příspěvky: 1419
Bydliště: Mor. Nová Ves
Vůz: S80, D5, MY04
Též jsem před týdnem jel D1 a zamrzla mi tehdy ještě letní. Na každé pumpě jsem to čistil. Zkoušel jsem z okna lít z petky vodu na přední sklo, ale i když jsem zpomalil na 100km/h, tak voda letěla všude možně, jen ne na to přední sklo.

Osobně si myslím, že zamrzají trysky a ne hadice nebo dokonce nádoba. Při delší době nepoužívání ostřiku se líh vypaří a zůstane vám tam voda, která zamrzá a jelikož je v trysce průřez opravdu malinký, tak je to ihned.

_________________
(2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA
(2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zamrzání kapaliny ostřikovačů
PříspěvekNapsal: 06 led 2016 13:53 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 14004
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
mot píše:
...Při delší době nepoužívání ostřiku se líh vypaří a zůstane vám tam voda, která zamrzá a jelikož je v trysce průřez opravdu malinký, tak je to ihned.
Ne!

Odpaří se všechno a zustane tam jen hnusnej sajrajt z tý levný nemrzky, která je plná všeho možnýho, co jen trochu barví do žluta (modra, růžova...) a má aspoň náznak vůně. Pokud je použita kvalitní kapalina, tak i po dvou letech nepoužívání to prostě funguje.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zamrzání kapaliny ostřikovačů
PříspěvekNapsal: 06 led 2016 14:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2013
Příspěvky: 1419
Bydliště: Mor. Nová Ves
Vůz: S80, D5, MY04
Urvanej píše:
mot píše:
...Při delší době nepoužívání ostřiku se líh vypaří a zůstane vám tam voda, která zamrzá a jelikož je v trysce průřez opravdu malinký, tak je to ihned.
Ne!

Odpaří se všechno a zustane tam jen hnusnej sajrajt z tý levný nemrzky, která je plná všeho možnýho, co jen trochu barví do žluta (modra, růžova...) a má aspoň náznak vůně. Pokud je použita kvalitní kapalina, tak i po dvou letech nepoužívání to prostě funguje.


To sice jo, ale nejdřív se stejně odpaří ten líh.
Nicméně řešení je občas to prostříknout, tak to platilo vždy u všeho

_________________
(2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA
(2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zamrzání kapaliny ostřikovačů
PříspěvekNapsal: 06 led 2016 15:24 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 14004
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Jak píšu, tak ne, Bohumile, neodpaří se první, ale to je jedno, závěr je v obou případech stejnej, musíme z toho stříkat. :-)

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zamrzání kapaliny ostřikovačů
PříspěvekNapsal: 08 úno 2016 02:21 
Offline

Registrován: srpen 2008
Příspěvky: 689
Bydliště: Trenčin Slovensko
Bydliště: Trenčín, SK
Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual
Moje skusenosti so zimnou Sheron su len dobre. Ja ju neriedim vobec, a nikdy mi nezamrzla ani ked boli vonku tuhe mrazy.

_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.101s | 20 Queries | GZIP : Off ]