2,4 D5 - AT vyhadzuje do neutralu - je to ok?

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 6
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Senica
Vůz: C70 2,4D5 2007

#1 2,4 D5 - AT vyhadzuje do neutralu - je to ok?

Příspěvek od romeak »

Keď pustím nohu z plynu, na 5-ke drží otáčky motora, no ak klesá rýchlosť, príp.pribrzdím, automat hodí neutrál a ide na voľnobeh - je to OK? Nemal by držať zaradenú rýchlosť až do zastavenia? Thx.
_________________
C70 D5 2007

Jiri.T
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 910
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Žďár nad Sázavou

#2 2,4 D5 - vyhadzuje do neutralu - je to ok?

Příspěvek od Jiri.T »

No by teda měl, to jsem ještě neslyšel :unknown:
_________________
V70XC, r.v. 1998, 2.0T5, 166kW; XC90, r.v.2003, D5, 147kW Lenky; S70, r.v.2000, 2,5TDI, 103kW Míši, S70, r.v.1997, 2,3T5, 176kW
Bylo: S90 Royal, r.v. 1997, 3.0, 152kW V40, r.v.1999, 2.0T, 118kW, 740, r.v. 1986, 2.4, 96kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#3 2,4 D5 - vyhadzuje do neutralu - je to ok?

Příspěvek od tomasss »

Pripomina mi to trochu funkci Neutral Control, ale tam by se to melo automaticky vyrazovat na neutral az pri zastaveni...opetovny zarazeni pak pri uvolneni pedalu brzdy.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 198
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Hlavní město piva
Vůz: XC90 3.2

#4 2,4 D5 - vyhadzuje do neutralu - je to ok?

Příspěvek od danillo »

romeak píše:Keď pustím nohu z plynu, na 5-ke drží otáčky motora, no ak klesá rýchlosť, príp.pribrzdím, automat hodí neutrál a ide na voľnobeh - je to OK? Nemal by držať zaradenú rýchlosť až do zastavenia? Thx.
Urcite radi neutral? Normalne otacky poklesnou na hodnotu cca neutral, ale rychlost zustava zarazena....
_________________
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 6
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Senica
Vůz: C70 2,4D5 2007

#5 2,4 D5 - vyhadzuje do neutralu - je to ok?

Příspěvek od romeak »

jj, ak preradim na sekvenčné a ukazuje zaradený 5ty stupeň, je všetko ok, ak je rýchlosť nižšia cca pod 80km/hod a pustím plyn pedál, otáčky klesnú cca na 700, ak počas toho šliapnem jemne na plyn, zaradí sa rýchlosť a otáčky sú podľa rýchlosti niekde od 1500 do 2000, vtedy pri zaradení sekvenčného radenia ukazuje 4 a nižsí stupeň :/ - jazdím na "D", do sekvenčného dávam len aby som zistil, kedy sa to takto zvláštne správa.
Teraz bol robený preplach prevodovky (180.000km) a robí to to isté. BTW, pri preraďovaní zrejme z 2 na 1 (pri dobŕžďaní, pred zastavením) to jemne sekne, možno to súvisí jedno s druhým?
_________________
C70 D5 2007

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 198
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Hlavní město piva
Vůz: XC90 3.2

#6 2,4 D5 - vyhadzuje do neutralu - je to ok?

Příspěvek od danillo »

Migell píše:
romeak píše:jj, ak preradim na sekvenčné a ukazuje zaradený 5ty stupeň, je všetko ok, ak je rýchlosť nižšia cca pod 80km/hod a pustím plyn pedál, otáčky klesnú cca na 700, ak počas toho šliapnem jemne na plyn, zaradí sa rýchlosť a otáčky sú podľa rýchlosti niekde od 1500 do 2000, vtedy pri zaradení sekvenčného radenia ukazuje 4 a nižsí stupeň :/ - jazdím na "D", do sekvenčného dávam len aby som zistil, kedy sa to takto zvláštne správa.
Teraz bol robený preplach prevodovky (180.000km) a robí to to isté. BTW, pri preraďovaní zrejme z 2 na 1 (pri dobŕžďaní, pred zastavením) to jemne sekne, možno to súvisí jedno s druhým?
mne to robi obdobne, ale nesledoval som, ci hadze do neutralu. Proste len klesnu otacky na cca tych 700, ale je to pri rychlostiach tak okolo 60-80 km/hod, pri nizsich to myslim nerobi...
No a kdyz ti ty otacky pri sekvencnim razeni klesnou tak co ukazuje displej? Je tam N? To ze klesnou otacky je normalni pokud jedes bez plynu a padne to k cca 1500 ot. Dela to na D i na sekvenci. Myslim ze neutral to neni, jen se to "rozpoji" v menici, ale prevod zustava zarazeny....
_________________
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 580
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#7 2,4 D5 - vyhadzuje do neutralu - je to ok?

Příspěvek od hefaistos »

Ja kdyz mam sekvencni tak napr. na jednotce auto brzdi (motorem) jak cert, kdyz mam "D" tak nebrzdi az tak motorem. Pry tak pravuje hydromenic, a pri sekvencim razeni je uzamcen.

Ale lepe to objadni nekdo kto se vyzna, napr. p.Patocka

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#8 2,4 D5 - vyhadzuje do neutralu - je to ok?

Příspěvek od Ekky »

U me je to taky tak. Po klesnuti otacek okolo 1500 tak otacky klesnou na hodnotu neutralu ale rychlost je furt zarazena. Dela to jak na D tak i na sekvenci a povazuju to za normalni.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 455
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno

#9 2,4 D5 - vyhadzuje do neutralu - je to ok?

Příspěvek od sordo »

Nepleťme si vyřazení a rozepnutí lockup spojky. Lockup spojka ke své funkci prostě potřebuje dostatatečné otáčky motoru - ten totiž jako jediný mechanicky pohání čerpadlo a to pak následně tlak který sepne lockup spojku a auto se pak chová jako manuál. Otáčky motrou a převodovky jsou 1:1. Bohužel diesel pracuje v podstatně v nižších otáčkách než benziňáky takže pásmo kdy jde brzdit motorem je prostě logicky menší. Ono to teda brzdí i bez sepnuté lockup spojky, ale učinek už není takový. Neutral control funguje jen pokud auto stojí.
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 59
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno - Bystrc
Vůz: Volvo v50 D5, Volvo c30 1.6 2008

#10 2,4 D5 - vyhadzuje do neutralu - je to ok?

Příspěvek od erdasv »

Dělá mi to stejně, nepovažuji to za chybu, ale za funkci.
_________________
Erda
volvo v50 D5, MY 2008
volvo c30 1.6 benzin, MY 2008

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12071
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 2,4 D5 - vyhadzuje do neutralu - je to ok?

Příspěvek od Urvanej »

Tak tak, to, co pozoruješ, neni neutrál, ale funkce automatické převodovky.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#12 2,4 D5 - vyhadzuje do neutralu - je to ok?

Příspěvek od ok2ucx »

Dnes jsem prozoroval - 6q převodovka vykopne zařazenou 4ku při jízdě z kopce při cca. 1400 ot./min. D5 136kW.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12071
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#13 2,4 D5 - vyhadzuje do neutralu - je to ok?

Příspěvek od Urvanej »

nevykopne, odemkne měnič :evil:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 6
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Senica
Vůz: C70 2,4D5 2007

#14 2,4 D5 - vyhadzuje do neutralu - je to ok?

Příspěvek od romeak »

OK páni, díky za info, nech už to nazveme akokoľvek, podstatné je, že to tak má byť :beer:
_________________
C70 D5 2007

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#15 2,4 D5 - vyhadzuje do neutralu - je to ok?

Příspěvek od ok2ucx »

Urvanej píše:nevykopne, odemkne měnič :evil:
Ehm, místo upřesnění jsem to znovu lehce zamotal. :unknown:

Každopádně se pod určitými otáčkami měnič odemče a takřka přestane brzdit motorem. Geartronikem jsem podřadil 3, pak 2 a parádně to stlačovalo a zahřívalo vzduch jízdou z kopce. Otáčky skoro 4500 ot./min. Zvuková kulisa skoro jak z formule, efekt pomalu jedoucího auta...

Podobně funguje páka PRND43L

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 455
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno

#16 2,4 D5 - vyhadzuje do neutralu - je to ok?

Příspěvek od sordo »

Přesně jak píše ok2ucx. U geartronicu si může v zkustit podřadit a učitíš, že auto dokáže brzdit motorem i bez zamknutého meniče. Problém je v tom, že pětikvalt u zamyká měnič až někde okolo 80km/h a to ještě jen při ustálené jízdě. Jenže v tu chvílí už tam máš zařazenou pětku. Proto je dobré při delších sjezdech použivat volby z PRND43L.
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
Odpovědět

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“