Vodníci na Slapech

Jak bylo...
  • Autor
  • Zpráva
Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 7438
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#1 Vodníci na Slapech

Příspěvek od Petr Marek »

Včera proběhla v Měříně akce, na kterou jsem se bez nadsázky těšil celý rok. Plavení vozů KdF 166 po Slapské přehradě bylo velkolepé a já měl to štěstí, že jsem celou akci pro Vetran Car Club fotografoval. Největším zážitkem je samozřejmě svezení se takovýmto geniálním vozem, jakým Schwimmwagen který i po více než sedmdesáti letech bezchybně funguje, bezesporu je. Několik fotografií z akce je zde,
1.jpg
2.jpg
3.JPG
3.JPG (63.18 KiB) Zobrazeno 4507 x
další fotografie plus dvě videa jsou TADY.

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3609
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#2 Vodníci na Slapech

Příspěvek od Deshi »

Tak to je hodně pěkný :good: :good: :good: :Bravo: :Bravo: :Bravo: :Bravo:

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 7438
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#3 Vodníci na Slapech

Příspěvek od Petr Marek »

Deshi píše:Tak to je hodně pěkný.
Jj, letos jsme si to užili celá rodina. jen manželka měla tradičně trochu obavy o naší bezpečnost na vodě, ale Tom (7) jí pohotově uklidnil: "klid mami, vždyť to konstruoval Ferdinand Porsche!" :lol:

michell
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 404
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Prague
Vůz: 244GL 90', S90 97', 360 85', 965 94'
Bydliště: Prague

#4 Vodníci na Slapech

Příspěvek od michell »

Petr Marek píše:
Deshi píše:Tak to je hodně pěkný.
Jj, letos jsme si to užili celá rodina. jen manželka měla tradičně trochu obavy o naší bezpečnost na vodě, ale Tom (7) jí pohotově uklidnil: "klid mami, vždyť to konstruoval Ferdinand Porsche!" :lol:
:lol:

Jinak jaký je to pocit proste jet do vody? :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 327
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 9-3 V6 Aero Maptun stage 1

#5 Vodníci na Slapech

Příspěvek od tomik T5 »

by mě vůbec nenapadlo,že je jich v čechách tolik :good: je to pecka!

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 7438
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#6 Vodníci na Slapech

Příspěvek od Petr Marek »

michell: Naprosto úžasný. Je to prostě něco úplně jiného. Třeba první svezení se s kabrioletem si také pamatuji, ale toto je ještě o něco větší zážitek.

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 7438
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#7 Vodníci na Slapech

Příspěvek od Petr Marek »

tomik T5: ale jo, je jich u nás docela dost, ale uvidíš je asi jen zřídka. A při plavbě ještě méně často. Na prodej nenajdeš asi nic. Jeden hodně podobný tomu na první fotografii se minulý rok prodal za cenu podobnou nové XC90 ve fůlu.

penek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2891
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987

#8 Vodníci na Slapech

Příspěvek od penek »

Aneb jak utopit doktora Mráčka... :D

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 7438
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#9 Vodníci na Slapech

Příspěvek od Petr Marek »

penek píše:Aneb jak utopit doktora Mráčka... :D
Tam hrály dva kabriolety. Vytuněná Škoda Felicia a Mercedes - Benz, tuším, že to byla Pagoda.

penek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2891
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987

#10 Vodníci na Slapech

Příspěvek od penek »

Petr Marek píše:
penek píše:Aneb jak utopit doktora Mráčka... :D
Tam hrály dva kabriolety. Vytuněná Škoda Felicia a Mercedes - Benz, tuším, že to byla Pagoda.
A Thomas a Rolf. :D

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 7438
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#11 Vodníci na Slapech

Příspěvek od Petr Marek »

Ještě jeden aktuální vtípek se Schwimmwagenem... :)
Dieselgate.jpg
Dieselgate.jpg (88.56 KiB) Zobrazeno 4355 x

Tom480
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 682
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Vůz: V480 2.0i B20F 95 - Collection 217/480
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Vodníci na Slapech

Příspěvek od Tom480 »

Tu nohu s vrtulí měl táta na svém prvním hausbotu, ale protože se to celé točilo obráceně, dost často mu praskal ten triplex řetěz. Třeba zrovna když jsme byli v nejlepším a pomalu se plížili proti proudu ke kamýcké přehradě. Ale měl ještě jednui náhradní, tak to vždy rychle vyměnil a jelo se dál.

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 7438
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#13 Vodníci na Slapech

Příspěvek od Petr Marek »

S tím řetězem občas problémy jsou, to je pravda. Ale není to naštěstí nic složitého. Opraví se za pár minut i na břehu řeky.

hinkle
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 194
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: EUSSR/Praha
Vůz: V70 T5

#14 Vodníci na Slapech

Příspěvek od hinkle »

Jízda nebo plavba v tomto vozidle je velmi příjemná. Nicméně aby jste si jízdu/plavbu opravdu užili, tak ideálně člověkovýška tak do 165 cm...

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 7438
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#15 Vodníci na Slapech

Příspěvek od Petr Marek »

Ano, s tím souhlasím. Opravdu to není nic pro čahouny.

Jinak u tohoto auta samozřejmě na prvním místě lákají jeho plovoucí schopnosti, ale i jízda je zážitkem, protože jeho terénní schopnosti jsou naprosto fantastické. Oproti jeho předchůdci KdF 128 to je hlavně o celých 40 cm zkrácený rozvor, který hodně omezil již zmiňovanou prostornost, ale na druhé straně výrazně zvětšil přechodový úhel. Nájezdové úhly a světlost byly výborné již u předchůdce. Oproti "Kaďourovi" KdF 82 je také v terénu pochopitelně znát přiřaditelný pohon všech kol a vhodnější je i vanovitý tvar vozu. Nikde nejsou žádné ostré hrany, nic nevyčnívá. Pro své schopnosti byl hodně využíván v drsných podmínkách na východní frontě jako podpůrné vozidlo pěchoty. Nevadil mu náročný terén, ani klimatické podmínky. Tato fronta se ale bohužel většině aut stala osudnou. Moc jich do dnešních dní nezbylo, což vysvětluje jejich vysokou cenu. Nejvíce ceněná je hrstka vozů sloužících ve 2. SS Panzer Division - Das Reich, které bojovaly na úplně opačné frontě když bránily spojencům postup po vylodění v Normandii. To je i případ prodávaného vozu, který jsem zmiňoval o pár příspěvků dříve. Nejvíce se dochovalo vozů jednotek Afrikakorps, které mají pískovou kamufláž.

Na Youtube je spousta videí ke shlédnutí, já osobně mám nejraději toto původní z roku 1943.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Proběhlé klubové srazy“