Právě je 18 říj 2017 21:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: CIAF Hradec Králové 2015
PříspěvekNapsal: 22 zář 2015 08:38 
Offline
Radní
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 2905
Bydliště: Praha - Kunratice
Vůz: V70XC 2,4T AWD
Povídání a fotografie mám od kamaráda, který se této akce zúčastnil se svým pásovým motocyklem.

Pořadatelem leteckého dne CIAF 2015, konajícího se každoročně v Hradci Králové, jsem byl osloven s nabídkou účasti, respektive vytvoření jedinečné „sestavy", která nebyla k vidění od konce druhé světové války a to letoun Messerschmitt Me-262 B-A1 Schwalbe (Vlaštovka), tažený pásovou motorkou NSU HK-101 Kettenkrad „Erna". Samozřejmě takovou nabídku jsem nemohl odmítnout a pořadateli jsem nabídli i doplnění o vůz KdF-82 pro převoz pilota a vytvoření „zázemí" pro „Vlaštovku", včetně výstavy pilotního a výsadkářského vybavení.
Letoun sám o sobě je replikou postavenou dle originální dokumentace a je ve vlastnictví Messerschmittovy Nadace v Mnichově, a je tak jedinou letuschopnou Vlaštovkou mimo území U.S.A.
V pátek jsme se postupně sjeli na letiště v Hradci Králové, kde již došlo k nacvičení tažení letounu. Vše klaplo napoprvé a na jedničku k naší velké spokojenosti. Celý realizační tým, který Vlaštovku doprovázel, byl uchvácen z pohledu na tento unikátní a dlouho neviděný tandem. Po postavení zázemí jsme se uložili ke spánku plni očekávání, jak to vlastně bude vypadat, a nedočkavě jsme se v sobotu ráno dostavili v domluvený čas před hangár, kde nás po otevření hlavních vrat čekal pohled na Vlaštovku s výrobním číslem 501244, pohled na který nikdo z nás nezapomene do konce života. Přesun na stojánku proběhl dle očekávání a vzbuzoval oprávněný zájem nejenom diváků, ale i účastníků a pořadatelů. Po obědě nastala hodina „H", kdy jsme opět zapřáhli Vlaštovku za Ernu a odtáhli ji blízko dráhy, kde proběhla předletová kontrola za účasti jednoho z našich členů, který se oblékl do kompletní pilotní uniformy a nedočkavě jsme čekali na nastartování motorů. Předletová kontrola proběhla v pořádku a postupně byly nastartovány motory a po je jejich zahřátí Vlaštovka odjela, tentokrát po „svých", na startovní dráhu. Po odstartování předvedla nejprve tandemový let společně s letounem Jak-3, následně sólový let a své vystoupení zakončila tandemovým letem s Mig-15.
Po zaparkování Vlaštovky, jsme čekali na konec akce, tak abychom ji mohli opět odvézt do hangáru, kde museli technici opravit a seřídit hlavní brzdy. Pilot a celý realizační tým s námi potom poseděl a probírali jsme společně zážitky a diskutovali – my jsme se snažili co nejvíce dozvědět o Vlaštovce, oni naopak vše o pásové motorce, originálním pilotním vybavení či voze Kdf-82.
Bohužel v noci ze soboty na neděli došlo ke zhoršení počasí – déšť, ale hlavně silný boční nárazový vítr, který neumožnil start většiny letadel včetně Vlaštovky. Pilot se proto rozhodl pro defilé před diváky. Navíc při přesunu letadla z hangáru na stojánku došlo na samém konci cesty k přetržení spojovacího materiálu tažného zařízení, které bylo nicméně i díky velké pomoci organizátorů rychle vyřešeno. Postupně jsme se rozjeli k domovům, kde jsme se snažili vstřebat zážitky, dojmy a pocity.
Tento víkend byl nejen pro nás plný nezapomenutelných zážitků. Doufáme, že nebudeme muset čekat dalších sedmdesát let a brzo se s Vlaštovkou a celým týmem fajn chlapů – Gerim, Stephanem, Richardem, Jacobem a Christianem zase brzy potkáme.

Příloha:
1.jpg
1.jpg [ 121.81 KiB | Zobrazeno 625 krát ]

Příloha:
2.jpg
2.jpg [ 85.99 KiB | Zobrazeno 625 krát ]

Příloha:
3.jpg
3.jpg [ 131.58 KiB | Zobrazeno 625 krát ]

Příloha:
4.jpg
4.jpg [ 198.28 KiB | Zobrazeno 625 krát ]

Příloha:
5.jpg
5.jpg [ 173.84 KiB | Zobrazeno 625 krát ]

Příloha:
6.jpg
6.jpg [ 197.93 KiB | Zobrazeno 625 krát ]

Příloha:
7.jpg
7.jpg [ 184.49 KiB | Zobrazeno 625 krát ]

Příloha:
8.jpg
8.jpg [ 160.13 KiB | Zobrazeno 625 krát ]

Příloha:
9.jpg
9.jpg [ 147.06 KiB | Zobrazeno 625 krát ]

Příloha:
10.jpg
10.jpg [ 90.16 KiB | Zobrazeno 625 krát ]

Příloha:
11.jpg
11.jpg [ 165.33 KiB | Zobrazeno 625 krát ]

Příloha:
12.jpg
12.jpg [ 129.19 KiB | Zobrazeno 625 krát ]

Příloha:
13.jpg
13.jpg [ 106.23 KiB | Zobrazeno 625 krát ]

Příloha:
14.jpg
14.jpg [ 94.05 KiB | Zobrazeno 625 krát ]

Příloha:
15.jpg
15.jpg [ 132.12 KiB | Zobrazeno 625 krát ]

_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ 349000km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 129000km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +400000km ~ B230F ~ M47 ~ LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CIAF Hradec Králové 2015
PříspěvekNapsal: 22 zář 2015 08:40 
Offline
Radní
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 2905
Bydliště: Praha - Kunratice
Vůz: V70XC 2,4T AWD
Příloha:
16.jpg
16.jpg [ 135.99 KiB | Zobrazeno 623 krát ]

Příloha:
17.jpg
17.jpg [ 119.62 KiB | Zobrazeno 623 krát ]

Příloha:
18.jpg
18.jpg [ 220.94 KiB | Zobrazeno 623 krát ]

_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ 349000km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 129000km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +400000km ~ B230F ~ M47 ~ LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CIAF Hradec Králové 2015
PříspěvekNapsal: 23 zář 2015 17:20 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: září 2005
Příspěvky: 7304
Bydliště: PRG
Super :good: :good: :good: :Bravo:

_________________
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Šelma S60-2.4 20V Turbo (B5244T3) (200hp/6000rpm, 291Nm/1800-5000rpm)__(r.v. 2001, mod.01)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)
bylo - Vóólvik V40-2.0 16V Turbo (B4204T) (200hp/5100rpm, 230Nm/1800-4800rpm)__(r.v. 1998, mod.99)(upgrade Obrázek)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR
JRFilters


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.089s | 21 Queries | GZIP : Off ]