PV544 B16A pokus omyl

Volva do modelové řady 100!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 36
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 244 D6 89'

#1 PV544 B16A pokus omyl

Příspěvek od Shaebaumers »

Zdravím,
tak nějak se stalo, že jsem majitelem nepojízdné PV544, motor by měl být asi B16A co jsem zatím vykoumal. Jeden karburátor, vypadá to, že by to mělo běžet na 6 voltů (na štítku topení je V=6,4). Doklady to nemá.
Auto je rezavé jak liška, kvete to kde jen může a tak jsem si řekl, že z toho udělám pokusného králika, nebo spíše pokusnou lišku a budu se na tom učit co a jak.
Tradicí se stává, že v kufru se válí kusy jiného motoru (u mé 244 se jednalo o blok, turbo a svody) v případě 544 se jedná o hlavu se sáním, karburátorem Stromberg 175 cd-2 a tašku hadiček, trubiček, matiček a jiných ...ček. Hlava i karburátor jsou, nečekaně, zrezlé a tudíž hádám nepoužitelné, hlava stejně bude B18/20 a ne 16 podle tvaru víka ventilů.
Cílem je se snažit auto postupně opravovat a dávat do stavu pohyblivého a zastavitelného.
Zatím jsem vymontoval zapalování s cívkou (jak se to rozděluje netuším?) a zkusím zda k tomu někde nevytvoří klíč. (počítám s tím, že ne, ale za zkoušku nic nedám)
Zjistil jsem, že klouby kapoty jsou zničené a bude je potřeba při nejmenším svařit.
Odšrouboval jsem kryt ventilů, byl potěšen pohledem na olejem oplývající kov a zkusil pootočit vrtulí, hýbala se, ale nevím, zda jsem mohl točit vesele dál a dál, tudíž jsem jen tak lehce pootáčel tam a zpět a zjistil, že:
-na prvním válci se hýbou obě "zdvihátka" a tudíž ventily
-na druhém a třetím se hýbe jen jedno zdvihátko
-na čtvtém se nehýbe ani jedno zdvihátko
nevím zda to je dobře nebo špatně- třeba poradí někdo z Vás, nebo jestli mám točit dál a tím odzkouším postupně všechny zdvihátka?
Nadšením a povzbuzením z internetu, že na 12voltů by to mělo fungovat taky jsem zkusil připojit 12V baterku a bez klíče toho moc nešlo. Krom zadních světel, jednoho malého "kužílku" v předu, interiéru a 2 světýlek na palubce nesvítilo, neblikalo a nefungovalo nic jiného.
Pro dnešní vstup asi vše, díky za každou radu, nápad a komentář!
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13028
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 PV544 B16A pokus omyl

Příspěvek od raolsa »

No zkus otočit motorem za hlavní řemenici dvakrát dokola, během tohoto cyklu by se měla hýbat všechna zdvihátka. Pokud budou tak by se to nemělo potkat, když s tím zatočíš startérem. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1738
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#3 PV544 B16A pokus omyl

Příspěvek od standa »

:green: ...tak nějak se stalo, že jsem majitelem...

Tím "zapalováním s cívkou" máš asi na mysli cívku a spínačku spojenou panceřovaným kabelem?

Jestli chceš auto nastartovat, tak vyměň olej a svíčky, benzin z flašky přímo do profouklýho karbecu a náhradní cívku krmenou přímo z baterky.
Zavolej, zapůjčím...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 36
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 244 D6 89'

#4 PV544 B16A pokus omyl

Příspěvek od Shaebaumers »

standa píše: 02 lis 2020 22:42 Tím "zapalováním s cívkou" máš asi na mysli cívku a spínačku spojenou panceřovaným kabelem?
Přesně tak, spínačka spojená černým pevným kabelem s cívkou.
Ještě mě tak napadá, zda má smysl nechat dělat klíč ke spínačce pokud od sebe nejdou rozdělit a cívka by byla šptaná? Ale to je blbost, musí se dát vyměnit jen cívka, ne?
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'

imrija
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 544
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

#5 PV544 B16A pokus omyl

Příspěvek od imrija »

Jestli je to ta červená z bazoše, tak upřímnou soustrast a hodně štěstí s dáváním do pucu :-)
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 36
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 244 D6 89'

#6 PV544 B16A pokus omyl

Příspěvek od Shaebaumers »

No, ne že bych na to byl uplně hrdý, ale ano je to ona, zas na druhou stranu právě proto je z ní pokusný králík :pardon:
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1738
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#7 PV544 B16A pokus omyl

Příspěvek od standa »

Když už je pesimistický i Velký Optimista, tak to musí být teda pěknej pelech :D

ad spínačka-cívka: já bych se na investice tímto směrem zatím vykašlal a dal bych tam normální cívku... Snad až bude kastle vyvařená a nalakovaná, motor s převodovkou zrevidovanej a nápravy zgenerálkovaný, tak bych se k tomuto problému behem skládání vozu vrátil :)

Více zde: https://www.sw-em.com/ignition_switch_key_breakage_tech_article.htm
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#8 PV544 B16A pokus omyl

Příspěvek od volvoperformance »

Pokud máš nadbytečného půl milionu, hromady zkušeností, hromady dobrých známých, tak jdi do toho!
Vzhledem k tomu, že to však vypadá,že nemáš základní znalosti o fungování motoru, tak bych se na to vyprdnul. Nic ve zlém.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 36
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 244 D6 89'

#9 PV544 B16A pokus omyl

Příspěvek od Shaebaumers »

Ve zlém to neberu, názor chápu, ale proto je to pokus omyl, abych ty zkušenosti někde nabral. Dává mi to smysl více jak zkoušet operovat a kuchat moji funkční dvojku. Uvidíme co z toho vznikne..
Prozatím se po poradě s místním garážmistrem co dělá moto-veterány a Standou udělalo:
-otočení motoru kolem dokola (všechny hejblátka se hejbou, jupí!)
-rozmontování, pročištění a smontování karburátoru (uvnitř vypadal vcelku slušně)
-otočení motoru na startér s vytáhnutýma svíčkama pro "vyfouknutí" bordelu
-namontování nových svíček+ rozdělání a očištění rozdělovače (ten nevypadal moc dobře a zdravě)
zbývá před pokusem o nastartování:
-výměna oleje+filtru (bylo mi doporučeno použít olej minerální, protože syntetika by rozpouštěla usazený uhlík v motoru a mohlo by se něco ucpat)
-lahev s benzínem a hadičkou na krmení karburátoru
Prozatím vše, snad jsem nic nezapoměl, další vstup snad už s úspěšně nastartovaným motorem.
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#10 PV544 B16A pokus omyl

Příspěvek od volvoperformance »

Největší nepřítel je koroze!

Olda 164
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 105
Registrován: 18 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 164
Bydliště: Praha

#11 PV544 B16A pokus omyl

Příspěvek od Olda 164 »

volvoperformance píše: 07 lis 2020 23:24 Největší nepřítel je koroze!
Držím palce, dělal jsem 164 i Amazonku od šroubku. Doporučuji
- seřídit růčo předstih na rozdělovači alespoň podle žárovičky
- vyndat benz. pumpu a vyčistit, bývají slepený klapky a vevnitř hodně zadělaná, jinak ucpeš karbec
- lepší benz.filtr nový za pár korun

Jinak dobrý kamaráde, držím palce. A pošli nějaký fotky.
Olda164
_________________
Volvo 164, r.v. 1969, 175 k, B30E, automat 3 rychlosti
Volvo Amazon 123GT, r.v.1967
Ford Mustang cabrio, r.v.1968, manuál 4 rychlosti

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 491
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#12 PV544 B16A pokus omyl

Příspěvek od olivin »

Rovnez drzim pesti. Co si pamutuji z fotek na bazosi, nepripada mi to jako vuz, na kterem by slo tvou metodou pokus-omyl neco zkazit.

Pripojuji se k Oldovi, dej sem nejake fotky :)
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 36
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 244 D6 89'

#13 PV544 B16A pokus omyl

Příspěvek od Shaebaumers »

V tom případě máš výbornou paměť! :D
Pár fotek je zde, průběžně je tam budu dávat, ale moc na tom není co fotit krom rzi a děr (snad se zobrazí i neuživatelům google účtu?):
https://drive.google.com/drive/folders/1UW-1uqkB-MOpFmryAYiVWTnO4PpG-LOJ?usp=sharing
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 36
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 244 D6 89'

#14 PV544 B16A pokus omyl

Příspěvek od Shaebaumers »

Sejde se Rus, Bulhar, Rumun a Švéd. Tak nezačíná vtip, ale oprava a pokus o nastartování motoru B16A. Ruský měřák, cívka z Bulharska, kondenzátor z Rumunska a auto ze Švédska, kvartet který rozezněl můj motor.
Standův výrok: "To do konce týdne musí vrčet!" se vyplnil a především díky němu (ještě jednou díky!) došlo dnes k úspěšnému startu!
Video zde (+ v předchozím odkaze doplněno pár fotek): https://drive.google.com/drive/folders/1Bc2G769zHuDuCU4bixfPNpTZTIA_VmJb?usp=sharing
Startu předcházelo:
-dodělání restů z předchozího vstupu (olej+ filtr, benzín z lahve)
-výměna kondenzátoru na rozdělovači
-očištění kontaktů na rozdělovači
-prodloužení drátku od kontaktů ven z rozdělovače pro znemožnění kostření vůči obalu rozdělovače
-nastavení předstihu na 5 stupňů (pracovní název pětka před nulou při točení motorem po směru hodinových ručiček)
Po těchto úpravách a opravách motor okamžitě naskočil, dolila se voda a začaly pokusy s karburátorem, který jsem nevyčistil tak dobře jak jsem si myslel a je tedy až překvapivé jak lehce motor naskočil. Výsledkem vykouřená garáž, běžící motor, úsměv na tváři a důležitý poznatek: tu svářečku bude potřeba dřív než jsem myslel! :D
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1738
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#15 PV544 B16A pokus omyl

Příspěvek od standa »

Motor má krásnou kompresi, nic v něm nemlátí a tlak oleje klesá po zastavení motoru hooodně pomalu. Po nastartování jsme rozlepili spojku a bukl ujel vlastní silou po mnoha letech pár decimetrů tam a zpět! Z chladiče voda neteče, kupodivu ani z vodní pumpy...

Gratulace veliká!

Teď už jen, vlastně, prakticky, stačí vysát koberečky :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2894
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#16 PV544 B16A pokus omyl

Příspěvek od Vapik »

Paráda, držím palce ať to odsýpá.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12070
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#17 PV544 B16A pokus omyl

Příspěvek od Urvanej »

Stando ty máš hrozný štěstí, že jsi tak daleko :-D
Gratuluju k pojídnému veteránovi.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

penek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2891
Registrován: 11 roků
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987

#18 PV544 B16A pokus omyl

Příspěvek od penek »

Stando chybíš mi. Zavolej někdy, prosím. Ty víš, viď... :D
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE

Keine Panik auf der Titanic!!!

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 36
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 244 D6 89'

#19 PV544 B16A pokus omyl

Příspěvek od Shaebaumers »

Tak se po dlouhé době opět ozývám a podávám aktuality. Ačkoliv by se mohlo zdát, že akce pokus-omyl umřela, opak je pravdou. Po půlročním plánování a odhodlávání konečně proběhla akce (rozhodně ne)kulový blesk! To znamená, že z německa byla dovezena karoserie v podstatně lepším stavu (foto hýr: ) a ta stará červená co je na salát se převezla na místo rozebírání. (Opět velké díky Standovi, bez něj by tento nápad a převoz asi ani nevznikl). V karoserii už sice nejsou díry, které snižují hmotnost, ale plech, který údajně zvedá pevnost, ale práce stále zbývá mnoho. Další pokrok (snad) brzy!
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1738
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#20 PV544 B16A pokus omyl

Příspěvek od standa »

8. srpna proběhne v Brně (u mne v dílně) razborka zbytků bukla. Shaebaumers sám rád musel uznal, že karoserie je zcela neperspektivní, vhodná leda na demontážní choutky členů Volvoclanu a VRZČ.

Žádné díly z vozu nenabízím - jednak na na autě není nic použitelnýho a druhak mě buckel vlastně ani nepatří :D

Účastníci razborky se naléhavě žádají, aby si obnovili protitetanovku!
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1738
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#21 PV544 B16A pokus omyl

Příspěvek od standa »

Včerejší akce proběhla bez potíží. Bukl byl rozmontován, občerstvení bylo prudce luxusní (pravé frrrrrancouzské sýry, pečená masa, pálivé papričky :kuchta: ) a podvečerní kinopředstavení (Ford vs. Ferarri - Le Mans 66) bylo dokonce kolorované a stereofonní!

Majitel té rezavé hromádky neštěstí (Shaebaumers) vypadal večer spokojeně a ptá se, kdy přijedete smontovat toho druhýho, vyvařenýho bukla :P
Přílohy
stáhnout.jpg
stáhnout.jpg (112.93 KiB) Zobrazeno 862 x
stáhnout (1).jpg
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 754
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#22 PV544 B16A pokus omyl

Příspěvek od ren »


Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12070
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#23 PV544 B16A pokus omyl

Příspěvek od Urvanej »

Tvl za takovou žranici bych klidně dojel montovat cokoliv :-D Ale smontovat si to musí každej sám, protože většina lidí nemá stejný standardy kvality montáže, lícování apod.
Ale je to k vám fakt štreka, přesně v 0:00 jsem zabrzdil před barákem.
PS: papričky pálí i dnes :good:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1738
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#24 PV544 B16A pokus omyl

Příspěvek od standa »

:green:

ad Záhada spojkového koše:
Shaebaumers ověřil, že spojkový koš (zvon) lze SKUTEČNĚ zdemontovat až poté, co se odmontuje spojka a setrvačník... Nooooo - tudy ne, přátelé!
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 7485
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#25 PV544 B16A pokus omyl

Příspěvek od Petr Marek »

Akce to byla skutečně luxusní a zde je ještě jedna fotografie, jak jsme to měli pěkně na háku! 8) :friends: :beer: :kuchta:


IMG_20210808_172132.jpg
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Veterán“