Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů přes AEM modul

Odpovědět
  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#1 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů přes AEM modul

Příspěvek od hajnej »

Zde uvádím návod řešení pro dálkové zapínání origo bufíka u vozů P2 (S60I, V/XC70II, S80I, XC90I). Já jsem zvolil GSM řešení ale lze to samé udělat klasickou dálkou pro spouštění nezávislých topení. GSM modul však vychází cenově lépe a má výhodu zapnutí na jakoukoliv vzdálenost. Nevýhodou je potenciální možnost nedostupnosti signálu v určitých oblastech.
Pro spouštění je potřeba mít v autě AEM modul. Já jsem například neměl, a proto jsem musel dodělat i tento. Uvedu proto obě varianty:

1. Vůz bez AEM modulu
Je potřeba:
- AEM modul – z jakékoliv rozborky (osobně se ke mně dostal z XC90 za 600Kč z AV díly)
- Kabel 306606971 (ve Volvu za 850 Kč) nebo z nějaké rozborky, jestli se někomu podaří
- Software k AEM modulu (ve Volvu kolem 1300,- Kč včetně práce nebo pomůže D5T5)
https://accessories.volvocars.com/cs-cz/V70(00-08)/Accessories/Document/VCC-425303/2006
Kabel je potřeba zapojit v kufru vozu dle návodu dostupného v PDF na internetu https://accessories.volvocars.com/InstallationInstruction/Document/VCC-312827-1/en-cz/XC90(-14)/2009 . Kabel se musí osadit po jednotlivých pinech do 2 konektorů v jednotce REM v kufru, není to jen na zacvaknutí do prázdného konektoru.
Aktivní AEM modul je tedy první předpoklad.
suma c.a. 2800 Kč

2. Vůz s AEM modulem
Zde je potřeba softwarově povolit dálkový start topení (c.a. 1000 Kč). Kdo nemá aktivované nezávislé topení (přímý start a časovač) bude potřeba také nahrát tento software (cca. 3tis bez DPH). Tuto úpravu poptávejte u Vovločesky nebo přímo ve Volvu.
Dále je potřeba osadit správné piny v AEM modulu kabeláží vlastní výroby (3 kabely – plus, minus, signal) viz odkaz: http://hackingvolvo.blogspot.com/2013/01/dissection-of-aem.html
Po spojení kabelů minus a signál se spustí bufík. Když se rozpojí, bufík se vypne tak jak má (s dochlazením).
Foto zapojení dodám.

3. Dálkové ovládání
Nyní už následuje dodělání dálkového ovladače, který vyšle signál ke startu topení přes AEM modul. Jak jsem už zmínil, zvolil jsem GSM ovladač. Konkrétně tento za 1700 Kč: https://www.tfe.cz/gsm-klic-gsm-rele-gsm-ovladani-iqgsm-r1.htm Minimální napětí GSM ovladače je 10V. Výstup z AEM modulu je 8V. Proto je v tomto případě nutné GSM napájení zapojit přímo na baterii přes 1A pojistku a ne z AEM modulu.
GSM ovladač po osazení a aktivaci sim karty reaguje na prozvonění. Prozvoněním se buď sepne nebo rozepne relé. Čas sepnutí relé se dá nastavit v rozmezí 1s – 24h.

V případě ovládací krabičky od Webasto nebo Eberspacheru bude 8V nejspíš stačit a není potřeba napájet přijímač přímo z baterie.
Naposledy upravil(a) hajnej dne 15 říj 2019 09:26, celkem upraveno 8 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#2 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od hajnej »

Pár fotek z instalace:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#3 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od eLzyx »

skvělý návod, akorát ... fotky jsou na postimg, což znamená, že tak za rok je návod bez fotek.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#4 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od hajnej »

eLzyx píše:skvělý návod, akorát ... fotky jsou na postimg, což znamená, že tak za rok je návod bez fotek.
Ok. Dam si tu praci a zmensim je.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#5 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od python.p »

Nebo si dej tu práci a nahrej je jinam. Kde zůstanou na věky. 8) :beer:
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#6 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od hajnej »

python.p píše:Nebo si dej tu práci a nahrej je jinam. Kde zůstanou na věky. 8) :beer:
A to je kde? I na postimage píšou bez expirace.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#7 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od IgorS »

Nejak som to neštudoval ale AEM modul je akýsi interface pre analógovú aktiváciu nejakých stavov, či zariadení v aute, ktoré komunikujú s CEM digitálne? Alebo je to interface, ktorý prevádza digitálne dáta nekompatibilné z CanBus interným jazykom Volva?

Pýtam sa de fakto, v súvislosti s týmto DO kúrenia na to, čo to AEM umožní. Či to slúži len na okamžitý štart v čase zavolania a stop kúrenia po nastavenom čase alebo aj na diaľkové programovanie štartu?

Vieš prostredníctvom AEM modulu v aute, napríklad diaľkovo naprogramovať štart večer z postele o 22.00, aby sa kúrenie spustilo ráno o 5.00, ale ak sa ešte niečo zmení, tento štart odložiť, alebo naprogramovať spustenie každé ráno v pracovné dni o 6.50 na 40 minút, ale cez víkend dať štart len v nedeľu až o 9.30, zistiť či kúrenie beží, koľko má batéria napätie, aká je teplota v aute, či zapnúť-programovať cez SMS? Umožňuje AEM aj takúto obojsmernú komunikáciu?
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#8 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od eLzyx »

podle mě by neměl by být problém si udělat GSM jednotku, která takový příkaz dokáže zpracovat, ne? A nebo takové udělátko koupit. Třeba rovnou s GPS, ať víš, kde se ti auto courá.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#9 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od IgorS »

Také veci mám aj keď nemám AEM. Pýtam sa však na ten modul.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#10 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od eLzyx »

tady jsou popsány signály na AEM jednotce

https://forums.swedespeed.com/showthread.php?149180-AEM-MODUL-(Accessories-electronical-module")-signals-XC90

pochybuji, že by šlo nějakým způsobem nahrát přes AEM do jednotky co to řídí (CEM?) kalendář ve stylu Po-Pá start 6:00, off 80°C, start 15:00, off 70°C, So-Ne sleep.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#11 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od Jakub Svoboda »

AEM v případě spuštění bufíka na dálku čeká pouze tupě na mínusový pól který se něčím ( relátkem ) propojí na pin č. 3.
Jednoduše řečeno pokud budete mít aktivní SW pro dálku bufíka, tak stačí spojit piny č.2 a č.3 na AEM modulu.
Tak opravdu na toto provedení se nejelegentněji hodí GSM modul co si Hajnej pořídil. Protože co jsem koukal, tak u dálky od webasta je stejně použito relátka aby se opět spojil mínusový pól na pin č.3 a to i pro C30 :)
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 179
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Jeseník
Vůz: XC90 D5 120kw
Bydliště: Jeseník

#12 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od tokacek »

Zdar chlapi řešil už někdo toto: CFE LE (Canbus-Function-Extender LE) (VT-01693) Pry se to jen dá do zásuvky diagnostiky a dá se s tím programovat topení ai něco dalšího. Nabízí to volvotech.Je to prý velice jenoduché na instalaci. dík za info j.
Přílohy
LE-1920-1080-front-schuin-800x600.png
_________________
Volvo XC90 D5 120kW R.V. 2004
Diagnostika k dispozici

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#13 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od IgorS »

O programovaní kúrenia cez CFE neviem. Viem iba o možnosti spustiť kúrenie pôvodným diaľkovým ovládačom cez túto krabičku. Neviem čím by sa to programovalo? Dodávajú ku tomu nejaký ovládač s displayom a podobne?

Pôvodne som si myslel, že práve ten AEM modul umožňuje komunikovať s CEM a modifikovať, či riadiť naprogramované časy pre kúrenie. Ale podľa opisu to vyzerá, že to vie len zapnúť a vypnúť. Teda čas zapnutia sa musí len v aute, alebo resp. keď sa nastaví v aute, na diaľku sa už nedá zrušiť alebo zmeniť, posunúť jeho čas. To by mi nevyhovovalo, lebo ten AEM teda nevie obojsmerne komunikovať a čo sa nastaví v aute má potom prioritu? Ak už beží kúrenie na základe časovača z auta, dá sa vypnúť cez AEM-GSM?
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 179
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Jeseník
Vůz: XC90 D5 120kw
Bydliště: Jeseník

#14 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od tokacek »

toto jsem vyčetl co by to mělo dělat: CFE Classic (výbava Canbus Function Extender Classic) přidává funkce do vašeho vozu Volvo bez provedení změn ve vašem Volvo.

Připojení ke konektoru OBD ve vašem Volvo (nebo alternativně k jinému umístění v Canbusu ve vozidle Volvo), funguje okamžitě a přidává funkce jako: automatické otevírání oken, automatické skládání zrcátek při zavření automobilu, spuštění ohřevu s originálním dálkovým ovladačem, napětí baterie, vnitřní teplota na informačním displeji atd. atd

Řěším nějaké levné a jednoduché dálkové ovládání topení bez programování, prostě jen zapnout topení aniž bych musek být u auta a nastartovat
_________________
Volvo XC90 D5 120kW R.V. 2004
Diagnostika k dispozici

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#15 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od IgorS »

Ako som písal, o programovaní tam nič nepíšu. Podľa opisu AEM modulu, čo tu dali chlapi, práve on by mal umožniť jednoduché zapnutie a vypnutie kúrenia na diaľku, keď ku nemu pripojíš niečo, čo spostredkuje prenos toho zapínacieho a vypínacieho signálu na diaľku: GSM, DO, programátor, časovač, termostat...
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#16 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od hajnej »

IgorS píše: dá sa vypnúť cez AEM-GSM?
Dobrá otázka. Zkusím a dám vědět.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#17 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od IgorS »

Ak to funguje takto:
Jakub Svoboda píše:AEM v případě spuštění bufíka na dálku čeká pouze tupě na mínusový pól který se něčím ( relátkem ) propojí na pin č. 3.
tak predpokladám, že sa to nevypne, pretože riadiaci signál na pine 3 je pozitívny, neaktívny - odpojený, teda v stave = kúrenie vypnuté.
Ale to je len moja teória. Vyskúšaš a zistíme to.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 37
Registrován: 7 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70II MOVE D5244T

#18 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od Thompson »

hajnej píše:Zde uvádím návod řešení pro dálkové zapínání origo bufíka u vozů P2 (S60I, V/XC70III, S80I, XC90I). Já jsem zvolil GSM řešení ale lze to samé udělat klasickou dálkou pro spouštění nezávislých topení. GSM modul však vychází cenově lépe a má výhodu zapnutí na jakoukoliv vzdálenost. Pro spouštění je potřeba mít v autě AEM modul. Já jsem například neměl, a proto jsem musel dodělat i tento. Uvedu proto obě varianty:

1. Vůz bez AEM modulu
Je potřeba:
- AEM modul – z jakékoliv rozborky (osobně se ke mně dostal z XC90 za 600Kč z AV díly)
- Kabel 306606971 (ve Volvu za 850 Kč) nebo z nějaké rozborky, jestli se někomu podaří
- Software k AEM modulu (ve Volvu kolem 1300,- Kč včetně práce nebo pomůže D5T5)
https://accessories.volvocars.com/cs-cz/V70(00-08)/Accessories/Document/VCC-425303/2006
Kabel je potřeba zapojit v kufru vozu dle návodu dostupného v PDF na internetu (zadat do Googlu Volvo AEM module a první odkaz soubor PDF). Kabel se musí osadit po jednotlivých pinech do 2 konektorů v jednotce REM v kufru, není to jen na zacvaknutí do prázdného konektoru.
Aktivní AEM modul je tedy první předpoklad.
suma c.a. 2800 Kč

2. Vůz s AEM modulem
Zde je potřeba softwarově povolit dálkový start topení (c.a. 1000 Kč). Kdo nemá aktivované nezávislé topení (přímý start a časovač) bude potřeba také nahrát tento software (cca. 3tis bez DPH). Tuto úpravu poptávejte u Vovločesky nebo přímo ve Volvu.
Dále je potřeba osadit správné piny v AEM modulu kabeláží vlastní výroby (3 kabely – plus, minus, signal) viz odkaz: http://hackingvolvo.blogspot.com/2013/01/dissection-of-aem.html
Po spojení kabelů minus a signál se spustí bufík. Když se rozpojí, bufík se vypne tak jak má (s dochlazením).
Foto zapojení dodám.

3. Dálkové ovládání
Nyní už následuje dodělání dálkového ovladače, který vyšle signál ke startu topení přes AEM modul. Jak jsem už zmínil, zvolil jsem GSM ovladač. Konkrétně tento za 1700 Kč: https://www.tfe.cz/gsm-klic-gsm-rele-gsm-ovladani-iqgsm-r1.htm Minimální napětí GSM ovladače je 10V. Výstup z AEM modulu je 8V. Proto je v tomto případě nutné GSM napájení zapojit přímo na baterii přes 1A pojistku a ne z AEM modulu.
GSM ovladač po osazení a aktivaci sim karty reaguje na prozvonění. Prozvoněním se buď sepne nebo rozepne relé. Čas sepnutí relé se dá nastavit v rozmezí 1s – 24h.

V případě ovládací krabičky od Webasto nebo Eberspacheru bude 8V nejspíš stačit a není potřeba napájet přijímač přímo z baterie.
Předpokládám, že když je tam S60I, tak to platí i pro V70II? GSM spínač by bylo zajímavé nahradit nějakým SBC např. Arduino a ovládat bufík přes aplikaci z telefonu a vyčítat stav - aktuální teplotu, správnou funkci bufiku. Ikdyž vzhledem k ceně a celé vychtávky a funkci omezené jen na topení mi přijde výhodnější používat vDASH dongle od D5T5, až bude.

Řeším teď ovládání na kotel, právě přes Arduinu, s malou úpravou by to šlo použít i do auta :-).
_________________
V70II 2005 Facelift MOVE edition, D5244T 136kW VolvoTune.nl
Diagnostika Vida Dice

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#19 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od hajnej »

Thompson píše:Předpokládám, že když je tam S60I, tak to platí i pro V70II? GSM spínač by bylo zajímavé nahradit nějakým SBC např. Arduino a ovládat bufík přes aplikaci z telefonu a vyčítat stav - aktuální teplotu, správnou funkci bufiku. Ikdyž vzhledem k ceně a celé vychtávky a funkci omezené jen na topení mi přijde výhodnější používat vDASH dongle od D5T5, až bude.

Řeším teď ovládání na kotel, právě přes Arduinu, s malou úpravou by to šlo použít i do auta :-).
Pardon. Byl tam překlep, prostě P2 modely včetně V70II, kterou mám i já. Na Arduino se taky maká, ale byl jsem nedočkavej.
VDASH Dongle trvá velice dlouho.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#20 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od Jakub Svoboda »

IgorS píše:Ak to funguje takto:
tak predpokladám, že sa to nevypne, pretože riadiaci signál na pine 3 je pozitívny, neaktívny - odpojený, teda v stave = kúrenie vypnuté.
Ale to je len moja teória. Vyskúšaš a zistíme to.
Musí to vyzkoušet Hajnej, já mám P3
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#21 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od IgorS »

hajnej píše:Jak jsem už zmínil, zvolil jsem GSM ovladač.
Z vlastnej a praktickej skúsenosti viem, že niektoré GSM moduly majú problém s roamingom. Jednoducho v zahraničnej sieti, teda cudzineckej ako je aktuálne vložená SIM jednoducho nefungujú. Pri ovládaní stacionárneho zariadenia to problém nie je. Ak to má spínať otváranie brány alebo kúrenia v dome, nikam to necestuje a je trvale pod signálom toho istého operátora v tej krajine.

Problém niekedy nastane, keď ten modul cestuje a precestuje až mimo signál domáceho operátora. Na to niektorý výrobcovia modulov pozabúdajú. Potom nastane problém, keď sa modul s autom ocitne za hranicami a neprihlási sa do cudzineckej siete a ani tej, s ktorou národný operátor vloženej SIM realizuje služby v inej krajine. Keď sa v nich vymení SIMka za SIM operátora tej krajiny, bez problémov idú opäť. Toto môže byť problém pri dovolenkách. Asi nie pri dovolenkách letných, kto by vyhrieval ráno auto v Chorvátsku pred cestou na pláž, ale v zime, pri lyžovačkách alebo turistike v Rakúsku, Slovensku, Poľsku atď. to vtedy môže trochu naštvať. Nepíšem, že to je problém toho modulu, ale len aby si si to vyskúšal.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#22 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od hajnej »

Vidis Igore. Na to jsem nepomyslel.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#23 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od hajnej »

Prověřoval jsem ten roaming. Operátor podporuje roaming a na druhou stranu už roaming v EU neexistuje.
https://www.mujkaktus.cz/cs/roaming
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#24 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od IgorS »

Ak roamnig už neexistuje, ako tvoj operátor môže podporovať niečo čo neexistuje? Myslím, že každý operátor EU roaming podporuje. Operátor má v cudzej krajine niekoho, s ktým má zmluvu o poskytovaní služieb pre jeho SIM karty. Pri prechode hranice naďalej chodia uvítacie a upozorňujúce SMS.

Preveriť roaming s ohľadom na GSM modul, pre mňa znamená, strčiť do neho kartu z iného štátu, nie sa na to iba opýtať. Roaming existuje naďalej, tak to nazývajú a opisujú aj v tvojom linku. Akurát adminstratívne/finančne to musí byť pre všetky krajiny EU a pre všetkých operátorov vždy za rovnakú cenu ako doma, tak ako to opisujú.

Podľa toho, ako to chápeš, keď si dal ten link, tak by od 11. června 2017 roaming už nemal byť a nemal by nastať problém s GSM modulov v cudzej krajine. Ale mne júli 2018 nešiel GSM so slovenskou SIMkou v Bulharsku a s inou slovenskou SIMkou od iného SK operátora, mi GSM modul zase nešiel v poľskom Krakowe v auguste 2018, kde som to skúšal s inou kartou v inej krajine. Tak som po tom pátral až som vypátral, že je problém v softwéri modulov, lebo s Bulharskou SIM to v BG išlo a s poľskou SIM to tak isto išlo v PL. Bol tam problém s 2G sieťou ak bola prítomná aj 3G sieť. Alebo opačne? Teraz už neviem. Jednoducho to nešlo.

Takže nemalujem čerta na stenu, ani nestraším, že to nepôjde, iba opisujem praktické skúsenosti.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#25 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od hajnej »

Zkusím to v Německu. To mám nejblíže.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“